pratel

Sfat alegere vaseline

Recommended Posts

În perioada asta Îmi pun bicicleta la punct pentru la primăvară şi am nevoie de un sfat În legătură cu tipul de vaselină pe care să-l folosesc, unde şi de ce. VizitÎnd magazinele şi mai citind pe forumuri, am găsit:

- cu litiu (10-14 lei/400g);

- cu calciu (8- 16 lei/ 400g);

- cu litiu şi calciu.

sau dacă mai sÎnt şi alte tipuri de vaseline recomandate puteţi face un bine şi numiţi-le. Merci de atenţie ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai fiecare vaselina are niste proprietati speciale.

in functie de ce o folosesti: temperatura, vascozitate, etc., iti alegi vaselina.

eu as recomanda cu calciu, nu are ce sa strice :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaselina o folosesc la bicicletă; temperatura la care sînt folosite este, în medie, de la -10 la +60 (80,100)0C, depinzînd de fiecare producător. întrebare mai inteligentă cred că ar fi fost: „voi de care vaselină folosiţi cu rezultate foarte bune în fiabilitatea componentelor bicicletei ?”

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai ca sa insurubezi ceva mai bine (suruburi, monoblocuri) orice vaselina de 2 bani e cea mai potrivita.

Pt bilele din butucii shimano ai rotilor, am folosit aceeasi vaselina de 3 lei luata pt balamalele usilor, a functionat f bine si mai functioneaza si in ziua de azi, la orice temperatura. mult cu + sau cu -.

pt alceva nu stiu de ce ai folosi o vaselina mai speciala, decat daca producatorii nu recomanda ceva anume.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred că la deşurubat e problema, dacă ai o vaselină proastă, fiindcă se usucă şi blochează filetele.În altă ordine de idei, butucii roţilor şi monoblocul sÎnt pe rulmenţi capsulaţi. La furcă pot pune orice vaselină?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La furcă pot pune orice vaselină?

unde anume la furca vrei sa pui vaselina? eu unul, nu am pus in viata mea, la nicio furca vaselina, nici nu vad unde as putea pune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fowler, sunt sigur ca nu la aia se referea pratel.

daca se apuca sa-si desfaca furca ca s-o pregatesca pt primavara, sunt sigur ca era in tema si cu ce-i trebuie pt revizia furcii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

furca mea e fixă, nu am ce revizie să-i fac, pun vaselină numai la coroniţe; dar eu caut o vaselină care pusă la filetele de la pedale, axe, în general locuri care vin desfiletate mai tîrziu, să îşi menţină în timp caracteristicile, să nu se usuce, să nu se întărească şi să nu atace cauciucul sau plasticul..... şi ca idee, pentru furca cu amortizor trebuie vaselină de care?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe filete poti sa pui orice. Nu te teme ca nu se intepenesc de la vaselina.

Eu ung si gatul furcii inainte de montare, si corpul monoblocului, si pipa daca e din aia veche, si tija de sa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru furcile cu suspensie am văzut că se folosește vaselină cu teflon. RockShox au început să pună vaselină în camera de pozitiv (în loc de ulei) de prin 2011.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am nişte vaselină mai veche, cred că am văzut cum iese uleiul din ea, eu zic că merge, la fel ca şi Lucian; mă gîndeam să nu facă mai mult rău decît bine, d-aia am zis să cumpăr ceva mai nou şi dacă tot dau banii măcar să-i investesc în vaselină de calitate. Merci încă o dată pentru interesul manifestat şi răspunsurile la subiect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe filete poti sa pui orice. Nu te teme ca nu se intepenesc de la vaselina.

Eu ung si gatul furcii inainte de montare, si corpul monoblocului, si pipa daca e din aia veche, si tija de sa.

tija de sa ??? de ce ?

eu am facut odata prostia asta si nu stiam de ce alunecam... nu mai tinea nici o cheita (cu stringere, direct pe cadru).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe lant se poate pune? pentru a proteja lantul de rugina si apa? un ulei ordinar de lant ma tine 1 saptamana, trebe sa pun foarte des, daca nu rugineste lantul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se pune vaselina la exterior, mai ales pe lant.

Tija de sa nu are voie sa alunece oricant ulei sau vaselina ai pune pe ea. Ori e prea subtire, ori e strangerea insuficienta sau defecta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai am schimbat doua cheite, abia la a treia m-am prins ca era de vina vaselina.

cheitele, desi erau noi, li se rupea manerul de stringere.

tija de sa, venise cu bicicleta, n-avea cum sa fie prea subtire.

la a treia cheita, am curatat bine, de vaselina, si tija si interiorul cadrului.

de-atunci nu am mai avut probleme cu stringerea iar daca esti

prevazator, poti feri bicicleta si de rugina, la cele de cr mo, asa cum aveam eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am si eu o intrebare tot legata de chestii de uns :D . Imi puteti da si mie un sfat legat de ce fel de ulei sa folosesc pt lant? Eu pana acum am tot folosit un ulei cu care se ung masinile de cusut, pana acum nu am avut surprize, si ca sa evit asa ceva pe viitor, m-am gandit sa va intreb pe voi. Ma refer daca stiti cam ce vascozitate si alte lucruri de genul. Am observat ca sunt multe produse de intretinere pt biciclete care sunt exagerat de scumpe si ma gandeam daca exista niste variante de a cumpara din alte parti ceva mult mai ieftin si cu aceleasi caracteristici. Ms anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In experienta mea calitatea produselor din comert e destul de apropiata incat nu merita sa iei ceva scump, si cele dedicate de bicicleta sunt ceva mai slabe decat cele de uz industrial. Oricum e un factor mult mai putin important decat frecventa aplicarii. Cel mai bun ulei de lant e ala pe care-l dai in fiecare zi :))

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am ceva vaselina pe baza de calciu pentru masina, un badog de 300g, luat la 5 lei, dintr-un magazin auto. Isi face treaba exceptional de bine. Nu stiu diferenta intre cele de litiu si calciu, nu cred ca ii ceva rocket-science la bicicleta, unde nu is temperaturi mari si forte puternice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi fain de parerile voastre. Pana la urma cred ca raman cu aceleasi "unguente" pe care le-am folosit pana acum. Eventual la butuci o sa folosesc o vaselina diferita. Am una care rezista la niste temperaturi foarte ridicate si avand in vedere ca in butuci e locul unde se incinge cel mai tare la o coborare in viteza. O zi faina. Hai odata primavara!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles ca vaselina cu bisulfura de molibden sau cu bisulfura de molibden si grafit e buna pentru butuci in sensul ca tine foarte mult si in functie de cantitati/firma de la -20 la nu stiu cate sute de grade cea, cu continut de grafit mai mare(aia nefiind necesar la bicicleta).

Pentru manetele de la schimbatoare sau zone unde sunt piese de plastic, vaselina cu teflon sau pe baza de teflon sa nu atace plasticul(aici poate gresesc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaselina cu bisulfat de molibden e pentru turboreactoare, statii spatiale, sateliti, etc. - rezista la temperaturi, presiuni si viteze mari - pe scurt, situatii ce n-o sa le prea intalnesti pe bicicleta (sau in urma carora nu vei supravietui, asa ca tot nu conteaza :P ).

A, ar merge bine in franele cu tambur (de genul celor intalnite prin gama Shimano Nexus) - singurele frane de bicicleta care se lubrifiaza. Si se incing.

Pentru piese de plastic, uleiuri / vaseline siliconice.

Cele cu adaos de teflon sunt de obicei recomandate la furci cu suspensie, in zona de culisare.

Dintre vaselinele de uz general, alea cu stearati de litiu parca rezista mai bine in timp decat cele cu stearati de calciu. In practica, daca se respecta intretinerea periodica, se inlocuiesc cu mult inainte de a se altera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

avand in vedere ca in butuci e locul unde se incinge cel mai tare la o coborare in viteza.

Stai linistit ca nu se incing butucii pe nici o coborare... O fi viteza bicicletei mare, dar viteza de rotire a bilelor pe con este muuult mai mica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.