feorge

Asezarea cauciucului pe janta

Recommended Posts

Salut

Am probleme cu montarea unui Schwalbe Big Apple 2 35 pe janta. Specific ca nu este nou. El intra pe janta foarte usor,marginea lui trecand fara efort pe janta. Problema este ca nu il pot pune sa fie centrat pe janta. Pare ca e descentrata roata foarte tare dar ea este dreapta.

Are vreun defect din fabrica sau asa este el?

A mai avut cineva problema asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banuiesc ca ai si perechea. Se intampla la fel si cu celalalt? Din cate spui, cred ca este un defect de fabricatie. Oricum pneul, mai ales cand e nou nu se aseaza bine "din prima", trebuie sa-l gadili putin. Il umflii la o presiune mica ca sa poti sa-l asezi cu mana acolo unde nu sta bine, e nevoie de putina migala dar el se va aseza bine in timp. Deci daca nu e un defect de fabricatie, ai putina rabdare cu el, ajuta-l si se va aseza corect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu este nou ,nu e obligatoriu sa fie defect de fabricatie .In timpul folosirii ''ațele'' alea din cauciuc se pot rupe , si automat el se strâmbă.Uneori dacă e fara sarmă și il umfli mai tare poate sa sară de pe janta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aşa-s şi merele mele. Trebuie să ai puţină răbdare când le pui până le potriveşti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum nu cred ca exista cauciuc care sa stea perfect , am avut probleme dastea la multe cauciucuri (nu se abateau mult , da n-am reusit sa pun niciodata un cauciuc perfect)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am spus in prima postare ca nu e nou.

El a venit pachet pe o roata pe care mi-am luat-o.

@CristiC Am avut niste cauciucuri ritchey (nu mai tin minte modelul) de 1 95 care se asezau al naibii de greu dar si bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu am rabdare sa le bibilesc, dau marginea cu sapun si bag presiune pana se duc singure pe locul lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pinkbike mi-a luat-o inainte... cu multa apa si sapun il vei aseza perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deobicei funţionează asta, dar nu şi în cazul de faţă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gel Valsir pentru conducte si garnituri, sau sapun lichid nediluat.

Rabdare si tutun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema cu "merele" îi că se aşează uşor, aşa de uşor încăt pot să şi sară de pe jantă în timp ce le umfli. (am păţit-o, mi-au ţiuit urechile căteva ore bune de la cum a explodat camera ;)) )

în cazul de faţă săpunul nu ajută, nu mai insistaţi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceiasi problema o am la ciclocros cu niste cauciucuri Schwalbe Racing Ralph.Rezolvarea e simpla la mine,umflu tare cauciucul pana face un mic "poc",semn ca s-a asezat pe janta.Daca "pocul" intarzie sa apara,trag putin cu mana si revine foarte usor,dar numai cand e umflat maxim.

Apoi scot aerul din roata pana ajung la presiunea dorita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat cu sapun lichid din belsug si am bagat 4 atm in el(maximul scris pe peretele cauciucului). S-a asezat putin mai bine dar nu cu mult.

Eu renunt,dau vina pe cauciuc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema cu "merele" îi că se aşează uşor, aşa de uşor încăt pot să şi sară de pe jantă în timp ce le umfli. (am păţit-o, mi-au ţiuit urechile căteva ore bune de la cum a explodat camera ;)) )

în cazul de faţă săpunul nu ajută, nu mai insistaţi.

Recent am facut pana pe fata la tandem, insa aerul scapa relativ incet. Am trimis copilotul la plimbare si am zis sa ma intorc acasa pe jumatate cu pana. In cateva secunde cauciucul a iesit de pe janta.

Acasa cand l-am pus la loc nu voia sa mai stea pe janta fara eforturi din partea mea in a-l aseza. L-am umflat mai cu grija insa la 3 atm a sarit de pe janta si a bubuit camera.

Concluzia cred ca e faptul ca sarma a cedat sau s-a intins cumva. Eu l-am taiat pe al meu si l-am dat la container. Nu stiu insa daca ai aceeasi problema si tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut un Schwalbe black jack 2.10, simplu, pe sarma(nici nu stiu daca exista si pliabil sau nu), si s-a asezat fara probleme pe janta, marginea statea frumos, nu era stramb. Alt schwalbe nu am avut, sa fac o comparatie, poate l-am nimerit eu bun pe al meu.

Am inteles ca ar fi ceva solutie de la schwalbe, easy fit

http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=2383

Nu stiu cat de eficienta e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am o nelamurire, Folosesc Racing Ralph pt munte si Big Apple pt oras. pe ambele seturi de roti pe care le am imi este foarte greu sa montez cauciucurile, in special RR. Dupa ce pun camera intre janta si cauciuc si trebuie sa aduc si celalalt perete lateral al cauciucului , trag foarte mult de banda aceea rigida si dureaza enorm si pe langa asta necesita pozitii acrobatice de parghie. Am schimbat multe camere la multe roti si la multe alte modele de cauciucuri dar nu a fost atat de greu. Jantele sunt DtSwiss xr430. Fac ceva gresit? sa cumpar solutie pt lubrifiat janta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca jantele sunt tubeless si vrei sa pui cauciucuri pe sarma (big apple) nu faci nimic gresit. daca nu, nu stiu ce si cum faci, dar nu e bine deloc si trebuie o alta abordare.

Cele foldable le dau jos si le pun la loc fara nicio problemea, cu mana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma gandeam ca poate sunt fie cauciucurile problema fie peretele lateral al jantei e prea inalt.....sau sunt standard toate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am observat eu jantele DT par a fi puţin mai înalte (la fel şi cele Sun).

înainte să dai bani pe diferite lubrifiante, încearcă mai întăi cu săpun lichid.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, ms mult pt sfat o sa incerc zilele viitoare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

incearca sa ungi janta pe interior cu vasilina. si unfla cate un pic si tot aseaza cu mana si ai sa vezi ca se aseaza foarte bine pana la urma. ungel foarte bine cu vasilina sa nu iti fie frica ca va sari . dupa doua zile ai sa vezi ca vasilina se va comporta ca un adeziv , asa de bine o sa faca priza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am uitat sa specific ca am janta tubeless si cauciuc tubeless. si eu am tras multe pana m-a invata cineva sa il montez. si asta chiar azi cand am mai postat un topicin legatura cu aceeasi problema care o ai si tu. in 10 minute am rezolvat ce nu am putut in 2 luni $-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pentru a aseza cauciucul pe janta in maxim 10 min, procedezi in felul urmator:

 

1. ungi janta pe exterior cu vaselina

2. umfli cauciucul moderat

3. cu ajutorul levierelor ,  eu am folosit coada furculitei si jumatati de clesti de rufe dupe ce am eliminat arcul de metal dintre ele)

4. introduci o parte a cauciucului ,  pentru aceasta operatiune foloseste un levier pe care il lasi fixat, in timp ce, cu celalalt tragi marginea cauciucului sub janta si mai fixezi din cand in cand si cate o jumatate de cleste de rufe ca sa nu alunece din nou in afara

5. dupa ce ai introdus o parte a rotii, desumfli cauciucul, dar nu de tot si  treci la cealalta parte a rotii, folosindu-te de aceleasi instrumente

6. umfli cauciucul din nou si il presezi cu palmele ca sa fii sigur ca s-a asezat perfect pe geanta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu vaselina se unge si in penitenciar.

Si ai voie si sa fumezi dupa ce ai montat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.