xemax

Mini-monstercross, cyclocross & touring bike

Recommended Posts

Dragi mei expertiza si cunostintele voastre imi sunt necesare. Am deschis topicul acesta cu intentia de a strange informatii si sfaturi necesare construirii unei biciclete asemanatoare cu titlul topicului, asa ca astept sugestii de componente si chiar oferte (eventual pe privat ca sa nu ofensam vre-un admin/moderator). Imi prezint scuzele de pe acum celor carora le voi ignora sfaturile, sunt mai capcaun de felul meu... Ascult pe toata lumea si fac cum ma taie capul! :D

Puteti sa va opriti din citit aici, nimeni n-o sa va despagubeasca pentru timpul pierdut citind urmatoarele!

Caietul de sarcini atata cam asa:

- cadru de otel care sa accepte si cauciuguri cu balon mare (2.1" - 2.3");

- frane pe discuri;

- dropbaruri;

- pret mai modest fiind un proiect experimental, eventual bicla sa inglobeze si piese SH;

- sa fie usor convertibil dintr-o varianta mai sportiva care sa poata fi folosita oe drumurile desfundate/paduri din preajma Bucurestiului intr-una mai sobra cu gentute si aripi de noroi adecvata turelor mai lungi.

Putina istorie: In urma unui post de-al meu pe un topic alaturat Alegere cadru touring-hybrid am fost contactat pe PM de un utilizator cu o aparitie mai meteorica pe plaiurile forumului JohnnyBravo care mi-a sugerat o varianta de cadru care se apropia foarte mult de ceea ce vroiam io si anume:

Origin-8 CX700 Steel Cross

Pretul lui se invartea pe undeva pe la 180-240 $ depinde de magazinul in care il gaseai. Poza oficiala este usor diferita de ce am eu, cea mai notabila diferenta fiind aceea ce urechile de prindere ale etrierului de frana spate meu sunt situate inafara triunghiului format de chain stays, seat stays si seat tube.

Evident ca la un pret acceptabil se gasea numai in Statele Unite ale SUA desi e o chinezarie, a urmat o lunga framantare ca sa-l obtin, pentru ca intre timp se epuizase din magazine, modelul nou intarzie sa apara, zapada a inceput sa se topeaseca... Intr-un final apoteotic acum cateva seri pe cand ma intorceam de la beuta saptamanala l-am gasit pe eBay... M-am aruncat acuma sunt cu bani luati si astept sa vina! :)) Mare multumita domnului MaC® pentru sugestia cu firma de transporturi SUA-Ro.

Eu l-am cumparat cu 200$ la care se adauga 50$ expedierea in SUA plus partea cu expedierea in Romanica, o sa revin ulterior cu informatii despre cat m-a costat in total. Cateva poze ale cadrului achizitionat de mine:

Imagine postată

Restul AICI

Caracteristici cadru:

* 4130 Triple butted heat treated chromoly frame and fork

* Removable cantilever and disc brake mounts ; Removable cable guides

* Custom machined dropout with integrated tensioners

* 27mm ovalized chainstays w/ 2.1 (52c) clearance

* Fork axle to crown: 403mm Fork rake: 45mm BB drop: 65mm

* 5.6 lb weight (50cm), Horizontal dropout with derailleur hanger

* Designed for 38T x 48T or less rings (MTN crank)

* 27.2mm seatpost; 1 1/8' Threadless headset

* 132.5mm spacing for road or Mtn hubs

Si mai scrie pe site-ul producatorului:

The CX 700 is not a RACE oriented cross frame. This is for an all around utilitarian machine. It is a MONSTER cross bike fitting 2.1 tires, it is a loaded touring bike, it is a sweet commuter, it is a back road all day fun machine. Racers do not want a steel frame made for 2.1 tires. The CX700 is NOT made for them. It is made to take you on all day epics that include some tight singletrack, lots of dirt roads, a stream crossing, rough chip n' seal back roads, and to the local coffee shop or burger and cold beer joint at the end. It is a bike for the people!

Deci clar: Bicicleta poporului! =))

De remarcat ca vine cu un avantaj care evident introduce si un dezavantaj si anume: datorita formei chain stay-urilor care permit montarea unui cauciug cu balon mare foaia mare a angrenajului este limitata la 48 de dinti, deci clar angrenajul va fi unul de MTB-Trekking. Pe de alta parte rotile de 29er vin numa bine! :D

Cateva biciclete construite pe seama cadrului acesta care imi plac:

Imagine postată

Sursa, text si poze suplimentare AICI

Imagine postată

Sursa, text si poze suplimentare AICI

Imagine postată

Sursa, text si poze suplimentare AICI

Deci iata am cadrul, furca, cuvetaria fata, pipa, suportul de bidon si mai am acasa o sa Brooks B17 achizitionata special pentru "proiectul" acesta.

Astept sugestii pentru restul! >:D<

Share this post


Link to post
Share on other sites

O poză veche și cam proastă cu a mea:

Imagine postată

Componente de care ai putea fi interesat:

- ghidon Salsa Woodchipper 42cm cumpărat de pe ebay

- bar-end shifters

- manete de frână Cane Creek SCR-5 (bike-comp)

- manete de frână pe cablu Cane Creek Crosstop (bike-comp)

- frâne Avid BB7 Road (bike-comp)

- Tubus Disco

- reglaje pe cablu pentru schimbătoare (bike-comp) - cel pentru foi nu e neapărat necesar, shifterul nefiind indexat ~:>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, e o Salsa Cromoto, versiunea fără v-brake. E foarte elastică și amortizează destul de bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadrul si furca arata foarte bine, aproape perfect.

Cu siguranta o sa-ti iasa ceva tare bun. Undeva in adancul inimii mele zace o dorinta ascunsa pentru un Monstercross.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand am vazut postul tau, m-am gandit instant la Salsa Fargo.

Daca cauti ghidoane, atipice, arunca o privire la On-One Midge sau Mungo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap ati intuit cam care sunt fanteziile mele! :)) Momentan incerc o replica mai ieftina insa sunt convins... Sper ca la un moment dat voi pune mana pe asa ceva:

Imagine postată

Sursa: http://www.milltowncycles.com/

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

care e smecheria cu ghidoanele atipice? e doar estetic?

Ofera unghiuri/pozitii mai bune pentru utilizare in anumite conditii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cautand mai multe despre cadru am gasit o discutie unde cineva incearca o explicatie la intrebarea ta, topicul cu mai multe poze

Bikeforums - Origin 8 CX700 3x9 Monster-cross build

cool looking bike, but I have a stupid question for you. I've never understood woodchipper bars. What's the value of the outward angle? Just curious.

They are mtb dirt drops. Idea behind them is that you ride in the drops the whole time, with the brakes angled down so you can grab them. Not designed to ride on the hoods. Very comfortable for offroad on a mtb, provide great climbing and handling ability and allow for a 'looser' grip when riding. Your hands are wedged into the drops and the flair allows for a natural arm angle taking pressure of the wrists, hands and forearms. I love them and have them on my ss mtb. I love flared drops and have the bellaps on my cx, I can't get used to riding offroad with tradition drops now.

LE: o poza ilustrativa de pe acelasi topic:

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confort in primul rand. Spatiu excedentar pentru amplasat diverse (mapbox, gps, suport camera sau telefon). Deschidere ampla pentru respiratie foarte lejera si in plus posibilitatea de a monta oglinzi foarte receptive.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nu mi se pare ceva super deosebit , e un 29'er cu furca fixa si ghidon de cursiera , cu putini bani poti sa transformi orice mtb in "mini-monstercross" .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, ghidonul ala nu e ceva rau. ma gandesc mai ales pe coborari cand trebuie sa strangi de ergo sa franezi si sa suporti si socurile in incheieturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo, Em, ca ai facut pasul si te indrepti vertiginos spre a fi posesorul unui monstercross.

Ar fi tare daca ai face rost si de dropbar din ala mai lat, eventual cu schimbatoarele in capatul ghidonului.

Il contrazic aici pe CristiC, nu orice 29”er poate fi transformat in monstercross, sunt 2 concepte diferite.

Mai degraba cel mai simplu mod (dar nu cel indicat) de a face un monstercross e sa pui pe un ciclocros cauciucuri cat se poate de late.

Eu pe al meu am reusit sa pun un 700x40c pe fata (1.6”) si 700x47c pe spate (1.8”) - poate ar merge maxim-maxim unul de 2” pe spate si de 1.7” pe fata.

Deja cauciucurile de peste 2” se cam indeparteaza de ideea de monstercross si incep sa semene a 29”er.

In principiu un monstercross are cauciucurile peste grosimea admisa la concursurile oficiale de ciclocros 700x33c, parca, dupa ultimele regulamente dar pana in 2”-2.2”.

Dar fiind o categorie mai libera, asa, sunt mii de variatii - unii se axeaza pe frumusetea cadrului, altii spun ca e musai sa fie SSP, altii le folosesc pt touring si implicit sunt importante prinderile pt portbagaje, altii alearga cu ele prin padure pe cand altii folosesc mai ales cadre vechi de cursiera/semicursiera care permit cauciuc macar de 35c.

Vad ca s-a ajuns la pagina 67 la acest topic pe MTBR... acum vreo 3 ani am citit mare parte din primele 30-40 de pagini... am si o poza cu ciclocrosul meu pe acolo pe undeva :D

http://forums.mtbr.com/29er-bikes/i-beg-you-more-monstercross-355649-67.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din punctul meu de vedere, un monstercross/cyclocross/touring bike perfect tb sa aiba urmatoarele:

- roti de 28”;

- drop-bars;

- cantilevers;

- 2 perechi de manete de frana (adica si pe ghidon si la ergo) - util cand stai cu mana sus pe ghidon, in oras sau, sa zicem, dupa niste mii de km pedalati;

- gauri pt 2 suporturi de bidon, portbagaj pe spate, lowrider pe furca si aripi (dar nu inseamna ca o sa stai mereu cu astea pe bicla, doar cand ai nevoie);

- 3 foi - rapoarte bune pt touring, mie mi-ar placea foi tiagra 30-39-50 si pinioanele tiagra 12-30 (10 pinioane), nou aparute, dar merg si foi de trekking cu pinioane mtb, sau foi de mtb si pinioane de cursiera, gen 12-28;

- sa Brooks;

- la cadru nu sunt maniac, mi se parea f misto otel, dar cred ca nici titan nu e de lepadat, iar de curand mi-a cazut cu tronc Specialized Tricross cu cadru de Al si fuca de carbon;

- o alura un pic sportiva, nu f cocosata (adica nu cadru f sloppy), o greutate redusa, venita mai ales din piese de calitate si in niciun caz roti de 26” - la o adica sa mergi onorabil cu ea pe sosea cu niste slick-uri de 23c-28c, in varianta de bicicleta de antrenament pe sosea pe vreme urata/iarna/ploi etc.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Traveller & gottwood linkurile postate de voi m-au lasat cu ochii in soare, recunosc n-am avut timp sa ma documentez, doar ca am vazut bicicletele americanesti si anumite aspecte ale lor mi-au placut, si vreau si io una! :D

Zona asta lasa loc pentru multe combinatii ceeace e minunat dupa parerea mea.

gottwood din afirmatile tale un lucru ma nedumereste si celalalt ma nemultumeste de-a dreptu! :))

- endbarshifterele - astea ma nedumeresc, adica ma gandesc ca sunt foarte expuse si exista riscul destul de mare sa schimbe accidental din cauza crengilor sau a altor obiecte pe care le poti atinge. Pt. ca da imi sta mintea la Salsa Woodchipper, poate ne spune otsdr daca in practica se intalneste problema asta.

- cantilever-urile - pe mine ma "inerveaza" si pace buna... :( Recunosc sunt usoare si posibil sa arete mai secsi, dar mie nu-mi place sistemul si nici ideea de frana pe flancul jentii, mai ales dpdv "strength & fatigue wise", ca sa ma dau un pic si cortorar! :))

N-am apucat sa parcurg inca linkul postat de Traveller si deja m-ai ingropat si tu cu asta... Am de citit nu gluma!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ai luat din 2 topicuri:

1. endbarshifter-ele am zis ca ar fi oarecum „chic” in combinatie cu ghidon de tipul Salsa, aproape pe toate am vazut genul asta de schimbatoare, dar nici mie nu mi se par practice si nici vizual nu prea imi plac.

2. cantilevers - la bicicleta perfecta - e doar o optiune personala, sunt de acord ca discurile sunt mai practice si astea sunt viitorul, de aia, poate, vreau sa mai trag un pic de trecut, de diversitate... Am vazut ca au dat liber la Cyc cu frane pe disc in comeptitiile oficiale UCI, am vazut cursiera Colnago cu discuri... deci in 10 ani probabil o sa vedem frane pe disc si pe bicicletele de copii.

De exemplu, daca un disc imi atinge placutele sau se intampla ceva pe acolo, nu stiu sa-l reglez, pe cand cu un cantilever o scot la capat...

Alt exemplu, anul trecut la Iron Bike Oradea, atat mie cat si altor concurenti, din cauza ploii, a nisipului si a trecerilor frecvente prin rauri, ni s-au dus placutele de frana la unii dupa 50 km, la altii dupa 75 km, la altii mai norocosi au rezistat 100 km placutele, dar chiar daca erau noi, s-a ajuns la fier. Pe de alta parte, colegul meu, biciclaru, care avea v-brake-uri (XTR) n-a avut nicio problema din punctul asta de vedere - si pana la urma, cat costa sa schimbi cauciucurile alea de la V-uri si cat costa niste placute de frana?

Si da, nu in ultimul rand, sunt mai secsi si mai usoare :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din punctul meu de vedere, un monstercross/cyclocross/touring bike perfect tb sa aiba urmatoarele:

- roti de 28”;

- 3 foi - rapoarte bune pt touring - foi de trekking cu pinioane mtb

- sa Brooks;

- cadru de otel

Imi place discutia asta :D.

Eu am avut o idee similara (dar nu atat de ambitioasa, ci la buget minim).

Bicla mea de cross are acum chestiile selectionate in citat din postul lui gotwood. A avut si frane canti in original, dar nu mai tineau si am pus v-brake.

Cauciucuri au incaput de 700x40 (ea fiind bicla de trekking la origini), dar cum e grea, a devenit si mai putin agila.

Acum i-am pus cu balon 32 (Continental Touring Plus), se misca mai usor (teren mixt).

Am intentionat sa pun si ghidon de cursiera cu manetele aferente, dar mi s-a parut prea ingust si pozitia nu-mi convenea, asa ca am ramas pe flat-bar.

Evident, are si suporti pentru aripi si partbagaj.

Imagine postată

Astept cu nerabdare un "happy-ending" al cautarii monstercrossului. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Traveller, nu stiu exact ce latime are ghidonul ala flat, dar nu pare foarte lat.

Exista drop-bars destul de late, 44 cm, iar daca pui o pipa scurta si cu rise mare si rotesti un pic ghidonul in sus, spre tine, obtii o pozitie foarte confortabila, destul de diferita fata de cea de pe cursiera. Multa lume se sperie de drop-bar, dar adevarul e ca ofera mai multe pozitii pt maini si mi se pare f util la distante lungi. Adevarul este ca trebuie facute oarece investitii in manetele de frana/schimbatoare si in franele si schimbatoarele compatibile cu acestea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt compatibile atata timp cat se mentine brandul in rest nu ai probleme cu frane sau deraioare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ghidonul flat are 580 mm. Si chiar ma gandeam sa procedez in sens contrar, sa-mi iau un riser de 620. Pe bicla de sosea am facut asa si am imbunatatit foarte mult confortul si controlul (chestie de "feeling" personal in incheieturi si in shale).

Nu mai schimb acum altceva la ea, poate numa niste gume de CX, ca de-abia ce i-am pus schimbator Alivio, lant, manete si pinioane noi.

Ma bucur ca va place :), probabil cadrul subtirel si verdele ala mai "special" o fac atat de simpatica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din punctul meu de vedere, un monstercross/cyclocross/touring bike perfect tb sa aiba urmatoarele:

- 2 perechi de manete de frana (adica si pe ghidon si la ergo) - util cand stai cu mana sus pe ghidon, in oras sau, sa zicem, dupa niste mii de km pedalati;

- 3 foi - rapoarte bune pt touring, mie mi-ar placea foi tiagra 30-39-50 si pinioanele tiagra 12-30 (10 pinioane), nou aparute, dar merg si foi de trekking cu pinioane mtb, sau foi de mtb si pinioane de cursiera, gen 12-28;

deci nu e perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ghidoanele de cursieră urmează aceeaşi regulă ca la celelalte, adică aproximativ lăţimea umerilor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now