wirespot

Naveta de azi

Recommended Posts

Naveta pe care o fac eu e cumplită - locuiesc la aproximativ 10 metri de locul de muncă. Dacă vreți, va povestesc cum e, pun și-o hartă... :)

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda. Eu tocmai am sarit de la 14 km la 50 dus-intors. Si nu ar fi neaparat distanta ci ploaia omniprezenta in 75% din zi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu dus-intors am 36 km.

Ieri nu stiu ce dracu a fost in aer, cand m-am bagat in baie si mi-am suflat nasul m-am speriat. Au iesit doar muci (scuzati expresia) negri de la poluare. Cred ca incep sa-mi caut o masca. Voi patiti la fel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naveta pe care o fac eu e cumplită - locuiesc la aproximativ 10 metri de locul de muncă. Dacă vreți, va povestesc cum e, pun și-o hartă... :)

Daca e vorba de afacerea ta, nu-i bai.

Daca nu, cam nasol cu intârziatu', ca nu poti zice nimic de trafic :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

E mult praf in oras. Recomandat ar fi de mers cu ceva la gura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut buff-ul pe nas, respiram prin el, degeaba. Tot intra praf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O gluma, daca e voie: lasati-va parul din nas sa creasca... :P

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e nici o gluma, e o observatie perfect pertinenta. Ma si gandeam sa nu mai folosesc trimmerul. O sa arat ca Gimli din Lord of the Rings >:P  dar macar mai aduna praf acolo si nu intra in plamani ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De azi in vreo 30 de ani:

 

Eu:   Nepoate...cand eram eu in florea varstei, am mers cu bicicleta la servici, in februaie in toiul iernii, in fiecare zi timp de 3 saptamani

Nepotamiu:   Mamaaa!!! Bunicul are Alzheimer!!!!

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@vis-a-vis

@@RaduB

Nu mai poci răspunde la topicul frustrărilor.

Ideea e simplă.

Am fost și eu azi. Și vântul se simte la fel de rău și din fața tastaturii și din șaua lui Mița. (orășanca).

Faza e așa: naveta mea are 5km și un pic la dus și puțin peste 6 la întors. Total 11,5.

Bicicleala (pentru mine) trebuie să fie o plăcere, nu o corvoadă sau - mai rău- o vanitate de a bifa kilometri.

Sincer, nu mă interesează topicul cu "km parcurși pe anul în curs"

Statistică:

- cu mașina: 12-14 minute (în cel mai rău caz 20) atât la dus cât și la întors

- cu tramvaiu': max 30 min plus ceva mișcare (mers pe jos, care-mi face bine la coloana vertebrală tasată - opus mersului cu Mița, unde poziția e cam verticală și toate șocurile se resimt).

- cu bicla (Mița): 18 min (cel mai puțin, respectând semafoarele) - 20-22 min la întoarcere.

Deci naveta mea e atipică, nu e ca a celor care au 15-20 km pe segment (deci pe la un minim de 30 zilnic) și care fac o economie de 40-50% din timp dacă s-ar deplasa altfel.

Știu butada cu "nu există vreme rea există echipament neadecvat"

Din păcate, echipamentul meu este neadecvat. N-am bani pt echipament scump. Dar mai ales, cum subliniam, frigul crunt îndurat ani întregi pe vremea lu Ceașcă, a lăsat niște urme ce nu se pot șterge. (greu de înțeles asta pentru generația mai tânără)

Și atunci am o libertate foarte faină: îmi pot alege cu ce plec dimineața către giob, funcție de vreme (și eventual de alte "circumstanțe" - drumurile ce mai trebuie făcute în timpul zilei/seara).

Nu de alta, dar dacă plec cu bicla pierd măcar 10-15 min cu echiparea a.î. să nu-mi fie nasol, ajung deja încălzit/transpirat jos după ce car 18kg de Miță 8 etaje pe scări, fac 20 min până la giob și apoi mai pierd încă 15-20 până fac un pseudo-duș și mă schimb cu hainele "de uzină". So? Merită?

Ca să ce?

Să mă dau mare p-un forum cum că merg zilnic cu bicla? Inclusiv prin zloată/ninsoare/ploaie/ceață/vânt de te ia pe sus?

Prefer deci să înjur vremea neprielnică pe un topic (în ideea în care, repet, în februarie am avut multă vreme bună iar acum prognoza zice că vin temperaturi negative mult sub normă, la munte se reface stratul de zăpadă - pt. ăi de schiază) și să iau tramvaiu' și să stau relaxat ascultând Radio Paradise. Și să văd și io lume. Oameni. E adevărat că mulți stau cu nasu-n smarfuane. Dar sunt oameni.

Că în șaua biclei sau în spatele volanului e ceva alienare din acest punct de vedere. E o izolare pe care n-o s-o recunoașteți. ;)

deci:

"Să revenim la vânt.

@$#%$#$^$%&^*&^(&)!$254356%$@@

cum ar veni."

L.E. Mița e o orășancă cu care am ales să fac naveta pt a proteja Merida (MTB)- fără aripi, etc...

Am dat puțin pe ea, nu e chiar cea mai fericită alegere, dar aia e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O alta posibilitate de naveta...

 

16tram21.jpg

 

Concluzia: nu mai mergeti fratilor la munca ca nu avem conditii de transport civilizate! ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites
umai ca nu se fixeaza cu nimic in partea de jos, eu i-am pus un elastic de portbagaj ca solutie temporara pana ma gandesc la un sistem.

Poate te ajuta asta  :)) . Spor! Sa postezi ce ai improvizat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicleta mea de ture medii si lungi usor modificata pentru naveta ( am mutat farul si reflectorizantul alb de pe ghidon pe portbagajul din fata ca sa fac loc gentii de ghidon si am inlocuit prelungirea aripii de fata cu una mai lunga facuta de mine - va las pe voi sa indentificati "victima" de care m-am folosit pt. materie prima ) :

CIMG5218.JPG

CIMG5225.JPG

CIMG5220.JPG

CIMG5222.JPG

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prelungirea aripii e un fost cauciuc maxxis hookworm? :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Si uite asa am mai "furat" doua idei :). Multumesc Turbocat!  :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar, m-am folosit de un Maxxis Hookworm prea tocit pe calea de rulare sa-mi mai inspire incredere pentru a prelungi aripa. A fost singurul lucru la indemana care sa fie suficient de rigid pentru asi pastra forma la vibratii dar care sa se deformeze usor, fara a forta aripa si prinderile ei, in caz ca agat sau lovesc prelungirea la trecerea peste sau pe langa un obstacol suficient de inalt.

​Suportul pentru bicicleta l-am facut cu sculele din dotare ( circular si rindea de banc de lucru ) din ce resturi de lemn am avut la indemana la momentul respectiv. Imbinarile sunt intarite cu cepi si lipite cu aracet. Am mai facut un suport costruit in aceeasi maniera pentru remorca.

Photo0602.jpg    IMG_9073mic.JPG

 @@megabicicleta : Lemnul poate fi ignifugat la nevoie ;) .

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super tare! Felicitari. Ai toata admiratia mea. Cind trec prin Busteni beau un suc in cinstea constructorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 @@megabicicleta : Lemnul poate fi ignifugat la nevoie ;) .

 Din pacate nu este, si de aceea nu poate fi omologat de Federatia romana de ciclism, nu mai zic de celelalte foruri. Are stampila peste parafa si semnatura pe propria raspundere?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super tare! Felicitari. Ai toata admiratia mea. Cind trec prin Busteni beau un suc in cinstea constructorului.

Subscriu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A cui ? Din cate stiu eu, initiatorul proiectului nu candideaza nicaieri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.