wirespot

Naveta de azi

Recommended Posts

Vazut azi domnul @@Pandy la naveta, hamsterind agale pe Iuliu Maniu pe SS-ul lui. Neatza' vecine :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri dimineata am avut parte de prima temperatura negativa

In dimineata asta  am "beneficiat" de prima fulguiala.

 

Cam repede...mult prea repede :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

În Cluj a nins în draci duminică și încă puțin astă noapte. Ieri a fost zăpadă proaspătă deci fără prea multe emoții, dar azi dimineață pe unele străzi era gheață lucie. Noroc că am fost inspirat să pun un Schwalbe Winter pe față azi, că altfel eram întins pe asfalt pe undeva prin centru....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manusi, caciula si haine potrivite, plus multa placere.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi sunt un iubitor neconditionat al verii nu pot sa nu zic ca e fain sentimentul pe care-l am iarna pe bicicleta.

 

@Cristian: Echipament adecvat si un pic de atentie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, EusuntCristian said:

Cum rezistați fraților pe frig dimineața ?

 

Păi nu e așa frig. Au fost -3 cel mai puțin iarna asta. Am prins acu doi ani -21 într-o dimineață. Dar eu am doar vre-o 15 minute de naveta. Poate dacă ar fi o oră ar fi nasol dar așa e chiar plăcut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am cam 12 minute pana la serviciu, am prins anul trecut parca -12. Nici nu apuca cciclocomputerul sa se stabilizeze la temperatura reala, pana ajung la serviciu. 

Cel mai greu mi-a fost intr-o dimineata cu zapada proaspata si afanata, ca am ajuns la serviciu transpirat tot de la efort, timpul s-a prelungit putin asa ca am avut timp destul sa si transpir si apoi sa imi fie si frig din cauza asta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bine de voi!

Eu am 11.9 km pe cel mai scurt drum posibil. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut in primavara naveta de 14.5 km dus, 14.5 km intors, pe niste temperaturi care dimineata se apropiau de cele de acum. Pentru inceput transpiram, apoi imi era frig. Nici nu puteam sa merg la serviciu in haine specializate, care sa ma ajute cu problemele astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa va fie un pic frig la inceput si apoi dupa ce va incalziti sa va fie bine decat invers :)

Nu trebuie sa transpiri atunci cand mergi decat cand te opresti eventual.Imbracamintea trebuie sa fie cam ca pentru 10 grade in plus fata de ce este afara,cu exceptia picioarelor  care trebuie protejate mai bine.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca merge de naveta, mai greu cand vine zapada/gheata

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, purix said:

Inca merge de naveta, mai greu cand vine zapada/gheata

 

 

Păi dă o geană pe bazare, eu tocmai m-am mai luat o pereche de Schwalbe Marathon Winter cu ținte, dealea cu 4 rânduri, cu 100 de lei ambele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si o curiozitate - la temeperaturile astea cu minus nu va e frica de faptul ca dai peste un petic de gheata, eventual in curba si o masina care nu prea mai are cum sa te ocoleasca? Eu ma dau prin Bucuresti atat timp cat nu sunt sanse de gheata. Cum apar sansele de gheata ii pun fundita si la primavara. Frigul treaca mearga - manusi groase, haine bune si asta e..dar gheata?

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, tzunoi said:

Am si o curiozitate - la temeperaturile astea cu minus nu va e frica de faptul ca dai peste un petic de gheata, eventual in curba si o masina care nu prea mai are cum sa te ocoleasca? Eu ma dau prin Bucuresti atat timp cat nu sunt sanse de gheata. Cum apar sansele de gheata ii pun fundita si la primavara. Frigul treaca mearga - manusi groase, haine bune si asta e..dar gheata?

 

Răspunsul e simplu:

https://www.bike-discount.de/de/kaufen/schwalbe-marathon-winter-240-spikes-28x1%2C60-draht-67183

 

De 4 ani și mai bine, pun cauciucurile astea la prima zăpadă și le dau jos la început de aprilie, atât pe bicicleta mea cât și pe a neveste-mii. Pentru o iarnă fără emoții, ca să zic așa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si nu aluneca deloc? Ca suna interesant mai ales ca iarna e distractie in bucuresti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Absolut deloc. Confirm. Si eu folosesc tot asa ceva, am folosit modelul cu doar doua randuri de pini (doar cele doua randuri centrale, Schwalbe Active Winter) si nu pierde niciodata aderenta. Dimpotriva, am patit sa alunec cand am oprit si am pus piciorul jos. 

Insa cand e lunecus, nu folosesc deloc carosabilul, absolut deloc, nici chiar cand traversez pe o pista de bicicleta. Autoturismele nu au aderenta pe care o am eu si nu vreau sa stresez inutil pe nimeni, nici macar pe mine.

 

Atentie insa: daca folositi carosabilul si acesta este acoperit cu polei, gheata sau zapada, riscati ameda indiferent de cauciucuri. Circulatia bicicletelor este interzisa atunci cand carosabilul este acoperit cu gheata, zapada sau polei; de asta eu folosesc doar pistele care la Timisoara sunt facute in majoritatea covarsitoare pe trotuare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand vine vorba de aderenta pe timp de iarna la un cauciuc de bicicleta conteaza foarte mult valoarea TPI - cu cat este mai mare cu atat mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, ionionion said:

Cand vine vorba de aderenta pe timp de iarna la un cauciuc de bicicleta conteaza foarte mult valoarea TPI - cu cat este mai mare cu atat mai bine.

 

Dacă e gheață poate avea și magie - dacă nu are ținte metalice tot degeaba.

TPI - threads per inch - se referă la cât de des e țesută pânză pe care e vulcanizat cauciucul. Uneori o țesătură mai deasă se reflectă într-un cauciuc mai pliabil și implicit mai aderent, dar asta iarna nu prea contează. La minus 10 grade se rigidizează cauciucul în sine. Dacă e zăpadă, ai nevoie de un cauciuc lat cu crampoane înalte. Dacă e gheață ai nevoie de noroc.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba conteaza , din simplul fapt ca respectivul cauciuc ramane in continuare moale la temperaturi scazute. Crede-ma, stiu ce spun din experienta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu iarna trecuta m-am dat cu wtb wolverine si au avut aderenta fantastica, dar cauciucul intradevar e moale. Se si uzeaza mai repede. Pe gheata nu au aderenta, logic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.