Sign in to follow this  
OneGuest

persoanele ce au experienta pls un sfat...

Recommended Posts

problema este cam asa,imi place mult sa merg pe bicicleta,fapt ptr care m-am hotarat sa-mi iau una,am zis ca dispun de 3000 ron,binenteles e foarte ok sa coste si mai putin,dar m-am lovit de o problema,in majoritatea certificatelor de garantie sunt trecute clauzele pierderii acesteia,si o conditie de baza este greutatea utilizatorului,eu am 125kg si greutatea mea variaza intre 125-130 kg,am o inaltime de 1,95m,ce am observat in certificatele de garantie este ca...nu am gasit nici o bicicleta care sa aibe greutatea maxima admisa-critica peste 130kg,fapt ce ma determinat sa renunt,dar a-s dori inca un sfat,unde pot gasi o bicicleta care sa imi fie buna si de asemeni sa aibe o garantie de care pot beneficia.ma intereseaza o bicicleta ptr oras,parc,putin carari padure nimik deosebit de off-road..ms frumos si astept sugestii pertinente.imi puteti scrie si pe adresa de yahoo...nocover3@yahoo.com..ms frumos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema e la roti , cadrul unei biciclete cred ca tine lejer peste 200 kg .

Poti sa iei orice bicicleta si sa ii pui niste roti mai de downhill/freeride si nu o sa ai nici o problema , oricum daca ai grija sa nu intri in borduri rotiile nu o sa cedeze de la mers pe asfalt(indiferent de roti) .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Garantia din certificat se refera in primul rand la cadru (3-5 ani probabil), furca (maxim 3 ani) iar pentru celelalte componente (1 an) orice garantie e de umplutura pentru ca sunt consumabile.

Eu am schimbat un cadru in garantie care avea un ticait ciudat dupa 200-300 km de folosire, limita in certificatul de garantie era 90 de kg, nu mi-a cerut nimeni sa ma sui pe cantar.

Depinde foarte mult si ce vrei sa faci cu bicicleta, pe sosea, prin oras, daca nu sari borduri e greu sa strici ceva la cadru sau furca fara ca acestea sa nu aiba un defect de fabricatie.

Alege o bicicleta de firma daca esti preocupat de problema rezistentei cadrului la greutate dar nu te ghida dupa "garantie", aceasta facand parte din marketing. Grija ta sa fie sa iti gasesti o bicicleta potrivita pentru marimea ta (1.95) pentru ca mai rar se aduc modelele din categoria cea mai mare si unii vanzatori vor incerca sa te convinga ca ti se potriveste si ce au ei in stoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OneGuest,

Si eu cantaresc cam cat tine. Cand mi-am luat actuala bicicleta aveam 132kg. Intre timp am oscilat intre 117 si 125. Am avut aceleasi ganduri ca si tine. Am optat pt. o bicicleta cross/trecking (Univega Terreno HT300), cu care merg onorabil la sosea, dar ma tine si pe drumuri forestiere de deal sau munte, in desele mele iesiri off-road. Si pana acuma n-am avut nici macar un opt la vreo roata... Asa ca nu cred ca ai de ca sa-ti faci griji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar daca nu intelegi limba neamta sper sa gasesti aici ceva ce ti se preteaza:

(biciclete cu sarcina maxima de la 120 kg – 200 kg)

http://www.dk-conten...FuerSchwere.pdf

(aparut in revista Trekkingbike editia 6 / 2005)

Contine si citeva recomandari ale lui Ernst Bruste de la “Prüfinstitut Velotech” (http://www.velotech.de/ / tests – consults - certificates)

P.S. Nu ma consider persoana cu experienta >:D<

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.S. Nu ma consider persoana cu experienta >:D<

Normal.

N-ai o suta treij'de kile... :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca ceva, OneGuest,

Mi-am luat bicicleta de la Marosbike, din Cluj. Am fost personal acolo (deci am putut fi "evaluat" obiectiv ca "iesit din specificatii") si mi-am si exprimat indoielile legate de vreo eventuala potrivire intre gabaritul meu si o bicicleta. Am fost asigurat ca nu voi avea nici un fel de probleme, nici tehnice, nici legate de garantie. In afara de faptul ca sunt niste amabili oameni de vanzari, care intamplator se si pricep la biciclete (sic!), cred ca sunt si ei constienti ca le-ar fi extrem de dificil, la o adica, sa demostreze cate kilograme a avut utilizatorul unei biciclete intoarse la garantie. Dar riscurile legate de acest aspect sunt extrem de reduse, pt. ca o bicicleta de calitate va rezista fara probleme unei depasiri de gabarit de cateva kilograme.

Afara de astea, eu unul mai am oleaca si incep sa ma incadrez in "sarcina utila admisa"... :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

ms foarte mult ptr sfaturi,chiar imi faceam griji,sincer sa fiu,acuma a's mai avea o rugaminte la voi,toti cei ce sunteti mult mai in tema ca mine,recomandati'mi niste modele va rog frumos, ar fii foarte suficient,ma intereseaza cum am mai spus ptr oras mai mult si poate si putin in parc o alee de pamant ,sunt din constanta,si deplasarea in buc ori alt oras nu prea se poate in momentul de fata ori pe viitorul apropiat,si cum am spus cateva modele...si la ce sa fiu atent,s-a mentionat de cineva caci,cadrul trebuie mai mare,cam ce marime mai exact...Multumesc tuturor inca odata ptr reply'uri si oricine are o parere despre o bicla ptr mine ...astept aici un post.Am zis sa-mi iau putin timp,sa nu ma grabesc,sa va intreb si pe voi,pasionati ai bicicletelor ,sa fac alegerea cea mai buna.Multumesc inca odata si urmaresc cu interes tot ce-mi scrie-ti aici. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si cateva modele recomandate de cei de la bikexCs:

primul model ce-mi place si mie este http://www.bikexcs.ro/biciclete/biciclete-mtb/biciclete-mtb-hardtail/bicicleta-focus-whistler-disc-2011.html--aceasta,dar sunt pe ganduri furca cat de moale este,adica la cea mai mica frana sa nu ma trezesc ca ma las in fata si isi face toata cursa pana jos telescopul ...mda,aici o sa imi lasati voi cum este de fapt furca aceasta ,cat de moale este ea,daca imi fac griji degeaba;

al doilea model este acesta http://www.bikexcs.ro/biciclete/biciclete-mtb/biciclete-mtb-hardtail/bicicleta-univega-alpina-ht-500-2011.html la fel nu cunosc cat de rigida este furca,dar pare serioasa ,si care sunt dezavantajele franelor pe disc -mecanice si hidraulice,ce sa aleg???

al 3lea model este aceasta: http://www.bikexcs.ro/biciclete/biciclete-mtb/biciclete-mtb-hardtail/biciclete-cube-aim-v-brake-black-2012.html,

si ultimul acesta: http://www.bikexcs.ro/biciclete/biciclete-mtb/biciclete-mtb-hardtail/bicicleta-focus-highland-peak-2011-853.html.

Astept pareri,despre ele,ce mi-ar fii cel mai potrivit,daca merita franele hidraulice investitia ori nu si daca exista dezavantaje sa ma faca sa renunt la ele si sa raman pe clasic'ul v-brake ori pe disc mecanica.

ptr focu whistler 2011 m-i s-a spus ca exista cadrul cel mai mare xxl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tii neaparat sa iei mountainbike?

La destinatia pe care spui ca o vei da bicicletei (plus ca esti si un tip inalt), dupa mine s-ar potrivi mai degraba o bicicleta pe 28'. Eu am si un mountainbike, si Univega de mai sus, si pot sa-ti spun ca e diferenta mare intre ele cand te asterni la drum. Mountainbike-ul e fain pt. o distractie prin padure, pe carari de munte, etc. E prima alegere cand plec la munte, cand il duc cu masina pana la locul de campare, dupa care imi ofera plusul necesar de mobilitate pe traseele din jurul bazei. Dar la drum intins e lenes. Cand ies in oras, merg la serviciu sau, mai ales, daca e sa fac o tura mai lunga cu plecarea de acasa, chiar daca traseul nu e exclusiv pe sosea, o prefer totusi pe cealalta. A mancat pana acuma suficient drum forestier, pe langa asfalt, ca sa stiu ca nu-i deloc sensibila. Pe asfalt nu ajunge la nivelul unei cursiere, dar oricum e alta poveste decat mountainbike-ul.

Din ceea ce scrii tu reiese ca vei folosi bicicleta in cea mai mare parte pe sosea, intr-un oras de campie. La ce bun una specializata pt. munte si off-road?

In fine, nu vreau sa-ti influentez alegerea. Nu-i musai ca preferintele mele sa se potriveasca cu ale tale. Poate se vor mai exprima si altii la tema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt perfect de acord ca mtb inseamna efort mai mare pe sosele dar ce pot alege la greutatea mea,am considerat ca un cadru mai robust va fi o solutie ptr mine,sunt foarte de acord ptr o cursiera,dar imi par fragile sincer sa fiu,nu m-as vedea pe una,si cred ca nu este o problema ca va fii mai mare efortul la pedalat,imi plac mtb,si merg mult si pe faleze-pe malu marii unde este pavaj si piatra cubica+ sosea(asfalt) binenteles,oricum am rezistenta foarte buna in picioare,de asta si vreau bicicleta,sa muncesc articulatiile si nu numai. ;;)

Voi verifica daca au cadru pe masura mea la sport win,ms mult Ioana ptr info,foarte mult,300 ron nu e de aruncat pe geam.Se pare ca am fost foarte inspirat sa scriu pe acest forum >:D< .saptamana ce vine voi face pasul de a cumpara,asa ca mai astept pareri si sfaturi,link-uri cu magazine si oferte potrivite mie...Multumesc tuturor ce mi-au scris si urmaresc cu interes orice informatie de la oricine... >:D<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate la greutatea asta, desi in general le zic oamenilor sa ia MTB daca merg la munte si eu zic sa iei un MTB, pana mai dai jos ceva, sa te apropii de suta. In primul rand fiindca suspensia mai scuteste din socul asupra bicicletei. Dar ce nu ti-a spus nimeni este ca la inaltimea ta cel mai potrivit ar fi un MTB cu roti de 29', te-ai simti ca un pitic pe unul normal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand fiindca suspensia mai scuteste din socul asupra bicicletei...

Pai un 28' cu suspensii ii recomandasem si eu, pana la urma. In afara de furca, la Univega aia de-o pomenisem mai sus am si saua cu amortizor telescopic. Suficient cat sa preia socuri mai dure. Si-o calaream cu succes si la 132 de kg, cat aveam cand am luat-o.

Subscriu ideii unui 29-er. Si eu am fost pe punctul sa-mi iau unul, dar pana la urma am preferat rotile (mai exact anvelopele) ceva mai subtiri ale lui Terreno 300. Mai bine adaptate pt. sosea, pe care fac, totusi, mai mult de 70-75% din totalul kilometrilor. Abia restul sunt pe drumuri forestiere. Dar bicicleta fiind un "cross series", cum ii zice producatorul, ma poarta decent si prin hartoape, pe care i le servesc oricum saptamanal, cand o iau hai-hui pe dealurile si prin padurile din vecinatatea orasului.

In plus, cum bine remarca Horatiu, desi n-am decat 1,85, dar avand o constitutie masiva, si eu ma simt pe MTB cam ca Sancho Panza pe magar... Asa ca prefer tot mai des sa ma urc pe... Rosinanta... :))

Oricum, repet, e doar punctul meu de vedere. Al unuia care joaca in aceeasi categorie de greutate cu OneGuest si care si-a rezolvat angoasele legate de fragilitatea bicicletei. Nici eu nu ma imaginam intr-o vreme altfel decat pe MTB, dar practica imi arata ca pot sa indraznesc (ba chiar prefer) si ceva mai sprintar...

Numai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot spune ca majoritatea mi-au spus sa merg la magazin sa incerc cadre de 54-55-56,mi-au spus multe variante,deocamdata cam greu cu deplasarea,voi ramane la mtb,nu vreau sa merg spre extreme deocamdata :D ,sa nu fie dezamagirea prea mare daca se va intampla ceva cu ea,voi renunta la frane pe disc si alte accesorii de top,voi merge pe un classic v-brake,chiar am facut o reorientare luni imi vor spune cum e treaba cu cadrul,mi-am dat seama ca la cat de mult merg eu cu bicicleta nici nu se merita sa bag prea mult,mereu sunt plecat cu munca asa ca....si as vrea sa stiu care e faza cu saua are amortizor telescopic,asta ma incanta si pe mine :nerabdator:...si cam asa cred ca voi proceda,voi lua una intai mai ieftina cat de cat undeva la 1400-1800 maxim sa vad cum este,cum se comporta la 120 kg ale mele,eu cam asa ma mentin acuma ,am si un model recomandat tot de o persoana mai masiva http://www.bikexcs.ro/biciclete/biciclete-2011/bicicleta-focus-highland-peak-2011-853.html asta mai exact-

Bicicleta Focus Highland Peak 2011,chiar daca nu imi vor da garantie ,caci asa mi-au spus,e buna ptr dvs dar nu va putem da garantie intrucat suporta max 110kg nota producatorului,mda,asta asa ca si incurajare sa imi iau mai scumpa

:bici-4: .Ms inca odata de sfaturi,si oricine isi mai poate da o parere, e binevenita,sunt numai ochi aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...si as vrea sa stiu care e faza cu saua are amortizor telescopic,asta ma incanta si pe mine :nerabdator:...

Tija seii este telescopica si are amortizor. Este suficient de rigid pt. a-mi sustine greutatea si sa-si pastreze in acelasi timp si o cursa suficienta pt. a prelua socurile dure care apar la trecerea printr-o groapa, de exemplu. Utilitatea ei nu tine atata de mult de confortul tau (desi nici asta nu-i de neglijat), cat de a proteja roata din spate in a incasa lovitura la intensitate maxima, avand in vedere greutatea mare a biciclistului. Singurul dezavantaj pe care il ai este acela ca va trebui sa faci reglaje repetate a inaltimii seii pana vei obtine pozitia corecta, pt. ca atunci cand te asezi in sa, aceasta se lasa 3-4 cm pana la pozitia de echilibru. Uita-te cum arata a mea:

http://www.biciclete...o-300-2010.html

Aici o poti vedea si mai bine:

http://www.marosbike.ro/module/pic.php?pic=http://www.marosbike.ro/images/catalog/254_37.jpg

Alte modele nu cunosc, pt. ca n-am mai folosit pana acum tije cu amortizare. Despre asta de pe Univega pot zice ca se comporta bine la greutatea mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

arata foarte bine,imi place. :) ,e destul de scumpa vad 2ooo ron,clar este de oras modelul asta,chiar imi place,dar am cam depasit bugetul cu niste lucruri si acuma ma incadrez undeva in 15oo ron maxim,pe aici ma scald...asa ca ,o sa verific ceva prin banutii astia,si referitor la tija telescopica a seii cu amortizor,am sa verific cat este una si imi pun eu la ce imi voi lua...ms mult de explicatie,foarte tare sistemul asta.Poate vezi undeva ceva de city ori mtb la 15oo ron +2oo ron maxim...si imi lasi un link...ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

OneGuest, din perspectiva unei "siluete" identice (1.93m, 115- 125kg), iti pot spune ca poti merge linistit pe un 29er. Eu am un Focus, un RedSkin 3.0. Pot spune ca bicicleta este anti-tanc, avand in vedere la ce am supus-o. Singura chestie care am patit-o ar fi ca am terminat cuvetele dupa un an de sarituri, gropi, curse si ture la munte, la care nu prea am stat sa ma gandesc de 2 ori daca sa sar / evit gropi sau sa cobor cu 40kmh pe sleauri de tractor.

Mai mult sa stii ca nici cursiera nu face prea multe nazuri la tonajul nostru, chiar si cu furca / ghidon / pipa de carbon. Si nici nu sunt vreun finut in stilul de mers. Mai degraba un urangutan pe bicicleta.

Rotile conteaza.... 32 de spite sa fie, eventual 36 pentru un plus de siguranta.

Numai bine! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicleta Focus Highland Peak 2011,chiar daca nu imi vor da garantie ,caci asa mi-au spus,e buna ptr dvs dar nu va putem da garantie intrucat suporta max 110kg nota producatorului,mda,asta asa ca si incurajare sa imi iau mai scumpa

:bici-4: .Ms inca odata de sfaturi,si oricine isi mai poate da o parere, e binevenita,sunt numai ochi aici.
Focus Highland Peak 2011 este destul de rezistent, eu l-am ales pt ca nu aveam bani de ceva mai scump si nici nu stiam sigur cam ce potential am.
Cand l-am luat anul trecut la sfarsitul lui mai, aveam aprox. 105 Kg, daca mai tin bine minte, si 1.92m inaltime.
Prima saptamana am mers leger, asfalt si poteci usoare, dar apoi m-am bagat pe drumuri de tara pietruite, drumuri forestiere, coborari mai in viteza, neavand cine stie ce experienta.
Si nu au fost probleme, rotile sunt foarte rezistente, nu a fost nevoie sa le centrez.
La scurt timp oricum le-am schimbat pt ca am trecut pe frane pe disc, dar si cele v-brake au fost super ok.

Schimbatoarele functioneaza si acum foarte bine, nimic de reprosat, numai ca fata de cele top, au nevoie de reglaje mai dese (in cazul meu cam 1 data pe luna, daca nu le lovesc in ceva)
Pot spune ca am si avut grija sa curat lantul, pinioanele, foile si tot ce trebuie, la timp.

Chiar si 2 zile pe saptamana daca mergi, in weekend cateva ore (daca zici ca nu poti din cauza serviciului), vei vedea cum mai scapi de kg, mai ales acum vara.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this