Madalin96 372 Posted March 23, 2012 Salut.Deschid acest topic deoarece nu s-a discutat pana acum despre asta,doar despre cum sa mergi cu MTB-ul in locuri off-road sau chestii de acest gen.Acest topic se refera la:cum sa mergi cu MTB-ul,cursiera sau "orașeanca" prin jungla cotidiana;cum sa te strecori printre masini,cum sa cotesti la stanga,cum sa traversezi un drum foarte circulat etc. Quote Share this post Link to post Share on other sites
lbzk 6,792 Posted March 23, 2012 Respectand regulile de circulatie, asigurandu-te la schimbarea "benzii" de mers, facandu-ti cunoscute intentiile, facandu-te vizibil, judecand? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Madalin96 372 Posted March 23, 2012 Respectand regulile de circulatie - sunt de acord! Facandu-ti cunoscute intentiile - sunt de acord! Facandu-te vizibil - sunt de acord! Asigurandu-te la schimbarea "benzii" de mers - sunt de acord,dar daca vrei sa traversezi si n-ai loc de masinile care trec?Ce faci? Quote Share this post Link to post Share on other sites
majikstone 4,366 Posted March 23, 2012 In primul rand, n-ai ce sa traversezi. In trafic cu bicicleta esti, teoretic, la fel ca si cu masina. Cu masina nu traversezi strada cum te taie capul. Daca totusi trebuie sa ajungi pe partea cealalta a drumului, o faci la prima trecere de pietoni, la care te dai jos de pe bicicleta, astepti sa poti trece ca pietonii / cu pietonii, iar apoi iti continui drumul. Mare atentie cand sunteti pe banda 1 sau 2 la un semafor la care se poate face si dreapta. Multi soferi nu semnalizeaza intentia de a vira dreapta de pe benzile respective decat atunci cand ajung in intersectie si o puteti pati urat. Daca aveti dubii, incadrati-va pe o banda pe care se merge doar in directia in care vreti si voi sa mergeti. Desi nici asta nu va garanteaza nimic. Cel mai important cand esti in trafic cu bicicleta e sa stii sa te comporti exact cum s-ar comporta (sau cum ar trebui sa se comporte) un sofer dintr-o masina. Te incadrezi pe banda potrivita inainte de intersectii, prevezi schimbarile de benzi de cu suficient timp inainte, semnalizezi absolut orice faci in masura in care nu-ti pui in pericol echilibrul pe bicicleta (pentru mine, de exemplu, e nasol sa trebuiasca sa franez brusc cu o mana in timp ce cu cealalta semnalizez schimbarea de directie). Si dincolo de asta, in fiecare moment trebuie sa realizezi ca desi tu iti stii drepturile si obligatiile ca biciclist in trafic, sunt destui soferi care nu ti le stiu. Deci incearca sa prevezi orice magarie incearca ei sa faca. Nu te baza pe faptul ca o sa-ti acorde prioritate in intersectii, nu te astepta sa stea calmi in spatele tau, etc. Un alt subiect sensibil: trecutul printre coloanele de masini la semafor. Nu e tocmai "prevazut in lege", fiecare il face pe cont propriu. Mare atentie la pasageri care deschid usile in timp ce masina sta la semafor,indiferent de banda pe care se afla. Nu numai din masinile de pe banda 1 coboara pasageri care au de ajuns undeva. Si mai ales, aproape nimeni din masina nu se asteapta ca tu o sa vii cu bicicleta pe acolo. Deci atentie maxima. Si, daca ajungi sa comiti vreo ilegalitate minora gen trecut pe trecerea de pietoni calare pe bicicleta sau virat la dreapta intr-o intersectie cu semaforul pe rosu dupa ce te-ai asigurat ca nu calci pe nimeni, macar fa-o fara sa incomodezi pe nimeni. La fel si cu mersul pe trotuar - la un moment dat tot ajungi sa mergi, fie si 50-100 de metri, pe trotuar, printre pietoni. Tine cont de faptul ca pietonii au dreptul sa umble pe trotuar, iar tu calare pe bicicleta nu. Daca vezi 5 pensionari care merg cu 2 km/h unul langa altul si n-ai loc sa-i depasesti, stai in banca ta si pedaleaza in ritmul lor pana gasesti loc sa-i depasesti si nu te apuca sa faci slalom printre ei. Daca ei te observa si-ti fac loc, du-te respectuos si multumeste-le. Bottom line: respecta-i pe toti ceilalti participanti la trafic, soferi sau pietoni, daca vrei sa fii respectat si sa pedalezi fara emotii prin oras. Asta a fost motto-ul meu de cativa ani si n-am avut probleme. 14 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Madalin96 372 Posted March 23, 2012 Foarte interesant comm-ul. +1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Madalin96 372 Posted March 23, 2012 Deoarece ma grabeam,nu am reusit sa scriu tot si din pacate nu mai pot edita. Asa cum ai spus si tu,un subiect foarte sensibil ( pentru mine ) este trecutul printre coloanele de masini.Cel mai frica imi este de faptul ca,poate sa vina un bou ( ca altfel nu poti sa-i zici ) si sa te ia pe capota apoi sa te intrebe ce cautai acolo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
lbzk 6,792 Posted March 23, 2012 La trecerile printre masinile oprite la semafor sau la trecerea pe langa o masina stationata intotdeauna trebuiesc "studiati" pasagerii asupra intentiilor lor de a deschide usile sau intentiile soferului cu volanul. Cand in fata am o masina trasa pe dreapta si soferul este volan, ma uit la el prin luneta si in oglinda retrovizoare din stanga ca sa vad ce face cu volanul si daca se uita in oglinda pt a se asigura. Urmarindu-l imi pot da seama de intentiile lui si actionez in consecinta. Iar viteza de deplasare prin trafic este fix problema fiecaruia. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mihaibad69 379 Posted March 23, 2012 La mersul cu bicicleta prin trafic trebuie sa fii de 3 ori mai atent decat atunci cand esti cu masina, mai ales la schimbarea sensului de mers, daca te uiti in spate trebuie sa o faci repede, astfel se poate intampla ca masina din fata ta sa franeze brusc si sa nu ai timp sa franezi la timp. Mare atentie la cei care vin din strazile laterale, ca sunt unii care se baga ca ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tancul 123 Posted March 26, 2012 Tot timpul sa tragi o geana in spate, din cand in cand, si cand intentionezi sa iti schimbi directia de mers. Personal, inainte de a arata intentia de a schimba banda, ma uit cu coltul ochiului in spate, dupaia ridic mana sa arat. De multe ori am vazut masini care vineau cu viteza. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Croocodillul 2,837 Posted March 26, 2012 Păcat că nu e nicio soluţie 100% sigură. Azi, de exemplu, veneam pe o străduţă şi trebuia să fac stânga pe alta. În spatele meu, la ceva distanţă, era o maşină. SEMNALIZIEZ intenţia, dar noroc că am mai tras un ochi peste umăr: dobitocul s-a Încăpăţânat, a accelerat şi m-a depăşit pe stânga În intersecţie. Praf mă făcea dacă nu eram atent. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Madalin96 372 Posted March 26, 2012 Pai,cam dintre toate solutiile,cea mai sigura ar fi aceasta cu "geana in spate". Quote Share this post Link to post Share on other sites
pegroeg 7 Posted March 26, 2012 Pe langa cele foarte bune de mai sus, alte sfaturi din experienta personala: - atentie la masinile care ies de pe stradutele laterale in soseaua principala pe care mergeti; ies cu botul destul de in fata, intersectandu-se cu directia bicicletei; eu in situatia asta, inainte de a ajunge in dreptul masinii, ma asigur in spate sa pot ocoli botul masinii; - atentie atunci cand mergeti printre masini la coloana de la semafor; mai sunt soferi (sau domnisoare cu tel. la ureche) care schimba banda la orice mic spatiu creat in coloana, bineinteles, fara sa ne observe - atentie la liniile de tramvai - sa nu intre roata in sina sau sa nu aluneci (mai ales dc a plouat si faci o curba intersectandu-te cu linia de tramvai) Quote Share this post Link to post Share on other sites
sqryn 121 Posted March 26, 2012 atentie la urcat bordura, se abordeaza mai direct, aceeasi problema ca la liniile de tramvai. eu am patit-o in weekend, din fericire cu consecinte minimale Quote Share this post Link to post Share on other sites
guzganu 150 Posted March 26, 2012 Eu semnalizez f mult. Si cand merg drept intr-o intersectie si sunt pe banda 1 semnalizez cu mana stanga tocmai pentru a ii arata celui din spate si care vrea sa faca dreapta ca nu ar fi o idee buna sa ma depaseasca. Si ma feresc de autobuze. F rar le depasesc cand stau la stop. Cand sunt oprite in statie, semnalizez stanga si ii depasesc pe acolo, uitandu-ma cu coada ochiului in spate ca sa ma asigur ca a inteles celalalt particpant ce se intampla. Daca deja autobuzul semnalizeaza ca pleaca din statie, nu il mai depasesc. Prefer sa ma opresc si sa il las sa plece. Au mai zis si altii, liniile de tramvai sunt moarte curata. Cand trec peste ele, niciodata nu dau din pedale si tin ghidonul cat de drept si incerc sa am un unghi de atac cat mai mare. Iarna sau daca e ud pe jos, nu trec peste ele decat pedestru. La trecerile comune (pietoni+biciclisti), nu am incredere in nimeni si incetinesc f mult. Deseori ma opresc din pedalat. Daca vii in viteza si te astepti ca cei din masini sa te vada si sa si iti acorde prioritate, o sa ai o mare supriza. Noaptea arat ca un pom de Craciun si am un far mare si puternic in fata ca sa vad bine astfaltul, nu doar sa ma vada altii. Farul e pornit chiar si zona pe "intermitent". Am obsevat ca pietonii se dau mai repede la o parte de pe piste cand merg asa. Pe piste incetinesc f mult cand vad caini in lesa (sunt sinucigasi unii...) sau copii f mici care nu sunt tinuti de parinti. Oricum, de 7 ani incoace, comportametul "colegilor participanti in trafic" s-a imbunatatit substantial. Nu as putea zice acelasi lucru despre colegii pe 2 pedale, dar presupun ca cu timpul or invata si ei. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
crk 901 Posted March 26, 2012 La schimbarea benzilor in vederea virajului spre stanga in zone cu trafic auto foarte rapid (asa cum este portiunea pe care o parcurg zilnic) caut sa obtin contact vizual cu soferul de pe banda unde urmeaza sa ajung. Ocup mijlocul benzii pe care sunt, semnalizez. Nu vede primul, vede urmatorul. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Madalin96 372 Posted March 26, 2012 atentie la urcat bordura, se abordeaza mai direct, aceeasi problema ca la liniile de tramvai. eu am patit-o in weekend, din fericire cu consecinte minimale Scuze dar nu inteleg ceva: cum adica sa o abordez direct??Adica sa intru in ea cu viteza si sa rup cauciucul? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Panzer 4 Posted March 26, 2012 Nu e vorba de asta, ci de unghiul de atac. Sa nu te pomenesti ca e roata aproape paralela cu bordura cand vrei sa o incaleci ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
adip 106 Posted March 26, 2012 Adica sa o urci cat mai perpendicular probabil. Sau, daca ai talent la sarit, faci un bunny-hop si atunci nu mai conteaza asa mult unghiul de abordare cu conditia ca totusi sa aterizezi pe trotuar. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Madalin96 372 Posted March 26, 2012 Am inteles!La bunny-hop ma gandeam si eu ca e cea mai buna solutie decat sa urci usor sau pe langa bicicleta,dar e greu sa faci asta cand ai o bicla de douajdă dă kile sub tine... Quote Share this post Link to post Share on other sites