Madalin96

How to ride!

Recommended Posts

Salut.Deschid acest topic deoarece nu s-a discutat pana acum despre asta,doar despre cum sa mergi cu MTB-ul in locuri off-road sau chestii de acest gen.Acest topic se refera la:cum sa mergi cu MTB-ul,cursiera sau "orașeanca" prin jungla cotidiana;cum sa te strecori printre masini,cum sa cotesti la stanga,cum sa traversezi un drum foarte circulat etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Respectand regulile de circulatie, asigurandu-te la schimbarea "benzii" de mers, facandu-ti cunoscute intentiile, facandu-te vizibil, judecand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Respectand regulile de circulatie - sunt de acord!

Facandu-ti cunoscute intentiile - sunt de acord!

Facandu-te vizibil - sunt de acord!

Asigurandu-te la schimbarea "benzii" de mers - sunt de acord,dar daca vrei sa traversezi si n-ai loc de masinile care trec?Ce faci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deoarece ma grabeam,nu am reusit sa scriu tot si din pacate nu mai pot edita.

Asa cum ai spus si tu,un subiect foarte sensibil ( pentru mine ) este trecutul printre coloanele de masini.Cel mai frica imi este de faptul ca,poate sa vina un bou ( ca altfel nu poti sa-i zici ) si sa te ia pe capota apoi sa te intrebe ce cautai acolo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La trecerile printre masinile oprite la semafor sau la trecerea pe langa o masina stationata intotdeauna trebuiesc "studiati" pasagerii asupra intentiilor lor de a deschide usile sau intentiile soferului cu volanul. Cand in fata am o masina trasa pe dreapta si soferul este volan, ma uit la el prin luneta si in oglinda retrovizoare din stanga ca sa vad ce face cu volanul si daca se uita in oglinda pt a se asigura. Urmarindu-l imi pot da seama de intentiile lui si actionez in consecinta.

Iar viteza de deplasare prin trafic este fix problema fiecaruia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mersul cu bicicleta prin trafic trebuie sa fii de 3 ori mai atent decat atunci cand esti cu masina, mai ales la schimbarea sensului de mers,

daca te uiti in spate trebuie sa o faci repede, astfel se poate intampla ca masina din fata ta sa franeze brusc si sa nu ai timp sa franezi la timp.

Mare atentie la cei care vin din strazile laterale, ca sunt unii care se baga ca ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot timpul sa tragi o geana in spate, din cand in cand, si cand intentionezi sa iti schimbi directia de mers. Personal, inainte de a arata intentia de a schimba banda, ma uit cu coltul ochiului in spate, dupaia ridic mana sa arat. De multe ori am vazut masini care vineau cu viteza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păcat că nu e nicio soluţie 100% sigură. Azi, de exemplu, veneam pe o străduţă şi trebuia să fac stânga pe alta. În spatele meu, la ceva distanţă, era o maşină. SEMNALIZIEZ intenţia, dar noroc că am mai tras un ochi peste umăr: dobitocul s-a Încăpăţânat, a accelerat şi m-a depăşit pe stânga În intersecţie. Praf mă făcea dacă nu eram atent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai,cam dintre toate solutiile,cea mai sigura ar fi aceasta cu "geana in spate".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe langa cele foarte bune de mai sus, alte sfaturi din experienta personala:

- atentie la masinile care ies de pe stradutele laterale in soseaua principala pe care mergeti; ies cu botul destul de in fata, intersectandu-se cu directia bicicletei; eu in situatia asta, inainte de a ajunge in dreptul masinii, ma asigur in spate sa pot ocoli botul masinii;

- atentie atunci cand mergeti printre masini la coloana de la semafor; mai sunt soferi (sau domnisoare cu tel. la ureche) care schimba banda la orice mic spatiu creat in coloana, bineinteles, fara sa ne observe

- atentie la liniile de tramvai - sa nu intre roata in sina sau sa nu aluneci (mai ales dc a plouat si faci o curba intersectandu-te cu linia de tramvai)

Share this post


Link to post
Share on other sites

atentie la urcat bordura, se abordeaza mai direct, aceeasi problema ca la liniile de tramvai.

eu am patit-o in weekend, din fericire cu consecinte minimale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu semnalizez f mult. Si cand merg drept intr-o intersectie si sunt pe banda 1 semnalizez cu mana stanga tocmai pentru a ii arata celui din spate si care vrea sa faca dreapta ca nu ar fi o idee buna sa ma depaseasca.

Si ma feresc de autobuze. F rar le depasesc cand stau la stop. Cand sunt oprite in statie, semnalizez stanga si ii depasesc pe acolo, uitandu-ma cu coada ochiului in spate ca sa ma asigur ca a inteles celalalt particpant ce se intampla. Daca deja autobuzul semnalizeaza ca pleaca din statie, nu il mai depasesc. Prefer sa ma opresc si sa il las sa plece.

Au mai zis si altii, liniile de tramvai sunt moarte curata. Cand trec peste ele, niciodata nu dau din pedale si tin ghidonul cat de drept si incerc sa am un unghi de atac cat mai mare. Iarna sau daca e ud pe jos, nu trec peste ele decat pedestru.

La trecerile comune (pietoni+biciclisti), nu am incredere in nimeni si incetinesc f mult. Deseori ma opresc din pedalat. Daca vii in viteza si te astepti ca cei din masini sa te vada si sa si iti acorde prioritate, o sa ai o mare supriza.

Noaptea arat ca un pom de Craciun si am un far mare si puternic in fata ca sa vad bine astfaltul, nu doar sa ma vada altii. Farul e pornit chiar si zona pe "intermitent". Am obsevat ca pietonii se dau mai repede la o parte de pe piste cand merg asa. Pe piste incetinesc f mult cand vad caini in lesa (sunt sinucigasi unii...) sau copii f mici care nu sunt tinuti de parinti.

Oricum, de 7 ani incoace, comportametul "colegilor participanti in trafic" s-a imbunatatit substantial. Nu as putea zice acelasi lucru despre colegii pe 2 pedale, dar presupun ca cu timpul or invata si ei.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La schimbarea benzilor in vederea virajului spre stanga in zone cu trafic auto foarte rapid (asa cum este portiunea pe care o parcurg zilnic) caut sa obtin contact vizual cu soferul de pe banda unde urmeaza sa ajung. Ocup mijlocul benzii pe care sunt, semnalizez. Nu vede primul, vede urmatorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

atentie la urcat bordura, se abordeaza mai direct, aceeasi problema ca la liniile de tramvai.

eu am patit-o in weekend, din fericire cu consecinte minimale

Scuze dar nu inteleg ceva: cum adica sa o abordez direct??Adica sa intru in ea cu viteza si sa rup cauciucul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e vorba de asta, ci de unghiul de atac. Sa nu te pomenesti ca e roata aproape paralela cu bordura cand vrei sa o incaleci ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica sa o urci cat mai perpendicular probabil. Sau, daca ai talent la sarit, faci un bunny-hop si atunci nu mai conteaza asa mult unghiul de abordare cu conditia ca totusi sa aterizezi pe trotuar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles!La bunny-hop ma gandeam si eu ca e cea mai buna solutie decat sa urci usor sau pe langa bicicleta,dar e greu sa faci asta cand ai o bicla de douajdă dă kile sub tine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.