Bogdan W

Cu sau fara casca in trafic

  

391 members have voted

  1. 1. Cu sau fara casca in trafic



Recommended Posts

Cu toate ca acest accesoriu de protectie (casca) nu este inca obligatorie, in opinia mea totul se invarte in jurul refuzului romanului de a respecta legea[...]

Curat murdar, coane Fănică! Nu e lege dar cetăţenii n-o respectă, de-ai naibii!

Acum explică-ne te rog şi cu ce te afectează pe tine când alţii poartă sau nu cască.

După care aş vrea să ştiu cum poate o lege să mă ferească de necazuri.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate cunosc, in lege zice ca "purtarea castii este recomandata" . Asta inseamna ca, in caz de incident rutier cu biciclistul victima, soferul poate avea circumstante atenuante, invocand nepurtarea castii.

Si da:

  • ca sofer ma afecteaza cand vad o casca, deoarece observ mult mai usor un biciclist "cu" decat unul "fara".
  • ca parinte ma afecteaza in educatia pe care vreau sa o dau copiilor mei, de a fi responsabil in primul rand cu ei intr-o societate in care puterea exemplului negativ prinde mai bine, mai ales in randul adolescentilor.
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara casca !

http://www.bzi.ro/ex...to-video-288825

Din pacate a decedat, dar inca nu i se cunoaste identitatea, probabil nu este din Iasi!

Accidentul s-a intamplat pe 17 mai si nici pana azi nu se stie cine este:

Tânărul biciclist care miercuri s-a izbit într-un Opel în timp ce cobora în viteză dealul Bucium a decedat la Spitalul "Sf. Spiridon".

Bărbatul care are în jur de 25 de ani nu a fost identificat încă de poliţişti. "Biciclistul nu avea niciun document asupra sa şi nu a putut fi încă identificat. Cercetările continuă", au spus poliţiştii ieşeni.

Potrivit oamenilor legii, tânărul avea 1,85 metri înălţime şi în jur de 110 kilograme, era îmbrăcat în echipament sport specific bicicliştilor, pantalonii fiind de culoare neagră. Acesta nu purta cască şi se afla pe o cursieră Focus, albastră. Cine poate da relaţii este rugat să sune la Poliţia Iaşi.

Accidentul s-a petrecut pe dealul Bucium, miercuri la prânz, într-o curbă periculoasă. Biciclistul a alunecat, a intrat pe contrasens şi s-a izbit într-un autoturism care circula regulamentar.

http://www.adevarul...._701929972.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate cunosc, in lege zice ca "purtarea castii este recomandata" . Asta inseamna ca, in caz de incident rutier cu biciclistul victima, soferul poate avea circumstante atenuante, invocand nepurtarea castii.

Zicea cineva de "ciuperci pe creieri"... cam asta simt si eu cand citesc astfel de bazaconii.

=)) [-X

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba nicidecum nu sunt "ciuperci pe creier"! Sau daca sunt...sunt micoze

Chestiunea poate face diferenta in caz de stabilire a incadrarii juridice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca parinte ma afecteaza in educatia pe care vreau sa o dau copiilor mei, de a fi responsabil in primul rand cu ei intr-o societate in care puterea exemplului negativ prinde mai bine, mai ales in randul adolescentilor.

Inseamna ca mergi cu maxim 50 cu masina in sate si nu depasesti niciodata cand nu ai vizibilitate pana departe. Ciudat cum va preocupa grija altora cand e vorba de casca, dar cand e vorba de masina, majoritatea uita ca accidentele grave se pot evita mai usor cu 50 km/h (si la vest, incepand cu Slovacia si Austria soferii par sa stie asta, sau au radare destule sa-i invete).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recunosc ca de la o varsta poti capata pe creier sau in jurului diferite chestii: pitici, ciuperci, fluturi :) Dar, cand vine vorba de drept civil o casca poate face diferenta si las colegii mai tineri, studenti la Drept sa explice mai bine. ;)

Polemica pro sau contra purtarii castii poate continua si fiecare face ce crede pentru a-si pastra creierul la locul lui si a nu-l imprastia pe-alaturi.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate cunosc, in lege zice ca "purtarea castii este recomandata" . Asta inseamna ca, in caz de incident rutier cu biciclistul victima, soferul poate avea circumstante atenuante, invocand nepurtarea castii.

Ăsta e un punct de vedere cinic şi mizerabil din punctul meu de vedere. @Blast, ia aminte. Genul ăsta de atitudini ies la lumină aici în thread, din păcate, nu lucrurile simple precum "casca ajută, hai s-o purtăm".

@Andreis: În caz de accident sunt două cazuri: şoferul este vinovat sau nu.

Dacă nu e vinovat rămâne valabil indiferent ce s-a întâmplat cu ciclistul şi indiferent dacă avea cască sau nu.

Dacă e vinovat, reacţia normală ar fi "am făcut ceva greşit, îmi voi învăţa lecţia". Dar tu în schimb propui "nu contează ce-am greşit, ce bine ar fi fost să fi avut victima cască, ca să scap eu mai ieftin". O fi o reacţie omenească... dar aparţine în zona mai de căcat a reacţiilor omeneşti.

Ca fapt divers, influenţa căştii la un caz din ăsta va fi exact inversă celei pe care o crezi tu. Adică nu va avea şoferul circumstanţe atenuante fiindcă ciclistul nu purta cască deşi e recomandată, ci va avea circumstanţe agravante dacă lipsa ei produce răni mai grave.

În caz că tot nu se înţelege, reformulez: şoferul tot este în rahat; dacă ciclistul avea sau nu cască nu poate face lucrurile decât mai rele, nu mai bune; iar problema de bază rămâne faptul că n-ar fi trebuit să dea peste ciclist.

ca sofer ma afecteaza cand vad o casca, deoarece observ mult mai usor un biciclist "cu" decat unul "fara".

Probabil te referi la căştile cu reflectorizante sau lumini. Care, de acord, sporesc vizibilitatea, şi orice face asta e un lucru bun. Dar dacă tu ca şofer nu observi cicliştii fără cască în trafic atunci ai nişte probleme. Grave.

ca parinte ma afecteaza in educatia pe care vreau sa o dau copiilor mei, de a fi responsabil in primul rand cu ei intr-o societate in care puterea exemplului negativ prinde mai bine, mai ales in randul adolescentilor.

Adică o să-i înveţi că "dacă dai cu maşina peste un ciclist şi n-avea cască, ai scăpat, tati"?

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta seara ,venind spre Unirii dinspre Vitan,am vazut urmarile unui accident.Un Trek 3700 ,daca nu ma insel,si un Opel ,cred (eram pe cursiera si aveam ceva viteza,pana m-am dezmeticit,trecusem binisor de locul cu pricina ).Bicla nu parea ft avariata,dar acolo aparuse deja Politia,care lua declaratii .Nu pot decat sa sper ca ciclistul e ok si n-a patit mare lucru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, wirespot. Indemnul meu este catre responsabilitate: a fi responsabil atat cu tine, nu conteaza ca te aflii pe strada ca biciclist, sofer sau pieton, dar si cu ceilalti.Lucrurile le-ai interpretat un pic diferit si citesc printre randuri ca esti deranjat de comportamentul soferilor in trafic.Ca biciclsit, la randul meu si eu patesc la fel.

Tot ce am intentionat a spune este exact "casca ajuta, hai sa o purtam". As adauga si: "din toate punctele de vedere"

Ca parinte e un pic dificil sa convingi un copil sa faca un lucru, mai ales cand el vede la tot pasul exemple care iti contrazic principiile. "Tati, noi de ce stam la rosu si mamica aceia trece cu fetita ei pe rosu" ? Explica si explica si explica.... :) si lupta-te cu puterea exemplului negativ.

Referitor la circumstantele atenuante, exemplul meu este dat tocmai pentru a arata ca o casca purtata te poate ajuta si din punct de vedere juridic. In caz de proces, de ce sa dai ocazia vinovatului sa scape si mai usor ? nu e pacat?

Si inca ceva, ca sofer evident ca observ biciclistii si cu casca si fara. Dar, ca ciclist stiu un singur lucru: casca imi sporeste vizibilitatea, nu ma pot baza pe reflexele soferilor si am sanse sa fiu observat mai bine de cei care gonesc la volan stresati de treburile zilnice. Si da, pentru sosea cele mai bune sunt castile strident colorate, lucioase, prevazute cu elemente reflectorizante.

La 20 de ani, pentru o singura data am uitat sa-mi iau casca. Am ajuns in fata blocului, mi-a fost lene sa ma intorc dupa ea. Am ezitat, dar m-am urcat totusi pe motocicleta.

Mi-am zis: "ce mi se poate intampla pe un drum de 2 km?. Ajung si gata". Am pornit motorul. Era pentru prima data cand o faceam nepurtand casca. Ce a urmat au fost 5 zile de coma profunda.

Acum ma uit cum parinti inconstienti cumpara scutere copiilor iar acestia la 16 ani zbarnaie cu ele prin spatele blocului, urcati cate doi si nepurtand casca si ma gandesc la ziua cand copilul meu isi va dori la randul lui unul.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar Opel? Astea omoară bicicliști... Ar trebui interzise.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ezitat, dar m-am urcat totusi pe motocicleta.

[...]

Acum ma uit cum parinti inconstienti cumpara scutere

Ai sesizat ca esti pe un forum de ciclism? Tu ai impresia ca o casca de motocicleta este echivalenta cu una de ciclism? Tu crezi ca un biciclist in trafic goneste ca un turbat dintre aceia care fac seara liniute prin cartiere terorizand locatarii?

Impresia mea este ca iti place sa sperii oamenii sub pretextul ca le dai sfaturi. Cand am spus mai sus ca atmosfera a devenit morbida, chiar ma gandeam sa zic ca doar nu suntem aici pe motociclism.ro, unde in fiecare saptamana se comenteaza un alt accident incheiat cu un deces.

Nu mai vad rostul acestui topic, s-a cam tot spus ce era de zis. Cine are o credinta nestramatuta in casca si-o pune pe cap din momentul in care iese pe usa apartamentului si gata. Ce alta concluzie se mai doreste?

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trevizes, citeste tot postul meu, este vorba de a fi responsabil in trafic, indiferent ce tip de participant la el esti tu. Iar traficul din romania ar trebui in primul rand sa te sperie decat sa te relaxeze. Daca tu esti relaxat in el nu pot decat sa te felicit.

Cum zicea cineva mai sus, lucrurile se chimba de indata ce ajungi in Ungaria. Toate regulile se respecta.

Cu casca e mai bine decat fara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din punctul meu de vedere, purtarea unei casti nu are nicio treaba cu responsabilitatea fata de altii. E alegerea mea daca vreau sa imi protejez capatana sau nu. Daca unul se urca peste mine, nu vad ce treaba are faptul ca aveam casca sau nu.

Sa fie clar, eu nu plec nici pana la colt fara casca pe cap. Sunt un mare sustinator al ideei de a purta casca. O recomand tuturor. Dar faptul de a reprosa altora ca nu poarta casca e o magarie fascista. Iar comparatiile cu vehiculele motorizate mi se par inutile pentru ca nu e deloc acelasi lucru.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vai de capu' nostru!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suntem oameni si suntem supusi greselilor. Un sofer care accidenteaza mortal un biciclist care nu purta casca e altfel pedepsit decat un sofer care accidenteaza un biciclist care supravietuieste pentru ca a avut casca. Din punctul asta de vedere va rog purtati casca.

In alta ordine de idei casca poate face diferenta dintre viata si moarte in cazul unui accident. Oricat de atent ai fi nu te poti opune imprevizibilului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ăsta e un punct de vedere cinic şi mizerabil din punctul meu de vedere. @Blast, ia aminte. Genul ăsta de atitudini ies la lumină aici în thread, din păcate, nu lucrurile simple precum "casca ajută, hai s-o purtăm".

.........

Cu mine ce ati avut domnu' ? Cu ce-am gresit? Eu am spus cu totul altceva, nu ce ati citat dvs. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

E simplu. Port cască pentru ca să-mi protejez capul de lovituri (de intensitate mică și medie) în aceeași măsură în care port mănuși cu degete lungi chiar și vara pentru a-mi proteja degetele în cazul unei căzături în care, altfel, mi-aș rașcheta pielea de asfalt, sau ochelari ca să nu-mi intre insecte, praf sau chiar criblură în ochi, nu doar lumina puternică.

Ce nu protejez, risc să accidentez. Nu port genunchere și cotiere și-s împăcat cu gândul că mi le pot zdreli. Nu port protecție pentru coloană și-s convins că, în anumite tipuri de impact (specifice sporturilor extreme și rare, dar nu imposibile, la ceea ce sunt eu expus), pot rămâne paralizat. Nu port bocanci cu protecție metalică pentru degete, deși, pentru cei ce pedalează prin oraș, riscul ca o mașină să te calce pe picior când te sprijini de asfalt e mult subestimat. Cine nu poartă cască ar trebui să fie la fel de împăcat cu gândul că-și poate buli tărtăcuța, cu toate consecințele. Cine nu poartă ochelari probabil se gândește că de-aia are DOI ochi de la mama natură fiindcă, la o adică, poate să piardă unul și să trăiască fericit doar cu celălalt.

Diferența e că io pot funcționa cu o vânătaie sau un picior rupt, da' cineva cu un hematom cerebral sau mai rău se cam legumizează.

Mai mult decât toate astea, „port” prudență și atenție și o judecată conservatoare în propriile acțiuni, pentru a preveni cazurile în care protecțiile fizice vor deveni necesare. Verific frânele înainte să plec de acasă, să nu descopăr un defect sau sabotaj când am deja 45 la oră. Evit activitățile ce necesită atenție constantă și prelungită, inclusiv mersul pe bicicletă în trafic, atunci când sunt foarte obosit. Câți faceți chestia asta cu atenție de fiecare dată, fără să devină rutină și să treceți cu vederea anumite scăpări?

Legea poate impune niște norme minime de siguranță, având un rol de protecție socială. Însă e la libera alegere a fiecăruia dacă îndeplinește acest minim sau îl depășește, și riscurile pe care e dispus să și le asume ca fiind improbabile/imposibile vs. riscurile pentru care se protejează în mod proactiv. Nu-i treaba noastră să obligăm pe cineva să facă într-un fel sau altul, ci cel mult de a-i trezi pe unii la realitate arătându-le consecințele. Fiecare e responsabil de viața și buna sa integritate.

Dacă ți-e frică, stai acasă. Frica e o reacție naturală a organismului, controlată hormonal, și care blochează capacitatea de a reacționa corect și la timp într-o situație de urgență. Frica nu o învingi sărind direct în situații periculoase, ci antrenându-ți treptat organismul să nu declanșeze aiurea starea de panică.

Dacă vrei să mergi fără cască, e fix treaba ta. Pot să-ți urez doar să ți se îndeplinească presupunerea că nu vei avea vreodată nevoie de ea, în aceeași măsură în care eu sper că nu voi avea vreodată nevoie să-mi protejez coloana.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Câți faceți chestia asta cu atenție de fiecare dată, fără să devină rutină și să treceți cu vederea anumite scăpări?

Eu recunosc ca nu port casca dar,mereu cand vreau sa ies ca bicicleta,chiar daca ma duc pana la magazinul de vis-a-vis,verific franele,sa nu frece nimic (sunt ca un sofer care uraste sa-i zdrangane ceva prin masina),sa am presiunea adecvata in roti cat sa nu "trag tare" si sa ajung cu greu la 20km/h sau sa fac snake bite (am patit-o) si schimbatoarele sa-si faca treaba perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-un adevar grait-ai, puterfixer. Poarta sa nu casca e treaba fiecaruia. Pt ca sa nu te doara capul ...aplici doar la ce te duce capul.

probabil ca cei care nu agreeaza spusele mele se amuza cand ma vad in trafic cu casca mea rosu cu galben, atent sa nu mi se deschida o portiera in nas sau sa nu ma apuce un maidanez de picior. :) Sunt asadar si eu un "Biciclist in Romania". Te adptezi la ce ti se ofera sau lasi bicileta acasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Casca, juridic, judecatori, dosar... Ce ma? Daca nu are casca il ajuta asta pe sofer? Adica daca intra unu cu masina in masina mea si ala nu are airbag-uri si moare, ma duc la puscaritza ca nu a avut ala aibaguri? Sau conteaza asta in instanta??? Aoleo!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haoleo! Te duci la puscarie pt. ca moare. Ajuns la bulau te gandesti ca poate era bine daca avea si ala airbag ca poate nu murea si nici tu nu intrati la racoare. Haoleo, ce zic eu si ce intelegi !...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odden, sunt offtopic dar permite-mi sa iti raspund. De cate ori nu auzim la stiri " victima purta/nu purta centura de siguranta" . Crede-ma ca acest lucru este mentionat de politist ca si purtarea sau nu a unei casti de protectie de catre biciclist. Si va genera intr-o masura circumstante atenuante/agravante pentru vinovat contribuind la incadrarea juridica a faptei. Deocamdata, pe drumurile publice casca nu este obligatorie in Romania. Daca ar trebui sa fie sau nu , este o alta discutie.

Una peste alta, daca circuli ca biciclist pe drumurile publice din Romania personal accept ca nu voi fi tratat cu prioritate de ceilalti participanti la trafic. Asta am constatat pe propia-mi piele :) Ca urmare, incerc sa ma protejez cum si cat pot mai bine si nu ma astept ca altii sa le pese de mine intr-un acelasi mod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.