Bogdan W

Cu sau fara casca in trafic

  

391 members have voted

  1. 1. Cu sau fara casca in trafic



Recommended Posts

Daca se suie unul peste mine si e din vina lui, chiar nu ma intereseaza ce incadrare penala va avea fapta lui si daca casca mea a ajutat.

..cred ca toti au comentat in ideea ca, daca ai purtat casca si ai avut ghinion sa ai un incident ai fost cu cateva procente mai norocos pt ca nu capul ci casca, a lovit, de exemplu, bordura.

M-as irita foarte tare daca cineva mi-ar reprosa ca nu port casca si vezi doamne le periclitez viitorul soferilor.

Nu cred ca un biciclist poate gandi intr-un astfel de mod. Personal consider ca e bine sa ies din casa plecand de la premiza ca soferii nu ma vor observa cum as observa eu un biciclist si nu ma vor respecta in trafic cum m-as astepta sa se intample.

De aceea, eu personal consider ca trebuie sa o protejezi cat poti de mult. De aceea port casca.

Tine de responsabilitatea si constiinta fiecaruia. Eu unul pun casca de cand cobor scarile :))))

Cum a spus wirespot, se face totusi prea mult caz de aceasta casca. Atentia ar trebui sa se indrepte catre cum sa facem sa nu ajungem sa ne bucuram ca am purtat-o.

Toate bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ciomby, unora le-ar trebui și o talangă, da' mă rog...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca un motiv pentru casca este foarte misto. Poti sa o folosesti pe post de poseta :D. Cand ma mai opream la un magazin puneam acolo cheile, portofelul, mobil (daca vorbeam la el). O agat de antebrat ca sa fiu cochet :D

De asemenea, vara te protejeaza de insolatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poti sa-i pui o punga inauntru si s-o folosesti pe post de oala sau poti pune punga pe exterior si faci o barcuta - te joci cu ea pe garla. De asemenea, in caz de urgenta, curelusa poate fi folosita pe post de garou sau pentru a lega un sac de cartofi de cadru. :frustrat: E foarte versatila :-

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu fluier doar dupa cei ce circula noaptea fara nicio urma de lumina sau reflectorizant pe ei

Nu-i mai fluiera că de-aia şi le-au scos, să fie ninja... îi dai de gol şi le strici misiunea!

se pare că pietonilor le-ar fi nevoie mai degrabă să poarte cască de protecție decât bicicliștilor !

ciomby, există studii care au demonstrat că purtarea căştii ar fi extrem de utilă şoferilor, reducând substanţial efectele accidentelor. Fără niciun banc. Studiile astea au fost posibile pentru că, spre deosebire de ciclism, accidentele de maşină sunt mult mai bine documentate şi pot fi analizate mai bine statistic.

Deci o replică firească la întrebarea unui şofer "de ce n-ai cască" ar fi "dar tu de ce nu ai?" :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De asemenea, vara te protejeaza de insolatie.

Nu neaparat, eu am facut insolatie dupa vreo 150 de kilometri de pedalat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu n-am facut, vreme de 10 ore cu o maxima de 40 grade...

Nici macar cu noua casca neagra nu am facut insolatie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Casca de ciclist se poate folosi la orice fel de sport: fotbal, baschet, handbal, box, rugby, tenis, gimnastica, patinaj, jogging, te fereste si de turturii de gheata care cad, de insolatie vara pe plaja ... e buna in toate situatiile, nu trebuie iesit din casa fara ea.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

insolatie nu faci de la caldura la cap ci de la faptul ca intregul corp nu isi mai poate scadea temperatura din cauza caldurii excesive.

asa ca purtatul castii nu te scapa de insolatie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Încă o pararelă simplistă între șansa de a câștiga la LOTO (de ex. 6/49) și probabilitatea de fi lovit la cap (nepurtând cască) în timpul mersului pe biclă. În aceiași unitate de timp, de ex. 6 luni de zile, există căștigători dar eu nu am auzit să fi fost rănit grav la cap vreun biciclist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

insolatie nu faci de la caldura la cap ci de la faptul ca intregul corp nu isi mai poate scadea temperatura din cauza caldurii excesive.

asa ca purtatul castii nu te scapa de insolatie

Corect. Si cea mai importanta masura preventiva e hidratarea corespunzatoare. Spun corespunzatoare pt. ca zilele trecute am citit un articol despre hiponatremie (scaderea concentratiei de sodiu din sange cauzata in unele cazuri tocmai de consumul excesiv de apa, fara alte substante care se gasesc in bauturile izotonice de ex.) Ce pot sa spun despre casca in situatiile astea e ca o prefer unei sepci pt. ca e ventilata mai bine si polistirenul ala face ce face si pe blocuri :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Casca de ciclist se poate folosi la orice fel de sport: fotbal, baschet, handbal, box, rugby, tenis, gimnastica, patinaj, jogging, te fereste si de turturii de gheata care cad, de insolatie vara pe plaja ... e buna in toate situatiile, nu trebuie iesit din casa fara ea.

Continuand un pic ideea: impotriva corentului protejeaza? Nu de alta, da' nu sufar vata in urechi. :)

Acuma pe un ton cat se poate de serios, mi-a fost utila de vreo cateva ori casca in Bucuresti, m-a protejat de crengile (crengute, ramurele, etc) copacilor de pe marginea strazii, intre timp am invatat locurile si ma feresc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Încă o pararelă simplistă între șansa de a câștiga la LOTO (de ex. 6/49) și probabilitatea de fi lovit la cap (nepurtând cască) în timpul mersului pe biclă. În aceiași unitate de timp, de ex. 6 luni de zile, există căștigători dar eu nu am auzit să fi fost rănit grav la cap vreun biciclist.

Cati jucatori la LOTO exista in Romania si cati biciclisti? Cate castiguri se acorda la LOTO in cadrul unei extrageri?

In cazul LOTO se doreste sa existe castigatori (ca doar d'aia se poate castiga ceva si cu 3 numere), pe cand in cazul ranirii grav la cap a biciclistilor nu se doreste existenta castigatorilor...

Plus d'asta, Romania e destul de mare si sa le auzi pe toate mi se pare cam dificil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cati jucatori la LOTO exista in Romania si cati biciclisti? Cate castiguri se acorda la LOTO in cadrul unei extrageri?

In cazul LOTO se doreste sa existe castigatori (ca doar d'aia se poate castiga ceva si cu 3 numere), pe cand in cazul ranirii grav la cap a biciclistilor nu se doreste existenta castigatorilor...

E si asta un sport care te face sa crezi ca ai 'bilele" cele mai jmechere :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doream să deschid un topic cu titlul "Cu sau fără lumini noaptea în trafic" și asta deoarece văd destui bicicliști fără niciun fel de lumini noaptea pedalând liniștiți. Măcar un ochi de pisică prins pe cadru, să sclipească nițel !

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca apare un astfel de topic si vor exista si acolo oameni contra, care sa sustina ca noaptea nu au nevoie de lumini pe bicicleta, e clar ca suntem prosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrucat am remarcat pe aici inclinatia pentru "procesomanie", se impune si un topic "Cu sau fara avertizor sonor in trafic", accesoriu chiar obligatoriu prin lege.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ar fi rau, desi eu, mergand pe bicle cu avertizor sonor (a.k.a. sonerie velo) si pus in fata unui obstacol, niciodata nu aveam timp ori maini libere sa claxonez. Eram prea preocupat sa franez ca sa nu-mi rup dintii in masini ori sa nu calc pietoni (pe care-i "HOP"-uiam verbal). S-ar impune, totusi, folosirea claxonului intr-un trafic civilizat, pe piste dedicate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai nu e gandit pentru asa ceva ci ca sa trezesti pietoni adormiti pe pista sau cand depasesti un biciclist sa stie ca vii si sa fie atent sa nu sa te trezesti cu el gramada peste tine cand ti-e lumea mai draga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adevarat; in cazul unor conducatori auto care ies fara sa se asigure (si mai sunt tot ei, respectiv pasagerii lor, care deschid in plin carosabil cate-o portiera, nu doar de pe banda I) nici nu cred ca poate fi perceputa zurgaleaua aia regulamentara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu conteaza, este necesar pentru atentionare. Asa cum masinile electrice sunt sau vor fi dotate in viitorul apropiat cu sursa de sunet constanta si independenta de motor asa este normal sa existe obligatoriu prin lege si avertizarea sonora la bicicleta. Ca o ai sau nu, ca o folosesti cu efect sau nu, este subiectiv.

Diferenta dintre casca si clopotel este ca cel din urma poate evita o potentiala problema, asta face si vesta reflectorizanta, frana functionala, lumina activa si cea pasiva, pentru asta ele sunt obligatorii. Cand o sa trebuiasca sa ai asigurare pentru a putea merge pe bicicleta pe drumurile publice si statul o sa participe cu o cota parte, atunci probabil se va justifica si obligativitatea purtarii unei casti.

( Subiect de analiza )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta dintre casca si clopotel este ca cel din urma poate evita o potentiala problema

Cucuiul nu intra la categoria "problema", chiar daca nu-i una potentiala, ci doar posibila?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu conteaza, este necesar pentru atentionare. Asa cum masinile electrice sunt sau vor fi dotate in viitorul apropiat cu sursa de sunet constanta si independenta de motor asa este normal sa existe obligatoriu prin lege si avertizarea sonora la bicicleta. Ca o ai sau nu, ca o folosesti cu efect sau nu, este subiectiv.

Diferenta dintre casca si clopotel este ca cel din urma poate evita o potentiala problema, asta face si vesta reflectorizanta, frana functionala, lumina activa si cea pasiva, pentru asta ele sunt obligatorii. Cand o sa trebuiasca sa ai asigurare pentru a putea merge pe bicicleta pe drumurile publice si statul o sa participe cu o cota parte, atunci probabil se va justifica si obligativitatea purtarii unei casti.

( Subiect de analiza )

Eu as prefera sa dau niste bani dar,daca dau acesti bani,pe drumurile publice vreau o pista numai pentru noi,vreau sa aiba cel putin 1m latime,vreau sa fie bine asigurata (imprejmuita) ca sa nu intre bivolu in mine cu tirul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cucuiul nu intra la categoria "problema", chiar daca nu-i una potentiala, ci doar posibila?

irelevant, este vorba de potentiale probleme create sau influentatate de tine in mod direct pentru care esti in masura sa actionezi sau sa previi, nu cele independente de tine pentru care te protejezi pasiv daca ai sau nu chef.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.