Bogdan W

Cu sau fara casca in trafic

  

391 members have voted

  1. 1. Cu sau fara casca in trafic



Recommended Posts

este vorba de potentiale probleme create sau influentatate de tine in mod direct pentru care esti in masura sa actionezi sau sa previi

Acum am inteles ce ai vrut sa spui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se amestecă măsurile de prevenire a accidentului cu cele de tratare a efectelor lui. Clopoţelul, luminile, frânele, conduita preventivă, respectarea regulilor de circulaţie, atenţia în trafic, fac parte din prima categorie. Casca şi spitalul din a doua. Sunt bune şi casca şi spitalul... dar şi mai bine e să n-ai nevoie de ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Casca nu previne accidentul, dar previne buba. Eu unu' asa stiam...

Acum, casca trateaza efectul accidentului? Adica...daca sunt accidentat, pun casca pe cap si imediat incep tratarea efectului accidentului? Adica pun casca pe cap si incep tratarea bubei? :-?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu insista, te legi de nimicuri. Intentia noastra era sa justificam motivul pentru care una este obligatorie si alta nu. Chiar nu pricepeti ca nu utilitatea ei este problema ci atitudinea fata de cei care decid sa nu o foloseasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact. Personal, in Germania rurala arareori l-am vazut pe taica Franz calare pe bicicleta si cu o casca colorata pe cap. Si el pedaleaza ba pe trotuar , ba pe strada, pe unde-l duce pista. totul tine de responsabilitatea lui dar si a celorlalti participanti la trafic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Germania soferii conduc precum in Romania? In Amsterdam infrastructura pt biciclete este identica cu cea din orasele romanesti? In tarile in care exista cultura bicicletei si cu care ati tot facut comparatii, nu exista cumva legi care sa-i protejeze pe biciclisti? Aceste legi nu sunt cumva si respectate?

Eu unul stiu ca raspunsul este "nu" la toate intrebarile. Stie cineva ca ar fi altfel?

Nu cred ca se poate semnul egal intre Romania si orice alta tara biciclista, asa ca orice afirmatie de genul "aia nu poarta casca, sa n-o purtam si noi" mi se pare haioasa. (ce de vocale are cuvantu' asta, acum am vazut :D)

Nu insista, te legi de nimicuri. Intentia noastra era sa justificam motivul pentru care una este obligatorie si alta nu. Chiar nu pricepeti ca nu utilitatea ei este problema ci atitudinea fata de cei care decid sa nu o foloseasca.

Dar voi de ce tot insistati sa denigrati casca? Asta nu inteleg si TARE as vrea sa aflu.

Ca o purtati sau nu e problema voastra, dar daca sunt oameni care nu stiu daca sa o poarte sau nu, lasati-i totusi sa o poarte caci nu le va face nici un rau. Topicul asta mi se pare cat de cat educativ si de aceea spun asta.

Eu unu' nu te-as pune la gard ca nu porti casca, prea putin ma intereseaza ce faci tu in viata ta personala, dar asa cum am spus mai sus, nu le spune si altora sa faca la fel ca tine, chiar daca o faci indirect.

Cand zice popa "nu fura, nu preacurvi, nu si nu si nu" e bine cand il asculta oamenii si nu cad in pacat. Ca dupa ce iese din biserica se duce la birt, iar apoi la sora lu' nevasta-sa e o cu totul alta mancare de peste. 1 pacatuieste si aia 3 care au inteles ceva din slujba lui se duc acasa la nevasta si cu banii de birt iau ciocolata la copii. Nu e mai bine asa, 1 pacatuitor si 3 crestini decat 4 pacatuitori?

Mai are rost sa spun "fa ce zice popa, nu ce face popa"?

Noi aici confruntam idei, pe cand in trafic se intampla fapte. Ideile sunt ale noastre, pe cand faptele sunt ale lor...normal ca ideile noastre sunt mai presus de orice.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@offtopic

De unde stii ca popa zice bine daca nici macar el n-a incercat ce zice ? Mai bine faci ce face el, nu ce zice, ca ala macar e testat. :D Problema noastra (a celor la est de Slovacia) e fix mentalitatea asta. Adica punem indicator de maxim 30 km/h in sir de 5 sate consecutive, cand nu se respecta nici 50-u. In loc sa avem reguli care se pot respecta si sa le respectam (dand exemplu si pentru altii), le facem atat de stricte incat nu le respecta nici 1 din 1 milion.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

LE: A, si amenzi care se pot plati, de genul 50 euro ca in Slovacia (pentru intrat in loc interzis pe malul lacului cu masina, sau aruncat gunoiul), nu 3000-5000 lei ca la noi, incat politistului ii e frica ca ia bataie daca aplica amenda, sau n-o aplica ca ii e mila de bietul contravenient.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Germania soferii conduc precum in Romania? In Amsterdam infrastructura pt biciclete este identica cu cea din orasele romanesti? In tarile in care exista cultura bicicletei si cu care ati tot facut comparatii, nu exista cumva legi care sa-i protejeze pe biciclisti? Aceste legi nu sunt cumva si respectate?

Eu unul stiu ca raspunsul este "nu" la toate intrebarile. Stie cineva ca ar fi altfel?

Evident ca nu. Personal cred ca ti-au scapat niste idei ce rezulta din posturi anterioare *-:) Rezumand, cu atat mai mult este bine sa porti casca pe soselele din Romania. Pentru ca ai de-a face cu participanti iresponsabili, egoisti sau carora nu le pasa de nicio regula, incluzand aici si cea a bunului simt. Exemplul cu ce am intalnit eu in Germania rurala este dat pentru a intari aceasta idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar voi de ce tot insistati sa denigrati casca? Asta nu inteleg si TARE as vrea sa aflu.

Nu am remarcat nici o denigrare adusa castii ci doar un terorism continuu al unor posesori de casca, soferi, motocicilisti sau biciclisti de tastatura care se fac ca nu inteleg ca nu exista obligativitatea legala a purtarii castii si evident nu vor cu nici un chip sa inteleaga diferenta pe care wirespot a repetat-o de cateva ori: preventie vs. tratare.

Exista argumente pertinente in favoarea folosirii castii si evident fiecare poate alege in cunostiinta de cauza, dar pe acest topic s-a depasit de mult granita ridicolului in adaugarea la lista argumentelor a unor ineptii, dintre cele mai proaspete doar de reamintit: vizibilitatea mai mare in trafic, ajutorarea soferilor vinovati pentru o incadrarea juridica mai accesibila, protectie pentru avalansa de pietre ... :-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trevizez, asta cu ajutorarea soferilor este iar o interpretare a unor spuse citite sarind randurile. iar cu vizibilitatea, permite-mi sa te contrazic. O casca colorata rasarind semet din lanul de masini inghesuite la stop este supa mine mai usor de observat de un" sofer de romania" decat niste plete in vant .asta daca le ai si pe-alea ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu vor cu nici un chip sa inteleaga diferenta pe care wirespot a repetat-o de cateva ori: preventie vs. tratare.

Adica ce a spus mai sus, la postul 302?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica ce a spus mai sus, la postul 302?

Wirespot, cred ca trebuie sa mai explici inca odata 8-X

Share this post


Link to post
Share on other sites

si cu asta termin:

  • Preventie - unii poarta casca pentru ca asa cosidera ei ca se protejeaza pe sine insisi in trafic. Altii nu o fac, pentru ca simt ca nu le trebuie. Din ce motive, e treba fiecaruia.
  • Tratare: daca totusi ti-a deschis unul usa in nas si ai dat cu capul de bordura.... doar aici putem vorbi de rolul unei casti de protectie;
  • Responsabilitate: nu vorbim doar de responsabilitatea fiecarui participant la trafic, in sensul de a admite ca nu e singur pe sosea si de a-l respecta si pe cel care pedaleaza in dreapta. Trebuie adusa in discutie si responsabilitatea dar mai ales obligativitatea autoritatilor de a asigura conditii normale si sigure pentru bicicilsti de participa la trafic. Adica ce facem pentru a nu fi nevoiti sa ne bucuram ca am purtat o casca. ( Conditiile de siguranta in care se pedaleaza in Vest, reduc riscurile unor incidente rutiere, si rolul castii scade.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ibzk

Topicul acesta a fost generat de o persoana care spunea in alta parte - "cei fara casca nu au niciun drept in trafic",

Cand a fost atentionat de neregula din conduita lui a intales ca trebuie sa demonstreze ceva si a initiat acest chestionar " cu sau fara casca in trafic "

Citeste prima propozite pana cand intalegi realitatea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io unu' am citit altceva pe acest topic, ceva ce nu mi-a convenit si d'aia m-am bagat si eu ca musca.

Nu stiu de unde a plecat generarea acestui topic, dar stiu ca aici am citit dezbateri pro si contra folosirii si utilitatii castii. Iar cand a inceput sa se faca misto de casca nu mi-a mai placut.

maxim 30 km/h in sir de 5 sate consecutive

Chiar exista asa ceva? Mai toate satele prin care am trecut au indicator cu limita de 50 si nu tin minte sa fii vazut pe undeva o limita atat de mica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar exista asa ceva? Mai toate satele prin care am trecut au indicator cu limita de 50 si nu tin minte sa fii vazut pe undeva o limita atat de mica.

Exista de vreun an pe ruta Luna de Sus - Buru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am vazut urmatorul accident, un taxi a incercat sa intoarca cu 180 grade pentru a trece pe celalalt sens trecand tocmai peste liniile de tramvai. Acest accident a avut loc tocmai intr-un moment cand se apropia ora de varf, la 40 de metri era o intersectie, masinile practic deja stateau in coloana la semafor. Exact pe liniile de tramvai a acrosat un scuterist. Daca acesta venea tot pe liniile de tramvai incercand sa depaseasca o coloana, sau sa faca o manevra de evitare, nu am cum sa stiu precis, cert e ca s-a auzit un "poc" pina la etajul IV al cladirii unde lucrez. Scuteristul avea casca full face dar aceasta era la vreo 4-5 metri de locul de impact. La vreo doi metri de locul de impact scuteristul a dat exact cu capul de locul unde sina se intalneste cu betoanele. Noroc ca a dat probabil cu partea tare a capului, intr-o zona laterala a scalpului, era suficient de mult sange pe jos si cei care i-au dat primul ajutor au incercat sa-i improvizeze un bandaj pina sa vina SMURD. Misca din maini si din picioare, nu parea ca are rupt nimic, in orice caz cu loviturile la cap nu te joci. Desi casca sa era rosie cu un pic de alb, tot nu a fost "vizibil" in trafic. Daca si-a legat-o cum trebuie, nu se poate demonstra, probabil ca nu. Probabil ca din dinamica accidentului, soferul va fi cel vinovat. Eu insa as judeca acest caz in contextul discutiei de mai sus despre preventie, concept neinteles dupa cum se vede. Ce naiba cauti ca scuterist pe banda a doua, facand slalom prin coloana si probabil incercand sa si depasesti coloana pe linia de tramvai? Daca iti tii banda, cu siguranta ca nici soferii nu o sa mai fie iritati si cand va fi cazul iti vor da prioritate. Unii isi pun casca rosie in cap si se plang de soferi ca nu-i vad, dar ei apar de nicaieri, total imprevizibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

un mic amendament ,sau nota :nu generalizez,dar in general scuteristii sunt cam "kamikaze":neacordare de prioritate,slalom,cateodata trecut pe rosu,casca doar ca sa fie,in general fara habar de legislatia rutiera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum se numeste clubul motociclistilor/scuteristilor ???

Clubul donatorilor de organe !

Share this post


Link to post
Share on other sites

motociclistii nu sunt acelasi lucru cu scuteristii;motoristii au habar de reguli,cod rutier,etc-dar din pacate,ai dreptate.Scuze de off topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

%-(

eu unul renunt, vad ca bunul simti este o calitate pe cale de disparitie.

O seara buna si mult succes in sportul categorisiri !

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si?

Dupa ce au murit ciclisti in accidente le-au facut obligatorii doar pe bucatile de plat, iar dupa ce s-au lovit chiar si pe catarari le-au facut obligatorii pe toata durata cursei.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.