Bogdan W

Cu sau fara casca in trafic

  

391 members have voted

  1. 1. Cu sau fara casca in trafic



Recommended Posts

Eu am avut 2 accidente fara casca, am avut bafta, cel putin la al doilea, unde am si dat bine cu bostanul de asfalt, daca aveam casca, nu ma durea capul...

De 2-3 ani port casca mereu, de atunci nici un incident, tot precaut sunt. Mult mai precaut ca inainte de accidente, si nici alea nu au fost din vina mea.

Eu cred ca zmei sunt aia care nu au patit-o (inca).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca zmei sunt aia care nu au patit-o (inca).

 

"zmei" - peiorativ.

"inca" - abia astepti.

 

Eu unu' nu-s de acord cu fraza ta nici in ruptu' capului meu fara casca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Argumentul colegului mumus este de pomina. Adica bate la fundu' gol tot ce s-a "argumentat" pe la vegetale. Poate fi folosit si pietonilor care nu vad pe unde merg, celor care coboara scarile la bloc, copiilor care se joaca in parc si mi se pare decisiv intr-un spital de nebuni. Si cei care joaca fotbal sunt niste inconstienti ca nu o fac cu casca, ce sa mai vorbim de cei care practica gimnastica!

 

Lasati tampeniile, fiecare poarta ce crede in functie de gradul sau de incredere in ceea ce simte/crede ca poate controla. Nu toti merg la fel de tare, nu toti se expun in aceeasi masura.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In penultimul meu post am scris clar...din partea mea, puteti avea si ciorap pe cap, sau nu... pe mine ma intereseaza siguranta mea.

@trevisez, 'inca' se poate folosi in multe propozitii corect.

Iar daca am scris gresit ceva, scuze, nu a fost cu intentie, dar hai sa ne respectam totusi unul pe celalalt, sa nu strambam din nas la orice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ca la avioane fratiorilor.

Statistica bate si filmu si viata.

Statistica spune ca atunci cand in trafic vezi unu care poarta casca, te simti mai sigur de manevrele lui, drept pentru care il tratezi ca pe un risc minor, iar unori aceasta consideratie e gresita si chiar fatala. Si cu siguranta daca viteza depaseste 40km/h, cu casca castilor, daca nu are si suport cervical ca la DH e cam pistol cu apa, pentru ca nu crapi prin spargerea craniului dar ramai un paralizat sanatos prin ruperea coloanei in sectiunea cervicala.

Ca urmare a statisticilor, in legislatiile statelor europene este recomandat purtatul castilor si nu obligatoriu.

In timpul concursurilor sportive este obligatorie purtarea castilor, desi nimeni nu verifica daca acestea sunt pentru race, respectiv armate cu fibre de carbon, care au si ce cauta la curse, sau nu, niste casti foarte sensibile(gen Lidl) si care nu prea au ce cauta la curse.

Asadar, in spatiul civil, adica rutier si non rutier, este la latitudinea fiecaruia daca o poarta sau nu. Comportamentul soferilor nu tine de civilizatie, ci de inducerea acelui sentiment ca cel ce poarta casca este foarte sigur si putin probabil sa initieze incidente.

Pentru ca este o alegere personala nici nu cred ca este intemeiata o astfel de discutie, ca daca o porti esti bou si risti, si daca nu o porti esti si mai bou si risti mai mult.

Cine o poarta si ii confera siguranta si confort personal este liber sa o faca, asa cum si cel ce dimpotriva nu o poarta, este liber sa faca asta din motivele lui.

In unele state din cate stiu este obligatorie purtarea castii pentru copii si adolescenti, odata ce devin adulti responsabili juridic(majori) nu mai sunt obligati sa o poarte.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai da... gresesti, ptr ca intradevar daca te pupa o masina la 60 pe ora esti cam pa, dar daca te pupa la 20 la ora si te da cu capul de asfalt/bordura fara casca, crede-ma dupa aceea ti-ai fi dorit sa porti casca. Tocmai la viteze mici esti protejat de casca.

Aici e spilul. Daca te pupa o masina la 60 pe ora esti intr-adevar pa, casca e inutila. La 20 la ora daca te da cu capul de asfalt damage-ul nu e asa mare, pot sa zic ca e suportabil, creierul nu e afectat. Faci doar un cucui si gata. Deci de ce-as purta casca sa ma scape de cucui ? Nu mai bine merg eu lejer, fara ciuperca pe cap si cu ochii in 4, fara sentimentul de falsa siguranta care mi-l da casca ?

 

 

Foarte bine faci …

Daca ajungi cindva sa areti asa (indiferent ca se intimpla prin oras sau in afara lui)  s-ar putea sa nu mai ai ocazia sa-ti schimbi parerea *-:)  ;) .

Colegu' ... am aratat asa. De 3 ori. 3 accidente cu motorul, unde da, casca integrala te protejeaza, tot pana la o anumita viteza. La viteze mai mari, pur si simplu ori iti rupe gatul, ori se distruge creierul din cauza inertiei (ca pluteste in lichid in cap), casca ramanand intreaga. In cazul meu, nu am dat cu capul de asfalt in niciunul din cele 3 accidente, instinctul a actionat singur si anii de judo si-au spus cuvantul, m-am debarasat de motor prin rostogolire. Sa zic ca a fost noroc chior sa cazi pe autostrada la 80 km/h si sa n-ai decat julituri si un sold umflat. In fine, nu asta e ideea, parerea mea e ca la viteze mici, casca mai rau te incurca. Evident, nu dau sfaturi, nu faceti ca mine etc.

 

Există trei categorii de bicicliști: indecișii cu n argumentații pro și contra, invincibilii a căror distracție e să se joace „chicken” cu Selecția Naturală, și supraviețuitorii. ;)

Hehe, eu ma consider membru al ultimei categorii :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, eu ma consider membru al ultimei categorii :)

... deocamdată!

Cel mai sigur lucru in viața e ca o sa murim!

:)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei care considera ca sunt mai in siguranta cu casca in cap au dreptate. De asemenea cei care considera ca atentia e mai importanta in propria supravietuire au si ei dreptate. Altii se simt in siguranta cu o polita de asigurare de accident. Fiecare are dreptul la propriile lui temeri si la alegerile care il fac mai increzator. Cine vrea sa evite angoasele si fricile e bine sa faca tot ce ii confera incredere.

 

Argumentarea in contextul evenimentelor probabile nu duce catre nimic. Daca plec in fiecare zi la lucru si imi calca apartamentul un hot? Dar daca raman in casa si ma prinde un cutremur devastator? Intr-o astfel de logica a nenorocirii, nici nu mai traiesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate un mic rezumat pentru cei care nu cunosc limba lui Goethe?

Am încercat Google Translate, dar m-a lămurit buştean dacă e vorba că casca (scuzaţi cacofonia) e obligatorie sau nu.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

ps: din partea mea puteti merge si in cucul gol, mie nu imi pasa, dar eu stiu ca as purta pe bicla nonstop protectie maxima de dh daca as putea si nu m-ar incomoda.

Auzi....daca incep fratii sa umble in cucu gol, io zic ca iti trebuie alta protectie...nu de DH ci de ASS....asa ca...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate un mic rezumat pentru cei care nu cunosc limba lui Goethe?

 

Scuze – azi nu (cioacla cu gayshit e incarcata si gata de drum) –plec pe aici MainRadweg; de la izvor pina la confluenta cu Rhinul si poate si o bucata pe Rhin in amonte.

P.S. la reintoarcere am de gind sa testez MeinFernbus – preturile sint « fara concurenta »  

Share this post


Link to post
Share on other sites

In 1994 participam la un curs de epidemiologie organizat de "cercetatorii britanici".

Unul din exemplele de studiu populational se referea la consecintele accidentelor de bicicleta.

Concluzia era ca mortalitatea era cam 90% ca o consecinta directa a traumatismelor craniene si semnificativ mai mica pentru alte leziuni: fracturi, rani de parti moi ...

Concluzia era ca daca din restul traumatismelor se mai poate scapa, din terciuit creierul ba.

In casa am o casca cu punct de impact si crapatura corespunzatoare tamplei. In rest persoana a avut ceva julituri. Posibil ca daca nu avea casca era prudenta si nu cadea. Avea casca pentru ca se antrena.

Alta situatie: Urcam la Paltinis, o rabla da sa ne depaseasca in curba. Un biciclist evita masina, prinde pietris in marginea drumului si cade. Impact puternic, strambat de ghidon, julituri si casca crapata in frunte.

Nu cred ca trebuie purtata casca la 15 la ora in oras.

Dar daca vreau sa "scot timp" sau merg pe teren accidentat "cu risc crescut" atunci ar trebui sa port casca.

De fapt ar trebui definit riscul. Ce inseamna a fi riscant cand mergi cu bicicleta?

Unii au spus: concursurile.

Eu as spune ori de cate ori nu ai o pista de bicicleta dar e doar parerea mea.

Discutia casca / non-casca e importanta dar miza ei e in special daca mergi in Olanda pe piste de bicicleta fara casca si vrei sa ai asigurare de viata. Asiguratorul zice ca daca nu porti casca esti "sinugigas".

Eu unul port tot timpul dar era o vreme cand nu purtam deloc pana am vazut ce inseamna un creier terci.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici e spilul. Daca te pupa o masina la 60 pe ora esti intr-adevar pa, casca e inutila. La 20 la ora daca te da cu capul de asfalt damage-ul nu e asa mare, pot sa zic ca e suportabil, creierul nu e afectat. Faci doar un cucui si gata. Deci de ce-as purta casca sa ma scape de cucui ? Nu mai bine merg eu lejer, fara ciuperca pe cap si cu ochii in 4, fara sentimentul de falsa siguranta care mi-l da casca ?

 

Colegu' ... am aratat asa. De 3 ori. 3 accidente cu motorul, unde da, casca integrala te protejeaza, tot pana la o anumita viteza. La viteze mai mari, pur si simplu ori iti rupe gatul, ori se distruge creierul din cauza inertiei (ca pluteste in lichid in cap)...

 

 

Sper ca altii au destula minte si discernamant sa inteleaga ca hematoamele, edemele si comotiile cauzate de traumatisme cranio-cerebrale sunt niste lucruri foarte serioase.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

un articol interesant aici, din care citez 

"There’s a better solution to the problem of cycle safety, Boardman said. In the Netherlands, just 0.8 percent of cyclists wear helmets yet the Dutch have the lowest rate of cycling head injury, thanks to segregated cycling infrastructure. Thirty percent of journeys in the Netherlands are made by bike, he said, and 50 percent of children’s journey to school.

”The best way to deal with [the head injury issue] is what the Dutch have done,” he said. “Where you have the Highest rate of helmet use, you also have the highest rate of head injury: us( U.K) and the US.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand m-am apucat de ciclism acum 6 ani nu concepeam sa port casca. Mi se părea ca e ceva în plus de carat pe cap..bleah..inconfortabil. Fără sa dau cu teasta de asfalt(din fericire) vreodată ,mi-a venit mintea la cap, o dată cu ea și casca bineînțeles.La început nu purtam fiindcă îmi plăcea sa-mi aranjez parul și aveam un Met Stradivarius pe care îl primisem cadou dar fiind mărimea L (mai mare decât aveam nevoie ) îmi făcea capul imens. Îndată ce am descoperit S-WORKS Prevail nu mai ies nicăieri fără casca. Nu doar ca este super light 175 g dar este și foarte confortabila.

Niciodată nu ști cum poți sa cazi, și la 15 km/h poți sa-mi spargi cutia craniana. Cei care nu poarta, treaba lor. Contează cât de mult îi pasa de ei. La fel și cu prezervativele. Nu am pățit nimic niciodată pana o comiți o data și grav

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sânt Niculaie interesant, dar până la urmă cred că Olanda e un fel de utopie a bicicletelor. Pot să vorbesc puţin despre Germania, unde pedalatul e cel puţin la fel de periculos ca în Bucureşti. De vreo doi ani pedalez pe străzile Berlinului şi tot ce pot să spun e că rar mă simt în siguranţă. Pistele de bicle sunt destul e haotice, frecvent se intersectează cu alte intersecţii, cu trotuare şi... chiar şi cu staţii de autobuz. Staţiile de autobuz sunt un caz special, pentru că teoretic bicicliştii au prioritate iar pietonii trebuie să se asigure la coborârea din bus. Mulţi nu fac asta -> haos şi accidente total stupide.

 

Una peste alta... accidentele cu biciclişti sunt frecvente şi foarte multă lume poartă cască în Berlin. Eu, care patru ani la rând am pedalat prin Bucureşti fără cască, acum mă gândesc serios la ceva echipamente de protecţie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand vorbesti de Germania nu poti sa te pronunti decat daca ai mers in mai toate orasele lor .Eu am mers in  Essen un orasel micut si acolo era impecabil si pentru masini si pentru biciclete .Nu era aglomeratie erau stopuri pentru biciclete ,bandele impecabile si se putea merge dintr-un oras in altul cate 30km prin parc .Deci lucrurile difera si in Germania si nu poti compara Bonul cu un orasel micut din acest punct de vedere .La fel si la noi dute in Bucuresti cu bicicleta si dute in Odorheiul Secuiesc sa vezi ce mare diferenta este .

stima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit şi eu treburi de astea cum că îţi asumi mai multe riscuri cand porţi cască.

Eu cel puţin de multe ori şi uit că o am pe cap, şi e prima oară când port cască de ani întregi de când merg cu bicicleta. E uşoară, destul de comfortabilă (dacă alegi una care să ţi se potrivească) şi nu văd de ce n-aş purta-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unii n-o poarta pentru ca 7804890646_52f7a599f8_z.jpg si pentru ca arata ca o ciuperca (in viziunea unora). Eu n-o port dar n-am niciun argument pertinent pentru asta (si sigur nu e printre cele mentionate de mine).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca atunci cand porti casca esti mai putin atent in trafic (vezi Doamne din cauza sentimentului de falsa siguranta indus de purtarea castii) - problema nu e la casca, e la ce se afla sub casca (aka bostan). Daca esti neatent cand ai casca, lasa-ma sa cred ca o poti comite si fara casca.

 

Accidentari urate pot fi si cu casca, nu zic nu (probleme la coloana, la fata, membre, etc). Asa ca atentia ar trebui sa fie maxima, cu si fara casca, incercand sa anticipam pe cat posibil comportamentul (si eventualele greseli ale) celorlalti participanti la trafic. Asa ca dmpdv atentia trebuie sa fie maxima oricum, iar prin purtarea castii minimizezi niste riscuri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unii n-o poarta pentru ca 7804890646_52f7a599f8_z.jpg si pentru ca arata ca o ciuperca (in viziunea unora). Eu n-o port dar n-am niciun argument pertinent pentru asta (si sigur nu e printre cele mentionate de mine).

Atunci cei cu motociclete ce mai zic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Casca de motocicleta are interiorul drept, nu are ce sa-ti faca acele "valuri". Casca de ciclism are aerisile acelea, d-asta apar "valurile". La motocicleta e nasol cu transpiratia dar daca ai cagula nu mai ai nici-o problema.

 

Dupa parerea mea, casca (de ciclism) e buna doar la viteze sub 25-30 km/h. Daca intra cineva in tine/intri in ceva si tu ai peste 30 km/h risti sa ajungi asa:

6875273ec2598d6f.jpg

Acum depinde si cum cazi, poti sa cazi in cap la 10 km/h sau in picioare la 35 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jens_voigt

 

 

Dupa parerea mea, casca (de ciclism) e buna doar la viteze sub 25-30 km/h.

 

Now I`ve seen everything ! Sunt N exemple pe Facebook cu cei care au cazut la viteze de peste 65-70 km/h ( ultimul la 80 km/h in persoana lui Razvan Juganaru ) si au avut parte de julituri masive, dar casca i-a salvat de contuzii grave la nivelul capului si i-au indemnat pe ciclisti sa poarte casca chiar daca aceasta este incomoda si n-o mai suporti, uneori.

  In ceea ce ma priveste, de doua ori am dat cu capatana de asfalt la 70-75 km/h pe coborari si n-am avut nici pe naiba, socul a fost preluat de casca, n-am avut nici cea mai mica problema. Pielea a ramas pe asfalt, dar s-a regenerat rapid, capul a scapat teafar si aceasta a fost marea mea multumire/bucurie, bicla a suferit la capitolul manete, ghidon, sa. . .   $-)  $-)

   Rulez pe asfalt ( plat-valonat ) si numai vara nu port casca, dar atunci cand ma duc la munte si urc pe TransAlpina/Transfagarasan si in alte zone montane indiferent de anotimp as fi in stare sa port 3 casti una peste alta dar sa ma stiu asigurat la nivelul capului care la astfel de lovituri extrem de dure te poate transforma intr-o ` leguma `  exact cand ti-e lumea mai draga. 

  

  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.