Bogdan W

Cu sau fara casca in trafic

  

390 members have voted

  1. 1. Cu sau fara casca in trafic



Recommended Posts

Eu purtam casca numai la iesirile in afara orasului , in rest nu . Dupa ce m-am documentat mai mult probabil ca voi purta mai des casca , mai ales dupa ce mi-am luat echipamentul pentru moto . Oare de ce sa bag sute de euro in echipament de protectie moto , daca ma fac praf de pe bicla ? :D

Cu siguranta voi incepe sa port si manusi mai bune pe bicla , dar alte protectii sincer ... deja devine un chin si nu o placere sa mai mergi pe bicla .

Castile "generice" sunt mult mai ieftine si nu ajungi la 100 ron , ci undeva la 35-60 ron . Cat timp casca este noua , este exact marimea care iti trebuie si asigura aerisire , este foarte buna . Daca vrei performanta si fite , cauti altele mai ieftine si mai "misto" , dar sar de 150 ron .

Initial nu credeam ca ochelarii sunt necesari , ca pot merge si fara , iar dupa o luna de la cumparare pot spune ca nici nu ma gandesc sa mai plec fara ei . Cum naiba sa iau tot praful , mustele si curentul in ochi , cand pot merge linistit cu aproape orice viteza fara nici un fel de problema ? Cred ca la fel este si cu aceasta casca de protectie ... daca ajungi sa te obisnuiesti la un moment dat chiar nu poti pleca fara . Eu nici nu dau la cheie pana nu mi-am pus centura de siguranta in masina ... intra in reflex .

Personal nu sunt de acord cu obligativitatea purtarii castii in oras , in afara in schimb , nu sunt dispus sa fac puscarie pt ca un tampit e luat de vant si aruncat in fata masinii la 110 km/h . In afara de casca ... sincer as baga obligativitatea cursurilor rutiere pentru orice categorie , inclusiv biciclisti . Multi nu stiu regulile de circulatie , obligatiile si prioritatile care le au si de asta incurca pe strada si ajung in situatii nasoale , iar din cauza lor sunt toti biciclistii vazuti nasol peste tot .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personal nu sunt de acord cu obligativitatea purtarii castii in oras , in afara in schimb , nu sunt dispus sa fac puscarie pt ca un tampit e luat de vant si aruncat in fata masinii la 110 km/h .

Cand faci depasirea unui biciclist, trebuie sa o faci ca si cum ar fi o masina: treci pe cealalta banda. Nu ai pe unde ? Reduci viteza ! Treci cu 30-50 km... in functie de situatie, dar tot tebuie sa ai o distanta rezonabila fata de biciclist.

Nu ma tin minte unde se explica faptul ca la depasirea biciclistilor trebuie luata in calcul inaltimea respecticului; daca ar cadea sa nu-l lovesti.

La 110 km / h daca lovesti un biciclist casca e inutila.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine palaria mea merge mai incet in oras decat pe off-road? Pe bune, voi mergeti cu 10 kmh pe sosea? Credeti ca la 20 la ora nu va puteti lovi tare cu cepele de asfat(care-i mai tare decat pamantul, apropo)? Mi se pare o ignoranta crunta sa pretindeti ca in oras sunteti mai in siguranta.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu de exemplu.

pe offroad sunt pietre, iarba, pamant, namol si multe alte tipuri de terenuri pe care pierzi usor aderenta.

pe offroad sunt copaci pe margine, pietre mai mari sau mai mici pe margine sau chiar pe drum, vreun sant din cand in cand, si inca vreo cativa tovarasi de tura de care daca nu esti atent ai de multe ori toate sansele sa te lovesti

sa nu ii mai numar pe cei ce vin cateodata din sens opus.

pe asfalt ai mereu aceeasi aderenta si nu pedalez tare ca sa nu ajung fleasca la munca. viteza de deplasare spre munca e cam intre 18 si 22 kmh. in afara am ajuns si la 50 kmh pe coborare

Daca as avea traseu preponderent in oras printre masini as purta mereu casca exact ca si centura la masina, cu cat mergi mai mult ptrintre masini cu atat sunt sansele mai mari sa o patesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand faci depasirea unui biciclist, trebuie sa o faci ca si cum ar fi o masina: treci pe cealalta banda. Nu ai pe unde ? Reduci viteza ! Treci cu 30-50 km... in functie de situatie, dar tot tebuie sa ai o distanta rezonabila fata de biciclist.

Nu ma tin minte unde se explica faptul ca la depasirea biciclistilor trebuie luata in calcul inaltimea respecticului; daca ar cadea sa nu-l lovesti.

La 110 km / h daca lovesti un biciclist casca e inutila.

Cine naiba sta sa calculeze inaltimea biciclistului ? Il intrebi cat are si pe urma il depasesti ? Eu ma refer in afara localitatilor , unde nu merg toti pregatiti de tura lunga si protectii , precum si semnalizari corespunzatoare si reflectorizante. La 110 km/h poti incerca sa-l feresti , dar daca ala cade la 30-40 km/h si se face praf inainte sa ajunga masina la el , ce naiba sa mai protejeze de el ? Apoi din cate stiu eu , unde se poate merge cu 110 km/h legal auto , bicicletele sunt interzise nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine naiba sta sa calculeze inaltimea biciclistului ? Il intrebi cat are si pe urma il depasesti ? Eu ma refer in afara localitatilor , unde nu merg toti pregatiti de tura lunga si protectii , precum si semnalizari corespunzatoare si reflectorizante. La 110 km/h poti incerca sa-l feresti , dar daca ala cade la 30-40 km/h si se face praf inainte sa ajunga masina la el , ce naiba sa mai protejeze de el ? Apoi din cate stiu eu , unde se poate merge cu 110 km/h legal auto , bicicletele sunt interzise nu ?

Nu inaltimea biciclistului... inaltimea omului pe bicicleta. Pui un punct la contactul cu pamantul si trasezi un arc de cerc pana intersectezi solul (astea le faci in minte). Acolo e limita pana unde ai voie sa depasesti.

Vitezele sunt de 100 si 90. Bicicletele sunt interzise pe autostrazi si acolo unde este semnul de interzis. Chiar daca e interzis... tu nu esti capitanul Justice. Legea nu iti da voie sa omori oameni chiar daca ei o incalca.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci inaltimea omului pe bicicleta , cam 1,5 - 1,7 m sa spunem ... dar oare la orice cazatura nu cumva ansamblul bicicleta + ciclist nu se duce cat mai in lateral ? Nici macar cazaturile cu motoare la 200 km/h nu se intampla cu pravale-baba in fata , ci in laterale . Sincer nu stiam faza cu distanta laterala = cu inaltimea biciclistului pe bicla ... de obicei schimb banda cand se poate cu totul , altfel cat de mult se poate . Oricum , inca nu omor oameni din placere , pentru moment prefer lucrul la birou si delegatii . :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inaltimea biciclistului... inaltimea omului pe bicicleta. Pui un punct la contactul cu pamantul si trasezi un arc de cerc pana intersectezi solul (astea le faci in minte). Acolo e limita pana unde ai voie sa depasesti.

Daca aplici regula asta , mai bine iei metrou ca ajungi mai repede la destinatie ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faptul ca in Romania ia oricine permis de port arma sau carnet de sofer nu inseamna ca este in regula.

Trebuie sa invatati (si o sa invatati) ca oamenii trebuie protejati. Salbaticia asta de pe strazi nu e in regula. E adevarat... ne-am adaptat si supravietuim. Dar o sa soseasca si momentul cand o sa intram in normalitate.

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

In calitate de mai nou membru pe forumul acesta imi exprim si eu parerea despre purtatul castii in trafic :)

Dupa ce am parcurs topicul asta, vad ca toata lumea e de acord si poarta casca atunci cand vine vorba de ture lungi. Fie ca-i vorba de off-road sau sosea, casca merita purtata. Lucruri neasteptate se pot intampla chiar si atunci cand nu avem parte de un drum prea circulat de masini. Am citit de-a lungul timpului tot felul de patanii in care unii au scapat ghidonul din mana, in timp ce cealalta mana cauta nu stiu ce in buzunarul de la spate, din neatentie unul cu bicicleta a lovit pe altul din fata lui, altii au facut pasul de a folosi pentru prima oara SPD-uri... rezultatul? Accidente aparent stupide, dar in urma carora te poti alege cu leziuni la cap. Sigur ca exista mereu cativa care se bat cu pumnul in piept si spun "dar ce ba, cat de prost sa fii sa intri in altul cu bicicleta sau sa uiti sa te desprinzi de SPD-uri si sa cazi comic cu bicicleta?", dar e suficient sa se intample o singura data lucruri de genul asta,mai ales cand esti incepator, si poti ramane cu sechele cel putin daca nu purtai o casca.

Am patit intr-o zi doua accidente stupide la o iesire lunga. Foloseam pentru prima oara SPD-uri, urcam pe muntele Semenic pe sosea, nici urma de masini. La prima pauza, probabil din cauza neobisnuintei si a oboselii, am uitat ca sunt prins de bicicleta. Asa ca am cazut ca o poama pe marginea drumului in dreapta. Comic, nu? Nu m-am lovit cu capul de nimic, aveam si casca, dar ce se putea intampla daca nu aveam casca si ma opream cativa metri mai departe unde era un ditamai pietroiul pe margine? Imi lasam creierii pe el.

Al doilea accident a fost pe coborarea de pe Semenic, eram in linie dreapta, aveam in jur de 40 km/h. M-a lovit o insecta fix in gaura urechii si s-a asezat acolo. V-ati fi panicat un pic? Eu m-am panicat, nu ma confruntasem pana atunci cu asa ceva. Am apucat sa franez, dar imediat am simtit ca insecta imi patrunde in ureche, asa ca o mana mi-am luat-o de pe ghidon. N-am apucat bine sa-mi duc mana la ureche, am zis ca trebuie sa opresc neaparat mai ales ca deja imi incepuse dezechilibrul. Asa ca am franat puternic, am intalnit in drum o portiune de nisip, am patinat pe ea, iar cand am iesit de pe nisip am sarit in cap cu bicicleta dupa mine (ca eram prins cu SPD-urile). N-am aterizat cu capul inainte, dar am dat cu lateralul capului de asfalt. Rezultat : casca zgariata, capul meu intreg, un genunchi julit pe toate partile.

Acum, vorbind de mersul prin oras. Ideal pentru tara noastra foarte putin civilizata in ceea ce priveste ciclistii, ar trebui purtata casca. Accidente din nou foarte stupide se pot intampla si in oras. Iti taie unul calea in ultimul moment, te acroseaza, te doboara chiar daca te deplasezi ca melcul, cazi intr-o parte si poate te asteapta in marginea drumului o bordura inalta, un stalp, un cos de gunoi etc. in care sa dai cu capul. Chestia asta au patit-o multi, am patit-o si eu, majoritatea n-am patit nimic, dar asta nu inseamna ca-i vreo regula.

Neavand nici macar piste de biciclete (desi Timisoara chiar poate spune ca da clasa Bucurestiului la felul in care arata pistele si posibilitatea utilizarii lor), ne deplasam de multe ori pe strada, cu masini in fata si in spatele nostru. Ce se intampla uneori cand mergi pe o artera mai circulata, cel din fata ta se opreste, incetinesti si tu si...? Exista tot timpul vreunul de nu mai e atent si te loveste in spate. Si poate e unul care vine un pic mai repede, te loveste in bicicleta, tu zbori 1-2 metri peste ea si la aterizare cine stie in ce lovesti cu capul. Nu se intampla in fiecare zi, nu se intampla in fiecare luna, e suficient sa se intample o data chiar si in 5 ani de cand pedalezi. Cumva trebuie sa fii pregatit.

La fel ca la masini, poti fi mama soferului, ca altul poate sa te raneasca foarte usor. Sunt oameni care tin enorm la sistemele de siguranta ale unei masini, platesc un munte de bani ca sa se protejeze in caz ca vreun idiot intra pe contrasens direct in masina lor, iar noi ne lovim de problema aspectului si de faptul ca ni se strica freza cand vine vorba de purtat o casca?

Concluzia mea ar fi ca paza buna trece primejdia rea, iar capul merita sa ti-l protejezi. Coroborat lucrul acesta cu o anumita doza de prudenta, mai ales in oras unde sunt multi nebuni. Ca nu vrei nici sa planga altii dupa tine, nici sa devii o leguma in caz ca te-ai dat cu capul de o bordura dintr-o intamplare stupida.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

foarte frumos spus cătăline. se vede că porţi cască, ai capul limpede.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer si pe mine ma ferit o singura data de deranj mare la bostan ,dar îi sunt vesnic îndatorat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara cuvinte si cu capul intreg :-?

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara cuvinte si cu capul intreg :-?

Imagine postată

Imagine postată

Imagine postată

Asta da motiv...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca aplici regula asta , mai bine iei metrou ca ajungi mai repede la destinatie ...

Bun, preferi să riști viața unui om decât să ajungi cu 10 minute mai târziu la destinație. Spune multe chestia asta. Ceea ce mă face să mă întreb: unde se grăbește toată lumea din București? Serios acum, șoferi mai grăbiți, neatenți și agresivi ca în Capitală nu am văzut nicăieri.

Revenind la subiect, port casca tot timpul, indiferent că mă duc la cumpărături cu bicicleta, ies la o plimbare prin oraș sau fac o tură mai lungă în afara orașului. Și pe stradă și pe teren accidentat. M-am obișnuit atât de tare cu ea, încât mi se pare de-a dreptul anormal să merg fără și, dacă se întâmplă să o uit când ies din casă, mă întorc întotdeauna după ea. Utilă e, pentru că până acum mi-a salvat capul de la niște lovituri care în mod sigur mi-ar fi lăsat cel puțin niște cicatrici de toată frumusețea: prima a fost o cărămidă aruncată de un minoritar, a doua când am căzut ca mămăliga pe munte, a 3-a când am luat o portieră în traficul din București.

Cu toate astea, nu sunt de acord cu introducerea obligativității purtării căștii. Fiecare biciclist major și vaccinat de pe stradă ar trebui să fie suficient de matur încât să poată lua, de unul singur, o decizie ca asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Casca pentru biciclisti ar trebui sa aiba acelasi regim, ca si centura de siguranta pentru cei din masini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici obligativitatea centurii de siguranta nu e sigur ca a fost o idee asa buna: link. La fel cum vitezomanii sunt de obicei cei care au masini scumpe presupus sigure.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Concluding remarks

My purpose is not to dissuade people who wish to, from wearing cycle helmets. They do, I promise, work a little better against a flat surface, than the Court decided in the case I cited above. After all the Snell B-90 standard called for four impacts on each test sample, two of which were tested against flat surfaces with an impact energy of 100 joules each. The tragedy is you cannot buy helmets to this standard any more. Manufacturers prefer the easier standard that they helped to write.

Rather my purpose is to illustrate that the whole cycle helmet issue contains many hidden issues of which most researchers are quite unaware.

Referring back to the Court case mentioned early, the very eminent QC under whose instruction I was privileged to work, tried repeatedly to persuade the equally eminent neurosurgeons acting for either side, and the technical expert, to state that one must be safer wearing a helmet than without. All three refused to so do, stating that they had seen severe brain damage and fatal injury both with and without cycle helmets being worn. In their view, the performance of cycle helmets is much too complex a subject for such a sweeping claim to be made.

Brian Walker

Head Protection Evaluations Farnham,

Surrey, UK

March 2004

http://www.cyclehelmets.org/1081.html

Casca pentru biciclisti ar trebui sa aiba acelasi regim, ca si centura de siguranta pentru cei din masini.

Neah, bicicletele nu se vand dotate cu casca de protectie. Sau cu centura de siguranta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Casca pentru biciclisti ar trebui sa aiba acelasi regim, ca si centura de siguranta pentru cei din masini.

Adica ar trebui sa fie ambele recomandate, nu impuse. :-

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca fapt divers, sondajul ce vroia să întrebe? Dacă sîntem pentru sau împotriva căştii, sau dacă purtăm sau nu cască?

Share this post


Link to post
Share on other sites

chesti asta cu cei care se lauda ca e greu sau nu e confortabila o casca in oras o sa vada la prima cazatura mai serioasa. Atunci o sa se faca un fel de selectie naturala a celor care au fost destepti sa isi puna pe cap o casca si a celor viteji....

Chiar zilele trecute am vazut un ciclist cu o cursiera, cobora dealul de la Liceul Sincai din Bucuresti, fara casca, printre masini, si in viteza maxima in pozitie aerodinamica, cu barbia pe ghidon. Oare ce sanse ar avea sa scape el la 50 km/h cat avea daca ii taai calea o masina si se dezechilibra ca se speria?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar zilele trecute am vazut un ciclist cu o cursiera, cobora dealul de la Liceul Sincai din Bucuresti, fara casca, printre masini, si in viteza maxima in pozitie aerodinamica, cu barbia pe ghidon. Oare ce sanse ar avea sa scape el la 50 km/h cat avea daca ii taai calea o masina si se dezechilibra ca se speria?

Şi casca îl va proteja să nu se dezechilibreze? Sau previne ca maşinile să-i taie calea? :|
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca fapt divers, sondajul ce vroia să întrebe? Dacă sîntem pentru sau împotriva căştii, sau dacă purtăm sau nu cască?

Si eu m-am intrebat asta. Poate chiar era vorba daca se impune o lege cu obligativitatea castii.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Casca pentru biciclisti ar trebui sa aiba acelasi regim, ca si centura de siguranta pentru cei din masini.

Neah, bicicletele nu se vand dotate cu casca de protectie. Sau cu centura de siguranta

Poate se refera la obligativitatea castii de ciclist la volan. Am auzit ca pe Splaiul Unirii un Matiz ar fi intrat ieri seara intr-o Dacie si s-a rasturnat, iar soferita e la spital cu cateva rani serioase la cap. Daca ar fi avut casca de ciclist ...

P.S. Sper ca stiti de gluma, nu va inflamati :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.