Bogdan W

Cu sau fara casca in trafic

  

391 members have voted

  1. 1. Cu sau fara casca in trafic



Recommended Posts

Nu a spus nimeni ca protectia oferita de casca e totala.

Nu în mod direct, dar unele posturi pot fi interpretate aşa.

Cu alte cuvinte, analogia corectă pentru cască ar fi airbagul, nu centura.

Echivalentul căştii la maşină este tot casca.

Nu mai faceţi analogii între măsuri de siguranţă la maşini şi la biciclete deoarece ele nu pot fi comparate.

Pe bicicletă eşti mult mai vulnerabil decăt în maşină. Din acest motiv ar trebui acordată atenţie sporită preveniri accidentelor. Din păcate asta îi mult mai complex şi complicat decăt "poartă casca şi gata".

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai atunci hai sa shimbam numele topicului in masuri de protectie in trafic ca dezbaterea s-a departat foarte mult si in plus fata de discutia initiala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai atunci hai sa shimbam numele topicului in masuri de protectie in trafic ca dezbaterea s-a departat foarte mult si in plus fata de discutia initiala.

Exista topic si pentru asta (s-a deschis acum vreo saptamana or so). Se poate discuta lejer acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Înseamnă că ori am eu ceva care-i face pe şoferii din jur mai prietenoşi, ori ce se spune despre şoferii bucureşteni nu-i chiar aşa. Pentru că mă claxonează foarte puţini În scenariile prezentate de tine. Poate pentru că "obstrucţia" pe care o prezint În trafic e foarte scurtă, de cÎteva secunde. Sigur, dacă te apuci să mergi cu 20 la oră pe mijlocul bulevardului la oră de vÎrf vei avea alte reacţii.

Daca faci chestiile alea cu viteza mica, ii incurci.

Şi? Să depăşească sau să aştepte. SÎnt vehicul, am drepturile mele. Nu abuzez de ele dar nici nu Înseamnă să nu le folosesc deloc.

Si aia inseamna ca daca la fiecare intersectie trebuie sa ma dau jos de pe bicicleta si sa trec pe la 2 zebre ca sa virez la stanga din cauza ca nu ma lasa nici un sofer sa schimb banda din cauza ca-s prea lent, mai bine las bicicleta acasa si iau autobuzul.

Eee, vezi tu de ce n-are ursul coadă? Ne Învăţăm cu faptul că ne putem strecura prin trafic pÎnă devine de neconceput să o laşi mai Încet.

De curiozitate, ce faci dacă dai de-un stop unde n-ai loc să treci pe lÎngă maşini?

Ochiometric, le-am vazut cam de la 2 lungimi de masina distanta, aveam lejer peste 30 km/h si am franat cu suficient spatiu inainte trecerii. Evident, frana pusa cu cap si nu cu frecat de cauciuc. Altfel, nu cred ca e foarte greu de determinat distanta de franare, atat experimental cat si matematic.

Nu e greu, dar eram curios dacă ştii ce faci cÎnd mergi cu vitezele respective. La 30 km/h cu oprire În două lungimi de maşină (să zicem 10m) Înseamnă deceleraţie de ~-3.5m/s2. Ceea ce e ok. Dar vezi că se vehiculează cifra magică de -0,67g, adică vreo -6,5m/s2 (unii zic chiar 0,5g, adică ~5m/s2) la care te dai peste cap, presupunÎnd că aplici forţă de frÎnare cÎt să opreşti În 10m. Sau dai peste obstacol. La 40 km/h deja nu prea mai ţine figura cu opritul În siguranţă pe două lungimi de maşină. Ai nevoie de vreo trei.

Şi astea-s calcule făcute pe model matematic ideal. În realitate mai ai şi inerţie În funcţie de masa totală, poate pe asfalt e praf sau apă şamd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eee, vezi tu de ce n-are ursul coadă? Ne Învăţăm cu faptul că ne putem strecura prin trafic pÎnă devine de neconceput să o laşi mai Încet.

De curiozitate, ce faci dacă dai de-un stop unde n-ai loc să treci pe lÎngă maşini?

La semafoare chiar stau si cand ma strecor printre masini o fac foarte incet (sub 10 km/h). Daca nu pot sa trec printre ele, astept.

Nu fac slalom, doar incerc sa ma integrez cat mai bine incercand sa-i deranjez cat mai putin pe ceilalti. Daca merg incet, ii incur pe soferi. Si chiar daca stiu ca am dreptul sa merg cu 20 km/h pe mijlocul benzii pentru 10 secunde intre momentul schimbarii benzii si semafor, stiu ca ii deranjez pe cei din jur incercand sa fac asta.

Si sa nu se inteleaga ca sunt iresponsabil. Cand e cazul sa incetinesc o fac, cand e cazul sa acord prioritati o fac, cand e cazul sa stau la semafor o fac, etc. Diferenta e ca daca sunt intre 2 intersectii pe un bulevard cu 3 benzi pe sens si sunt pe banda 1 si doresc sa ajung pe banda 3 schimband benzile regulamentar, garantat n-o sa o pot face la 20 km/h fara niste claxoane si injuraturi. Daca accelerez pana la 30-35 in schimb n-o sa am probleme.

Legat de povestea cu datul peste cap la o anumita forta de decelerare: conteaza pozitia centrului de greutate al biciclistului in raport cu centrul butucului fata. E poveste de brate ale fortei si cupluri motoare. Daca ai centrul de greutate aproape de roata din fata si sus, poti zbura frumos la franari nu foarte bruste. Daca ai centrul de greutate suficient de jos si in spate poti frana mult mai brutal.

Oricum, discutia devine un pic offtopic si ar putea fi mutata pe topicul legat de cum ne descurcam in trafic. Ca deja numa despre casti nu se mai discuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adicalea s-o dam inglezeste: "We agree to disagree!" :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

acum sa fim sinceri difera si cat timp stai in trafic. In Cluj ca sa travesrsez din Manastur pana inspre Mall Iulius fac 20 min maxim 30 sa zic. In Bucuresti din Berceni de la mine pana la ai mei la Doi Cocosi fac 19-20km depinde ruta, masurat cu gps. dureaza aprox 1 h depinde de trafic si de stopuri. Asta inseama ca intalnesc de 2 ori mai multi soferi cretini la o tura. Nu ma iau de Cluj, sa nu ma intelegi gresit ca eu de acolo sunt si am stat 16 ani acolo dar cred ca sunt mai mici sansele sa se intample ceva acolo avand in vedere ca si oamenii sunt mai linistiti ...... Pana la urma totul e noroc dar poti sa iti faci si tu putin norocul sa zic asa....ochii in toate directiile, casca, poate o oglinda mica la ghidon.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

acum sa fim sinceri difera si cat timp stai in trafic. In Cluj ca sa travesrsez din Manastur pana inspre Mall Iulius fac 20 min maxim 30 sa zic. In Bucuresti din Berceni de la mine pana la ai mei la Doi Cocosi fac 19-20km depinde ruta, masurat cu gps. dureaza aprox 1 h depinde de trafic si de stopuri. Asta inseama ca intalnesc de 2 ori mai multi soferi cretini la o tura. Nu ma iau de Cluj, sa nu ma intelegi gresit ca eu de acolo sunt si am stat 16 ani acolo dar cred ca sunt mai mici sansele sa se intample ceva acolo avand in vedere ca si oamenii sunt mai linistiti ...... Pana la urma totul e noroc dar poti sa iti faci si tu putin norocul sa zic asa....ochii in toate directiile, casca, poate o oglinda mica la ghidon.....

De-acord cu tine, si eu ziceam mai sus ca mi-ar fi un pic frica sa merg prin traficul din Bucuresti. Si intr-adevar, aici sunt oamenii mai linistiti si soferii mai binevoitori, dar tot se enerveaza daca trebuie sa astepte dupa biciclisti sau sa-i evite. Partea buna e ca in ultimii 3-4 ani a crescut foarte mult populatia de biciclisti urbani din Cluj, iar soferii au devenit mult mai atenti la aceasta specie nou aparuta. Ca sa nu mai zic de faptul ca multitudinea de bicicliste bucura ochiul si sufletul 8->

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adicalea s-o dam inglezeste: "We agree to disagree!" :D

am tradus si eu cum am putut mai bine ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nici n-ar trebui facuta diferenta, in trafic sau in afara, pentru ca nu conteaza cum ajungi sa cazi de pe bicicleta (ca pici din cauza traficului sau dai de pamint singur pe o carare). ba mai curind in trafic exista si un element surpriza, imprevizibil. iar daca dai cu capul de o portiera sau un copac, de asfalt sau de piatra, pina la urma tot nasol e. casca ajuta, protejeaza (pina la un punct) o parte a capului in caz de accident. nimic mai mult.

vis-a-vis de ce spunea cineva intr-un post anterior, casca si caldura: personal prefer casca si pe vreme insorita - are ventilatie mai buna decit o sapca si ma protejeaza de soare. e drept, casca e nasoala daca mergi la deal si nu e curent, dar o poti da jos (o agati de bicla; eu o pun in spatele seii, de ex.)... numa' vezi sa nu fie trafic! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe aceiasi tema de pe alte meridiane:

Cyclists Without Helmets Deserve to Die

Is that the message we're sending with all of these studies?

(via https://www.facebook.com/Copenhagenize )

Imi place in mod deosebit unul dintre comentarii:

Oddly enough, we never ask if plane crash victims were wearing their seatbelts when they plummet into the ground from 30,000 feet, yet helmet use is always mentioned even if a cyclist is hit by a motor vehicle at high speed. A helmet is of little use when you’re under the wheels of a semi trailer. But we’re Americans, and choosing new gadgets is always the first choice over choosing to change behavior.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am votat categoric cu casca.

Cand mi-am luat prima bicicleta mi-am luat si casca, cand i-am luat bicicleta sotiei i-am luat si casca, eu sunt de parere ca nu este un accesoriu este un lucru care trebuie purata obligatoriu daca ti in primul rand la viata ta.

Zilele trecute state-am pe scarile de la Cercul Militar si chiar m-am uitat in trafic si din 10 biciclisti care repet mergeau in trafic nu pe strada doar 1 purta casca....

Share this post


Link to post
Share on other sites

am scris-o si o rescriu: PURTATI CASCA! ieri in timpul unei plimbari pe bicicleta s-a intamplat ca unul dintre prietenii cu care pedalam sa piarda directia si sa intre in mine cu ghidonul. am cazut amandoi, eu m-am harsait pe asfalt cu capul vreo 30 de cm....din fericire aveam casca si nu am patit nimic, nici macar nu am simtit ceva datorita polistirenului care a absorbit socul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(via https://www.facebook.com/Copenhagenize )

Imi place in mod deosebit unul dintre comentarii:

sau asta : A modest and profitable campaign to ticket aggressive and dangerous drivers would do more to save bicyclist’s lives than any helmet guilt propaganda.

atentie la termenul " helmet guilt propaganda " este valabil si in randurile noastre.

si da, este extrem de mult adevar si in: " choosing new gadgets is always the first choice over choosing to change behavior."

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zilele trecute state-am pe scarile de la Cercul Militar si chiar m-am uitat in trafic si din 10 biciclisti care repet mergeau in trafic nu pe strada doar 1 purta casca....

Sa vezi ce interesant e cand incepi sa te uiti cam cati au lumini :-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu luminile n-am înţeles-o niciodată. Şi nu numai că nu au lumini dar parcă special îşi scot şi toate reflectorizantele, ca să fie adevăraţi ninja. OK, de cască poate că o să ai, poate că n-o să ai nevoie. Dar să fii invizibil înseamnă s-o ceri.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

altii paote nu au bani sa-si cumpere faruri.....dar casca e o necesitate ..se cumpara inainte de bitza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu votez Cu casca, atat in cazul motociclistilor cat si al biciclistilor cred ca este vital sa se protejeze si sa poarte casca in trafic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu casca categoric! E usoara , mai racoroasa decat o sapca vara , ma protejeaza si de soare :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

altii paote nu au bani sa-si cumpere faruri.....dar casca e o necesitate ..se cumpara inainte de bitza

Să preferi cască în loc de lumini, asta chiar că e o idee deşteaptă.

  • Upvote 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca s-a gandit la numarul mult mai mare al biciclistilor care umbla pe biciclete ziua, pe lumina, fata de cel al biciclistilor care umbla pe biciclete noaptea, pe intuneric.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc casca în majoritatea cazurilor. Nu o folosesc când merg la liceu pt. că chiar nu am unde să o las iar zona unde merg eu cu bicicleta e destul de sigură ... până acum nu am avut probleme de vreo 2 ani.

înainte de cască aș zice că sunt mult mai imporante niște lumini seara. Și oricum, degeaba ești blindat cu echipamente, atâta timp cât ai un mers haotic, nu semnalizezi etc. De ex am văzut de multe ori zone strâmpte unde șoferii trec la distanță mică de bicicliști, iar bicicliștii când au în față un canal se bagă în stânga fără să se asigure. Așa se poate întâmpla foarte ușor un accident nefericit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ex am văzut de multe ori zone strâmpte ...

unde ziceai ca mergi? la liceu?
  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Folosesc casca tot timpul cand sunt cu bicicleta, chiar si in parc pt. ca nu se stie nicioadata cand am nevoie de ea.

Luminile am inceput sa le folosesc si ziua in trafic. Ca sofer va pot spune ca un biciclist, care are o lanterna pusa pe modul flash, este mai usor de observat in trafic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.