Bogdan W

Cu sau fara casca in trafic

  

391 members have voted

  1. 1. Cu sau fara casca in trafic



Recommended Posts

PS: și n-am sonerie fiindcă am AirZound. :D

Dar să revenim la căștile noastre...

Share this post


Link to post
Share on other sites

azi am dat cu tartacuta de pamant,din cauza unui canal pe care nu l-am vazut,fiind acoperit de apa....N-am reusit sa mai scot piciorul din curelusele ratrapelor,si uite asa am facut buf cu bicla peste mine...Daca n-aveam casca,se termina ft urat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate te mai gândeşti dacă-i oportun să foloseşti ratrape prin oraş cu ocazia asta. :/

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urat de tot, in cazul asta, dupa balta de sange pe care ziaristii s-au grabit sa o publice, pare ca lipsa castii i-a fost fatala. Astfel de balta poate sa apara doar de la un traumatism cranio-cerebral sever, nu prea are de la ce altceva la un astfel de accident. Dumnezeu sa-l ierte! Sper ca nu e ceva user de pe aici de pe forum, nu ca ar fi mai putin nasol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare de ce nu mă miră faptul că este [a fost] un cursierist... oricum, suspectez că ar fi dat colțul și cu cea mai bengoasă cască ever pe cap deoarece și pentru că așa cum este relatată știrea:

„Un biciclist care cobora dealul cu o viteza foarte mare a pierdut controlul ghidonului si a intrat pe contrasens, izbindu-se violent de un Opel care circula regulamentar.” ... excuzemoa mon cher, nu prea mai ai scăpare!

Învățați din greșelile altora și fiți prudenți, cu sau fără cască ;)

De fapt când trebuie să ți se rupă ața vieții, se va Întâmpla oricum, asta e... fix așa cum a murit vara trecută motociclistul izbit de copac pe Bl Unirii, dintr-o neatenție În care a pierdut controlul motorului. ;) Omul era super mega echipat, că l-am văzut... so ...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-i asa, un cap de asfalt la 80 la ora cu casca si fara casca sunt doua lucruri diferite, ca probabil cam 80 la ora avea saracul. Alea sunt urme de cap crapat, sa o spun mai direct. Parerea mea e ca daca esti mare amator de viteze din astea pe serpentine, e bine totusi sa iei o casca. Pentru ciclistul uzual totusi, sunt rezervat, argumentele contra mi se par destul de bune. Eu port in schimb tot timpul, asa m-am obisnuit. Nu putem compara cu motociclistii, ca motociclist cu mai putin de 150 la ora prin centru vezi rar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce comparam un accident frontal cu o masina ce venea din sens opus (care circula si ea cu x km/h) cu, sa zicem, un accident in care doar cazi de pe bicicleta si dai cu capul de bordura/asfalt/gard/pietris/etc.?

Numai bine

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si de unde s-a dedus ca nu avea casca? Unde scrie ca sangele e de la o rana la cap?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scrie in articol ca saracu' de el n-a avut casca, iar rana de la cap a dedus-o Horatiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrivit oamenilor legii, tânărul avea 1,85 metri înălţime şi în jur de 110 kilograme, era îmbrăcat în echipament sport specific bicicliştilor, pantalonii fiind de culoare neagră. Acesta nu purta cască şi se afla pe o cursieră Focus, albastră. Cine poate da relaţii este rugat să sune la Poliţia Iaşi.

Sursa

Acum topicul nu e tocmai potrivit pentru stirea asta, sarmanul facea cu totul altceva decat sa mearga in trafic fara casca...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și ce înseamnă „viteză foarte mare”? Pentru un jurnalist habarnist, scuzați pleonasmul, care a văzut biciclete doar în parc, s-ar putea ca și 25 km/h să i se pară foarte mult și pur și simplu să preia relatarea șoferului fără să verifice. Și-s tare curios cum știe un polițist să estimeze viteza biciclistului, fiindcă dacă cu bicla ar fi frânat cât să blocheze roțile și să lase urme pe asfalt, ar fi zburat de mult de pe ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acuma si tu... Cert este ca omul cobora in viteza si a intrat intr-o masina care circula pe contrasens.... Zic ei ca nu avea casca, posibil ca si aia sa se fi facut tandari, dar oricum ne-am indepartat de subiectul topicului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema ca e o serpentina destul de stransa si probabil nefiind din zona, s-a lasat dus de val si mania vitezei. Pe mtb nu am lasat sa treaca de 60 km/h (Bucium), deoarece am avut accident pe Palma (Sucevita, Suceava) la 40km/h si m-am ales cu http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/230845_206658982690849_100000402464320_638131_2381115_n.jpg , dar aveam casca ce s-a crapat in doua, dar probabil daca as fi avut si manusi, as fi pus mainile si probabil nu ma alegeam cu semne pe fata, coate, genunchi si luxatie la mana stanga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicla e aproape intacta deci a cazut inainte sa de cu capul de masina, mai mult ca sigur aluneca si masina a trecut peste el. In cazul asta casca ajuta, dar scapa numai daca avea noroc cu carul. Marea majortitate a castilor de biciclist nu acopera decat scafarlia si daca ar fi sa port o casca in trafic as lua ceva full face macar asa daca tot port casca port una ca lumea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am avut accident pe Palma (Sucevita, Suceava) la 40km/h si m-am ales cu http://a7.sphotos.ak...1_2381115_n.jpg , dar aveam casca ce s-a crapat in doua

foarte bine punctat. de nu aveai cască se crăpa capul în două.

în accidentul de faţă şoferul zice clar că nu a trecut peste el, ci s-a lovit cu capul de bara maşinii. şi nu, nu avea viteză, a derapat pe apă şi s-a dus târâş cu capul în maşină.

Share this post


Link to post
Share on other sites

concluzia primului link:

"The big picture

It's not a simple matter to draw conclusions about the benefit a broken or deformed helmet might have provided in a crash. However, the fact that serious injury to unhelmeted cyclists is as rare as helmet damage is common, suggests that most of the claims of benefit from damaged helmets are likely to be exaggerated.

A better indication of the effectiveness of helmets comes from trends in fatal and serious injuries across whole populations of cyclists. Such data shows no reliable evidence from any jurisdiction that the risk of life-threatening injury has been reduced through the use of helmets."

Deci portul castii in alte circumstante decat cele de risc maxim cum ar fi o competitie...statistic e ca apa sfiintita la metastaza, pentru liniste spirituala.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ce ma ajuta pe mine statisticile alea? Eu sunt o persoana, nu x% din populatie cu y% risc de accident. Argumentele care m-ar interesa ar fi de genul "energia disipata de spargerea castii reduce forta G asupra creierului cu z% iar forta G necesara leziunilor este w."

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este acelasi tip de exemplu dintr-o alta tara, cu alte standarde, cu alta infrastructura, cu alta cultura a bicicletei.

Multumim dar nu sunt relevante pentru noi.

In momentul in care va exista o entitate care sa faca la noi in tara un studiu relevant pe aceasta tema il voi/vom lua in considerare, pana atunci iau aceste prezentari la sectia externe.

Numai bine

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LucianLS, asta face standardul EN:1078, care trebuie respectat de orice cască comercializată în UE.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Important e sa ne simtim in siguranta...unii cu casca...altii preferand sa caste ochii si sa fie atenti in trafic. Am vazut atatia biciclisti in Bucuresti care merg dormind pe ei cu casca bine legata pe cap si cu castile de la aipod bine infipte in urechi simtindu-se in siguranta acolo in lumea lor si sprerand ca casca si atentia celorlalti participanti la trafic sa-i salveze.

Fie care merge cum vrea, legea e permisiva, dar cand se mai trezeste cate un biciclist de tastatura sa spuna ca cei care merg fara casca ar trebui sa fie calcati de masini cam fac ciuperci pe creieri...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ilpirati

aici vreau sa te contrazic: mai important este sa fi in siguranta decat sa te simti in siguranta in ambele conjuncturi:

1. cei ce dorm pe ei cu casca sa nu se simta in deplina siguranta pentru ca acea casca nu te salveaza de un accident ci iti protejeaza tartacuta, este o protectie retroactiva

2. cei cu castile (de la aipod) bine infipte in urechi la fel. Faptul ca esti un pro al pedalei si iti controlezi bicicleta ca si cum te-ai nascut pe ea nu inseamna ca un alt ins (biciclist, moticiclist, sofer, scuterist, etc.) nu o sa te accidenteze.

Cred ca aceasta este chintesenta (daca e sa folosesc un cuvant pretentios) discutiilor/disputelor in acest topic: sa fi in siguranta.

Numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu vad lucrurile intr-un singur fel: casca este un element ce aduce un plus de protectie in cazul unui eventual accident (asta poate insemna chiar o simpla cazatura, fara sa te loveasca vreo masina sau alt vehicul). Astfel, toate discutiile privind utilitatea sau non-utilitatea castii pentru mine nu isi au rostul. In consecinta nu ies niciodata cu bicicleta fara casca pe cap. Punct.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Purtarea castii este mai mult decat necesara in Romania, in conditiile in care prezenta bicicletelor abia incepe sa fie constientizata de catre soferi sau pietoni. Mai mult, sa urci copilul pe bicicleta fara acest accesoriu de protectie mi se pare o inconstienta similara cu aceea de a-l transporta in autoturism fara centura de siguranta sau pe locul din fata.

In tarile civilizate, pe langa amenzile drastice, in caz de incident rutier risti sa fi decazut din drepturile parintesti pentru ambele situatii.

Cu toate ca acest accesoriu de protectie (casca) nu este inca obligatorie, in opinia mea totul se invarte in jurul refuzului romanului de a respecta legea, cu predilectie regulile care sunt menite sa-l fereasca de necazuri. Comparativ, este de neinteles cum investesti zeci de mii de euro intr-o masina scumpa cu sisteme sofisticate de protectie si tu mergi cu centura prin spatele scaunului. Cam acelasi lucru si cu bicicletele.

Asadar mi-am scos bicicleta afara, imi pun casca si pot sa pedalez. Nu imi face nimic rau, dar imi poate face mult bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.