hcampian

SRAM 2x10 grip-shift

Recommended Posts

Ca in bancurile clasice, o veste buna si una proasta. Cea buna e ca au iesit in sfarsit pe piata grip-urile pentru 10 pinioane de la SRAM, in versiuni X0 si XX, cu multe tehnologii inovatoare:

http://www.sram.com/sram/mountain/products/xx-grip-shift

http://www.sram.com/sram/mountain/products/x0-grip-shift 8->

Vestea proasta o gasim la magazin:

http://www.bike-components.de/products/info/p31573_XX-GripShift-Drehschaltgriff-2--10-fach-Modell-2013-.html

http://www.bike-components.de/products/info/p31572_X-0-GripShift-Drehschaltgriff-2--3--10-fach-Modell-2013-.html :-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci preţurile alea sunt bătaie de joc. Rămânem la 2x9.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur or sa mai scada. Cine vrea de pe acum model 2013, plateste... Oricum eu raman fan al grip-shifturilor de la Sram **== .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu fac credit, le iau si ies cu ele la agatat gagici...

Ramanem pe 9 deci in continuare....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am avut niciodata gripshift, dar planuiesc sa construiesc o transmisie noua si am inceput sa iau in calcul aceasta varianta, dupa ce multa lume a postat impresii pozitive despre ea. Am cativa amici cu biciclete gen DHS sau Rockrider 5.0 care au grip shift si sunt oribile. Ma astept totusi sa nu fie similar cu cele SRAM :).

Daca merg pe deraior spate SRAM voi lua probabil gripshift X0. Daca merg pe Shimano voi lua Attack.

Intrucat decizia depinde si de cat de fiabile, placute sunt aceste gripshift-uri, vroiam sa intreb daca cele Attack sunt OK. Daca raman pe shimano, optiunea de manete Shimano la care ma gandesc este SLX.

Aasadar care dintre aceste optiuni este mai buna (deraiorul fata va fi un SLX sau XT oricum):

X0 + deraior x7

Attack + deraior SLX/XT

SLX + deraior SLX/XT.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un lucru e bun ,că au apărut.In timp devin ele mai acceptabile ca pret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aasadar care dintre aceste optiuni este mai buna (deraiorul fata va fi un SLX sau XT oricum):

X0 + deraior x7

Attack + deraior SLX/XT

SLX + deraior SLX/XT.

Multumesc.

Eu zic sa mergi pe Attack cu deraior SLX, mi se pare cea mai ieftina solutie si va fi super fiabila. Merge si un XT. Dar e solutie pe 9, pe 10 singura e cea cu grip-urile prezentate aici, sau mai sunt unele facute de alta firma, nu mai stiu cum ii spune, avea Vlad de pe forum un set de vanzare pentru Shimano pe 10.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum erau preturile cu ceva timp in urma, dar acum un set de gripshift-uri SRAM X-0 3+9 viteze poate fi gasit si cu 290 de lei, destul de mult, insa tot asa de bine poate fi gasit si cu 400 lei, deci o diferenta destul de consistenta! Cum se poate gasi, insa, doar un manson(grip-ul de cauciuc pentru mecanism, dar fara tot mecanismul, presupun ca sunt interschimbabile grip-urile de cauciuc pentru stanga-dreapta) de cumparat, nou sau folosit? Mi se pare aiurea sa fie necesar sa cumperi tot setul pentru un singur grip de cauciuc de la gripshift-ul stanga pentru 3 foi! Are cineva idee cum si unde as putea gasi doar respectiva componenta, pentru ca, spre mirarea mea si a altora, la gripshift-ul dreapta 9 pinioane nu am avut nicio problema, insa la cel din stanga se dezintegreaza materialul, cauciucul din care este confectionat, desi au aceeasi varsta, undeva pe la vreo 5 ani!

P.S. Stie cineva daca se potriveste setul de gripshift-uri SRAM X-0 si la acest tip de bicicleta, BMW Cruise Bike? Si daca bicicleta respectiva are sistemul 3+8, se poate monta schimbatorul SRAM X-0 pentru 9 pinioane si setul respectiv de 9 pinioane, desi bicicleta este dotata cu componente Shimano Alivio si cu 8 pinioane?

post-15703-0-11328200-1372328300_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

se poate doar daca vrei dacie cu girofar. altfel nu merita.

Raspunsul este la P.S., sau la toata postarea mea? Presupun ca aceasta comparatie este intre componentele Shimano Alivio si cele SRAM X-0, sau obiectul este cadrul BMW care este asociat cu Dacia? Daca schimb ghidonul? Repet, nu fac tot ce am spus odata, daca se poate, treptat!

Despre problema gripshift-urilor, pentru a inlocui grip-ul cauciucat de la gripshift-ul stanga pentru 3 pinioane(foi) cum sta treaba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar daca se pastreaza cele 8 pinioane initiale, se poate monta schimbatorul SRAM X-0 si gripshift-urile SRAM X-0 3+9, folosindu-l pe cel din dreata doar pentru cele 8 pozitii corespunzatoare celor 8 pinioane, chiar daca gripshift-ul are 9 pozitii? Daca se poate, cum este mai bine sa fie montat, de la 1 la 8, sau de la 2 la 9, ca sa poata fi folosit cat mai bine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, maneta de 9 viteze nu se va intelege cu schimbatorul de 8 viteze, este indexata pentru un pas mai mic (in aceeasi dinstanta sunt 9 pinioane in loc de 8) si o sa ai probleme cu schimbarile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta făcând complet abstracție de faptul că X0 și X9 sunt 1:1, adică nu se potrivesc de nici o culoare cu Shimano. SRAM Attack Twist e pentru Shimano și e trecut ca 9/8, deci e probabil să găsești de 8.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, maneta de 9 viteze nu se va intelege cu schimbatorul de 8 viteze, este indexata pentru un pas mai mic (in aceeasi dinstanta sunt 9 pinioane in loc de 8) si o sa ai probleme cu schimbarile.

Dar grupul de 9 pinioane nu are loc intre roata si furca-spate-cadru in spatiul unde sunt acum cele 8 pinioane? Nu exista un producator care are pinioanele mai subtiri, in asa fel incat grosimea grupului de 9 sa fie aceeasi cu a grupului de 8? Intreb pentru ca nu stiu, sunt nou in domeniu, abia de cateva zile am inceput sa caut informatii despre aceste nelamuriri pe care le am!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grupul de 8-9-10 pinioane intra pe orice caseta normala. Celui de 7 ii mai trebuie un mic distantier. Distantele intre pinioanele de 7 si 8 sunt egale, merge acelasi tip de manete/schimbatoare. La 9 randuri se ingusteaza problema, la fel si la cele pe 10. Lanturi compatibile de asemenea.

Daca vrei si vrei, se poate adapta orice maneta la orice schimbator cu putina matematica si un strung/freza/etc. http://jtekengineering.com/shiftmate.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar grupul de 9 pinioane nu are loc intre roata si furca-spate-cadru in spatiul unde sunt acum cele 8 pinioane? Nu exista un producator care are pinioanele mai subtiri, in asa fel incat grosimea grupului de 9 sa fie aceeasi cu a grupului de 8? Intreb pentru ca nu stiu, sunt nou in domeniu, abia de cateva zile am inceput sa caut informatii despre aceste nelamuriri pe care le am!

 

Încearcă să citești timp de o lună-două forumul fără să scrii nimic (secțiunea tehnică, nu FFF) și mare parte din nelămuririle tale se vor lămuri ca prin magie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grupul de 8-9-10 pinioane intra pe orice caseta normala. Celui de 7 ii mai trebuie un mic distantier. Distantele intre pinioanele de 7 si 8 sunt egale, merge acelasi tip de manete/schimbatoare. La 9 randuri se ingusteaza problema, la fel si la cele pe 10. Lanturi compatibile de asemenea.

Daca vrei si vrei, se poate adapta orice maneta la orice schimbator cu putina matematica si un strung/freza/etc. http://jtekengineering.com/shiftmate.php

Multumesc, „chiar vreau si vreau”, imi place bicicleta aceea si vreau sa o iau, deocamdata nu am luat-o,  pentru sotia mea, eu am varianta Cross Country, si vreau sa aiba cam aceleasi componente ca cea pe care o am eu, in limita compatibilitatii, chiar fortata putin, iar grip-shift-urile SRAM X-0 pe care le am eu montate vreau musai sa le aiba si pe Cruise Bike, nebunie personala, care pana la urma vreau sa vad daca reusesc sa o pun in practica, pe langa celelalte inlocuiri pe care doresc sa le fac! Daca se va potrivi si schimbatorul de pinioane SRAM X-0, chiar daca va trebui sa schimb si lantul, incet-incet incerc sa le rezolv pe toate! Multumesc inca o data!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Încearcă să citești timp de o lună-două forumul fără să scrii nimic (secțiunea tehnică, nu FFF) și mare parte din nelămuririle tale se vor lămuri ca prin magie!

Multumesc si pentru acest sfat, numai sa inteleg suficient de multe lucruri incat sa nu se vanda respectiva bicicleta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Datorita lui @@hcampian am trecut de acum 2 ani pe gripshiftere Sram attack si bine am facut, merg perfect si nu as mai trece in vecie pe trigere

chiar sunt foarte ok si pentru transformarea 2 x 9

Ma intrebam care ar fi diferentele intre attack (care au fost chiar ieftine la vremea respectiva ) si ceva mai de calitate (si mai scump) X.0 , a incercat cineva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am incercat Xo rotative si imi plac foarte mult, mai mult ca trigerele XTR , nici eu nu as mai reveni, schimb pe spate 3 viteze ditr-o daca fara stres, plus ca in fata mai are pozitii intermediare si nu freaca schimbatorul . Mi-a trebuit vreo saptamana ce ii drept sa ma obisnuiesc cu difectia de actionare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

3? eu le schimb pe aproape toate dc e cazul :)

Dap asa este , cel putin la foaie mi-a luat ceva sa ma obisnuiesc

Eh , eu vroiam comparatia Sram Attack cu X.0 , nu am pupat XTR , am avut doar shiftere deore 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am dat seama ca comparatia trebuia facuta cu sram attack dar de alea nu am avut si nu stiu cum lucreaza. daca esti multumit de ele nu cred ca merita sa le schimbi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sram Attack e echivalent la X7. Sram Rocket era echivalent cu X9 dar nu se mai fabrica....

 

Cat despre 10 pinioane, m-am tot gandit. 150 de euro n-am cum sa dau pe o pereche de shiftere, dar as putea efectiv sa las pe spate trigger-ul, ca asta e, iar pe fata sa pun un grip de 9, ca e tragerea la fel. Pana la urma cea mai mare smecherie e in fata. Oricum am renuntat la ideea de 2x10 dupa multe meditatii, cel putin pe 29 cred ca tot 3x10 e mai util la maratoane lungi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda ca sa trec la 2 x 10 trebuie sa cumpar revoshifturile x.0, schimbator spate, alte pinioane

Ma incantau manetele X.0 , am vazut ca au trei randuri de bile

Acum vorba ta nu se merita, mai ales dc ai 3x 10

O sa raman pe 2x9 si o sa incerc combinatia 24/38 cu 11/34

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.