Sign in to follow this  
Alexino

Deore Lx vs Deore XT

Recommended Posts

Am schimbat de curand schimbatorul de fata, aveam un sram nu stiu exact modelul, si am pus lx. Initial am vrut sa iau xt dar citind mai multe comparatii intre ele am inteles ca ar fi cam la fel doar numele difera. In viitor se merita sa il schimb cu un XT? vreau sa pun toata gama Xt pe bike.

Chestia ciudata este ca de cand am facut schimbarea cand sunt pe foaia mare si pinionul cel mai mic si sunt in sarcina (pedalez in picioare) imi cam atinge de bratul exterior al schimbatorului, mecanicul care mi la montant mi-a spus ca trebuie sa schimb angrenajul si sa pun un Hollowtech2 pt ca la greutatea mea (103 kg) flecseaza tot angrenajul si de aceea atinge. El cand sa urcat si a facut proba are pe undeva intre 80-85 kg la el nu atingea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am flexat angrenaj Alivio in forta si la 69 kg. Deci....nu spune prostii omul desi nu stiu cati X mi-au zis ca-s baliverne. Dupa schimbarea la Hollowtech XT nu am mai simtit nimic.

XT M770 fata schimba instant, cum se exprima Cocos de la Bike Expert, "al naibii de bine". Daca nu esti "pistolar" sa schimbi foarte des foile, lasa LX, pentru ca nu mai are rost acum. Te-ai carpit intr-un oarecare sens, daca urmaresti in final sa ai doar XT.

Angrenaj: Am eu XT, nu merita diferenta de pret, greutatea, sau orice altceva fata de SLX. Ia asa cu incredere.

Shiftere: Ia XT, ca merita fata de SLX.

Deraior Spate: XT.

Deraior fata: lasa LX ca e ok.

Caseta pinioane si lant: pune XT ca merita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La caseta si lant ar putea sa ramana tot la SLX. E mica diferenta de greutate. Cred ca e aceeasi ca si intre angrenaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foile le schimb foarte rar, si atunci cand merg la munte mai dau pe foaia mijlocie. Cea mica nu am folosito niciodata. Acum am in plan sa schimb deraiorul spate, si neaparat angrenajul. Pe viitor vor urma shifterele, furca, butuci xt si cercuri si spite noi.

Oricum pana il voi schimba angrenajul am timp sa ma hotarasc daca sa pun slx sau xt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu lua Shimano la nimic legat de roti - butuci/jante. Novatec sau DT Swiss. Frane la fel, exceptie facand XT M780, noua serie.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Franele le am avid bb7 si pana nu crapa etrieri nu le schimb :D. Si voi merge la frane tot pe avid

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am de un an roti deore xt , am dat in jur de 13 mil. adevarul ca nu isi merita pretul. deja un con de la roata din spate s-a bulit ( am foslosit bikla doar pentru plimbari ) , asa ca ............. dai 13 mil si se duce un con , care totusi e o piesa destul de importanta la o roata. . inainte am avut roti cu butuci novatec pe rulmenti si am renuntat la ele ca nu erau colorate ca cele deore. acum plang dupa ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu lua Shimano la nimic legat de roti - butuci/jante. Novatec sau DT Swiss. Frane la fel, exceptie facand XT M780, noua serie.

In mod special "recomand" seria de varf de la DTSwiss ,si anume Tricon. Am un prieten,aici pe forum,la care s-au rupt si se rup,in continuare,spitele de la roata spate. La randul lui,si el are un prieten cu Tricon ,care a patit la fel.Spite de schimb separate nu se gasesc,trebuie cumparat tot setul,care costa vreo 250 lei (14 spite si nipluri). Si pentru ca sunt 7 (sapte) lungimi de spite pentru ambele roti, nu ai decat 2 spite dintr-o lungime. Dupa aia urmeaza cheia de spite ,care e una speciala si numai un service din Bucuresti o are. Dar nici cu aia nu merg desfacute niplurile,pentru ca s-au sudat de flansa butucului.

In rest,funtioneaza perfect....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin si eu cu aceeasi intrebare.

Acum am shiftere+schimbator spate Deore (Shadow), angrenaj si schimbator fata Alivio (pinioane si lant SLX, dar asta conteaza mai putin). 

Ma uit de un upgrade de transmisie, dar nu vreau sa schimb angrenajul pentru ca oricum planuiesc sa schimb bicicleta la sfarsitul anului (si angrenajul e cea mai scumpa componenta din cate vad).

 

Ma gandeam asa:

- Shiftere XT, strict pentru Instant Release (sincer sa fiu nu mi se pare ca schifterele Deore nu-si fac treaba, doar ca intr-adevar ceva mai lent si mai brutal/zgomotos decat niste SLX-uri testate anul trecut; ma astept ca XT-ul sa fie chiar mai placut ca feedback)

- deraior fata SLX (asta asa, ca sa nu zic ca nu am umblat la el :P nu am avut probleme cu schimbarea foilor in general)

- deraior spate SLX Shadow

 

In afara de a avea linie semi-completa XT (ca nu iau angrenaj), ce avantaje au schimbatoarele XT peste SLX?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am manete SLX , schimbator fata SLX si spate XTR , toate noi . Pana in prezent se inteleg f.bine . Nu as mai trece prin XT , ci numai direct la XTR. Probabil ca diferentele de fiabilitate intre SLX si XT le voi observa in timp .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am manete XT și merg excelent, am avut înainte Acera M390 și SRAM X7 (și X7 schimbător pe spate), XT merg sensibil mai bine(în combinație cu Alivio pe spate). Schimbătorul de foi SLX M660 merge de asemenea excelent în combinație cu aceste manete.

XTR mi-aș lua doar dacă ma plictisesc de citi bani am și nu mai știu ce sa fac cu ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma am luat cam ce am zis mai sus: manete XT, schimbator spate SLX Shadow GS (i.e. patina medie; sper sa n-am probleme, trebuie sa evit anumite rapoarte), schimbator fata Deore. Diferenta se simte imediat in viteza de actionare, precizie, feeling, insa sincer sa fiu nu vad sa imi imbunatatesc timpii strict pe spatele schimbatoarelor :)

 

Deocamdata n-am avut timp sa testez cum trebuie, ci doar pe drum spre birou (din pacate drumul meu spre birou nu implica urcari dificile pe bolovani si coborari abrupte :P), insa prima senzatie e ca acesta este strict un upgrade pentru confort, nu pentru performanta - cel putin la nivelul meu si pentru traseele pe care le abordez eu. Imi imaginez ca pentru un profesionist, la o cursa de XCO, e important ca transmisia sa schimbe vitezele asa cum ii dicteaza el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma am luat cam ce am zis mai sus: manete XT, schimbator spate SLX Shadow GS (i.e. patina medie; sper sa n-am probleme, trebuie sa evit anumite rapoarte), schimbator fata Deore. Diferenta se simte imediat in viteza de actionare, precizie, feeling, insa sincer sa fiu nu vad sa imi imbunatatesc timpii strict pe spatele schimbatoarelor :)

 

Deocamdata n-am avut timp sa testez cum trebuie, ci doar pe drum spre birou (din pacate drumul meu spre birou nu implica urcari dificile pe bolovani si coborari abrupte :P), insa prima senzatie e ca acesta este strict un upgrade pentru confort, nu pentru performanta - cel putin la nivelul meu si pentru traseele pe care le abordez eu. Imi imaginez ca pentru un profesionist, la o cursa de XCO, e important ca transmisia sa schimbe vitezele asa cum ii dicteaza el.

 

O chestie faina la manetele XT este ca la pinioane daca tii maneta apasata iti urca pana la 3 pinioane la o apasare.

 

Iarasi poti sa schimbi vitezele doar cu degetul mare fara sa mai folosesti aratatorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O chestie faina la manetele XT este ca la pinioane daca tii maneta apasata iti urca pana la 3 pinioane la o apasare.

 

Iarasi poti sa schimbi vitezele doar cu degetul mare fara sa mai folosesti aratatorul.

 

Exact asta aveam si la schimbatoarele Deore. Ce au manetele XT in plus e Instant Release, care chiar face ca schimbarile pe pinion cu dinti mai putini sa se faca aproape instantaneu. Inca nu m-am obisnuit, e mult mai rapid decat manetele fara Instant Release.

Si am mai vazut ca atunci cand schimbi in sus pe caseta (pe pinion cu mai multi dinti) poti schimba cate 4 o data cu manetele XT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i am mai vazut ca atunci cand schimbi in sus pe caseta (pe pinion cu mai multi dinti) poti schimba cate 4 o data cu manetele XT.

 

Asta am zis si eu in prima fraza ;). depinde cite pinioane schimbi in functie de cit de lunga este apasarea manetei, daca o apesi pana in capat schimbi cele mai multe. Eu am reushit sa schimb doar 3 viteze la o apasare, dar poate depinde si de derailleur, eu am Alivio pe spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa nu creem confuzie, referitor la urcarea pe pinioane (pentru cei ce vor sa faca un upgrade): schimbarea simultana a mai multe pinioane se face prin apasarea manetei pana la cele 4 "click-uri". A nu se intelege ca tii apasata maneta si schimbatorul urca cat timp tii apasat pe ea.

 

Deasemeni 2 way release la coborarea pe pinioane unde maneta poate fi actionata in ambele directii (foarte folositoare pentru momentele in care iti schimbi priza pe ghidon datorita schimbarii pozitiei).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa nu creem confuzie, referitor la urcarea pe pinioane (pentru cei ce vor sa faca un upgrade): schimbarea simultana a mai multe pinioane se face prin apasarea manetei pana la cele 4 "click-uri". A nu se intelege ca tii apasata maneta si schimbatorul urca cat timp tii apasat pe ea.

 

Corect, in al 2-lea post am mentionat ca este in functie de cit de lunga este cursa manetei, daca apesi mai mult si maneta merge mai in spate, se aud mai multe click-uri, fiecare este pentru o schimbare de pinion.

Atat doar ca la mine merg doar 3 click-uri. Nu ma deranjeaza, dar ca fapt divers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mesaj pentru initiatorul topicului: 

nu schimba nimic la bicla. Decat sa ii schimbi: monobloc, roti, schimbatoare, foi, caseta pinioane, butuci, jante si manete, mai bine iti iei alta bicla. Jur ca iesi mai ieftin.

 

Daca iti place cadrul si furca de la a ta enorm de mult, poti sa iti pastrezi astea 2, muti tot de pe bicla noua si pe cadrul nou iti pui componentele biclei vechi pe care o vinzi apoi.

Garantat iesi mai ieftin! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am schimbat cam totul pe bicicleta mea in decursul a 3 ani  :-S

Nu e chiar garantat. Depinde cum faci upgrade-urile. Daca ai rabdare si vanezi reduceri poti sa obtii o bicicleta super-echipata la ~60% din pretul de catalog. Eu n-am facut asa :P dar se poate face.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect, in al 2-lea post am mentionat ca este in functie de cit de lunga este cursa manetei, daca apesi mai mult si maneta merge mai in spate, se aud mai multe click-uri, fiecare este pentru o schimbare de pinion.

Atat doar ca la mine merg doar 3 click-uri. Nu ma deranjeaza, dar ca fapt divers.

 

Eu am ca schimbator spate si shifter-ul de la Saint,

1373_1.jpg

cel mai probabil din acest motiv difera numarul de pinioane pe care il poate urca la o singura cursa.

 

 

 

Mesaj pentru initiatorul topicului: 

nu schimba nimic la bicla. Decat sa ii schimbi: monobloc, roti, schimbatoare, foi, caseta pinioane, butuci, jante si manete, mai bine iti iei alta bicla. Jur ca iesi mai ieftin.

 

Daca iti place cadrul si furca de la a ta enorm de mult, poti sa iti pastrezi astea 2, muti tot de pe bicla noua si pe cadrul nou iti pui componentele biclei vechi pe care o vinzi apoi.

Garantat iesi mai ieftin! 

 

Acord total cu ceea ce spune shine. Eu mi-am luat bicicleta acum 3 ani cu dotari entry level (atat mi-a permis bugetul) si am inceput sa imi schimb pe ea mai toate (vroiam si eu echipare decenta pentru competitii, siguranta, fiabilitate, etc.). Tragand linia la final am cheltuit putin 30% mai mult decat daca as fi luat una "dea gata".

 

Acum conteaza si cat de mult te "ajuta" investitia. Vroiam sa iti scriu acest lucru si in postul anterior: daca vrei sa ai pe bicicleta gama xt ca da bine dar nu ai sa folosesti piesele pentru functionalitatea lor, nu e bine. Ca sa fac o extrapolare ai fi ca 3 personaje ce le-am intalnit in trafic saptamana trecuta in buricul targului (2 cu lambo si unul cu ferrari) ce "dadeau" bine dar mergeau cu viteza medie de 25 la ora ca loganu' de langa... ca asa-i in tenis  [-X .

 

Numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din punctul meu de vedere totul este relativ, este foarte greu sa gasesti o bicicleta care are exact furca pe care o vrei, exact saua pe care o vrei, exact caseta cu numarul de pinioane si numarul de dinti la pinioane pe care le vrei etc.

 

De aceea multi prefera sa faca "upgrade-uri". relativ la faptul ca iesi mai scump pe piese, este absolut adevarat daca le iei de noi. dar daca de exemplu nu te roade sa cumperi acum si astepti, poti sa iti iei componentele la preturi foarte bune second hand, dar in  top condition fara nici macar o zgarietura,

 

Exemplu mi-am luat manete XT M770 cu 210RON, arata si functioneaza ca si noi. Hmm cam in ce gama de pret trebuia sa cau bicicleta care sa aiba asa ceva ? 4000 ron ? Ups nu am atatia bani de dat pe bicicleta ;).

presupunem ca nu ne uitam acum la bicileta noua care costa 4000 si ne uitam la una second care merge la 2000 ron cu aceeasi echipare. Cine o vinde o vinde dintr-un motiv: upgrade / s-a plicitisit / incepe sa apara uzura etc Eu bine din cite am vazut de vanzare la 2000 ron nici una nu arata ca si cum ar fi fost "ca noua", ca doar a fost folosita, de aia a dat omul 4000 ron pe ea.

 

Deci totul este relativ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe lângă asta, unora chiar le place să bibilească la biciclete :D.

 

clar  :D ... suntem multi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma am luat cam ce am zis mai sus: manete XT, schimbator spate SLX Shadow GS (i.e. patina medie; sper sa n-am probleme, trebuie sa evit anumite rapoarte), schimbator fata Deore. Diferenta se simte imediat in viteza de actionare, precizie, feeling, insa sincer sa fiu nu vad sa imi imbunatatesc timpii strict pe spatele schimbatoarelor :)

 

Deocamdata n-am avut timp sa testez cum trebuie, ci doar pe drum spre birou (din pacate drumul meu spre birou nu implica urcari dificile pe bolovani si coborari abrupte :P), insa prima senzatie e ca acesta este strict un upgrade pentru confort, nu pentru performanta - cel putin la nivelul meu si pentru traseele pe care le abordez eu. Imi imaginez ca pentru un profesionist, la o cursa de XCO, e important ca transmisia sa schimbe vitezele asa cum ii dicteaza el.

Pentru ca afara ploua si sunt frustrat, ma uit la Turul Frantei si revin cu un update dupa 2 luni cu cateva ture offroad si 2 maratoane cu diferenta de nivel: upgrade-ul se simte clar si concret pe teren. Evident ca pe asfalt nu se vad diferente, insa pe urcari abrupte, in sarcina, schimba fara repros. Chiar am fost uimit la ultimul maraton cat de prost/neglijent schimbam vitezele uneori si totusi manetele si deraioarele nici macar nu cracneau. Acum sunt destul de convins ca o linie completa XT isi face banii si chiar e recomandata pentru competitii. Doar pentru ture, nu neaparat, insa daca se prinde o oferta, merita si acolo. Si clar iti imbunatatesti timpii la maraton, in conditiile in care, pe o urcare abrupta, daca schimbatorul nu face fata la sarcina si nu schimba corect, poate insemna ca te dai jos si impingi la ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope. Schimbătorul ar trebui să fie supus la aceeași "sarcină" indiferent dacă schimbi pe plat sau la deal. Mărești puțin cadența înainte să schimbi, iar exact în timp ce schimbi viteza apeși mai ușor pe pedale - toate astea se întâmplă în sub o tură de angrenaj și viteza obținută mărind cadența îți permite să rămâi în ritm.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this