Sign in to follow this  
georgicles

Pentru cei cu biciclete scumpe

Recommended Posts

Sunt curios cum rezolvati voi problemele in caz de accident atunci cand aveti o cursiera scumpa?

Daca dai 2000-4000 de euro sau mai mult pe o bicicleta si apoi ai cazut cu ea si cadrul sau anumite componente sunt distruse ce faceti?

Eu daca nu aveam asigurare la bicicleta nu as fi cumparat o bicicleta mai scumpa de 2000 de euro.

Voi cum va ganditi cand pedalati pe o asemenea bicicleta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cine a dat atat pe un bike , nu sta in banii aia , isi mai ia unul daca si-l distruge ;))

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

cine a dat atat pe un bike , nu sta in banii aia , isi mai ia unul daca si-l distruge ;))

Nu-i adevarat , eu zic ca 90% din biciclistii din Romania daca isi rup cadrul , nu-si permit in urmatoarea zi sa isi cumpere alta bicicleta la fel .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se repara carbonul foarte bine, sunt unii foarte priceputi. Am vazut reparatii pe carbon, impecabile - adica nici nu vezi ca s-a intamplat ceva. Tehnic, fiind folosite materiale de calitate, rezistenta n-ar trebui sa fie afectata daca reparatia e facuta cu pricepere.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Horatiu, carbon fracturat si reparat nu-i de mers cu el. Julituri si pocnituri din pietre poate...

Dupa coliziunea, trecerea unei masini, n-as prea mai repara. :)

Un cadru echipat cu piese top, nu iti iei curand dupa ce este furat sau accidentat grav, decat poate furaciuni. La timpul asta sa dai cateva mii pe o bicla e cam hazardat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum, cred ca merita facuta asigurarea, dar depinde si de pretul acesteia. Stie cineva cat costa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, hai sa facem asigurare. Spune tu intai unde sa facem si dupa aia vedem daca e scumpa sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai s-a mentionat in primul post. Danemarca. :))

La Romania asigurarea se face cu lant de vapor.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gerorgicles daca sta unde scrie, poate sa-si faca si asigurare, poate sa-si asigure si ciorapii daca vrea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am intrat intr-o portiera.

Rezultatu: portiera masinii facuta zob dar nu asta va intereseaza.

Bicicleta nu arata prea afecatata dar cadrul este crapat si cu multe julituri,roata de pe fata crapata si cu 5 spite rupte,schimbator de pe spate rupt,ghidonul julit si cam atat cred.

Reparatia : 4300 de euro aprox.

Bicicleta costa 6200 de euro, pret platit 5000 si reparatia costa 4300 de euro.Nu stiu cati si-ar permite sa plateasca imediat aceasta suma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe aici la Romania bicicleta este, inca, o excentricitate (la oras) sau un mijoc de deplasare pentru saraci (la tzara).

Incet, incet, de la excentricitate va fi retrogradata la "chestie de moda, trendy", cu ajutorul celor care pedaleaza.

Asa incat nu se pune problema asigurarii, ca nu ti-o asigura nimeni.

Din pacate, o cursiera "high-end" nu e o alegere inspirata ca bicicleta urbana. Pentru oras iti iei o gioarsa. Sau romanul (fie ca e "practic", fie ca n-are loc de 2 bicle) isi ia MTB, bun la toate. Si iar nu se mai pune problema asigurarii.

Regret problema ta si sper s-o rezolvi (eventual sa fii despagubit, daca nu esti vinovat; doar te afli intr-o tara civilizata). Nu cred ca e relevant cati si-ar permite sa plateasca banii respectivi.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

El traieste in Copenhaga,unde,desi e tot un oras,nu-l poti asemana cu Bucurestiul din punct de vedere al infrastructurii pentru ciclisti. In mare parte,pe arterele principale,pentru biciclete,sunt benzi separate de restul strazii printr-un mic trotuar si doar un sofer care a pierdut controlul se poate sui pe banda asta, Acolo unde nu au avut loc,sunt trasate benzile,la marginea strazii,una pe fiecare sens,sau ambele pe acelasi sens.

Ca sa nu mai spun de numarul masinilor,care este foarte mic,fiind descurajati prin impozite ,taxe de parcare foarte mari absolut peste tot si alte masuri asemanatoare.

Asa ca faptul ca foloseste o bicicleta de carbon in Copenhaga,din punctul de vedere al infrastucturii si riscului de a se intampla ceva,este de inteles. Dar,din pacate,s-a intamplat acel "ceva" si imi pare foarte rau pentru bicicleta ta. Bine ca tu nu ai patit nimic.

Legat de asigurari,chiar daca s-ar face asigurari pentru biciclete (nu stiu,poate se fac,poate nu), probabil ca ar fi extraordinar de scumpe (ca orice altceva in Danemarca,de altfel)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu e scumpa asigurarea. asigurarea la bicicleta e cu cea de la casa. a trebuit sa merg pe acel drum ,chiar nu puteam sa evit. mereu am avut grija. am vazut multi pe acest forum cu biciclete foarte scumpe si eram curios ei ce parere au despre bicicleta lor fara asigurare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cam ce clauze exista in contracte de genul asta? se aseamana cu acelea de la masini, se stabileste vinovatul in cazul accidentului sau ceva de genu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in cazul meu asigurarea o sa plateasca reparatia. asiguaratorul se va ocupa de de recuperarea banilor in cazul meu.nu exista in contract nici un fel de clauze. daca se fura bicicleta ei o sa plateasca. daca eu cad cu ea tot la fel. e un fel de casco. singura problema este ca in fiecare an scade cu 5%valoarea rambursabila in caz de furt.

Edited by georgicles

Share this post


Link to post
Share on other sites

...]. am vazut multi pe acest forum cu biciclete foarte scumpe si eram curios ei ce parere au despre bicicleta lor fara asigurare.

Pai te-ai edifica daca ai asista la o pravalire sau trosneala.

Dupa dezmeticeala, prima intrebare este " bicla e in regula?! ".

Abia apoi se uita la ciobeala personala, julituri, alte ponoase :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prin oras am o alta bita nu fulu de ~2000 de eur, am lovit si eu o data din vina mea o mașina de scoală, i-am luat oglinda jos cu totul, Focus 2, am mers frumos împreuna la magazin si i-am luat alta, 2 secunde neatenție 200 ron :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revenind la asigurari pentru bicicleta, eu nu cunosc in Romania unde se poate face.

Eu am intr-adevar bicicleta asigurata doar ca bun mobil asigurat la furt din locuinta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdane, a mai fost discutia asta acum vreo doi ani.

Si atunci ca si acum asiguratorul unic de biciclete este

Imagine postată

Nu vorbim de asigurarea ca bun inclus, ci de sine statator, ca mijloc de locomotie.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti iei bicicleta scumpa si nu vrei sa cazi cu ea: nu pedala niciodata in coada plutonului. Ai nevoie doar de unu care sa admire copacii de pe margine si te-ai ales cu o cursiera scumpa facuta praf. Stai in fatza sau du-te solo. Asigurare nu stiu daca se face pe asa ceva ca si pe mine ma tenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prin oras am o alta bita nu fulu de ~2000 de eur, am lovit si eu o data din vina mea o mașina de scoală, i-am luat oglinda jos cu totul, Focus 2, am mers frumos împreuna la magazin si i-am luat alta, 2 secunde neatenție 200 ron :)

M-am interesat in ultima saptamana pe la mai multe firme de asigurari daca exista vreo asigurare de raspundere civila facultativa care sa acopere astfel de cazuri. Nexam :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideal ar fi sa avem toti o bicicleta de oras pe langa cea cu care participam la concursuri sau ne antrenam,un single-speed ieftin , fiabil ,acuma nu rugina din aia de dat la fier vechi dar nici o bicicleta care "atrage" hoti. Single speed-ul pentru mine si-a dovedit utilitatea in oras, chiar daca nu e un oras plat, este usor de intretinut, se strica mai greu si are si elementul de "hipster" ;) .

Bicicleta "performanta" ar trebui sa vada orasul doar pana iesi in afara lui sa te antrenezi, nimic mai mult..Spor si bafta si sa aveti cat mai putine accidente!

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa parerea mea domnilor..o firma de asigurare nu s-ar baga..pentru ca este riscu foarte mare de a fi furata..sau lovita..si ei vor profit..nu paguba..asa ca..nici macar lantul nu este asigurarea unei biciclete..ci..vigilenta propietarului..parerea mea..daca aveti o bicicleta de peste 2000 lei..nu o lasati mai mult de 2 sec legata de un gard ceva..este pacat! cu respect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this