fisherman

Merida Crossway v10 - ok de sosea si padure?

Recommended Posts

salutare, sunt inca la inceput pe acest forum si am nevoie de niste sfaturi de la cei care s-au mai intalnit cu dilema mea:

vreau sa ies din bucuresti cat mai mult cu bicicleta, cat sa ma duc si la servici, deci imi trebuie o bicicleta de oras 25%, asfalt 40% si padure 35%, nu voi face nimic extrem cu ea, dar sa tine si la un drum prost, la mers prin padure/noroi, comoda la asfalt, de cateva ori pe an sa pot pune si un portbagaj pe ea pt iesirile la munte (insa nu sunt sigur ca voi face asta, dar mi-ar placea sa se poata, in caz ca voi pleca cu ea la munte/mare)

as prefera o bicicleta noua cu garantie ca pana ma invat cu ea sa nu schimb in fiecare luna cate ceva

am avut pana acum 2 ani un nelson altrix, cam grea, nu f comoda la drum intins, pt oras ok, pt padure decenta, nimic special la ea, destul de fiabila, dupa care mi-am luat masina, acum vreau sa trec iar la bicicleta

am 1.82, 95kg , buget 1200-max 1400 lei

1) se preteaza merida crossway v10 la ce vreau eu fara sa mai investesc cel putin un an nimic in ea? ce alte variante ar fi in aceasta gama de pret, chiar si cu furca fixa?

2) daca pe viitor mi se pune pata sa-i fac upgrade, pot folosi usor cadrul/rotile/ghidonul sa o aduc la un nivel decent cum sunt ale voastre, fara mari batai de cap, suduri, adaptoare, etc,- dat piesa jos, pusa alta mai buna, cadrul ma intereseaza in principal daca e bun pt asa ceva?

3)merita/ma incadrez in bani sa-mi cumpar una sh sau sa cumpar un cadru si sa-l asamblez eu? aici e mai complicat cu alegerea componentelor ca nu ma prea pricep, cu partea de mecanica/montaj nu vor fi probleme, dar cu piese/nume/model da; ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.kellysromania.ro/bicicleta-kellys-coach.html pe alb eu asta as lua daca poti sa mai pui 150 ron pt ca are 8 pinioane si manete putin mai bune si in plus furca de la Kellys e mai buna ca si ce de pe Merida si are o cursa putin mai mare.

Daca nu poti sa pui cei 150 in plus asta http://www.kellysromania.ro/bicicleta-kellys-stylus.html pe verde arata bine. Are acc chestii pe ea dar furca eu stiu ca e mai buna...

in plus de asta arata mai bine Kellys-urile

Share this post


Link to post
Share on other sites

ms de link-uri, chiar nu arata rau biciletele astea, componentele sunt la fel de versatile/compatibile cu cele aftermarket de la merida? momentan adun informatii, nu e cea mai ieftina bicicleta si vreau sa fac alegerea corecta, in caz ca nu mai apare altceva, voi tine cont de parere, poate o pot vedea undeva inainte, e vre-o diferenta calitativa de cadru intre Kellys si Merida?

Share this post


Link to post
Share on other sites

calitativ nu cred la suma asta. toti fac din acc material in principiu. Eu am avut un cadru Kellys de MTB de care am fost f multumit. Dimensiunile ( ca alea teintereseaza la upgrade sunt aprox acc, nimic iesit din comun). Multa lumea va spune ca Merida e mai buna ca e mai cunoscuta dar asta se vede la bicicletele de top nu la entry-level. Oricum te-ai orientat bine la bicicleta cu roti de 28 inch, sunt f faine

Share this post


Link to post
Share on other sites

se poate bloca furca la mersul pe sosea intre merida si kellis coach? ambele biciclete accepta pe jantele respective cauciucuri putin mai mult profilate? stiam ca treaba asta cu cauciucurile era valabila pt bicicletele facute pe cadru de cursiera, e valabil si la astea?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • ps: cam cat costa un cadru entry level de ciclocross? sau din care sa mearga facut fara batai ciclocross? sau imi puteti da exemple de cateva modele de cursiere mai vechi , nu f scumpe de la care sa se poata folosi cadrul , poate si alte piese pt trasformare in ciclocross?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ma pricep la cursiere si sa o faci pe bucati o sa iasa mult mai scump, spre 20 cu toate piesele. Pt ca la un calacul rapid nu pui mansoane, pipa, sa, cheita sa, QR si alte maruntisuri sa zic asa care costa toate

Share this post


Link to post
Share on other sites

am inteles, incercam sa-mi fac un calcul sa vad daca renteaza sa fac din bucati una ok decat sa ma apuc sa modific una noua dupa 1 an, dar nu prea renteaza, cam sare din bugetul alocat bicicletei, ms inca odata de sfaturi moldo, dau o bere cu prima ocazie

daca mai ai si alte recomandari, m-ar ajuta

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu mare placere. Oricum eu zic sa ramai la ideea de bicicleta cu roti de 28 daca vei face ce ai zis inprimul post pt ca te va ajuta in oras si la drum lung. Eu zic sa iei una din acele variante si apoi peste 1 an cand iti dai seama ce iti trebuie mai bun schimbi: pedalier, schimbator spate, poate manete. Ideea e ca mai bine mergi o vreme cu ea asa si sa o cunosti si apoi vei aprecia mai mult upgradurile facute. Bafta la ales si la pedalat.

Chestia cu facutul pe bucati am incercat-o si am iesit mai scump cu mult ca si planul initial. In loc sa strangi bani sa iti iei una peste 1 an poate mai bine ai ce sa folosesti acum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

revin cu info noi, scuze pt intarziere

mi-am luat o cursiera, giant pelloton superlite triple butted cr-moly, echipata full shimano 105, pe care am pedalat pana sa dea zapada aproape, visam cai verzi , sa fac ciclocross, dar nu s-a concretizat nimic, acum insa revin la pasarelile initiale din topic, m-a prins flama cu iesirile mai lungi, de 30-40 km asfalt, f ok cursiera, apoi vroiam padure, ia bicicleta la carca, nu e treaba.....

deci acum trebuie sa-mi iau alta bicicleta, si cursiera fie o vand, fie o tin de cumparaturi, oras, etc

1 - ocazional voi avea nevoie de cob-uri

  - voi face si trasee prin padure, drum de tara naspa, iesiri de mai multe zile, deci ceva bagaj, poate coborari pe poteci de padure, etc

     mtb cu slick-uri de 26' sau una de trekking cu 28' ? obligatoriu prindere de portbagaj

2- am mers cu un cube acid de 20', f ok bicicleta, mergea super bine pe asfalt cu slick-uri, se descurca si prin padure cu aceleasi gume, nu mai vb de cauciucuri adecvate

deci cube acid model 2010 , eventual analog disc sau cube nature 2011?

daca la mtb e ok un cadru de 20', se aplica si la roti de 28' aceeasi marime de cadru?

   la una de trekking in afara de cadru si roti, restul componentelor sunt de mtb? sau mai speciale , ca de ex la cursiere?

3 - buget 2000 ron, max 500E, clar nu mai vreau noua cum am zis in primul post, la 2000 ron clar nu pot gasi echiparea la una sh in aceeasi bani, vechime 2-3 ani, cursiera are minim 15 ani si inca merge f ok

 

ceva sfaturi?

daca nu e postat un trebuie, rog mutarea lui, ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic să mergi tot pe ceva cu roți de 28", tot ceva gen Crossway.

Sincer, nu prea văd cum ai face coborâri prin pădure cu portbagajul în spate. :)

Cred că-ți faci treaba fără probleme și cu o bicicletă nouă de 1500 - 2000 de lei.

Eu, mi-as lua de exemplu ceva gen: http://www.decathlon.fr/riverside-3-homme-id_8202746.html (300 de euro) și de restul de bani îți cumperi portbagaj și ce mai ai nevoie pentru ieșirile de mai multe zile.

Tu ști cel mai bine de ce ai nevoie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ms de idee, am fost prin decathlon si nu mi-a facut cu ochiul nici o bicicleta sub 3000 ron, mergeau chiar mai prost si pareau mai firave ca giant-ul meu de fier de prin '95

la 300E as avea ca optiune http://www.dirtbike.ro/bazar/biciclete/city-bike/scott-pttracking-marime-xl-2012-109625#!prettyPhoto  dar parca ma atrage sportivitatea in teren a unui mtb si comportamentul pe asfal al unei roti de 28.....

un cadru de 20' la mtb e aceeasi marime si la una cu roti de 28?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Traditia este ca la bicicletele de sosea sa se foloseasca centimetri si la MTB toli. Au geometrii total diferite. Un cadru MTB de 20" ar fi echivalentul unui cadru de sosea de 58-60 cm. Dar, daca faci calculul, vezi ca 20" inseamna 51 cm. La fel si cadrele de "trekking" sau urbane: au geometrii aparte. In concluzie, e bine sa nu faci corespondente intre sosea - MTB - 29'er - ciclocross - urban - trekking. Alegi un cadru strict pentru inaltimea ta, fara sa te gandesti la ce marime de cadru ai pe "cealalta" bicla. Te ghidezi in primul rand dupa stand-over, apoi dupa top-tube.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

am inteles, la cursiera am 58 si imi e cam mare, am mai reglat din sa, dar si pipa e cam lunga, nu ce trebuie, de asta nu vreau sa o mai comit si la asta

ACID-ul de 20' mi s-a parut insa f comod, fiind o bicileta sh trebuie sa astept pana vine o ocazie cu ceva potrivit... la mtb pare ceva mai simpla alegerea, problema fiind doar rotile de 26'....

e o vorba, cu cat afli mai multe , cu atat stii mai putin...(sau ceva de genul)., perfect adevarata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca 58 de sosea ti-e mare, atunci, pt MTB, as zice ca un 18'' - 19'' ar fi maxim pt tine. La trekking un 58 ti-ar fi bun iar la ciclocross cam la fel ca la sosea: 56-58.

Share this post


Link to post
Share on other sites

m-am mai gandit si 80% sunt pt MTB, marimea 19' sau 20' (acid-ul de 20 mi s-a parut f comod) si pastrez si cursiera pt asfalt

acum variante am cat mai bine dotate la un 2000 ron si marimea 19-20? sh?

am gasit acid 2010, dar nu marimea mea  (2050 ron)

scott scale 60 - de 20' dar pare cam obosita (2000 ron)

scott aspect 30 - 1500 ron fara pedale si sa, Marime : verticala=50; orizontala=56

cube analog disc - 1800 ron, cadru de 18' (cam mic zic eu), si o culoare verde cam ciudata

cube attention ( care arata cel mai ok ca marime, echipare decenta ) - http://www.निषिद्ध/biciclete/cross/cube-attention-a122108999   1750 ron

 

sunt diferente majore intre geometria cadrelor la cele de mai sus si materialul din care sunt facute? daca o piesa o mai pot schimba in timp, macar cu cadrul sa raman ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

din ianuarie pana acum , de cand am luat cube-ul de mai sus, am adunat cam 600km, cam 400-450 asfalt, nu e f mult, dar a fost suficient cat sa-mi dau seama ca nu e de mine mtb-ul, si l-am vandut

acum iar revin la ciclocross

nici nu stiu cum s-o mai intorc sa nu mai cheltui bani aiurea si timp si nervi

gata facut nu prea gasesc fix marimea 56-58 si pana in 2000 ron aprox

imi place kona jake, dar se invarte la alte scoruri, pe bucati sare mult de buget

ceva idei? sugestii?

caut obligatoriu roti de 28, furca fixa, jante bunicele

pot proba la voi la vre-o intalnire una de 56 si una de 58 sa-mi fac o idee de diferentele de cadru? nu neaparat a merg cu ea, poate macar  sa le vad una langa alta, sa ma urc pe loc pe fiecare in parte, nu stiu, help......

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai cam de la asta am plecat, mi-am luat o cursiera in ideea de o incalta cu gume mai groase, dar nu s-a pupat teoria cu practica, o am si acum, e relativ ok, doar cadrul de 60 ma incomodeaza, as putea lua un cadru de 56/58 si sa pastrez toata linia 105 de pe ea care inca functioneaza impecabil, probabil voi face si asta cu 200-250 ron un cadru mai mic cr-moly si aia e bicicleta de oras si dus la servici, dar nu prea e genul de bicicleta de ture mai lungi , comoda, pe care sa mai pui ocazional si un portbagaj

am vazut-o pe cea verde a ta, raleigh, ceva in genul cu ghidon de cursiera poate ar fi ce trebuie, dar la una generatie noua de-a gata as elimina din start cateva probleme de complatibilitate piese, poate ceva upgrade-uri

de asta am cerut ceva sfaturi aici, pt ca sigur s-au mai lovit si altii de problema mea

ar mai fi o bicicleta de treking cu ghidon de ciclocross.........nu ma dau la concursuri, dar vreau sa fie comoda si pe poteci de paduri, aici am dubii la geometria de treking......iar dilema.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci as zice sa cauti direct o bicicleta de excursie (touring) pe standarde moderne, ca sa o poti imbunatati fara probleme cand vrei. Problema e ca in Romania nu gasesti chiar usor biciclete din astea ca lumea (decat second poate, ca sa te incadrezi in buget)... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

aici am dubii la geometria de treking......iar dilema.....

 

Ai avut mtb si mai ai cursiera, inspira-te din dimensiunile reale ale TT si CT cu care te-ai confruntat practic si ti s-a parut confortabile sau nu, nu te formaliza atat dupa "marimea" cadrului, aceasta poate suferi ajustari chiar la acelasi producator de la un an la altul, cu atat mai mult la producatori diferiti, la cyc am intalnit marimi comparabile in cm ale TT definite ca "56" versus "XL(60)".

 

Ti-e ti-ar fi fost bun cadrul de Kona Jake the Snake 2008 pe care l-am dat luna trecuta si a avut un pret de "dumping", la 1.82m era ce-ti trebuia, poti retine marimea "58" si sa compari dimensiunile din tabele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la cursiera pe care o am acum am TT 58 si ST 60, pipa cred ca e peste 10cm, trebuie sa o masor, stau destul de intins, daca ar fi sa stau comod pe ghidon in dropuri, acestea ar trebui sa fie cam cu 3 cm mai in spate, adica mai scurta bicicleta cu 3 cm cred, am vazut variatiile de dimensiuni din tabele, de asta am zis ca mi-ar fi util sa vad live 2-3 biciclete si ma axez fix pe dimensiunile de catalog ale modelului care mi se potriveste, cum ai zis si tu; asta e teoria, practic trebuie sa gasesc bicicletele in bucuresti

Share this post


Link to post
Share on other sites

se poate transforma o bicicleta de treking in ceva gen cyclocross cu diferentele normale de geometrie?

cat de greu se pot monta dropbars pe aceasta? Cannondale Bad Boy SLX trekking city   (la o cautare dupa nume, apare prima in lista , la 1500 ron din brasov) ma intereseaza dropbars cu ergopowere, intervine problema franelor si a manetelor compatibile cu slx-ul deja existent pe ea..........

sunt compatibile schimbatoarele de mtb cu manetele de pe ergo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.