Recommended Posts

Salut, as avea nevoie de niste pareri despre aceste biciclete eventual alte propuneri in categoria asta de pret, ma intereseaza cel mai mult rotile(jante,butuci), furca si cadrul si sa nu fie spatiul dintre bascula si roata prea mic astfel incat la o descentrare usoara cauciucul sa loveasca bascula

eventual si un raspuns la aceste intrebari:

1. care bicicleta are cele mai bune jante

2. care bicicleta are cea mai buna furca

3. care bicicleta are cea mai buna transmisie

4. care bicicleta are cele mai bune frane

Cube Analog 29 2012 -pret 2799 lei

http://www.cube.eu/29er/analog-29/

Merida Big Nine 29 TFS 300-D 2012- pret 3290 lei

http://www.merida-bi....Nine+TFS+300-D

Focus Red Skin 3.0 29er 2011 - pret 3299 lei

http://www.focus-bik...dskin-30-1.html

Focus Black Forest 29r 3.0 2012 -pret 3399 lei

http://www.focus-bik...t-29r-30-6.html

http://www.marosbike...r_3.0-6178.html

Scott Aspect 29 Sport 2012 -pret 3150 lei

http://probike.ro/pr...-2012-1897.html

Kellys TNT 9.1 2012 -pret 3150 lei

http://kellysbike.co...8&subcat_id=326

Detine cineva una din aceste biciclete?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce ai afisat eu as scoate din calcul Scott-ul si Kellys, sunt sensibil mai slab echipate. Toate sunt mai mult sau mai putin aceasi Marie, dar alta palarie.

Mai ia in calcul si gama Gary Fisher de la Trek.

Sau Radon-ul asta:

Imagine postată

Si nu, nu am niciunul din modelele enumerate de tine, insa iti pot spune din experienta mea cu o alta marca, tot 29er.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tinand cont ca a inceput lista de pe premise gresite, e si normal sa-i dai sfaturile respective.

Prima intrebare intotdeauna trebuie sa fie:

1. care din cadrele urmatoare are geometria cea mai buna.

De aici pleci cu rationamentul.

Bicicleta moderna este o constructie in jurul unui cadru si nu in jurul componentelor.

Dupa mine cea mai buna geometrie o are Scott, Trek, apoi Radon si Merida. Restul.

Dupa aia iei in calcul avantajele aduse de componente, anumite componente, Nu toate dau valoare ansamblului.

Nu schimbatoarele si pedalierul. Ci furca si calitatea franelor este determinanta. Intr-un buget fix.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% de acord cu MBZ, daca pleci de la un cadru slab vei ajunge sa vrei sa il schimbi intr-un sezon. De aici rezulta cheltuieli mai mari (un cadru bun se gaseste greu pe piata sh si daca il gasesti pretul va fi pe masura), inclusiv cu service-urile de bicicleta (asta daca nu faci singur mecanica). Dupa cadru sunt de acord ca urmeaza furca (ca importanta pentru offroad). Transmisia se poate schimba pe masura ce se uzeaza (se aduna km si creste nivelul de antrenament al "motorului") si in felul asta iti iei exact ce vrea inimioara si cat permite buzunarul. Referitor la frane... trebuie sa fie bune, dar similar ideii referitoare la transmisie eu zic ca upgrade-ul trebuie sa vina odata cu antrenamentul ciclistului.

Un exemplu simplu:

- bicicleta scott scale 80 se gaseste in Romania la 2800-3000 ron; cadrul scott scale 40 (identic cu scale 80 ca materiale,geometrie) costa pe bike24.de 450euro (2000 ron). SH se gaseste foarte greu inclusiv pe ebay.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu neaparat ontopic; despre chinurile deciziei la un gagiu care a vrut si el un 29, si a dat si el o tura pe la lbs, nefiind pregatit sa cumpere (chipurile); dar daca a vazut ca poate lua o piesa de $9200 cu un discount de $1000, din ciclul "hai ca p-astea le mai am, ca sa plec si eu acasa" zice vanzatorul, cum sa mai stea el pe ganduri?

http://forums.mtbr.com/29er-bikes/bought-2012-s-works-stumpjumper-fsr-29er-780207.html

si tot acest zbucium pentru ca orbea lui pe care o are (o ieftineala banuiesc, cam cum sunt biclele la noi in cora, asa si orbea lui) nu era buna la furca...

curat sindrom mamil

legat de topica, pe bike24 un cadru de 29 scott e 450eur (model 2011) dar are doar marimea L sau 500eur model 2012 da are toate marimile.

dar cum o dai cum ontorci daca vrei sa ramai in banii aia, tine cont de sfatul lui MBZ

iar la anu faci un upgrade, o iei incet, vezi ce (ti se pare ca) scartaie primul: grupsetul, furca, rotile... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tinand cont ca a inceput lista de pe premise gresite, e si normal sa-i dai sfaturile respective.

Prima intrebare intotdeauna trebuie sa fie:

1. care din cadrele urmatoare are geometria cea mai buna.

De aici pleci cu rationamentul.

Bicicleta moderna este o constructie in jurul unui cadru si nu in jurul componentelor.

......

De acord cu tine, numai ca Scott Aspect nu-mi inspira decat raspunsul Scott-ului la bicicletele de supermarket, pentru un Scott Scale 29 poate merita sa cari un kil jumate in plus de furca si alte halea dupa tine...

Un exemplu simplu:

- bicicleta scott scale 80 se gaseste in Romania la 2800-3000 ron; cadrul scott scale 40 (identic cu scale 80 ca materiale,geometrie) costa pe bike24.de 450euro (2000 ron). SH se gaseste foarte greu inclusiv pe ebay.

Greaper, exemplul tau pe langa ca nu e fundamentat (pune un link cu produsul, ajuta omu'), mai este si in afara topicului. Scot Scale 40 sau 80 sunt MTB-uri (bune de felul lor) cu roti de 26, nu-s 29ere. Scott Scale 29 (Comp) ar trebui sa gaseasca, care e cu ceva mai mult de 2800-3000 lei, nu cu mult, dar nu-i mar, e para.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar ce spuneti de

Corratec Superbow Fun 2012 -

3500 RON ?

http://www.veloteca.ro/biciclete/biciclete-corratec/bicicleta-de-munte-corratec-superbow-fun-2012.html

L-a cumparat un prieten si tare mi-as fi luat si eu ...

oarecum offtopic : o intrebare de profan : unde simti diferenta de cadru (in afara de greutate si rezistenta) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

*7omca7 imi place si mie Corratec Superbow Fun 2012 dar stiu ca am citit undeva despre modelul Corratec Superbow ca are foarte putin spatiu intre bascula si cauciuc si la o descentrare si mers prin noroi o sa ai unele neplaceri cu el

Salut, as avea nevoie de niste pareri despre aceste biciclete eventual alte propuneri in categoria asta de pret, ma intereseaza cel mai mult rotile(jante,butuci), furca si cadrul si sa nu fie spatiul dintre bascula si roata prea mic astfel incat la o descentrare usoara cauciucul sa loveasca bascula

eventual si un raspuns la aceste intrebari:

0. care bicicleta are cel mai bun cadru

1. care bicicleta are cele mai bune jante

2. care bicicleta are cea mai buna furca

3. care bicicleta are cea mai buna transmisie

4. care bicicleta are cele mai bune frane

Multumesc pentru raspunsurile prompte

Am precizat ca ma intereseaza Rotile , Furca si Cadrul (doar ca am uitat de el la intrebarile suplimentare)la bicicleta, vreau o parere care din modelele expuse are cel mai ok cadru care are cea mai buna furca si care are cele mai rezistente Jante,si sa-mi eliminati din start bicicleta care are un cadru prost si jante proaste, la furca putem sa facem un sacrificiu si sa urmeze un upgrade ulterior si pe langa aceste aspecte importante si decisive pentru mine ma intereseaza sa-mi fac o idee si despre transmisie si frane, nefiind un bun cunoscator

Referitor la Radon se vede cu ochiul liber si de catre un necunoscator ca mine ca este mult superior dar nu se gasesc in magazinele din romania si fara sa vad sa probez nu cumpar , si plafonul maxim de pret este 3300

Vreau si o parere strict de Jantele Alex ZX 24 29

Butucii nu sunt nici unii pe rulment?

PS. sunt genul care doresc sa acumulez cat mai multe cunostinte legat de biciclete, de mic am avut o pasiune pentru asta dar biciclete am avut doar vechi, vestitele "semicursiere" niciodata un mtb(dar am dat de gustul lor) stiu sa repar -regelez in mare o bicicleta dar mai am multe de invatat si sunt dispus sa lucrez in timpul liber , gratis, la un service de biciclete pentru a invata sa repar si sa stiu cat mai multe

Share this post


Link to post
Share on other sites

*7omca7 imi place si mie Corratec Superbow Fun 2012 dar stiu ca am citit undeva despre el ca are foarte putin spatiu intre bascula si cauciuc si la o descentrare si mers prin noroi o sa ai unele neplaceri cu el

Da . Vine cu RaceKing de 2.2, si din cate am vazut , cred ca ramine mai putin de 1 cm fata de bascula . Totusi nu cred ca ajungi sa ai o roata atat de descentrata ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@razvanArad:

- Bugetul: daca spui ca poti 3300, atunci poti si 3700, mai astepti o luna, suni un prieten, s.a.m.d. Daca nu poti sa treci de 3300, atunci trebuie sa-ti reduci un pic bugetul pentru bicicleta, o sa mai ai si de alte acareturi de cumparat, casca, lumini, un minim de scule si consumabile, poate pedale SPD si pantofi, rucsac, bidoane.... Bugetul este o chestiune relativa.

- Descentrarea rotilor: la nici unele din bicicletele afisate nu ar trebui sa se descentreze rotile mai mult de 1 mm (in conditii normale de folosit), daca se descentreaza trebuie recentrate, de obicei se face in garantie;

- Testarea bicicletelor: aici iti limitezi foarte mult orizontul, nu sunt convins ca toate modelele o sa le gasesti pe masura ta la magazin, si nu stiu cati o sa-ti dea bicicleta o zi pentru teste (testarea intr-o parcare, 15 minute, e frectie la piciorul de lemn). Radon-ul are geometria aproape identica cu 29er-ul meu (marimea L), singura diferenta este la echipare si cursa furcii, daca doresti, intr-un weekend si esti in Bucuresti putem sa gasim un mod de al testa (o ora doua de plimbare pe campurile locale);

- preferintele mele sunt Radon si abia apoi Scott Scale 29 Comp (amandoua pe la 3700, pentru Scale, daca l-ai lua din tara ai putea sa negociezi o mica reducere, le dai exemplu Radon-ul, daca vor sa faca bussines il fac... daca nu, nu);

@7omca7:

- diferente cadre: toe overlap (la 29ere poate fi o problema), elasticitatea lui (cat de tare simti ghionturile), stabilitate si raspunsul directiei, la coborari sa nu aiba tendinta de a te da peste cap, la urcari sa ai centrul de greutate echilibrat (aderenta pe roata fata), rigiditate, inaltime bottom bracket, CULOARE SI FORMA :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@7omca7:

- diferente cadre: toe overlap (la 29ere poate fi o problema), elasticitatea lui (cat de tare simti ghionturile), stabilitate si raspunsul directiei, la coborari sa nu aiba tendinta de a te da peste cap, la urcari sa ai centrul de greutate echilibrat (aderenta pe roata fata), rigiditate, inaltime bottom bracket, CULOARE SI FORMA :D

da, trebuie sa recunosc ca am mers doar cu bicicleta mea , si nu pot sa fac diferenata , la unele din caracteristicile pomenite - bineinteles ca la culoare si forma am o parere avizata :)

In particular zic eu ca corratecul are un cadru chiar frumos , oricum e deosebit.

Ce am vazut la el (nu stiu daca e neaparat bine) - este ca flexeaza destul de mult - probabil e vorba de elasticitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord cu tine, numai ca Scott Aspect nu-mi inspira decat raspunsul Scott-ului la bicicletele de supermarket,

:-J

Scott nu face bicle de supermarket.

Aspect este o bicicleta din gama de intrare, insa la geometrie au niste ani in spate...

Geometria influenteaza(ca s-a intrebat) catastrofal o bicla. E vorba nu numai de reactivitatea cadrului dar in primul rand de adecvare la scopul ei determinat de constructor, de versatilitatea lui, posibilitatile de a obtine un sir de reglaje diferite, care aigura confortul si manevrabilitatea. Diferenta poate fi foarte evidenta. Eu am putut constata astfel de diferente intre un Scale carbon(ca tot s-a dat exemplu) si un Cube Al 6061. Pe sosea Scale se comporta ca o mortaciune fata de Cube care mergea lin si implacabil, desi era cu mult superior ca echipare. De ce? Pentru ca geometria lui nu-i gandita pentru rulaj. In schimb pe offroad devenea extrem de agil, reactiv si sprinten, si diferenta de geometrie fata de Cube devenea inteligibila.

Aspect este un compromis rezonabil intre on si offroad. Problema cadrelor este ca lasa un spatiu destul de limitat intre extremitatile rotii si cusca basculei, iar majoritatea cadrelor sunt limitate constructiv la dimensiunile anvelopei. Nu descentrarea este cuiul(pentru ca o poti corecta pe marginea drumului la o adica), ci incarcarea rotii in teren greu, lucru care determina consumarea spatiului liber cu usurinta si aparitia tendintei de blocaj al rotii si in plus abraziunea pe suprafetele de contact in cusca. Manifestarea incarcerarii rotii in furca te impinge natural spre dimensiuni mai reduse ale anvelopei spate, care si asta influenteaza comportamentul biclei.

:)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aspect este un compromis rezonabil intre on si offroad. Problema cadrelor este ca lasa un spatiu destul de limitat intre extremitatile rotii si cusca basculei, iar majoritatea cadrelor sunt limitate constructiv la dimensiunile anvelopei. Nu descentrarea este cuiul(pentru ca o poti corecta pe marginea drumului la o adica), ci incarcarea rotii in teren greu, lucru care determina consumarea spatiului liber cu usurinta si aparitia tendintei de blocaj al rotii si in plus abraziunea pe suprafetele de contact in cusca. Manifestarea incarcerarii rotii in furca te impinge natural spre dimensiuni mai reduse ale anvelopei spate, care si asta influenteaza comportamentul biclei.

:)

Si care cadre de 29er benefiziaza de un spatiu intre bascula si cauciuc nederanjant?

Legat de Cube Analog 29 2012 , in afara de furca ce minusuri ar mai avea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce inseamna nederanjant?

Cadrele de XC toate sunt limitate constructiv la 2.10. Intra 2.25 dar in caz de noroi ai sfeclit-o.

Nu am o apetenta deosebita pentru Cube si n-as putea sa afirm ceva de rau sau de bine.

Cum am zis, referinta mea este geometria, iar Cube e un pic mai deselat si cu unghiuri mai mari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kristi... prietene incearca sa citesti printre randuri.

@razvanArad: (acum traduc pentru Kristi) un cadru peste medie valoreaza mai mult decat elementele mai mult sau mai putin consumabile care intra in alcatuirea unei biciclete. Incearca si nu fa greseala de incepator sa te iei dupa "culorile cadrului sau un schimbator spate XT aruncat in configuratie". Bicla trebuie sa fie echilibrata si asta nu vine decat cu un cadru bun.

Pretul unui cadru peste medie (vezi modelul propus de mine scale 26", dar discutia e valabila si pentru modele 29'er) se apropie foarte mult de pretul bicicletei intregi, ambele noi. Concluzia... cred ca e clara!

Radonul este o bicicleta cu un raport calitate/pret imbatabil si cadrele lor sunt usoare (cel putin la 26). Totusi modelul prezentat mai sus este orietat spre comfort/tour, nu offroad serios.

Sunt de acord ca trebuie sa testezi o bicicleta si ai fi destept sa mergi pe ideea asta... am inteles asta dupa ce m-am dat cu diverse cadre de la prieteni... asa am descoperit scale-ul.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LucianLS: word!

offtopic: dc mama naibii nu sunt in stare sa faca si romanasii o marca proprie de bicle similar radon-ului?!?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretul unui cadru peste medie (vezi modelul propus de mine scale 26", dar discutia e valabila si pentru modele 29'er) se apropie foarte mult de pretul bicicletei intregi, ambele noi. Concluzia... cred ca e clara!

Pretul nu determina calitatea, decat pana la un punct.

Si vorbesti despre "cadru peste medie" cand omul are buget de un 29er entry-level.

Cat despre Radon-ul pus de Kristi, eu nu vad cum o bicicleta echipata cu Reba RL, fara prinderi de portbagaj pe cadru si cu anvelope gandite pentru offroad poate fi considerat de touring :-/

On Topic:

Razvan, sincer nu am mers cu nici una din bicicletele prezentate de tine. Totusi, uitandu-ma pe specificatii, pot sa iti spun ca toate sunt asemanatoare. Echiparea e ok dar nici una nu are vreo furca stralucita, iar un eventual upgrade va insemna comenzi pe internet, ca in Romania nu prea gasesti.

Cat despre cadre, iti sugerez sa te interesezi care dintre firmele respective face cadre de 29er de cel mai mult timp - firma respectiva va avea experienta cu problemele de geometrie pe care le ridica roata de 29" si cel mai probabil va avea cel mai bun cadru. Spre exemplu pot sa iti zic destul de sigur ca Merida face 29ere de doua sezoane in timp ce Trek (Gary Fisher nu mai exista ca brand separat) au experienta de ~10 ani. Eu zic sa ingustezi lista la producatorii cu experienta daca te intereseaza cadrul - daca nu, ia bicicleta cu cea mai buna configuratie.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord cu nubcilcist.

El infatiseaza cealalata perspectiva.

Daca io propuneam bicicleta ca baza de reconstructie pornind de la cadru(deschiderea apetitului de reconfigurare dupa nevoi si placerea proprie).

El propune o perspectiva(la fel de fezabila) de a achizitiona cat mai "multa" bicicleta de o suma data.

Share this post


Link to post
Share on other sites

despre cele 2 focus-uri cateva cuvinte?

imi plac ca par echilibrate, schimbatoarele si manetele tot deore nu ca la altele alivio/deore/slx ma gandesc ca sunt compatibile dar prefer o echipare identica si de furcile Rock Shox nu am auzit atatea cuvinte rele ca si de cele Suntour

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forestul e cam tot aia cu cea de la Cube (ca geometrie)

Red-ul e mai ceva mai calm, asezat, stabil. Il prefer ca si constructie si unghiuri.

De componente nu ma intreba.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic total... ar trebui sa imi dati ban :) :

@nubciclist: tour (adica plimbari recreative, nu performanta), nu touring (se face cu alt tip de bicle decat MTB)... semantica ne omoara pe toti!

Ontopic: reiau ideea... cadru peste medie si echipare "mai slaba" pe care o upgradezi pe masura ce se uzeaza! Eu asta consider ca e ideea cea mai sanatoasa pentru cineva care face peste 4-5000 km an.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic total... ar trebui sa imi dati ban :) :

@nubciclist: tour (adica plimbari recreative, nu performanta), nu touring (se face cu alt tip de bicle decat MTB)... semantica ne omoara pe toti!

Ontopic: reiau ideea... cadru peste medie si echipare "mai slaba" pe care o upgradezi pe masura ce se uzeaza! Eu asta consider ca e ideea cea mai sanatoasa pentru cineva care face peste 4-5000 km an.

Da-mi te rog si un exemplu de o astfel de bicicleta cu cadru peste medie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radon au un defect fatal....nu se trimit in Romania.

>-) Poti sa argumentezi? Au nevoie de autorizatie de import de la CNCAN? Au aflat autoritatile ca-i radioactiv?

@greaper: multam' fain de traducere, acum pot sa dorm linistit fiindca stiam ca numai Scanteia se citea printre randuri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.