calin c

sablare cadru otel cluj-napoca

Recommended Posts

Salutare,

Vreau sa reconditionez o bicicleta city de dama cu cadru de otel care urmeaza sa fie vopsit in camp electrostatic.

Din pacate nu gasesc un atelier unde as putea sabla cadrul fara sa mi se ceara preturi nepotrivite pentru asa o lucrare (85 euro-nu zic unde :- )

Imi puteti recomanda niste ateliere in cluj, adrese si eventual preturi aproximative?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia-l la smirghel mai bine, ca e mai ieftin si mai sanatos. Sablarea iti poate "mitralia" cadrul si apoi sa nu-ti placa deloc cum arata, mai ales ca dupa vopsirea in camp electrostatic se vor vedea toate imperfectiunile suprafetei. Freci cu smirghelul pana se duce lacul (daca are) si vopseaua se matuieste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am cautat prin Cluj asa ceva, fara prea mare succes.

Iti recomand cu caldura perii de sarma rotative pe o bormasina. Am curatat asa 3 cadre cu rezultate foarte bune. In cateva ore cureti singur un cadru (desi ar fi bine sa ai inca pe cineva sa te ajute, sa tina de cadru in diverse pozitii). La final dai cu smirghel fin (desi oricum zgarieturile fine lasate de periile de sarma vor fi disparea dupa powder coating).

Powder coating-ul unde il faci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu astfel de perii am curatat si eu cadrele mele, iar cand le-am dus la vopsitor (Han) acesta mi-a spus ca urmele alea or sa se vada si dupa vopsit, asa ca a trebuit sa dea cu cateva straturi de primer (cred ca asa ii zice) pt a pregati suprafata.

Cand am dus ghidonul la vopsire in camp electrostatic nenea d'acolo mi-a zis ca daca nu sterg scrisul de pe ghidon acesta o sa se vada dupa vopsire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am dus la vopsit 3 cadre vopsite electrostatic, toate 3 curatate cu perii de sarma + bormasina si la final finisate cu smirghel de 200-400 (in functie de ce-am avut la indemana). La nici unul nu s-a vazut absolut nici o urma dupa vopsire.

La vopsirea cu vopseluri chimice e alta poveste, acolo pelicula de vopsea e mult mai subtire si pregatirea trebuie facuta mult mai fin. "Vopseaua" folosita la powder coating e, de fapt, un fel de plastic pulverizat fin care in momentul coacerii acopera si imperfectiunile. Scrisul probabil trebuia acoperit din cauza ca avea dimensiuni mari comparat cu grosimea stratului de powder coating si nu avea cum sa mascheze detaliile.

Iar la vopsiri electrostatice depinde mult si de modul in care lucreaza respectivii. Am citit pe-aici de multe experiente nefericite ale unor colegi de forum cu diverse ateliere. Eu unde am mers am fost multumit de calitate (chiar daca ultima oara cand am mers, cu cadrele a doi prieteni, s-au tot tras pe glutei cei de-acolo si ne-au tot amanat timp de vreo saptamana).

Oricum, sablarea nu prea e o solutie, pentru ca foarte putine ateliere au materialele de sablat suficient de fine pentru asa ceva. Asta dincolo de faptul ca cer niste sume obraznice.

Altfel, cei de la UMI Bike (magazinul de pe Motilor) (se lauda ca, contra sumei de 180 RON, curata vopseaua de pe cadre, si pentru 30-50 RON le vopsesc. Nu cunosc detalii, dar ai putea sa-i contactezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm...ma tem ca acele urme s-ar putea sa fie vizibile totusi. Apoi ramane problema imbinarilor (lugs) si a celor 2 rigidizari dintre downtube-uri unde nu sunt sigur ca ar intra acea perie rotativa prea bine. Ar fi frumos sa bibilesc la el dar chiar nu am timp (insa daca nu gasesc in curand sablare se prea poate sa-l inmanez unui slefuitor harnic). Nu am nici spatiu propice pentru asa o operatiune.

Pentru powder coating voi merge la rollstar.

Mersi pentru sfaturi.

Totusi nu ma asteptam sa fie atat de slaba oferta pe salblare in cluj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

85 euro de sablat un cadru??? Eu ti l-as curata manual pentru o suma de 10 ori mai mica.

O singura data am dat la sablat un cadru si a iesit foarte ciupit, pulberea folosita era prea grosiera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La un atelier auto din cate stiu si+a sablat o cunostinta cadrul. A fost in jur de 20-30 de lei. Eventual la bykeservice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca e importanta pulberea folosita la sablare, am vazut cadru de bicicleta sablat la baietii de reconditioneaza jante auto unde am fost eu. Iesise foarte bine.

La acelasi atelier am mers eu dupa ce un prieten a fost acolo si l-au taxat 60 lei dar de atunci au schimbat politica. Pretul pretins(85 euro) era acelasi pentru reconditionarea a 4 jante auto. Mi-au mai zis ca daca duc 4 jante la reconditionat imi fac si cadrul in acelasi pret si mi-l si vopsesc in ce nuanta imi doreste inima. Dar n-am jantele :).

Utzif daca ai putea sa-mi spui cum i-a iesit sablarea si unde e atelierul acela, mi-ar fi de ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa vorbesc zilele astea cu el si o sa te anunt. Momentan e plecat din tara.

La faza cu vopsitul, pe Barbusse stiu sigur ca vopsesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu recomand sablarea pentru biciclete. si nici vopsirea in camp electrostatic. sablarea cam distruge cadrul daca nu se folosesc particule foarte fine. am avut experienta cu un cadru care din tevi rotunde devenise cadru cu tevi poroase, parca erau pile sau smirghel pentru parchet. am avut de chituit acel cadru de mi-a iesit pe nas... iar vopsirea in camp electrostatic trebuie facuta super profi ca sa iasa bine. altfel apar surprize. apoi vopseaua electrostatica este foarte casanta, este foarte rezistenta dar se "sparge" parca ar fi smalt. in orice caz cred ca cea mai buna varianta e cea cu vopsea aplicata la pistol (vopsea lichida) si apoi lacuita. suprafata iese mult mai bine, mai fina, acuma...fiecare alege ce crede ca i se potriveste mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

85 euro de sablat un cadru??? Eu ti l-as curata manual pentru o suma de 10 ori mai mica.

O singura data am dat la sablat un cadru si a iesit foarte ciupit, pulberea folosita era prea grosiera.

da lucian, poate ca noi am face pe sume de 10 ori mai mici, dar gandeste te ca oamenii aia au investit in scule, in atelier, au angajati de platit, taxe peste taxe, costuri mari. e normal ca si preturile sa fie mari. gandeste te la cat costa echiparea unui atelier. poate ca noi facem mai ieftin, dar suntem pasionati de biciclete, intelegem cand un om nu are bani si facem o reducere de ajungi sa lucrezi pe minus... dar cand ai o afacere mare cu cu oameni angajati se cam schimba datele problemei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Han, frumos vopsesti tu...dar in bucuresti.

Acum despre vopsirea la pistol si cea in camp electrostatic e ca povestile cu apple vs pc. Fiecare cu avantajele.

Eu prefer powder coating exceptand cazurile cand ai de pus vopsele speciale si "picturi".

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mi-am sablat un cadru de oţel peste Tăietura Turcului, acolo pe platforma industrială, cu 10 lei, dar nu recomand. A folosit granulaţie mult prea mare şi m-am chinuit ENORM să îl finisez, chituiesc, etc, ca să-l aduc la un aspect decent.

Am de gând luna viitoare să-mi iau compresor şi pistol de sablat, dacă mai ai răbdare, discutăm atunci :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu pistol de sablat, unde gasesc de cumparat nisip fin pt el, are granulatia maxima 0,8 mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Han, frumos vopsesti tu...dar in bucuresti.

Acum despre vopsirea la pistol si cea in camp electrostatic e ca povestile cu apple vs pc. Fiecare cu avantajele.

Eu prefer powder coating exceptand cazurile cand ai de pus vopsele speciale si "picturi".

eu merg pe apple :D si tocmai aici e frumusetea, ca poti lucra cu mai multe culori, poti folosi aerografie si apoi dai cu lac incolor sau metalizat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Han, am o intrebare, relativ offtopic: lacul respectiv pentru vopseluri acrilice se poate da si peste un strat proaspat de powder coating? O sa adere si o sa confere aceeasi protectie pe care o confera in momentul in care e dat peste un strat de vopsea pentru care a fost gandit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveam eu un vecin care lucra "sableor", sau cum se numeste. 0742768120 e nr lui. Daca reuseste sa bage bicla in firma o face ietin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Han, am o intrebare, relativ offtopic: lacul respectiv pentru vopseluri acrilice se poate da si peste un strat proaspat de powder coating? O sa adere si o sa confere aceeasi protectie pe care o confera in momentul in care e dat peste un strat de vopsea pentru care a fost gandit?

teoretic lacul se aplica "ud pe ud" sau pe o suprafata "matuita". ce iese in combinatie cu vopseaua aplicata electrostatic nu am testat. scopul lacului este de a proteja vopseaua.

dar de ce vrei musai vopsea pudra? ca daca rezista masinile vopsite cu vopsea "lichida" cred ca ar rezista si o bicicleta. cel putin bicicletele mele cu care merg rezista. sigur, am si eu grija de ele, nu le arunc, nu dau cu ele de pamant si am atentie mare cand le rezem de ceva. chiar daca ma pricep sa mi le vopsesc singur nu fac risipa de munca.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-am trimis un PM, continuam acolo discutia.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Han, eu merg pe pc in majoritatea cazurilor - putere de calcul la pret rezonabil :D

Radu, minunat...dar in 2 saptamani mandra mea trebuie sa pedaleze deja bucuroasa :D, dar cu siguranta ma intereseaza pentru peugeotul meu(aici nu e graba).

L3on_rugby - mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sablare care are efect foarte bun pe aluminiu/cupru e cea cu sticlă. Din păcate, majoritatea instalatilor la care am acces nu permit introducerea unui cadru de bicicletă. Pentru repere mici e perfectă. N-am o mostra acum sa vad și efectul pe oțel..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau sa imi reconditionez si eu cursiera, si as incepe cu un paint-job, deci am nevoie de o sablare pana la metal, unde sau cum as putea sa rezolv aceasta chestiune?

 

Cursiera este o Atala Tre Valli... :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu in plan o revopsire a cursierei si am inteles ca sablarea nu e buna. Matuieste cadrul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.