calin c

sablare cadru otel cluj-napoca

Recommended Posts

Pulicol de la Mapei.

Curăță orice vopsea și urmă de vopsea, până la metal.

Dezavantajul e prețul pe cantitatea minimă de 2,4 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auoleu, scump mai este.

 

atata m-ar costa cu totul curatatul si vopsitul bicicletei.

 

Ce poti spune de Decanol?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Decanol am incercat eu pe cadrul Peugeot, a luat doar stratul superficial de vopsea (logourile si dungile colorate), cea de baza ramanand acolo. Banuiesc ca vopseaua de baza a fost un fel de powder coating sau ceva tehnologie similara ce-aveau pe vremea aia. O alternativa ar fi Kromofag (cica foarte toxic dar si mult mai eficient decat Decanol), dar nu garantez ca o sa te scape de powder coating.

 

Solutie ieftina si eficienta: masina de gaurit + set de perii de sarma rotative (maxim 20-30 de lei un set de perii ieftine in Praktiker & co) + smirghel fin (200-400) pentru finisare + eventual cineva care sa iti tina cadrul in timpul operatiunii. Preferabil sa se faca intr-un spatiu aerisit, ca sa aiba praful unde sa mearga (mdeah, nu e ecologic ce zic eu). Am curatat 3 cadre asa inainte de a le duce la powder coating, Peugeot-ul meu si 2 cadre ale unor colegi. E ceva de munca dar e fezabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am folosit cu maxim succes Kromofag. Se vinde la litru, cu un litru cureţi câteva cadre cu furci cu tot. E vre-o 30 de lei sticla.

Nu folosiţi sablare şi metode mecanice pe cadre de oţel că se distrug. Vă zic din experienţă.

Share this post


Link to post
Share on other sites
metode mecanice

Radu, apreciez opiniile tale. Ma gandesc la faptul ca de aici excludem munca de chinez batran cu hartia abraziva, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chinezul bătrân folosește hârtie.
Normală. Nu abrazivă. 

Ca să fie treaba-treabă.

 

LE: că d-aia e bătrân. Și chinez pe deasupra.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radu, apreciez opiniile tale. Ma gandesc la faptul ca de aici excludem munca de chinez batran cu hartia abraziva, nu?

 

Reformulez, metode mecanizate :)

 

Hârtie abrazivă merge în completare la metoda chimică, care probabil nu va face treaba chiar 100%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe, am facut macar doua persoane sa zambeasca!

 

LE: pe mine si pe Radu

Share this post


Link to post
Share on other sites

La sablare conteaza enorm cu ce se face si la ce presiune. Tot prin sablare se detartreaza si dintii si ma indoiesc ca smaltul dintilor e mai rezistent la zgariere decat un cadru de otel. Cand mai beleam ochii pe Discovery Channel la Orange County Choppers si alte emisiuni similare, baietii aia n-aveau nici o jena in a sabla elemente de tinichigerie auto si moto vechi si chiar si ruginite. Si nu se distrugea nici un material. Dar foarte probabil ca utilizau pulbere si aparatura de sablat potrivite.

 

La fel si cu periile de sarma rotative - sunt unele cu peri mai moi, altii cu peri mai duri. Conteaza si cu cata grija se realizeaza operatiunea. Cum spuneam, eu am curatat cu manutele mele 3 cadre de otel si nu s-a distrus absolut nimic.

 

Intr-adevar curatarea chimica e mai rapida si mai usor de realizat si garanteaza curatarea de vopsea chiar si in zonele mai greu accesibile (imbinari ale tevilor din zona seii sau a butucului pedalier de exemplu). Dar sunt foarte curios daca exista vreo metoda chimica de indepartare a powdercoatingului, cu Decanol clar nu a mers, sunt curios daca Kromofag are vreun efect. Si atentie si la toxicitatea substantelor din solutiile astea, la Decanol stiu ca scria ca trebuie utilizat neaparat in spatii aerisite si evitata inhalarea lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi Kromofagul e toxic, eu l-am folosit afară.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles... o sa incerc varianta bormasina+ perii de sarma, dupa ce dau jos toate maruntaiele de pe ea, saptamana ce vine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powder coating-ul nu se duce cu nici o substanta pentru curatat vopseaua. Ba nici cu peria de sarma sau disc de smirghel nu merge. Am incercat de cateva ori...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.