turnul

Butuc spate DT Swiss 370

Recommended Posts

Salut,

A rulat cineva un Butuc spate DT Swiss 370 (nu conteaza variantele pana la urma, disc, center lock etc)?

Am facut cam 150 km cu el si are un f mic joc, cu toate acestea janta nu atinge de saboti.

Roata e facut in germania, spitele sunt stranse f bine.

Am mai citit pe net pe forumuri si am mai gasit un caz asemenator, plus altele cu probleme dupa rularea prin ploaie, sau zgomote ciudate sau scapari la clicheti etc.

Cum s-ar putea elimina jocul? Intreb intai aici pt fa ca sunt destul mecanici care se uita uneori "chiorash" la probleme de genul asta, mai ales pe butuci pe rulmenti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe una dintre roti am un 370. l-am folosit timp de 1 an zi de zi fara nici o problema. Pe siteul lor gasesti manual ptr service asa ca daca ai sculele necesare poti si singur sa-ti rezolvi jocul.

Butucul e nou sau second ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe una dintre roti am un 370. l-am folosit timp de 1 an zi de zi fara nici o problema. Pe siteul lor gasesti manual ptr service asa ca daca ai sculele necesare poti si singur sa-ti rezolvi jocul.

Butucul e nou sau second ?

E nou, imi pare ca s-a rezolvat, butucul are piulite la capete din acelea ca la butucii pe bile (Novatec nu are din ce stiu, sauin general modelele mai noi) pe care piulite le-am strans cu o cheie de butuc si jocul nu se mai simte. Acum sa vad dupa un rulaj scurt... Am scos manualul de la dt swiss o sa citesc.

In rest, ruleaza fin...

Mersi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai deschid alt topic, daca tot este asta. Vechi da' bun!

 

M-am pricospist cu o roata DT Swiss cu butuc 370. Roata e cam stramba dar pot sa o indrept chiar daca e cu 28 de spite.

Butucul in schimb e beton. Nu misca nimic. Ajutat de WD40 si de un ciocan am reusit sa-l demontez complet.

Am curatat toate piesele, nu are joc sau uzura, dar rulmentii sunt terminati.

Are trei bucati:

- 6900 (10x22x6)

- 6000 (10x26x8)

- 16100 (10x28x8)

Am fost la un magazin specializat si i-am luat pe primii doi cu doar 3 lei bucata, CX Polonia. Dupa ce a rasfoit 3 cataloage vanzatoarea mi-a spus ca al treilea nu exista. Am asigurat-o ca exista si ca am unul acasa. A ridicat din umeri cu neputinta si ne-am despartit.

 

Concluzia este clara: imi trebuie un rulment 16100.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai deschid alt topic, daca tot este asta. Vechi da' bun!

 

M-am pricospist cu o roata DT Swiss cu butuc 370. Roata e cam stramba dar pot sa o indrept chiar daca e cu 28 de spite.

Butucul in schimb e beton. Nu misca nimic. Ajutat de WD40 si de un ciocan am reusit sa-l demontez complet.

Am curatat toate piesele, nu are joc sau uzura, dar rulmentii sunt terminati.

Are trei bucati:

- 6900 (10x22x6)

- 6000 (10x26x8)

- 16100 (10x28x8)

Am fost la un magazin specializat si i-am luat pe primii doi cu doar 3 lei bucata, CX Polonia. Dupa ce a rasfoit 3 cataloage vanzatoarea mi-a spus ca al treilea nu exista. Am asigurat-o ca exista si ca am unul acasa. A ridicat din umeri cu neputinta si ne-am despartit.

 

Concluzia este clara: imi trebuie un rulment 16100.

 

 

Foarte bizar. M-am uitat din nou pe manualul luat de pe site ul Dtswiss, si NU exista in componenta niciunui butuc un rulment de tip 16100/(10x28x8).

Nu sunt specialist nici mecanic cine stie ce, DAR singura explicatie plauzibila mi se pare ca, anumite "editii" (sau cum sa le zic?) ale butucilor 370 vin SI CU ALTE tipuri de rulmenti, e si cazul Mavic, care teoretic, daca imi amintesc bine, foloseau ptr mare parte din rotile de cursiera, doar rulmenti 6001, cf unei documentatii MAI VECHI de la ei, aproape negasit acum pe net (semn ca nu mai e "reliable" zic eu); nu intaplator un cunoscut a descoperit un alt tip de rulmenti in butucul unei roti despre care citisem pe documentatie ca are nevoie de 6001. Al cunoscut a descoperit exact rulmentii 6001 pe un mavic cosmique (ellite parca). 

 

Butucii 370 ruleaza excelent fara joc, dupa aproape 4000 de km chiar si plouati bine de tot. Nu stiu daca am zis mai sus, dar am scris in Germania la rose.de si mi-au zis ca acel joc f mic e normal, si dispare cu timpul, asa mi-au spus si cei de la bikexpert. In sfarsit, pe forumuri straine mai sunt useri cu 370 si s-au mirat si ei - ca fraierii! - de jocul bucului spate, demontand inutil si remontand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu m-am mirat sa vad trei rulmenti diferiti. 

Se gasesc si prin afara http://www.bike-components.de/products/info/p34394_Kugellager-16100-fuer-Onyx---370-.html?xtcr=3&xtmcl=370

Daca nu gasesc unul nou am sa incerc sa-l readuc la viata pe al meu.

Poate ca tu ai ceva dtswiss onyx, uite la mine copy paste din manual.

 

370 135mm

 

1 Rändelscheibe Knurled steel disc HCDXXX00S4081S

2 HR Endanschlag links, komplett RW adapter left, complete HCAXXX00S4534S

3 Kugellager 6000 (Ø10/26x8mm) Ball bearing 6000 (Ø10/26x8mm) HSBXXX00N1002S

4 HR Achse 135mm RW axle 135mm HCCXXX00S4079S

5 Verschraubung Klinkenträger Screw fitting for pawl carrier HCDXXX00N4077S

6 Klinkenträger Pawl carrier HCDXXX00S4160S

7 Klinke Pawl HCDXXX00S4074S

8 Klinkenfeder Spring for pawl carrier HXDXXX00S4075S

9 Nadelkäfig, komplett Needle cage, complete HWDXXX00S4089S

10 Lagerschale Bearing shell HCDXXX00N4076S

11 Kugellager 6900 (Ø10/22x6mm) Ball bearing 6900 (Ø10/22x6mm) HSBXXX00N4085S

12 Rotor Stahl/Shimano, komplett Rotor steel/Shimano, complete HWRABX00S4130S

13 HR Endanschlag rechts, komplett RW adapter right, complete HCAXXX00S4532S

Share this post


Link to post
Share on other sites

La DT e o porcarie mare schimbarea rulmentilor. Chiar daca ii gasesti la cote, s-ar putea ca cel gasit sa nu fie sealed. AM schimbat rotile DT din cauza asta, vivat FUlcrum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu germana, dar sunt sigur ca nu e scris nicaieri 16100.

E mai la gramada acolo, ca e din tabel pdf redat alandala. dar e totul si in engleza. Am dat cautare in tot pdf ul 16100 si nu era nimic. In fine. E bine ca ai de unde cumpara, eu iau din Buc de la o firma cam cu 10 lei orice rulment, Timken. Am gasit si 6900, la doar 4 lei, ptr ca era f mic $-) :))

see here

http://www.dtswiss.com/Support/Service-Videos-Documents

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-i tarziu, dar as prefera sa-l gasesc pe undeva prin Romania, de preferat in Suceava.

Dupa ce trece frigul dau iarasi o tura pe la magazinele din zona. Momentan nu-i nici o graba, inca imi lipseste cadrul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit si al treilea rulment, buclucaşul 16100.

Doar 43,5 lei a costat... Impreuna cu ceilalti doi am cheltuit fix 50 de lei pe butuc.

Tinand cont ca l-am primit aproape gratis, e totusi o afacere buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit si al treilea rulment, buclucaşul 16100.

Doar 43,5 lei a costat... Impreuna cu ceilalti doi am cheltuit fix 50 de lei pe butuc.

Tinand cont ca l-am primit aproape gratis, e totusi o afacere buna.

Wow, deci aşa, la bike-components era parcă 8-9 euro. Deci până la urmă şi la noi şi în afara costă cam tot atât. Rulmentul ăsta unde se pune, în casetă sau butuc? Că schema de la DT, precum am văzut nu e reliable, deoarece, cred eu, au mai făcut schimbări în timp, păstrând doar un model de schema.

Auzi? Dar clicheţii şi acea coroniţă de lângă ei cu bile cum arătau? Nu trebuiau schimbate şi ele? Sau doar curăţate şi unse?

Că mă gândesc că dacă cumpăr la o ocazie din afara, să-şi iau şi celelalte piese, sau poate caseta cu totul, care e 28 de euro si am terminat bâlciu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu l-am gasit online in România cu 30 de lei, dar cu pretul transportului, tot pe-acolo ajungeam.

 

16100 se baga in caseta.

 

Are doi clicheti normali, fixati pe mijloc cu o sârmă de otel. Totul arata bine, fara nici o uzura. Le-am curatat, uns si montat asa cum erau.

 

Imi pare rau ca am uitat să fac un tutorial, dar poate il mai desfac si refac o data, ca nu-i complicat si dureaza puţin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Vreau sa-mi schimb roata pe spate si am gasit un Sun Ringle Ryde XMB si un Dt swiss cu butuc 370, a folosit cineva modelele acestea de roti? Pe care sa merg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fereste-te de Sun Ringle Ryde XMB. Inafara de sunetul frumos al clichetilor, atat janta cat si butucul (cel spate, cel fata e ok) sunt dintre cele mai slabe produse Sun Ringle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am un set de XMB din 2009 pe bicicleta de serviciu (varianta pe bile), butucul spate încă ține - la cel din față s-a îndoit axul în urma unui accident.

 

Aș merge pe DT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am peste 8000 de km cu Dt Swiss ul, in 3-4 ani. Smooth!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dezgrop acest thread cu o informatie de ultim moment, sper eu utila si altora:

DtSwiss 370 n-a murit, compania il produce in continuare insa doar pentru dealeri. Astfel el continua sa existe, foarte ieftin pentru firmele care fac roti la comanda.

Pentru ca am citit destule informatii, ba ca ar avea 3 ba ca 2 clicketi si 18 sau 24poe: are 3 clicketi si 24 poe.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.