liviu012

Service roti Ksyrium SL

Recommended Posts

Salut, sunt nou pe acest forum, si am si eu o problema tehnica: am un set de Ksyrium sl , rulate tot anul trecut, aprox. 3000 km. Observ la ambele roti un usor joc ( presupun ca e din rulmenti). Stie cineva un service ok care sa schimbe rulmentii? Cam cu ce rulmenti ar merge schimbati si unde se pot gasi?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desfa complet butucul. Extragi rulmentii din carcase si vezi si daca exista jocuri intre camasa exterioara si carcasa.

Scoate rulmentii si cantareste-i pe fiecare in parte nedesfacuti. Desfaci capacele cu atentie fara sa le rupi si deformezi.

Apoi spala-i complet si degreseaza-i.

Verifici jocul in coroane, si daca este joc ii schimbi. daca e toleranta de montaj ii pastrezi.

Cantaresti iar, pe fiecare inclusiv cu capacele. Diferenta fata de greutatea initiala reprezinta cantitatea vaselina necesara in gr la care mai pui +5 %.

o distribui pe canale in camasi si in fata bilelor. Mare grija ca e putina si trebuie distribuita cat mai bine.

Pe ei sunt scrise si codurile de fabrica si poti lua aceleasi coduri de la SKF.

La montare se lasa o libertate putin mai mare in strangeri, pentru ca ele vor fi compensate de strangerea QR.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un pic offtopic:

In cei 3000 km cu Ksyrium SL, te-a prins vreodata o ploaie adevarata?

Ale mele sunt mai noi, au poate 1000 km si au prins odata vreo 3 ore de ploaie serioasa (pe Stelvio!). Peste 3-4 zile huruia butucul spate (atunci cand coboram o panta, fara a pedala) si vibra de credeam ca se rupe cadrul. La service (in Italia) mi-au spus ca au ruginit cuzinetii (parca) si ca intotdeauna dupa o ploaie serioasa trebuie curatati butucii in interior!

Sunt curios daca e chiar ceva normal...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pe mine m-au prins citeva ploi, si am patit exat la fel, parca clichetii mergeau metal pe metal, huruia groaznic. Se pare ca intra apa pe la gaurile de la spite si se scurge toata in hub si ramine acolo, ce duce la ruginirea si uzarea prematura a clichetilor. Se pare ca nu e tocmai bine gandit sistemul.

Desfa complet butucul. Extragi rulmentii din carcase si vezi si daca exista jocuri intre camasa exterioara si carcasa.

Scoate rulmentii si cantareste-i pe fiecare in parte nedesfacuti. Desfaci capacele cu atentie fara sa le rupi si deformezi.

Apoi spala-i complet si degreseaza-i.

Verifici jocul in coroane, si daca este joc ii schimbi. daca e toleranta de montaj ii pastrezi.

Cantaresti iar, pe fiecare inclusiv cu capacele. Diferenta fata de greutatea initiala reprezinta cantitatea vaselina necesara in gr la care mai pui +5 %.

o distribui pe canale in camasi si in fata bilelor. Mare grija ca e putina si trebuie distribuita cat mai bine.

Pe ei sunt scrise si codurile de fabrica si poti lua aceleasi coduri de la SKF.

La montare se lasa o libertate putin mai mare in strangeri, pentru ca ele vor fi compensate de strangerea QR.

Procedura in teorie pare simpla , dar greu de realizat daca nu ai toate sculele si experienta necesara, as apela la cineva care stie exact ce trebuie facut, mi-e sa nu le stric mai rau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pe mine m-au prins citeva ploi, si am patit exat la fel, parca clichetii mergeau metal pe metal, huruia groaznic. Se pare ca intra apa pe la gaurile de la spite si se scurge toata in hub si ramine acolo, ce duce la ruginirea si uzarea prematura a clichetilor. Se pare ca nu e tocmai bine gandit sistemul.

Procedura in teorie pare simpla , dar greu de realizat daca nu ai toate sculele si experienta necesara, as apela la cineva care stie exact ce trebuie facut, mi-e sa nu le stric mai rau.

Singurii care au scule si piese de schimb si, cel mai important ,se mai si pricep sunt cei de la Mazicon. Du-te linistit acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Singurii care au scule si piese de schimb si, cel mai important ,se mai si pricep sunt cei de la Mazicon. Du-te linistit acolo.

Se poate duce fara teama la Mazicon, dar crede-ma ca nu-s nici singurii care au scule sau piese(nu le-au inventat sau detin vreun monopol) si nici singurii care se pricep.

Si nu ma refer la cei care si le fac acasa cum mi le faceam/fac eu, ci si la alte service de biciclete, si nu numai in Bucuresti.

Teoria si practica la Mavic este valabila si pentru gama CrossMax la toate modelele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti sigur ca e joc din uzura rulmenrilor? Poate trebuie doar sa strangi putin tensiunea rulmentilor cu cheita din plastic din dotare. Imagine postată

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate duce fara teama la Mazicon, dar crede-ma ca nu-s nici singurii care au scule sau piese(nu le-au inventat sau detin vreun monopol) si nici singurii care se pricep.

Si nu ma refer la cei care si le fac acasa cum mi le faceam/fac eu, ci si la alte service de biciclete, si nu numai in Bucuresti.

Teoria si practica la Mavic este valabila si pentru gama CrossMax la toate modelele.

Atunci sa corectez afirmatia incorecta... Eu doar pe ei ii stiu sa aiba piese de schimb pe stoc (tot tacamul: spite, cercuri, rulmenti), scule de verificat si reglat (tensiunea spitelor, alinierea butucului, uniformitatea cercului, etc) iar priceperea vine din experienta mare pe care o au cu Mavic. Clubul foloseste rotile astea la concursuri. Dar recomanda-mi te rog un service din Bucuresti la care ma pot duce cu incredere care pe deasupra sa ma si rezolve repede cu piese in cazul unei necesitati. Ptr Mavic. Ksyrium sa spunem ca sa nu zic R-Sys ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In discutie era K SL. Pentru R-SYS din cate stiu ei au tensiometru.

Amesteci un pic omleta cu crema de zahar ars.

Operatia solicitata in topic este legata de rulmenti, strangere sau joc, si la sfaturile primite pozitiv se adauga si cel de la piratul.

Tu extinzi plaja de operatii spre ceva mult mai specializat, insa schimbare spite, centrat si reglat se poate si in atelierul personal(daca detii minimele cunostinte, cateva chei speciale si poti face operatiile dupa tutorial scris sau video(adica nu ai doua maini si ciunge si stangi).

Operatia de reglaj, schimbat rulmenti, gresat rulmenti, curatat butuc, este de acelasi nivel tehnic cu schimbat sigurante, becuri si stergatoare in domeniul auto. Nu necesita neaparat service. In cazul lui Mavic sunt cateva chei speciale de service pe care ti le poti procura, daca nu le-ai primit cand ai primit rotile(desi ele vin cu cheie de spite si de strans rulmenti(veneau).

Share this post


Link to post
Share on other sites

In discutie era K SL. Pentru R-SYS din cate stiu ei au tensiometru.

Amesteci un pic omleta cu crema de zahar ars.

Operatia solicitata in topic este legata de rulmenti, strangere sau joc, si la sfaturile primite pozitiv se adauga si cel de la piratul.

Tu extinzi plaja de operatii spre ceva mult mai specializat, insa schimbare spite, centrat si reglat se poate si in atelierul personal(daca detii minimele cunostinte, cateva chei speciale si poti face operatiile dupa tutorial scris sau video(adica nu ai doua maini si ciunge si stangi).

Operatia de reglaj, schimbat rulmenti, gresat rulmenti, curatat butuc, este de acelasi nivel tehnic cu schimbat sigurante, becuri si stergatoare in domeniul auto. Nu necesita neaparat service. In cazul lui Mavic sunt cateva chei speciale de service pe care ti le poti procura, daca nu le-ai primit cand ai primit rotile(desi ele vin cu cheie de spite si de strans rulmenti(veneau).

Omul ti-a scris asta "Procedura in teorie pare simpla , dar greu de realizat daca nu ai toate sculele si experienta necesara, as apela la cineva care stie exact ce trebuie facut, mi-e sa nu le stric mai rau"...

De aici sfatul meu pe subiectul service dar la modul general, nu numai de rulmenti ca pe viitor poate strica ceva mai greu de remediat, doamne fereste. Ajuta-l si tu cu recomandarea unui service mai bine decat sa ma alergi cu sarbacana pe aici :))

Din cate tin minte baiatul ala de primea Ksyriumuri de la unchiul ciclist din Franta si le producea pe aici, ca el nu facea ciclism, nu dadea nici macar QR daramite cheie de rulmenti sau spite ;)

K SL tot cu tensiometru.

Si m-am oprit ca facem off

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu alerg pe nimeni cu arcan sau sarbacana.

Incurajez oamenii sa studieze tehnic rotile pe care merg, sa remedieze si regleze singuri ceea ce este posibil si la indemana.

Incidente tehnice pot aparea oricand si nu sta masina de service langa tine, poate ai nevoie de o operatiune simpla si trebuie sa astepti, situatii d-astea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate nu am cheia de rulmenti, dar am reusit sa incropesc una din niste sarma, am reusit sa desfac capacele , din ce imi dau seama doar unul are joc in camasa, nu prea pot sa-i scot, cred ca-mi trebuie o cheie speciala, dar am vazut codul de pe ei: NTN 6901LU Made in Taiwan, la fel si la roara din spate, doar unul pare avea joc.

De curiozitare: astia sunt rulmentii originali cu care vin SL-urile sau au fost schimbati?

post-12606-0-94384100-1334083518_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt cei montati in fabrica din Romania.

Nu-s vreo grozavie. Gasesti altii de calitate mult mai buna.

...]baiatul ala de primea Ksyriumuri de la unchiul ciclist din Franta si le producea pe aici, ca el nu facea ciclism, nu dadea nici macar QR daramite cheie de rulmenti sau spite[...

Asta e folclor. Se fabrica(partial) si monteaza in Romania. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa-i scoti folosind un dorn lung pe care il bagi inauntru pe o parte si scoti batand cu ciocanul rulmentul din partea opusa. La fel procedezi si pentru al scoate si pe celalalt.

Cei mai buni rulmenti sunt SKF sau FAG/INA ( cele doua au fuzionat de ceva vreme) dar si ceilalti merg, doar daca nu vrei sa fi foarte pretentios.

Vezi ca gasesti pe net tutoriale care iti arata cum schimbi rulmentii daca n-ai inteles ceva.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MBZ-spune-mi si mie te rog un service de biciclete in Bucuresti unde se pot schimba rulmentii,sa fie pe stoc sau macar sa aduca la comanda, eventual sa poata aduce ceva mai bun, poate ceramici?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rulmentii nu-s pe stoc la service. Poate doar la Mazicon, ca ei folosesc si au multe roti in club

De facut rotile daca iti comanzi piesele le poti face in Militari la Vaporeanu / Bikesplanet, la BikeXpert la Cocos.

AU si sculele necesare la Mavic(chiar daca unele sunt personale ale mecanicilor). :)

Rulmenti gasesti sa iei o basculanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altceva mai bun decat SKF eu nu stiu,dar sa sti e ca si cum ai Mercedes si vrei ceva mai bun. Magazine care vand nu stiu sa-ti spun de unde sa cumperi, cauta pe net,eu stiu doar agenti care vand engros, nu cred ca se incurca cu 2 rulmenti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos.Eu nu am Mavic dar nu am vrut sa deschid alt topic,am butuci novatec (cei mai ieftini)si vreau sa schimb doar rulmentii cu unii mai buni,la role(cele mai ieftine din decatlon 160 lei)am schimbat rulmentii cu altii abec 9(40 lei),cred ca este varf de gama sau asa ceva si diferenta este uriasa .Ma gandesc ca daca nu am bani de roti mai bune ar fi totusi un compromis util.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna am nevoie de cateva piese pt un butuc mavic kyrsium sl, capace , clicheti , caseta , ax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut.

Aveti idee de unde se poate procura ax pentru butuc Mavic?

Am roata spate (mavic ksyrium sl) ce are axul stramb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai urmareste vreun user acest thread?

 

pe langa intrebarea din postul anterior, as mai avea una: stau in Pitesti si as dori sa aflu un atelier service roti prin apropiere (gen Bucuresti, Ploiesti) specializat(cu experienta bogata) in roti Mavic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cică poți face comandă la ăștia, mie mi se pare că au cam multe piese în catalog ca să fie pe bune, dar nici nu am găsit ceva clar care să-i discrediteze.

 

Mai degrabă de pe ebay.fr, numai să ți se potrivească.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai urmareste vreun user acest thread?

 

pe langa intrebarea din postul anterior, as mai avea una: stau in Pitesti si as dori sa aflu un atelier service roti prin apropiere (gen Bucuresti, Ploiesti) specializat(cu experienta bogata) in roti Mavic.

Daca citesti mai sus te lamuresti. Mazicon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.