sqryn

Proiect singlespeed - Home made

Recommended Posts

Cand omul nu are de lucru isi face :)

si m-am hotarat sa imi fac o bicicleta de mers la munca, una pe care sa o pot lasa legata si sa nu imi para rau de ea daca dispare

Cadrul si rotile au ramas din configuratia initiala

post-6174-0-24774600-1334092428_thumb.jpg

cam asa arata la momentul actual

post-6174-0-16392300-1334092533_thumb.jpg

Pasul curent - curatarea ruginii de pe cardu si lucru manual cu smirgherul :) vreo 30% e deja gata

A primit manete de frana si ghidolina albe, maine trebuie sa primeasca si o sa noua alba. Cea din poza a ajuns de mult la gunoi.

Astazi am cumparat si o teava de sa, cea veche parea cam scurta.

Configuratia vitezelor : 52:20, drumul pana la munca este exclusiv plat, pinionul de BMX e pe drum.

Update pe masura ce ajung piesele,

Share this post


Link to post
Share on other sites

recomandarea mea ar fi caraportul sa fie 39/42-17/18.

pe parcurs o sa vrei sa mai mergi cu bicicleta si in alte locatii decat la munca si nu o sa-ti surada ideea ca sa urci un deal cu 52-20.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pentru alte locatii am un MTB :) cel din avatar

unde as avea nevoie de bicicleta asta, in mediu urban, nu sunt dealuri de urcat, poate doar un pod mai mic dar daca e vreo problema pot sa merg 100m si pe langa ea.

raportul l-am ales oarecum bazat pe calculele din tabela asta si pe faptul ca de exemplu o bicicleta Create are raportul 44:16 si banuiesc ca sunt cat de cat optimizate pentru oras

Plus ca arata si mai bine cu foaia de 52

Imagine postată

Am mai comandat inca ceva piese, 2 cauciucuri 28-622 Vittoria Rubino negre, lant si camasi de frana albe si sabotii de frana pentru spate.

De vopsit o sa o vopsesc manual acasa, cu un trafalet micut special pentru vopseluri de metal si o pensula mica pentru detalii. Vopseaua se va schimba in un verde un pic mai inchis, mat, costa prea mult sa amestec si sa potrivesc vopseaua cu cea actuala.. La final finisare cu smirgher de 320 sau 400

Share this post


Link to post
Share on other sites

poti sa alegi foaia de 52 si un pinion mai mare. uzura lantului este mai mica pe un raport foaie si pinion mari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand omul nu are de lucru isi face :)

si m-am hotarat sa imi fac o bicicleta de mers la munca, una pe care sa o pot lasa legata si sa nu imi para rau de ea daca dispare

Spor la treaba, dar dupa ce o sa petreci destul timp mesterind la ea nu are cum sa nu-ti para rau daca dispare. Te insotesc la o plimbare cand e gata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saua veche a ajuns la gunoi la propriu? :blink: Mai bine o donai sau ceva, se poate reface si iese chiar bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dap, la propriu

crede-ma in poza arata bine ;)

oricum, nu merita deranjul cand poti sa o schimbi cu o investitie minima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea noua care de fapt e veche

Corratec Selle Italia

Imagine postată

si lantul, tot alb, sa se potriveasca cu tenta generala. Cred ca o sa am ceva de frecat la ea la sfarsit de saptamana :)))))

Imagine postată

Deocamdata din cauza vremii si a lipsei de spatiu adecvat unei astfel de lucrari proiectul se suspenda pana la prima zi insorita

intre timp astept sa ajunga si restul de piese comandate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spor la treaba, dar dupa ce o sa petreci destul timp mesterind la ea nu are cum sa nu-ti para rau daca dispare. Te insotesc la o plimbare cand e gata.

daca va disparea inseamna ca am facut treaba buna :)))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

azi au ajuns si cele 2 cauciucuri si cablurile de frana. incet incet se aduna toate piesele.

vremea mi-a permis azi sa mai avansez un pic in proiect. Cu un fön de aer cald (nu din ala de uscat pe par) am reusit sa scap repede de autocolantele de pe cadru. recomand metoda, este foarte eficienta si nu lasa urme/zgaraieturi

am luat si restul de cadru la smirgher de 120, in mare parte e gata, mai sunt ceva detalii de finisat. nu vreau sa indepartez toata vopseaua ci doar sa scot impuritatile si zgaraieturile, o voi vopsi tot in o nuanta de verde asa ca vechea vopsea va actiona ca un strat protector.

am gasit si vopsea 2 in 1 cu grund incorporat asa ca sper sa termin mai repede cu ea

piesele vechi le-am curatat si impreuna cu inca 2-3 componente ramase de la bicicletele anterioare dupa "upgrade-uri " sunt la vanzare pe ebay (apropo de donatii) asa ca sper ca voi recupera ceva din costuri (macar pretul vopselei :)) )

macar de berea de final tot se strange ceva

apropo de bere...mi s-a facut o sete...ma duc sa vandalizez frigiderul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

merge pinionul de bmx pe caseta? sau cum il pui?

distantiere pt caseta se gasesc separat? recomanda cineva (E1?) o improvizatie (ex: teava de pvc)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai in cazul m,eu merge, eu am avut caseta pe filet (freewheel). Celalalt tip este cred ceea ce ai tu.

din ce am inteles poti folosi distantierele de la o caseta veche, poate gasesti pe cineva sa ti-o doneze.

exista si kituri pentru casete, costa cam 15-20 euro plus transportul si includ pinionul si distantierele. improvizatie din plastic nu ti-as recomanda, e pacat de roti daca se intampla ceva.

de exemplu pe chainreactioncycles au distantiere separate si costa cativa euro

http://www.chainreactioncycles.com/SearchResults.aspx?Search=spacer

vezi ca dau colegii de forum din cand in cand comanda

Share this post


Link to post
Share on other sites

culoarea finala a cadrului ar fi cam asta (vopseaua are acelasi cod)

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai nimerit bine cadrul, imi place foarte mult geometria. Si eu tot caut prin targuri, pivnite, piete cu vechituri, dar tot nu gasesc un cadru pentru pentru fixie/SS, care sa fie pe gustul meu. Ori ii prea lung furca din spate, ori e prea inclinat headtube-ul, ori nu stiu ce.

Pot sa intreb ce lungime are chainstayul?

Pe de alta parte...mie mi-a placut mai mult culoarea originala. Nu stiu de ce, dar verdele asta ma duce gandul la daciile 1300 :)). Chestie de gust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry sunt plecat de Acasa. Detaliile luni. Despre culoare ce sa zic,cam asa e dar costa mult prea mult sa o fac la comanda.

macar are tenta vitage :) vedem la urma ce va iesi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

43 cm are daca am masurat eu bine

am schimbat si culoarea la cererea telespectatorilor :) am analizat si eu mai bine si am optat pentru un verde kiwi. ieri am curatat butucul de la roata din fata, am schimbat vaselina si reglat conurile, acum merge mult mai bine si se invarte mai usor. am montat si cauciucul, mai trebuie un pic curatata si e gata de folosire.

inca astept o saptamana cu vreme buna pentru finisat cadrul cu smirgherul si vopsit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, nu am vrut eu sa te deviez de la planul original. Oricum, dupa parerea mea, la biciclete gen fixie/ssp conteaza mai mult forma/geometria, calitati care cadrul tau deja are. Deci orice design alegi o sa iasa ceva 'cool', zic eu :P. (verdele mai deschis suna promitator)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow!! foarte tare a iesit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum e tarziu, dar zic totusi: daca tot ai curatat cadrul, nu te interesa sa dai jos ghidajele de cablu si ochiurile pentru portbagaj/aripa de pe furci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ghidajele de cabluri de frana imi trebuie inca

cele de schimbator le-as fi dat jos dar mi-a fost frica sa nu indoi sau sa rup ceva si cred ca era destul de mult de munca sa pilesc resturile de sudura sau cu ce naiba or fi prinse acolo.

Cele de aripa cred ca o sa imi trebuiasca, ma gandesc poate sa ii montez un set de aripi pentru zilele ploioase daca voi gasi ceva ok.

Am primit ajutor ieri si din partea sotiei, e desul de incomod si greu de manevrat cadrul de unul singur, fara suport rotativ la inaltime. Din ce am vazut de dimineata, mai trebuie sigur inca un strat de vopsea si inca oi sesiune de smirgher pentru imperfectiuni si denivelari in cel actual.

Alte lucrari cred la sfarsit de saptamana

Share this post


Link to post
Share on other sites

aproape de final

mai trebuie saboti de frana pe fata ca nu s-au potrivit cei de MTB pe care ii aveam

Imagine postată

Ghidonul e de la fostul MTB mostenit, se potriveste la culoare cu manetele de frana si cauciucurile

poza cu partea din spate

Imagine postată

se 2 poze cu ghidolina montata

peretele l-am vopsit anul trecut in vara :)

Imagine postată

Imagine postată

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.