sqryn

Proiect singlespeed - Home made

Recommended Posts

Un ssp e ca un mtb fara sa schimbi vitezele, sau ca un bmx. La fixie vorbim de o diferenta notabila pt ca nu se compara cu nimic fiind teoretic bicle de velodrom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu asa am trecut la ssp - cateva luni bune am mers cu MTB la serviciu fara sa schimb din raportul respectiv. Pe urma m-am lamurit ca in oras e foarte bine sa scapi de schimbatul vitezelor si am "aruncat" de pe ea surplusul de piese si gata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu doar o soselista sau o city-bike cu roti subtiri de 28" pot avea transmisie ssp. Exista MTB 26er / 29er ssp, exista ciclocross ssp ... tot felul de bunatati din astea (mult mai populare prin State decat in batrana Europa).

E plin de din astea pe forumul mtbr. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt pe cale sa achizitionez o cursiera cu cadru de aluminiu vreo 500 RON. greutate cam 10 Kg.

o singura problema majora. Cadrul are inaltimea 60, lungimea 58 iar eu am 1.75 . Cred ca o sa o incerc azi .

Dar cred ca totusi e cam mare pentru mine . Ce spuneti ?

daca totul e OK proiectul SSP incepe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

iti este foarte mare. exact acestea sunt dimensiunile cadrului meu si la 1,86 ai mei, la drumuri mai lungi, se simte ca-i mare si ptr mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe hartie suna foarte mare (si eu am 1,86 si am mers pe solutia unui cadru mai micut, care-mi vine aproape ,,fest"), dar probeaza si vezi cat de mare iti e; daca n-ai alternative viabile si e treaba de cativa centimetri, mai poti umbla la tija de sa, la pipa, la bratele pedaliere. Daca n-ai incredere in ce se petrece si dupa modificarile astea, mai stai; ai o singura pereche de genunchi si e pacat de ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt pe cale sa achizitionez o cursiera cu cadru de aluminiu vreo 500 RON. greutate cam 10 Kg.

o singura problema majora. Cadrul are inaltimea 60, lungimea 58 iar eu am 1.75 . Cred ca o sa o incerc azi .

Dar cred ca totusi e cam mare pentru mine . Ce spuneti ?

daca totul e OK proiectul SSP incepe ;)

Nu are cum sa iti fie buna , io merg pe un cadru cu inaltimea 56 si sunt mai inalt ca tine .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu pot sa o iau la pila ? :)

Din Tohan iesea mitraliera, ia vezi din asta ce iese ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca la 1.75 abia te urci pe ea

depinde foarte mult de cum are tija de sa si cat de mult se poate lasa saua in jos

in functie de cum arata eu as lasa-o asa pare destul de usoara si poti sa faci mai multe cu ea

pune poze sa ne dam si noi cu parerea ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am urcat pe ea.

In pozitia in care e saua acum intind la maxim piciorul.

Dar teoretic saua se mai poate baga cam 5-6 cm . Din pacate tija de sa e blocata in cadru.

Daca reusesc sa o deblochez si sa o dea mai jos o iau.

Mai are un joc din cuveti la directie, dar cred ca se poate rezolva .

Ce spuneti ?

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi c-o sa fii nevoit sa schimbi tija aia, ca pare fixa, daca o iei. Uite de unde m-am inspirat eu ca s-o smulg pe fosta mea: http://sheldonbrown....-seatposts.html

Ce am facut eu, in speta, a fost sa scot sistemul de fixare din urechile seat tube-ului (un QR, ca asta am cerut), sa ma folosesc de-o surubelnita ca sa-i cracanez un pic de tot urechile alea (cativa mm, cel mult) si sa torn niste lubrifiant spray ca sa fie mai usor de tras. Eu n-aveam sa montata pe tija, tu ai acolo; o sa-ti fie mult mai usor.

Numa' ai grija sa cureti bine prin seat tube dupa ce scoti tija (si sa strangi la loc urechile, pe cat posibil). A, si sa vezi ce dimensiune are, ca sa stii cu ce-o schimbi. Eu am avut noroc, scria in fisa tehnica; asa s-ar putea sa fii nevoit sa te duci cu ea la magazin.

In privinta cuvetilor nu cunosc, deci nu vorbesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tija e ciudata . Are niste striatii relativ adanci pe ea. Am convenit ca o cumpar doar daca pot sa scot tija. Se pare ca e posibil sa incalzesti seat tube-ul ca sa se silate purin si tragi e sa.

Alte detalii : roti Remer, cadru Columbus Teslo angrenaj si schimbatoare frantuzesti marca"Santé" .

Mai are mic defect. Surubul lung care se infileteaza in tija ghidonului, pe verticala, iese destul de usor din ea , deci nu se prinde de nimic. Cu toate astea directia e OK , nu se misca.

Trebuie sa vad daca nici aici nu e nimic complicat de remediat.

Deci merita banii ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca cel mai bine faci cum zice Chiperiu dai jos surubul de la tija, si cu o surubelnita mare si serioasa cracanezi o idee inelul in care se fixeaza tija. Sunt sigur ca se poate scoate cu un pic de munca nu asta ar trebui sa te impiedice din achizitie.

Surubul ala lung nu trebuie sa iasa usor, iti tine ghidonul in loc si are un sistem ciudat cu o pana care intepeneste ghidonul in pozitie daca mergi cu el slabit te poti trezi ca aluncea pana, cand pedalezi si adio directie instantaneu! Uite aici un filmulet legat de transformarea in ssp si vezi exact cum e fixat ghidonul:

Daca ai joc in cuvete si nu se rezolva cu o usoara strangere a piulitelor eu zic sa nu te risti cu bicla poate are un sistem ciudat si nu poti gasi piese.

Iar la bani, in permaneta e loc de mai bine :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

din ce spui se pare ca trebuie sa schimbi si pipa aia pe fata

de scos tija de la sa incearca cu mult WD40 bagat intre seat tube si tija de sa, asteapta 15 min si incearca sa tragi de sa prin miscari de rasucire in sus

chestia cu merita...greu de spus,mai asteapta si alte pareri daca poti

bicicleta pare o amestecatura de componente dar daca merge bine si iti place e decizia ta.

sincer nu ma pricep si nu pot sa iti zic daca merita sau nu

rotile si cadrul sa fie ok angrenajul si pedalele sa fie ok ca restul nu costa asa mult sa le schimbi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru sfaturi.

Pai m-a cam luat valul. De obicei nu prea am rabdare cand imi propun cate ceva :)

Daca reusesc sa am tija scoasa si rezolvata problema de la directie eu zica ca e OK.

Altceva nu prea mai am ce sa schimb . Doar sa scot . scot schimbatoarele , foaia medie(mica) , si trebuie sa las doar un pinion . Aici nu stiu cum se face ...

Cand oi avea bani ii dai si o vopsea si asta e.

Franele nu prea tin , cred ca trebuie schimbati sabotii.(ori sunt eu obisnuit cu frane pe disc ?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi cum te simti pe ea, daca nu cumva e prea mare. Franele se regleaza, eu cand am cumparat hercules-ul aveam saboti noi dar motati prost la cca 1cm de janta!!!

In functie de butucul spate poate scapi ieftin si iti pui un kit adaptor pt ssp, daca vrei fixie trebuie sa ai butuc cu filet.

Acum stii dupa ce sa te mai uiti prima data te ia valul cand nu ai experienta, dar la a doua vizita o sa te uiti cu un ochi mult mai critic si atent la detaliile importante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La roti cred ca e vorba de Remerx, cel putin in privinta jantelor / jentilor / cum naiba s-o zice. Astea-s recentute; nu le-am umblat, dar un search pe forum te poate ajuta mai mult decat mine.

Despre soiul acela de Columbus nici n-am auzit, nici n-am gasit pe undeva scris (in afara anuntului pe care l-a dat omul care-o vinde, ce-i drept). Asta nu inseamna ca nu exista, nota bene; dupa un incepator pasionat de asa ceva nici nu-i bine sa te iei prea mult.

Piesele alea frantuzesti arata a asa ceva? Daca da, Shimano Sante e un nume... sau era, depinde de omul pe care-l intrebi.

A, uite un aspect interesant: cadrul e aluminiu sau otel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai cele mai mici indoieli legat de marime, eu zic sa nu fortezi treaba. Daca e mare, e mare...

In rest, e greu de spus de pe poza, dar dupa descriere e tare dubios sa fie tocita si 'over-used'. De fapt totul are ceva problema, cuvetele, tija, pipa si ma gandesc ca rotile originale au plecat direct la gunoi. Mai ramane angrenajul, care e foarte riscant si aia (butuc in simbioza cu cadrul, imposibil de scos).

Si oricum, nu sunt periculoase cadrele din aluminiu dupa 10-15 ani? Eu asa am auzit de la experti :P.

Nici pretul nu e prea tentant dupa parerea mea. Dar tu vezi cel mai bine cum e aspectul ei general, daca merita sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam pe ce zice @ferkov merg si eu; aluminiul asta are alte trasaturi decat otelul si, in functie de cat de obosit e, ar putea sa-ti faca pocinogul si sa cedeze cadrul pe undeva. Stiu cum e sa te arda buza dupa ceva, ca si eu imi caut acum un cadru de otel pentru un proiect asemanator, dar e important al naibii sa ai rabdare si un pic de noroc, sa poti sa prinzi chilipirul - asta daca n-ai cine-stie-cat de cheltuit, ca bicle singlespeed / fixed gasesti si noi, frumoase samd la pravalie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadrul e de aluminiu. Marimea pare Ok. Cum am zis dcara resusesc sa dau saua in jos la maxim (inca vreo 5 cm) ...

Da pare sa fi Shimano Sante . In principiu tipul nu parea dispus sa mai negocieze. A ramas doar asa. rezolva el probleme de care am spus (daca poate) si ii dau cat a cerut.

In fine ma mai gandesc. Noaptea e un sfetnic bun :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.