sqryn

Proiect singlespeed - Home made

Recommended Posts

A iesit bine, cu foiaia de 52 prin Turnu e superbine.

Eu as fi pus butuc cu frina in torpedou si as fi scapat de toate manetele, cablurile, frine, etc.. :)

Nu te incurca ghidonul lat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eram obisnuit cu bicicleta , cu ghidonul , ( cel original tot drept era dar putin mai scurt), pozitia e de trekking, e umflata la aproximativ 4 atmosfere , si suporta pana la 6, este foarte rapida dar plecarea de pe loc este mai lenta , initial aveam de gand sa ii pun ghidon de cursiera dar Sega mi-a zis ca nu se potriveste cu franele v-brake , asa ca am renuntat , franele sunt puternice , mai eficiente decat cele de la Puch , greutatea bicicletei este 11,6 kg , fata de cursiera Puch 12 kg( cu cric si antifurt :D) deci tot pe acolo , si fata de Alubike care are 19 kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te intelegi bine prin oras cu 52/16 :o ?

Io am 44/16 si mi se pare putin cam mult pentru oras , as pune un pinion de 18...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt Bucuresti este perfect 44-18, nu ai viteza prea mare dar este compromisul ideal pentru mine. Am incercat si 52-18 dar ma rupea.

Acum fiecare stie cat poate si cat de potent e in picioare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eram hotarat sa imi cumpar un SSP/FG nou si pentru asta am si creat un thread in scopul asta pe acest sub-forum, in care solicitam ajutorul vostru pentru gasirea unor magazine on-line cu asftel de biciclete. Vroiam sa imi iau una noua din mai multe motive: comoditate in a dezasambla/asambla/upgrade-ui o bicicleta second , incredere in faptul ca una din magazin e noua si nu are probleme, etc.

In urma unor calcule pe care le-am facut, am renuntat la a mai cumpara una noua, si m-am hotarat sa imi fac una cu mana mea.

Am renuntat la ideea mea prin care desconsideram piata second (prin prisma unei experiente neplacute) si drept urmare am trecut la treaba. Adica timp de vreo 3 saptamani am colindat prin anunturile, marketplaceurile, bazarurile on-line, si prin pietele locale din oras (Flavia, Mehala - pentru cei din Timisoara), iar ieri , dupa atatea cautari (market research) am gasit-o pe dansa

Pentru un pret de 150 de lei am facut parteneriat cu ea, pentru ca mi se potrivea (cadru de marimea mea) si pentru ca se prezenta destul de bine din punct de vedere estetic, fata de celalalte invidioase care o inconjurau.

Avand camera sparta pe roata spate a trebuit sa o insotesc la brat pana acasa. Pe drum i-am spus ca o s-o fac frumoasa si celebra si ca pentru asta va trebui sa treaca prin cateva operatii estetice.

Ajunsi acasa am "stripuit-o" complet, si am constatat ca se prezinta foarte bine cadrul, inclusiv butucul pedalier, pedalierul, furca, pipa, soneria (pe care o pastrez), iar rotile si cauciucurile (Sava Crav - made in Yugoslavia: 37-622) sunt intr-o stare acceptabila/satisfacatoare. Toate celalalte componente si accesorii zac acum intr-o cutie: manetele de frana, v-brakeurile, ghidonul, aripile, rotile (le-am dat jos intre timp ca vreau sa iau unele noi), portbagajul, dinamul, becurile/farurile fata si spate si schimbatorul.

Dupa aceste constatari, am ajuns la concluzia ca trebuie sa ii aduc niste imbuntatiri, asa cum i-am promis. Aceste imbunatatiri pe care vreau sa i le fac sunt descrise mai jos si pentru care va rog sa imi transimteti sfaturile/parerile/recomandarile voastre:

- ma gandesc la un set de roti noi, si in special pentru roata spate cu butuc flip-flop. O sa merg cu ea fixa, insa la un moment dat cred ca o sa ii montez inapoi franele si o s-o fac ssp. De aceea optez pentru o roata spate cu butuc flip-flop, cu janta dubla cu 32-36 spite, si pinion fix de 18. De ce de 18? Am foaie de 46 dinti, dar daca aveti alte propuneri pentru pinion/foaie, atunci va rog sa propuneti.

- incaltari - ma gandesc sa folosesc in continuare aceleasi tipuri de anvelope: 37-622 / 700 x 35C. Daca aveti alte sugestii va rog sa sugerati.

- ghidon - bullhorn / rised.

Ma gandesc ca in viitor sa-i schimb si culoarea cadrului, dar inainte de a-i oferi aceste farduri, vreau mai intai sa-i montez componentele descrise mai sus.

Va rog sa imi transmiteti parerile/sugestiile/recomandarile voastre.

Multumesc!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te intelegi bine prin oras cu 52/16 :o ?

Io am 44/16 si mi se pare putin cam mult pentru oras , as pune un pinion de 18...

Libelula mea are 42-13 adica echivalent 52-16 si e ok in oras, atat timp cat nu tii sa ajungi uscat la destinatie. Uneori mi se pare putin si as fi trecut pe 52-15 (nu pe foaie de 42, ca e greu de gasit pinion de 12, plus ca il uzez foarte repede), dar eu oricum prefer sa merg in forta.

Vorbesc aici de SSP, nu fixa. Pentru fixa as merge pe 52-18 sau chiar 20, macar la inceput, cand nu o sa am cojones sa alerg la vitexe mari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ai niste roti usoare si accelerezi mai repede, ale mele cred ca sunt cele mai grele roti existente care se pot monta pe o bicicleta , ca stiu ca cu mtb merg prin oras cand trebuie cu 44-13 sau 44-16 , dar acolo daca trebuie sa ma opresc la stop sau din alte motive schimb sa plec cu foaie medie , adica 32-16 .

Cred ca e un chin plecarea de pe loc , fac pariu ca n-ai oprit la trecerea de pietoni niciodata :)) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am urmarit putin discutia interminabila despre raportul perfect pe fixa si pe forumurile din afara.

Eram la fel de nehotarat cu toata "urmareala" mea. Am ales pana la urma un 44x17 "pentru inceput" si dupa un an de experimentat nu l-as mai schimba pentru altceva.

In urma experientei pot spune ca observ pe aici multi viteji cu rapoarte ce mi se par exagerate. Ma intreb cu ce viteza merg ei prin oras de au nevoie de ele...

Am mers prin Ploiesti si Bucuresti prin trafic si viteza mea variaza intre 27-34 km/h de unde rezulta o cadenta in preajma 90rpm pe care multi ar considera-o ideala. Este nevoie de mai mult in oras?

In concluzie cu acest raport "mediu" pot pleca de la stop cu usurinta, pot accelera rapid in trafic, pot bloca roata spate (desi am montat frane dupa ce am masacrat o anvelopa in 2 saptamani) am o viteza decenta in trafic, NU DISTRUGE ARTICULATII, are multe puncte de franare dar nu are cool factor si nu ma ia nimeni de campion de velodrom cu foaia aia mica de 44 :)

In schimb am facut traseul asta fara push bike.

Fac lobby pentru 44x17 ca fiind un raport versatil.

...

Acum fiecare stie cat poate si cat de potent e in picioare!

Asta cu potenta e relativa la fixa. Inevitabil un raport mare isi va arata dintii dupa un timp. Ciugulind de genunchi.

Scuzati off-topic, numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of-of-of, aflu ca-s hipster, viteaz care o arde racing cu raport exagerat ca sa par campion de velordom. Dădeaţi-vă-ţi ca vin!

Si io care credeam ca pur si simplu asa ma simt cel mai bine.

Ar trebui sa mai vina unu' sa-mi reproseze ca merg cu o bicla de contratimp (stil vechi) prin oras. Si ca n-am casca si chilotii mi-s pe dos. Si-s urat si nu m-am barbierit.

Ia ca-mi trag singur un capac sa ma aduc pe calea cea buna, sa-mi salvez genunchii si imaginea de ciclist cu batistuţa curata. :antiemo:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca vin si eu cu 48/17 si dupa o vara si ceva pe el mi se pare excelent pt Bucuresti. Pt ca sunt hipster evident ca nu am ciclocomputer sau alte aplicatii pe telefon asa ca nu stiu cat de tare merg, dar merg bine in opinia mea.

@dr_p Chiar asa cum poti sa mergi pe o bicla de contratimp de stil vechi prin bucuresti? Iti trebuie obligatoriu un full suspension pe care sa mergi numai pe trotuar si pe aleile din parc cu saua coborata la minim. :))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aproximativ 5 ani am bicicleta Alubike fullsuspension, de 19 kg si raportul cel mai mare este 44/16 si la drum intins simt nevoia de mai mult ..... apoi mi-am cumparat cursiera , de 12 kg ,care are raportul cel mai mare de 52/16 , si parea mic ( poate din cauza ca este usoara ) , apoi SSP-ul cu 52/16 e foarte ok pe drum drept , mai ales daca umflu rotile la 6 atmosfere si ca este usoara 11,6 kg ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gresit mai sus , cursiera Puch are raportul 52/14 nu pe 16..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

in primul rand, +1 dr_p

din iarna tot lucrez la un ssp pe care l-am adus in stadiul de functional acum 2 luni. Are cam asa:

-cadru si furca le taureau

-roti pe butuci novatec cu rulment, spite si nipluri negre - dtswiss, jante remerx taurus

-clesti frane tiagra

-manete frane tektro rl 720

-raport 52/18 - perfect pt mine

restul de piese e "legacy" :)

as mai vrea sa pun o sa misto si sa revopsesc cadrul, furca si pipa.

Problema cea mai mare am avut-o cu roata spate. pt ca are butuc de mtb de 135mm pe ea (roata a fost inainte pe un mtb de 26" cu adaptor la 28). A fost nevoie sa tai din distantorul butucului ca roata sa incapa in 127mm cat are cadrul + recentrata.

pozele sunt aici:

Imagine postată

PS: cum se pune o poza direct in post? Link image nu merge iar la upload am voie maxim poze de 22KB. wtf??

Edited by Traveller
in picasa dai click dreapta pe poza, Copy Image Location. In editorul de post din forum apesi Picture si dai paste. Si apare poza :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apeși pe butonul Image (sub smiley) și pui link cu poza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu puneam linkul la pagina si cel direct la poza. d-aici problema. thx

front view:

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde ai gasit manetele de frana si cat de bine se inteleg cu clestii de cursiera?

Share this post


Link to post
Share on other sites

par manete intermediare de cyclocross/sosea, deci pentru clesti de cursiera sunt facute. La Kerobike pe 1 mai am vazut 4-5 modele expuse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

sunt manete intermediare si sunt perfecte pt clestii de cursiera. le-am luat de pe bike-components.de cu 13 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropos, ce manete se inteleg cu clestii de cursiera, momentan am Avid FR5 si are cursa mica, trebuie sa strang zdravan. Am inteles ca Avid FR7 ar merge ?

LE: :) s-a postat cand aveam topicul deschis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reglajul FR7 modifica parghia foarte mult. Le am pe un mtb. Banuiesc ca modifica parghia atat in plus cat si in minus. Nu stiu daca atinge parghia unor manete dedicate insa.

Pe clesti de cursiera(niste antichitati) am http://www.bike-comp...BL-R550-L-.html

Nu pot sa zic care are parghia mai mare, poate o sa masor de curiozitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poti folosi si manete deore lx care permit modificarea parghiei. Dar iti recomand ceva dedicat, cum sunt cele tektro RL720, pe care le am si eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.