ratoiu

cursiera sau trekking

Recommended Posts

buna ziua si sarbatori fericite tuturor!

sunt intr-o mare dilema: nu stiu ce sa aleg intre o bicicleta de trekking (trek 8.5 ds sau merida crossway 500-D, poate chiar un 29er cu anvelope de trekking) sau o cursiera entry level (pana la 3.500 lei maximum). de mers, nu merg decat pe asfalt si, extrem de rar, pe poteci de padure.

fost posesor de cube ltd pro (cu care, prin oras, aveam impresia ca pedalez prin pilaf), nu reusesc sa inving prejudecatile referitoare la miturile legate de superioritatea franelor pe disc asupra franelor pe janta si de superioritatea furcilor mobile asupra furcilor fixe.

intrebarea este simpla: trasee gen transalpina sau transfagarasan sunt mai comfortabile de parcurs cu anvelope putin mai late (700x38) si furca mobila sau cu anvelope de cursiera si furca fixa.

estetic vorbind, eu as opta pentru simplitatea si eficienta cursierei, insa nici confortul unei biciclete de trekking nu este de lepadat.

important: am 44 ani si 95kg, conditie fizica peste medie pentru varsta mea, in ciuda unui BMI care tinde periculos spre obezitate :))

va multumesc pentru ajutor!

g

Share this post


Link to post
Share on other sites

E greu de zis, este o alegere strict personala si nu exista varianta buna si varianta rea. Ideal ar fi sa mergi (i.e. 100-200 km) cu o cursiera si cu o bicicleta de trekking si sa vezi care iti place mai mult. Daca nu ai ocazia, spune-ne ce anume iti placea la cum se comporta MTB-ul pe asfalt si ce nu; de aici ar putea reiesi care ti se potriveste mai bine.

O a treia varianta ar fi un ciclocross - poti sa ii pui anvelope mai late, ca pe bicicleta de trekking si atunci cand ai nevoie, poti sa intri cu ea si pe offroad.

Vezi ca sunt o gramada de topicuri la sectiunea "ciclocross", ca sa-ti faci o idee.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

E greu de zis, este o alegere strict personala si nu exista varianta buna si varianta rea. Ideal ar fi sa mergi (i.e. 100-200 km) cu o cursiera si cu o bicicleta de trekking si sa vezi care iti place mai mult. Daca nu ai ocazia, spune-ne ce anume iti placea la cum se comporta MTB-ul pe asfalt si ce nu; de aici ar putea reiesi care ti se potriveste mai bine.

O a treia varianta ar fi un ciclocross - poti sa ii pui anvelope mai late, ca pe bicicleta de trekking si atunci cand ai nevoie, poti sa intri cu ea si pe offroad.

Vezi ca sunt o gramada de topicuri la sectiunea "ciclocross", ca sa-ti faci o idee.

multumesc mult. si eu ma gandeam la un ciclocross, insa imi este putin teama de pozitia in sa. daca as alege o cursiera as alege una cu tubul orizontal mai inclinat, astfel incat pozitia sa fie mai dreapta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A cui poziţie, a ta? Nu prea văd ce are a face înclinaţia tubului cu ce poziţie adopţi tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca iti plac cursierele, "go for it!"

Daca iti plac ciclocrosurile, idem.

Dar atentie la echipare, in functie de ce trasee urmeaza sa abordezi. Dupa ce zici, cred ca ar trebui o bicicleta cu angrenaj triplu, chiar asa, atentie la greutate (nu de dragul bicicletei, de-al tau) altminteri risti sa ajungi sa urasti bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc mult. si eu ma gandeam la un ciclocross, insa imi este putin teama de pozitia in sa. daca as alege o cursiera as alege una cu tubul orizontal mai inclinat, astfel incat pozitia sa fie mai dreapta.

Nu ai de unde sa stii cum e pozitia pana nu incerci :) Desi pare neconfortabil, o cursiera luata pe masura si reglata corespunzator corpului tau este foarte confortabila. Exista mai multe reglaje si mici trucuri pe care le poti face pentru a schimba pozitia; pentru o pozitie mai dreapta, poti schimba pipa cu una mai scurta sau chiar cu rise, poti da saua mai in fata, poti lasa saua o idee mai jos decat in mod normal... in principiu singura pozitie care e mai neconfortabila e cea in care stai in coarne (la inceput iti obosesc mainile repede), dar eu spre exemplu stau rar asa prin oras, din cauza semafoarelor - cel mai mult stau in manetele de frana sau sus pe ghidon (cand sunt singur pe bulevard si am vizibilitate, adica nu exista riscul sa-mi sara un pieton in fata sau sa-mi taie vreunu' calea).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, inteleg ca nu m-am exprimat eu cum trebuie si haideti sa facem abstractie de confortul meu. intrebarea era una strict tehnica: pentru ture de 60, 70 km pe zi, pe asfalt, este musai sa am o cursiera, sau o bicicleta de trekking este ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia-ti un trekking, zic eu. La 95 kg, chiar daca ai avea 200 cm, parca-ti vine mai bine pe dansul decat pe o cursiera. Pe TA si TFG se poate urca si cu MTB, am vazut, ramane restul zilelor de rezolvat, cele in care mergi la munca sau la plimbare....

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU e musai nimic, poti merge 70 km asflat si cu mtb, si cu treking si cursiera. Ce-i drept cel mai eficient va fi cursiera.

Diferenta mare intre treking si mtb cu slickuri nu este.

Eu zis sa mergi pe cursiera. Dar sa fie o cursiera cu angrenaj triplu sau compac 50-34t (avand in vedere greutatea ta si proiecte Transalpina ).

Sau schimbi cauciucurile la mtb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca ciclocros-ul este ceea ce-ti doresti.

Iata de ce:

- trekking-ul nu difera cu nimic de un MTB cu cauciucuri putin mai inguste si fara crampoane. Eficienta deplasarii depinde in mai mare masura de calitatea angrenajelor/rotilor decat de diametrul roti...Deci, ai putea incerca MTB-ul cu slick-uri (schwalbe kojak) sa vezi daca te satisface.

- acelasi traseu pe sosea pe care-l faceam cu trekking-ul (entry level, ce-i drept) in 90 minute, cu cursiera (vintage) il fulger in 50 minute. Si ajung mult mai odihnit la destinatie...

- spre deosebire de cursiera, ciclocrosul iti permite sa abordezi teren mixt (asfalt prost, poteci, etc) si are rapoarte mai friendly, potrivite pt panta si teren accidentat

Parerea mea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un ciclocros ar fi solutia ideala daca nu esti convins 100% ca vrei cursiera. In functie de starea drumului alegi ce cauciucuri pui.

Atat cursiera cat si ciclocros gasesti cu echipate cu Sora, eventual deraior Tiagra si furca de aluminiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acu' între noi fie vorba (şi ca să fiu cârcotaş), ce a dat el exemplu nu-s de trekking ci hibride cross... adică un fel de "MTB 29er de asfalt şi puţin offroad". De unde şi observaţia mai multor colegi de forum că nu-i mare diferenţă între ele şi un MTB, respectiv motivul pentru care lumea tot menţionează ciclocrosul.

Ca să clarific, şi cross şi ciclocros sunt hibride asfalt/offroad, dar cross pun accentul pe asfalt iar ciclocros pe offroad. A doua diferenţă importantă e că un cross are dotări de MTB iar un ciclocros de cursieră (frâne, transmisie, ghidon etc.) A treia ar fi că în lumea cursierelor şi implicit a ciclocros, că-s strâns înrudite, încă nu a pătruns nebunia cu furcile cu suspensie, deci se merge încă 99-100% pe furci rigide.

Ambele tipuri pot fi adaptate pentru preponderent offroad sau preponderent asfalt cu o simplă schimbare de anvelope.

Aş mai menţiona ceva apropo de ghidoanele de cursieră, şi anume atenţie ce iluzii îţi faci privind poziţiile mâinilor, în caz că n-ai mai folosit până acum. Când mergi pe undeva unde ai nevoie să ajungi la frâne sau schimbătoare rapid sau des (trafic, offroad) o să ţii 90% mâinile "on the hoods", adică sus pe coarnele frânelor.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam la asta ma gandeam si eu, n-am avut toate vorbele la mine.

Ok, va trebui pana la urma sa ne spui ce inaltime ai.

Nu mai bine iti iei doua bikle ? O cursiera ieftina si buna (daca ai pe la 182-186 iti vine asta http://www.निषिद्ध/biciclete/cursiere/cursiera-schauff-super-echipata-a112342666) si-nca una mai de toate zilele ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu recomand un speedbike pentru ce vrei tu! Adica un ciclocross cu flatbar in acceptiunea mea! Furca si cadrul de ciclocross sunt in general mai solide ca cele de cursiera si din punctul meu de vedere sunt mai bune allround! Nu m-as feri de franele pe disc la 95 kg! Furca fixa de carbon + anvelope mai groase... de 42 de exemplu iti ofera un confort destul de bun pe drum forestier!

Fie vorba intre noi... poti face lejer si 120-150 km pe un MTB 26 pe asfalt cu anvelopele potrivite! Viteze medii peste 25 km/h nu sunt greu de obtinut cu foaie 44!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt de parere ca un trekking bike este mult mai potrivit. Il vad mai confortabil, si cand zic acest lucru nu ma refer ca pe cursiera n-ai confort, doar ca-i altfel, un confort intr-o pozitie sportiva. Cu un trekking acoperi o plaja mai mare de necesitati, si cu niste gume bine alese poti sa stai la trena unei cursiere, daca nu depaseste 35km/h :)

Pe un trekking poti sa ai o furca cu o cursa de 60mm, suficienta pentru drumurile din oras sau drumuri forestiere, poti monta si un portbagaj pentru piata sau de ce nu, pentru naveta zilnica la munca.

Mai sus te-a sfatuit cineva sa-ti cumperi doua biciclete, ceea ce nu-i chiar nu lucru rau dar daca vrei una universala, eu sunt de parere ca te-ar satisface un trekking, si-ti spun asta din experienta, ca posesor de cursiera si trekking bike. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam la asta ma gandeam si eu, n-am avut toate vorbele la mine.

Ok, va trebui pana la urma sa ne spui ce inaltime ai.

Nu mai bine iti iei doua bikle ? O cursiera ieftina si buna (daca ai pe la 182-186 iti vine asta http://www.निषिद्ध...pata-a112342666) si-nca una mai de toate zilele ?

am 1.83m

Share this post


Link to post
Share on other sites

va multumesc pentru sfaturi!

cred ca o sa merg pe ideea de hibrid, bicicletele pe care le-am mentionat eu, si anume trek 8.5ds si merida crossway 500-D, sunt pe 28", iar cadrul trek-urilor este cel de 29er, cu simpla deiferenta ca anvelopele sunt mult mai subtiri decat la 29er, iar furca este mai slabuta.

cat despre numarul de biciclete, daca ar fi dupa mine, mi-as cumpara 100.... imi plac si ca obiecte, nu numai pentru functionalitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si inca ceva

Eu sunt de parere ca un trekking bike este mult mai potrivit. Il vad mai confortabil, si cand zic acest lucru nu ma refer ca pe cursiera n-ai confort, doar ca-i altfel, un confort intr-o pozitie sportiva. Cu un trekking acoperi o plaja mai mare de necesitati, si cu niste gume bine alese poti sa stai la trena unei cursiere, daca nu depaseste 35km/h :)

Pe un trekking poti sa ai o furca cu o cursa de 60mm, suficienta pentru drumurile din oras sau drumuri forestiere, poti monta si un portbagaj pentru piata sau de ce nu, pentru naveta zilnica la munca.

Mai sus te-a sfatuit cineva sa-ti cumperi doua biciclete, ceea ce nu-i chiar nu lucru rau dar daca vrei una universala, eu sunt de parere ca te-ar satisface un trekking, si-ti spun asta din experienta, ca posesor de cursiera si trekking bike. :)

si m-a mai sfatuit cineva sa merg cateva zeci de kilometri cu fiecare tip de bicicleta, numai ca asa ceva nu se prea poate face in romania. in toate magazinele de biciclete in care am intrat, cand vine vorba despre un test ride, parca ii intepi pe vanzatori cu un ac in inima: se albesc, incep sa transpire, afli cum ca toate bicicletele de test sunt chiar in teste, ca nu vor fi libere decat peste cata saptamani etc. singurii care sunt super ok din punctul acesta de vedere sunt cei de la bikenature, care chiar te lasa sa pedalezi putin pe biclele de test. cei dela surmont stau cu ochii pe tine ca pe butelie si nu te lasa sa mergi decat pe fasia de asfalt, lunga de 10m, din fata magazinului. iar asta nu se poate numi test.... mai sunt de laudat cei de la mos ion roata, care sunt extrem de atenti cu reglarea bicicletei in functie de anatomia celui care merge cu ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-ti lua un hibrid, o bicicleta de cross. Impropriu denumit de tine, "trekking", hibridul este in general o optiune de "prima bicicleta cumparata", ceva ce nu e nici cal nici magar, de care orice incepator se plictiseste pina la urma inca in primul an, pina ii e clar ce doreste sa faca. Iti spun asta din experienta personala. Hibridul, cross-ul este o bicicleta foarte utila pe un gen de drum care la noi nu exista, acele Fahhradwege prin paduri, care nu au legatura cu asfaltul, dar sunt in esenta niste drumuri amenajate si intretinute, nu sunt niste trasee offroad la intamplare.

Daca ai avut mtb si nu i-ai vazut eficienta in oras, mergi mai mult pe asfalt, atunci renunta la prejudecati si ia-ti ceva cu furca fixa. Cea mai versatila alegere ramane ciclocrosul (mai ales daca are si prindere pe furca spate pentru portbagaj) pentru ca poti pune si cauciucuri mai late si/sau profilate pe el in functie de context, iar iarna nu intra in hibernare precum cursiera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:))

Asta insemnand ce?

de mers, nu merg decat pe asfalt si, extrem de rar, pe poteci de padure.

Asta ai spus. Crezi ca faceam o recomandare in bascalie?

Eu am o astfel de bicicleta si este cum am spus, bine realizata, versatila(suporta toate tipurile de frane, are montantii pentru disc,VB, se poate pune si canti), se pliaza si nu ocupa mult loc(multi se plang de spatiu, si pe asta o poti tine si in portbagajul masinii nu neaparat in casa).

Suporta roti de 26 cu frane std, suporta roti cursiera fara modificari si roti 28 cu modificare(taiere a unor distantiere care nu afecteaza stabilitatea cadrului)

Suporta mai mult de 105 kg, probat.

Nu, nu am afaceri sau discount de la firma respectiva.

Era o sugestie serioasa si nicidecum una de amuzament.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu sunt de acord nici cu parerea ca bicicleta cross nu e mai rapida ca un MTB cu slickuri (post no. 10), nici cu parerea ca bicicleta cross e pentru incepatori si ca acestia se plictisesc de ea repede (post no. 20). Dupa cum am spus, chestiile astea sunt foarte subiective (lucru care se vede si din numarul de pareri de pe topicul acesta). Insa...

Eu daca as avea loc de mai multe biciclete in casa as pastra si un cross strict pentru oras, pentru ca, din experienta mea, e mai rapid decat un MTB cu slickuri insa ofera o pozitie mai comoda pentru oras decat o cursiera/ciclocross (care pot fi comode, insa sunt facute pentru drum lung si viteze mai mari decat prind eu cu cursiera in oras). Sincer sa fiu, imi pare rau ca am ales ca bicicleta secundara, "pentru oras", o cursiera, mi se pare prea sportiva si nu o pot exploata la maxim in traficul aglomerat din Bucuresti.

EDIT: si, dupa cum am mai spus, cursiera mi se pare greu de folosit in oras, incepator fiind http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/6890-transformare-mtb-pentru-sosea-sau-cursiera-sh/page__view__findpost__p__472432

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate am eu prejudecati, la 183 cu 95 kg nu mi se pare potrivita o cursiera. Desigur, este o alegere personala, parerile pe forum sunt subiective. Vorba unui coleg intr-o alta discutie aici : "fiecare face ce vrea cu banii sai". Si trekking eu cred ca inseamna altceva decat o hibrida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi dau si eu cu parerea:

- o cursiera e clar cel mai rapid mijloc de a te deplasa pe o sosea de calitate; in momentul in care o iei pe drumuri judetene pline de gropi, poti sa-ti iei adio de la avantajele cursierei (va trebui sa mergi mai incet pentru a proteja bicicleta si pentru a avea un oarecare confort la pedalat)

- un ciclocross e un pas excelent pentru a rezolva problemele drumurilor spurcate si iti va permite si sa o iei pe drumuri forestiere, din cauza ca iti permite cauciucuri cu balonaj ceva mai mare si chiar si cramponate, pastrand multe din avantajele cursierei - dropbars, cadru si furca rigide si usoare, transmisie eficienta)

- la ciclocross poti avea probleme de obisnuinta cu ghidonul curbat si mult mai ingust decat e in general unul drept (46 cm latime in cel mai bun caz pentru dropbars, chiar si 60 cm pentru unul drept); in cazul asta, solutia e un trekking full rigid, numit ocazional si bicicleta fitness (deci nu cu furca cu suspensii cum e Crossway-ul, ci de exemplu Merida Speeder); cadrul va avea o geometrie foarte apropiata de cel de cyclocross, vei putea monta cauciucuri de balonaj mai mare (poate chiar mai mare decat la bicicleta de cyclocross - depinde de geometria cadrului respectiv), dar vei avea ghidon drept si comenzi de MTB, impreuna cu un pret ceva mai mic dat de diferenta de pret dintre ergopowerele de pe cyclocross si manetele de MTB de pe trekking

- varianta trekking cu furca cu suspensie mi se pare o strutocamila destul de nefericita; in primul rand, furcile de trekking sunt de obicei considerabil mai proaste decat cele de MTB din aceeasi gama de pret, mult mai rar gasesti furci cu lockout pe trekking-uri (un aspect foarte important faptul ca poti bloca furca atunci cand dai de o urcare pe sosea), cu o greutate finala comparabila cu cea a unui MTB si cu un plus minor de viteza la mersul pe sosea fata de un MTB cu slick-uri si cam aceeasi echipare

In concluzie, as zice sa alegi dintre un cyclocross si un trekking full rigid, in functie de cat de tare crezi ca te va deranja ghidonul de cursiera si de faptul ca, in general, un trekking la acelasi pret cu un cyclocross va avea o echipare usor mai buna.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.