ratoiu

cursiera sau trekking

Recommended Posts

Fara intentia de a nega eleganta si performanta unei cursiere, versatilitatea unui ciclocross si posibilitatile unui MTB pe teren accidentat, fara intentia de a lauda sau critica sfaturile destepte si bine intentionate de mai sus as vrea sa fac citeva observatii / completari:

poti sa ii pui anvelope mai late, ca pe bicicleta de trekking

Cind au aparut cauciucurile “baloon” foarte multi producatori de biciclete trekking (eu prefer sa le numesc biciclete de excursie / biciclete de calatorie) n-au ezitat sa monteze marimile 622 – 50.

trekking-ul nu difera cu nimic de un MTB cu cauciucuri putin mai inguste si fara crampoane

Interesant …

Nu-ti lua un hibrid, o bicicleta de cross … hibridul este in general o optiune de "prima bicicleta cumparata", ceva ce nu e nici cal nici magar, de care orice incepator se plictiseste pina la urma inca in primul an, pina ii e clar ce doreste sa faca

Eu sint incepator de 10 ani si inca nu m-am plictisit.

Faptul ca tot mai multi cicloturisti prefera biciclete de cross a determinat producatorii sa doteze cadrele cu posibilitati de montare aparatori, portbagaje, suporti bidoane.

Cross (aluminiu) / 28" / 622-50

Imagine postată

Furca e un accident de concept-design-constructie; nu reusesc s-o prapadesc ca s-o schimb cu una fixa de otel.

“Trekking” (otel) / 28" / 622-37 ??

Imagine postată

“Trekking” (aluminiu) / 28" / 622-50

Imagine postată

"Trekking" (otel / handmade / la comanda) / 28" / 622-50

Imagine postată

Aporopo "Fahrradweg" si "drumuri padurete"

Imagine postată

Corect este ca bicicletele de mai sus nu sint nici cal nici magar, nu difera cu nimic de un MTB cu cauciucuri putin mai inguste si fara crampoane :rolleyes: , sint niste Tohanuri mai moderne care se preteaza pentru drumuri lungi si foarte lungi cu sau fara desagi, plimbat prin padure, facut naveta, mers la cumparaturi, recoltat obervatii dispretuitoare de la "cunoscatori", si, si, si ...

Se poate merge si prin ploaie si noroaie mai civilizate fara ca pilotul sa arate dupa ca un "Streifenhörnchen"

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta insemnand ce?

Asta ai spus. Crezi ca faceam o recomandare in bascalie?

Eu am o astfel de bicicleta si este cum am spus, bine realizata, versatila(suporta toate tipurile de frane, are montantii pentru disc,VB, se poate pune si canti), se pliaza si nu ocupa mult loc(multi se plang de spatiu, si pe asta o poti tine si in portbagajul masinii nu neaparat in casa).

Suporta roti de 26 cu frane std, suporta roti cursiera fara modificari si roti 28 cu modificare(taiere a unor distantiere care nu afecteaza stabilitatea cadrului)

Suporta mai mult de 105 kg, probat.

Nu, nu am afaceri sau discount de la firma respectiva.

Era o sugestie serioasa si nicidecum una de amuzament.

ok, scuze, scuze.... n-as fi crezut ca te vei inflama asa usor. problema este ca eu, unul, la 95 de kile, ma vad ca pe un monstru, nu ca pe unul care ar putea folosi o bicla plianta. si nu, nici macar nu mi-a trecut prin cap ca ai fi actionar la o firma care vinde asa ceva. si chiar daca erai, ce ar fi fost rau in asta????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara intentia de a nega eleganta si performanta unei cursiere, versatilitatea unui ciclocross si posibilitatile unui MTB pe teren accidentat, fara intentia de a lauda sau critica sfaturile destepte si bine intentionate de mai sus as vrea sa fac citeva observatii / completari:

poti sa ii pui anvelope mai late, ca pe bicicleta de trekking

Cind au aparut cauciucurile “baloon” foarte multi producatori de biciclete trekking (eu prefer sa le numesc biciclete de excursie / biciclete de calatorie) n-au ezitat sa monteze marimile 622 – 50.

trekking-ul nu difera cu nimic de un MTB cu cauciucuri putin mai inguste si fara crampoane

Interesant …

Nu-ti lua un hibrid, o bicicleta de cross … hibridul este in general o optiune de "prima bicicleta cumparata", ceva ce nu e nici cal nici magar, de care orice incepator se plictiseste pina la urma inca in primul an, pina ii e clar ce doreste sa faca

Eu sint incepator de 10 ani si inca nu m-am plictisit.

Faptul ca tot mai multi cicloturisti prefera biciclete de cross a determinat producatorii sa doteze cadrele cu posibilitati de montare aparatori, portbagaje, suporti bidoane.

Cross (aluminiu) / 28" / 622-50

Imagine postată

Furca e un accident de concept-design-constructie; nu reusesc s-o prapadesc ca s-o schimb cu una fixa de otel.

“Trekking” (otel) / 28" / 622-37 ??

Imagine postată

“Trekking” (aluminiu) / 28" / 622-50

Imagine postată

"Trekking" (otel / handmade / la comanda) / 28" / 622-50

Imagine postată

Aporopo "Fahrradweg" si "drumuri padurete"

Imagine postată

Corect este ca bicicletele de mai sus nu sint nici cal nici magar, nu difera cu nimic de un MTB cu cauciucuri putin mai inguste si fara crampoane :rolleyes: , sint niste Tohanuri mai moderne care se preteaza pentru drumuri lungi si foarte lungi cu sau fara desagi, plimbat prin padure, facut naveta, mers la cumparaturi, recoltat obervatii dispretuitoare de la "cunoscatori", si, si, si ...

Se poate merge si prin ploaie si noroaie mai civilizate fara ca pilotul sa arate dupa ca un "Streifenhörnchen"

multumesc pentru raspuns si pentru fotografii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia mai uita-te odata in oglinda.

Fa un exercitiu de memorie si aminteste-ti daca ai fost invitat sa faci macar figuratie in vreun film horror.

Daca nu ai trait un soc si nici nu ai aparut in distributie inseamna ca esti om normal, nu monstru.

Bicicleta aia duce mai mult de 115 kg, probat de mine :D

A urcat Transul de cateva ori, a mers pe sosea suficient, incarcata de hangarale si de copii(spate unu fata unu).

Nu-i o plianta oarecare si daca odata stransa in pozitia de cadru folosibil tu clintesti vreo incheietura, eu o pilesc si o presar pe margarina, apoi mi-o bag pe gat.

Era doar o sugestie. Nu m-am inflamat deloc, dar n-am inteles ce sugera animatul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

va multumesc tuturor pentru ganduri, sfaturi si observatii. paradoxal, acum sunt si mai debusolat decat eram cand am facut apel la voi, chiar daca ratiunea incepe din ce in ce mai mult sa o apuce pe acelasi drum cu inima, adica cel care duce catre o furca fixa si roti subtirele, chiar daca nu chiar ca cele de cursiera. ori ciclocross, ori cevas gen speeder-ul de la merida. singura chestie este ca bicicletele de ciclocross sunt destul de scumpicele!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. Nici eu nu inteleg prea bine cum se poate pune cu atata usurinta semnul egal intre o bicicleta cross si un mountainbike, fie el si cu slick-uri. Am si de una si de alta, iar superioritatea pe sosea a cross-ului, data de rapoartele de transmisie si marimea rotii, este mai mult decat evidenta. Pana sa ajunga combinatia 42-11 si roata de 26' a mountainbike-ului la 48-11-le si rotile de 28' ale cross-ului e... pedale multe... :)) Din punctul asta de vedere cross-ul e mult mai aproape de o cursiera cu grup compact.

Asa ca, daca iti doresti drumuri dese prin oras, alternate cu ture lungi de sosea (mai ales autohtona) si mai traversezi ocazional si cate o padure, pe forestier, cross-ul isi are locul lui. Nu voi face niciodata asta cu mountainbike-ul, nici cu cursiera. Poate cu un ciclocross.

P.S. ratoiu, suntem aceeasi generatie (eu acuma fac 45), avem (aproape) aceeasi inaltime (eu am 1,85), dar eu oscilez acuma intre 120-125kg (si-am fost si la 132). Poti sa-ti iei linistit un cross, daca un ciclocross zici ca e prea scump.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

va propun sa definim niste termeni: ce inseamna bicicleta (de) cross, bicicleta (de) trekking si bicicleta hibrida si sa dati, eventual un exemplu de model din fiecare categorie.

va multumesc anticipat!

ps:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ratoiu, am explicat mai sus în mare cum se identifică cross şi ciclocros. "Hibridă" e un termen generic aplicat acestor "corcituri".

Iar exemple de trekking a dat Frank mai sus. Sunt biciclete caracterizate de posibilitatea de a parcurge distanţe lungi şi foarte lungi zilnic, de a căra bagaje şi de a fi autosuficiente în cursul unei călătorii. Asta înseamnă confort pentru ciclist, dar şi eficienţă de pedalare, înseamnă montanţi multipli pentru portbagaje, bidoane de apă, apărători şi alte accesorii, deseori au ghidoane de trekking sau bar-ends pentru a permite poziţii multiple pentru mâini. Trebuie să fie rezistente la greutăţi şi fiabile, să nu te lase în drum, şi nu strică să fie uşoare. Mai exact nu pot să le definesc, poţi obţine bicicletă de trekking din orice fel de cadru sau mărime de roată, cred că singurul factor comun şi necesar sunt montanţii de portbagaje. Restul se obţine din aranjamente de ghidon, pipă, şa, anvelope, accesorii etc. pe gustul fiecăruia. Deseori vor avea roţi de 28" cu anvelope medii spre groase, şi-n general posesorii pun pe ele accesorii (portbagaje, genţi, lumini) şi componente de bună şi foarte bună calitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum explicatiile pentru bicicletele de excursie (trekking) si ciclocross s-au dat foarte precis, mai adaug doar un exemplu de bicicleta (de sosea) hibrida :

Imagine postată

Adica un cadru si furca de cursiera (nu incap anvelope mai mare de 700x28), angrenaj de cursiera triplu, ghidon drept cu manete si schimbatoare "asortate".

Nu e pentru excursii lungi, ca nu are montanti de portbagaje.

Pornind de la structura ei, daca furca si cadrul sunt construite sa primeasca si anvelope mai balonate (cramponate) pana in 700x47, obtii un cross.

Share this post


Link to post
Share on other sites

incep sa inteleg. este un jargon al dracu' de neprietenos, de vreme ce nu este ghidat de nicio regula clara, ci numai de interpretari mai mult sau mai putin subiective.

din cate inteleg, un speeder de la merida sau un speedster de la scott ar putea fi bicle de trekking daca le-as monta portbagaje, insa un adevarat touring bike (cred ca asta intelegeti voi prin trekking) ramane un surly long haul trucker sau un trek 520, corect?

iar in chip de concluzie, as putea afirma, oare, ca pentru transalpina sau transfagarasan (iertati-ma, insa nu am fost nicicand un mare impatimit de prescurtari), un speeder echipat cu protbagaj este o scula acceptabila?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din punctul meu de vedere, Merida Speeder e o bicicleta excelenta pentru genul asta de activitate (mers preponderent pe sosele nu tocmai grozave si perspectiva de a face cicloturism cu ajutorul ei), insa verifica un lucru inainte s-o cumperi: ce balonaj maxim al cauciucurilor suporta cadrul si furca. Din cate stiu, vine stock cu cauciucuri de 32mm si din ce pare in poze, ai putea pune linistit niste 37-uri slick sau semi-slick. Cu toate astea, daca vrei sa montezi cauciucuri mai balonate de atat, ar fi bine sa verifici inainte sa o cumperi daca se poate.

Altfel, o bicicleta de genul ala cred ca ti-e cea mai potrivita. Daca chiar vrei sa faci cicloturism rutier, cam asta e calea - bicicleta rigida cu roti de 28" si posibilitatea de a monta cauciucuri ceva mai groase (minim 32), portbagaje si aripi (desi aripi in principiu le poti monta pe orice bicicleta, ocazional cu ceva improvizatii). Nu uita sa aloci in bugetul tau o suma de bani si pentru investitiile ulterioare (portbagaje si genti de calitate, diverse accesorii si, poate cel mai important, o sa care se impaca foarte bine cu posteriorul tau - o sa ai nevoie cand ai de mers cateva zile in sir pe bicicleta).

Acuma nu zic neaparat sa mergi doar pe Merida aia. Mie personal Merida imi place ca marca si consider ca au un raport calitate pret destul de bun, dar nu exclude nici alte variante, cat timp se incadreaza in aceeasi categorie de biciclete.

Si evident, transfagarasanul si transalpina se pot face cu bicicleta aia. In final tot ce conteaza sunt rapoartele angrenajului, cu care mai poti jongla ulterior in functie de necesitati. Din cate vad, Merida Speeder vine cu pedalier 48-38-28 si caseta 11-25. Dupa mine, ar fi bine sa iei o caseta 11-28 sau 13-28, daca nu chiar 11-32 in cazul in care vrei sa abordezi muntii incarcat cu bagaje. 28/25 ca raport minim ar fi suficient pe sosea daca n-ar trebui sa cari si vreo 20 kg de bagaje dupa tine, altfel s-ar putea sa fie cam greu pe pante mari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

va propun sa definim niste termeni: ce inseamna bicicleta (de) cross, bicicleta (de) trekking si bicicleta hibrida si sa dati, eventual un exemplu de model din fiecare categorie.

va multumesc anticipat!

Bicicleta de cross este o prescurtare a termenului bicicleta de "ciclo cross" in esenta este o cursiera sau "bicicleta de sosea" preparata pentru competitiile de ciclism care au si portiuni de noroi - pamant - macadam - asfalt. Similar masinilor de Formula I trebuie sa respecte un standard extrem de bine definit ( nu intru in detaliu ). Poti pune semnul egal intre : cross = ciclo cross respectiv cursiera = bicicleta de sosea. Si semnul ~ ( asemenea sau asemnator ) intre ciclo cross ~ cursiera .

Bicicleta de trekking defineste sau acopera toate bicicletele cu roti de 28 pregatite sa faca fata unui drum lung si foarte lung, pe diferite tipuri de teren unde teoretic poate ajunge si o masina. Principala lor caracteristica deriva din faptul ca pot cara bagaje grele fara a compromite manevrabilitatea. Nu au ghidon de cursiera, 50% au suspensie , 50% nu, teoretic geometria este asemanatoare cu cea a bicicletei urbane si mult diferita de cea a MTB -ului. Angrenajul este intre MTB si Cursiera cu precadere spre MTB. Grosimea rotilor este peste ciclo cross si implicit cursira dar nu ajunge in zona MTB-ului.

Bicicleta hibrid este un termen care nu are sent fara un context clar. Sfatul meu este sa-l ignori in 99% din cazuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicleta de cross este o prescurtare a termenului bicicleta de "ciclo cross" in esenta este o cursiera sau "bicicleta de sosea" preparata pentru competitiile de ciclism care au si portiuni de noroi - pamant - macadam - asfalt. Similar masinilor de Formula I trebuie sa respecte un standard extrem de bine definit ( nu intru in detaliu ). Poti pune semnul egal intre : cross = ciclo cross respectiv cursiera = bicicleta de sosea. Si semnul ~ ( asemenea sau asemnator ) intre ciclo cross ~ cursiera .

Ciclocross-ul e ciclocross, cross-ul e cross. Sunt nevoit sa citez din wikipedia (nu tocmai cea mai credibila sursa in unele cazuri), insa eu am intalnit si in alte locuri si contexte definitia pe care o dau ei: http://en.wikipedia....bike#Cross_bike .

In principiu, in plaja larga acoperita de termenul de "bicicleta hibrida" intra mai multe tipuri de bicicleta (cross, fitness, trekking, etc) care au in comun faptul ca prezinta un amalgam de componente specifice fie bicicletelor de sosea, fie celor MTB, fara a fi 100% dedicata nici uneia dintre discipline.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu alte cuvinte fereasca Domnul sa iesi cu o bicicleta ( pur si simplu ) pe sosea sau la munte ca iti pica lantul in clipa in care ai trecut de limita intravilanului. trebuie musai denumita hibrid si subclasata in specii si subspecii gen cross - trekking.

Glumesc, dar dincolo de gluma este un sambure de adevar ce deriva din dorinta de a fi " mai cu mot " .

Share this post


Link to post
Share on other sites

O precizare, ca sa evit confuziile. Bicicleta despre care povesteam eu mai sus, recomandandu-ti-o inaintea unei cursiere si numind-o cross (hibrida cross, din descrierea lui wirespot), este asemanatoare cu bicicletele pe care le-ai prezentat in primul tau post (trek 8.5 ds sau merida crossway 500-D). Are cadrul ceva mai scurt, in unghiuri mai agresive si degajari ample ale furcii spate in zona anvelopelor. Are suspensie blocabila pe fata, frane pe disc, vine fara aparatori de noroi sau portbagaj si se utilizeaza ca atare. Poate inlocui, intr-o oarecare masura o cursiera, fiind sprintena la mers pe sosea, la cele cca.12,5 kg cat are. La fel, intra pe teren accidentat fara probleme, avand oarecum caracteristicile unui 29'-er cu roti mai subtiri, alaturi de o cursa ceva mai scurta a suspensiei.

Bicicleta de trekking are de regula un cadru mai lung, furca rigida, frane V, portbagaj, aparatori, cum sunt bicicletele prezentate de Frank. La capitolul greutate stau mai rau (dar nu-i musai) si la fel la aerodinamica, datorita aripilor si portbagajului (chestii pe care incepi sa le simti la viteze de peste 30km/ora). Sunt cocepute pt. mers asezat, la drum lung, eventual cu bagaje, protejandu-te si de ploaie. Aceste dotari te pot si incurca in anumite situatii pe teren accidentat, daca trebuie sa treci prin noroaie mari.

Acuma, ca exista diferite variatiuni la tema, asta-i evident. Cele mai multe biciclete de cross pot deveni foarte usor biciclete de trekking, prin adaugarea de portbagaj, aripi, etc.

In fine, bicicleta numita ciclocross este una specifica: anume un soi de cursiera adaptata sa poata intra si pe teren accidentat. Are unghiuri specifice ale cadrului si degajari mai ample pt. balonajul rotilor. Nu se confunda de nici un fel cu cross-ul descris mai sus.

Dar pana la urma cred ca va conta prea putin denumirea unui tip de bicicleta, cat identificarea nevoilor la care aceasta bicicleta trebuie sa raspunda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi pe nota asta, cred că majikstone a pus punctul pe i, mai sus.

din cate inteleg, un speeder de la merida sau un speedster de la scott ar putea fi bicle de trekking daca le-as monta portbagaje, insa un adevarat touring bike (cred ca asta intelegeti voi prin trekking) ramane un surly long haul trucker sau un trek 520, corect?

Corect. Au fost gândite de la bun început pentru trekking şi proiectarea se vede în fiecare detaliu. Long Haul Trucker chiar şi-a format un renume în domeniul ăsta.

Dar altfel definiţia bicicletei de trekking rămâne flexibilă. E poate cea mai permisivă categorie a ciclismului, singura regulă absolută fiind comoditatea, capacitatea de-a merge pe ea pe distanţe lungi... dar pe de altă parte asta ar trebui să fie valabil (la modul ideal) pentru orice bicicletă. Nici măcar treaba cu montanţii nu-i o regulă, există adaptoare pentru cadrele care n-au montanţii necesari.

iar in chip de concluzie, as putea afirma, oare, ca pentru transalpina sau transfagarasan (iertati-ma, insa nu am fost nicicand un mare impatimit de prescurtari), un speeder echipat cu protbagaj este o scula acceptabila?

E acceptabilă orice bicicletă ce corespunde nevoilor tale, cu care-ţi faci treaba şi-ţi atingi scopul şi te mulţumeşte. Asta cred că e una dintre ideile de bază ale ciclismului. (Imediat după "mergi cu bicicleta".)

Share this post


Link to post
Share on other sites

un 29er cu anvelope subtiri de trekking?????

cred ca diferenta absolut nesemnificativa de greutate dintre un 29er si un trekking (14,63 kg pentru un Merida Big Nine TFS 100-D vs. 14,02 kg pentru un Merida Crossway 300-D) este data de masa anvelopelor.avantajul 29er-ului ar fi, la echipare si geometrie cvasi identice, o furca mai solida. ambele pot primi aparatori de noroi si portbagaj. ce ziceti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totul este reglementat doar de intentiile si nevoile tale.

In furci mai mari poti pune diverse dimensiuni de anvelope, dupa necesitate.

In alea mici sau fit, poti pune doar atat cat suporta ele constructiv. Chiar daca furca suporta un 700x28 la maxim, va haraii ca toate visele cand e ud si aduna de pe sol toate prostiile. Poti folosi maxim 25 de fapt. Cam spre 29er te poti indrepta daca doresti balonaj voluptuos si confort. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu vreau balonaj voluptuos si viteza si usurinta in pedalare, combinata cu confortul si siguatna date de o furca de calitate corecta. un fel de strutocamila.

colac peste pupaza (sic!), tocmai ce am primit propunerea de a cumpara un giant seek 0 cu alfine 11. problema este ca este marimea M....

Share this post


Link to post
Share on other sites
nu vreau balonaj voluptuos CI viteza si usurinta in pedalare, combinata cu confortul si siguRatna date de o furca de calitate corecta. un fel de strutocamila. scuze pentru greselile de mai sus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă i-ai zis struţocămilă probabil că intuieşti că ceva nu-i în regulă...

Nu se combină furca cu suspensie (dacă la asta te refereai) cu anvelope subţiri pentru că nu prea are rost. Anvelopele sunt prima şi cea mai importantă suspensie, deseori cu nişte anvelope suficient de late poţi rezolva problema suspensiei fără să mai ai nevoie de furcă telescopică. Doi la mână, o furcă telescopică înseamnă 1 - 1,5 kg în plus faţă de una rigidă, pe când între nişte anvelope subţiri şi unele late în cel mai rău caz ai diferenţă de 300-500g (amândouă). Trei, furca rezolvă numai partea din faţă, cu spatele ce te faci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.