kriss

Cursieră second hand - mic indrumar achizitionare

Recommended Posts

În ultima perioadă de timp s-au Înmulţit cererile - pe piaţa bicicletelor second hand - pentru cursiere. Pe cât de atractive pot părea ofertele pentru bicicletele second hand, pe atat de riscantă poate deveni achizitionarea. Prin urmare, solicit ajutorul membrilor forumului pentru Împărtăşirea cunoştinţelor referitoare la modul de achiziţionare a unei biciclete second hand.

După părerea mea, unul din cele mai importante lucruri este să mergi Însoţit de un cunoscător al bicicletelor, persoană În care să ai Încredere.

- să te asiguri cumva că bicicleta nu este furată

- să verifici starea cadrului să nu fie lovit, sudurile la Îmbinări, zgârieturi adânci.

....

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La un cadru de aluminiu cu furca spate din carbon trebuie analizata foarte bine lipirea/imbinarea materialelor. La cadrele mai vechi, mai vechi de 7-8 ani, exista posibilitaeta ca lipiturile/imbinarile sa cedeze. La acea vreme adezivul utilizat avea termen de valabilitate de maxim 5 ani, si acest lucru in cazul in care excludem socurile sau utilizarea necorespunzatoare a cursierei.

Acest lucru se poate verifica relativ usor prin analiza vopselei aplicate pe imbinaturi. Daca au aparut fisuri sau daca vopseaua s-a exfoliat cu siguranta acel cadru nu mai poate fi utilizat in conditi optime de siguranta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna initiativa @kriss.

Astept in continuare sfaturi care sa ne ajute, pe noi cei care suntem la inceputul microbului :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu sunt momentan in situatia de o cauta o cursiera, la o prima cautare am vazut preturi pe net mult marite pt ce ofera bicicletele respective si anume biciclete revopsite, care nu au multe din piesele originale sau bicilete comune f vechi ca peugeot , bicilete nemtesti, etc , semicursiere fara aripi cu pret de cursiera, la preturi peste 100E, asta daca vorbim de biciletele ieftine cu care sa poate iesi oricine la plimabre, de facut miscare, fara prea mari pretentii. Aceste biciclete nu cred ca merita sa coste mai mult de 200-250 ron. aici vorbesc de cursierele de otel

cursierele decente cred ca pot fi gasite in plaja 200-300E, dar si aici e greu de facut o clasificare de pret pt ca intervine factorul personal, ce preferinte are fiecare: otel, aluminiu, carbon

cred ca cel mai important la o bicicleta sh:

-vopseaua originala - un cadru lovit, sudat, se poate aranja impecabil si revopsi fara a lasa nici o urma de indoiala

-fara jocuri vizibile la angrenaje

-starea generala - cred ca se poate observa o bicilceta cosmetizata pt vanzare fata de una intretinuta de la inceput

PS: as vrea sa cumpar o cursiera de la un mosulet care nu mai poate mergea pe ea ; astia le ung, lustruiesc dupa fiecare iesire, n-ai sa vezi un mos ca sare bordura cu ea si nici unul n-o sa-ti dea bicicleta "pt o tura", o ridica la nivel de obiect de cult, o asemenea bicicleta merita intretinuta si respectata,

una de aluminiu care noua e 300-400E e genul de bicicleta careia sa-i rupi capul, dupa 2 ani o faci frumoasa si-ti scoti jumate din bani, parerea mea

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.O revospire - daca nu e vorba de o "restaurare" - ascunde ceva. In plus, prin revopsire, dispare valoarea de colectie!

2.Furca schimbata - indica un posibil accident!

3. Roti/jante/butuci diferiti - indica un posibil accident!

4. Orice lovitura, indentatie in cadru - o catastrofa pe cale a se intampla!

5. Piese alandala, inferioare celor orginale - improvizatie pentru a fi vanduta repede!

6. Cand vanzatorul face mentiunea "vintage" - inseamna doar ca e veche si uzata!

7. Cand vanzatorul face mentiunea "pentru cunoscatori" - insaemna o bicicleta veche, banala si la suprapret!

8. Cand vanzatorul face mentiunea "adusa din Germania" - inseamna fier vechi spalat cu furtunul!

9. Daca e veche si cu piese "entry level" nu merita cumparata decat daca e NOS!

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

o bicla veche,dar ingrijita (vb aici de otel) isi poate face treaba ft bine...evident,acum depinde si de gust (mie unul imi plac ft mult astea vechi )

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorin7sorin a punctat foarte bine!

-fara jocuri vizibile la angrenaje

Multi vad ca inca se tem sau refuza sa cumpere o bicicleta care are "joc" la momobloc, de exemplu. Din fericire, azi e foarte usor si relativ ieftin de schimbat acest monobloc.

Exemplu NEGATIV de anunt:

Bicicleta cursiera Colnago Mexico Record Ora 1972 stare buna, de colectie (nr. intadevar este un model de colectie)

sa x-mission pro (nr. adica?)

jante Remerx. (nr. aproximativ 80 ron in magazin)

frane campagnolo (nr. probabil doar asta mai e original la bicicleta)

pedale spd (nr. mai bine nu ar mai fi spus)

model foarte rar (nr. intradevar este rar)

nu trimit prin posta sau curier ,predare personala! (nr. nu cumva sa o vezi si sa dau banii degeaba pe transport)

nu vand cadrul separat sau alte piese separat (nr. cadrul adica doar ceea ce valoreaza la aceasta bicicleta)

nu puneti intrebari aiurea (nr. :) )

cititi descrierea (nr. ce descriere?)

nu licitati aiurea (nr. corect!)

alte intrebari pe forum

Pret: 3300 ron

Exemplu POZITIV de anunt:

Se vinde cursiera Schauff,fabricata in Germania,cu cadru din otel Columbus SLX-fara indoiala cele mai rezistente cadre. (nr. discutabil. Mai degraba cele aai usoare decat cele mai rezistente. Dar, oricum ar fi SLX-ul e unul dintre cele mai buna tevi pentru cadre)

http://www.schauff.d....php?language=e

2 foi si 8 pinioane (nr. inca de actualitate si se gasesc piese usor)

Echipata COMPLET Shimano 600: -ergopowere (nr. 600 este fostul Ultegra ceea ce este apropape de top)

-butuci

-schimbatoare

-frane,

-tija scaun,etc

-grup pedalier

Roti-Mavic,stare excelenta,cauciucuri Rubena Syrinx NOI. (nr. butuci 600, cercuri Mavic si caucucuri noi nu suna deloc rau)

Pedale-Shimano SPD-de viteza. (nr. de fapt sunt SPD SL dar se intelege si se vede din poze)

Sea-Selle San Marco-personalizata pentru Schauff. (nr. frumoasa si buna)

Lant-Sachs

Ghidon ITM.

Bicicleta se prezinta foarte bine in general,cu foarte mici imperfectiuni de ordin estetic. (nr. corect!)

Se vinde complet revizuita si pregatita de sezon,cu cauciucuri noi,ghidolina schimbata,toate cablurile inlocuite cu unele noi. (nr. deci fara probleme)

Bicicleta este reglata,centrata si unsa,gata de a fi luata la alergat.Nu are jocuri,opt-uri sau alte astfel de probleme.

Mentionez ca toate piesele cursierei sant cele originale,nimic nu a fost schimbat,in afara de consumabile.Grupul Shimano 600 este ultima versiune inainte ca numele acestuia sa fie schimbat in Ultegra 600,apoi doar Ultegra. (nr. deci nu mai trebuie sa cheltuiesti alti bani)

Pret usor negociabil.

Pret: 1200 ron

Mentionez ca nu am nici o legatura cu vreunul din anunturile de mai sus fiind luate aleator de pe net.

mie unul imi plac ft mult astea vechi

Daca e vorba de placut ca aspect, da, si mie imi plac mai mult cele vechi.

Daca e vorba de "calarit" inseamna ca nu ai mers pe una noua :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.O revospire - daca nu e vorba de o "restaurare" - ascunde ceva. In plus, prin revopsire, dispare valoarea de colectie!

O revopsire poate "ascunde" necesitatea unui upgrade vizual existent la un moment dat.

Eu eu am luat o cursiera cu vopseaua matuita, dar in stare buna. Am decis sa o revopsesc. Arata de 10x mai bine decat cu vopseaua originala, chiar daca i-a scazut "valoarea de colectie".

Apropo, vorbim despre biciclete de calarit in fiecare zi sau despre piese de colectie, de lustruit in weekend si etalat la intalniri?

3. Roti/jante/butuci diferiti - indica un posibil accident!

Fals. La o cursiera veche devine o necesitate la un moment dat sa schimbi rotile(sau doar jantele/butucii). Iar daca aceste schimbari au loc decalat rezulta doua roti diferite.

4. Orice lovitura, indentatie in cadru - o catastrofa pe cale a se intampla!

Nu neaparat. Eu o mica lovitura pe un cadru Reynolds si pana acum nu s-a intamplat nicio "catastrofa".

Depinde si de lovitura. Nu generaliza.

Cu celelalte puncte sunt de acord.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Că veni vorba, am văzut şi eu vânzători SH care refuză să trimită în alte localităţi. Credeam că e omul comod şi n-are chef să se complice. Dar lăsaţi să se înţeleagă că e ceva mai dubios la mijloc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu am vrut sa expediez prin posta.

Am vandut un Neuzer, la banii cu care l-am dat era mai mare daraua decat ocaua cu expediatul prin posta sau curier.

Am mizat pe faptul ca in Bucuresti (sau intr-alt oras mare) sunt sanse mai mari sa vinzi loco, daca vindeam in vreun orasel din provincie cred ca era mai greu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

As mai adauga pentru necunoscatori trei mari detalii, unul specific la cursiere si doua valabile la orice bicicleta (cu exceptia cazului cand vrei neaparat o bicicleta vintage):

1. nu luati cu manetele de schimbator pe cadru, de 20 de ani incoace schimbarea vitezelor se face de pe manetele de frana, o bicicleta cu manete pe cadru nu iti va permite sa faci ciclism adevarat, unde se merge in pluton, la cativa cm de roata colegului si se schimba pinionul uneori si de mai multe ori pe minut. Achizitia ulterioara a unor manete combinate tip STI/Ergo e foarte costisitoare.

Iar cele valabile la orice bicicleta:

2. nu luati biciclete cu transmisii istorice, cu 6-7-8 pinioane, pentru ca nu se mai gasesc componente decente sa le inlocuiti iar un upgrade este foarte costisitor. Luati de preferat pe 10 pinioane, standardul actual inclusiv in gama de jos Tiagra, sau macar pe 9. Schimbarea ulterioara aduce de asemenea costuri mari

3. atentie la amanunte de incompatibilitate cu standardele moderne, cum ar fi gatul furcii de 1', acum standardul fiind de 1 1/8, angrenajul sa fie macar cu monobloc, etc...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

.......

3. atentie la amanunte de incompatibilitate cu standardele moderne, cum ar fi gatul furcii de 1', acum standardul fiind de 1 1/8, angrenajul sa fie macar cu monobloc, etc...

Ăsta este un sfat bun ! Am păţit-o !

Share this post


Link to post
Share on other sites

TOATE sfaturile lui hcampian sunt excelente pentru cei care vor sa se implice in fenomenul ciclism pana undeva mai departe decat mersul la plimbare.

Poate chiar ar trebui puse undeva mai la vedere.

Pentru ceilalti, plimbaretii, cred ca se pot admite unele mici derogari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aş avea două obiecţii mici, mai mult aşa ca să fiu cârcotaş:

La 2: Poate nu vrei ceva "decent". Adică poate nu te dai pe munte sau faci road training puternic, ci vrei ceva mai nepretenţios. În cazul ăla eu n-aş strâmba din nas la 7 pe filet şi cu atât mai mult la 8 pe casetă (la 6 pe filet da). Încă se găsesc piese ieftine şi noi şi SH pentru astea. Şi nu cred că 8 pe casetă va fi demodat prea curând.

La 3: Dacă vrei furcă telescopică da, clar vrei 1 1/8" threadless. Dar dacă vrei furcă rigidă, eu de exemplu prefer 1" cu filet pentru că la aceeaşi furcă poţi obţine cu adaptoare filet/threadless şi pipe threadless combinaţii mult mai variate decât ce poţi face pe un gât threadless deja tăiat.

În rest şi-n general, perfect de acord cu sfaturile. În special treaba cu standardele moderne, poţi da oricând peste schimbătoare neindexate, transmisii exotice "one hit wonder", frâne pe tambur, cauciucuri pe baieu, filet italian, cotter pins etc. Nu că ar fi ceva rău cu ele şi nu vreau să supăr pe fanii lor, pot fi ceva deosebit pentru cineva care se pricepe şi le apreciază, dar pentru cine nu... e cam aiurea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu luati cu manetele de schimbator pe cadru, de 20 de ani incoace schimbarea vitezelor se face de pe manetele de frana, o bicicleta cu manete pe cadru nu iti va permite sa faci ciclism adevarat, unde se merge in pluton, la cativa cm de roata colegului si se schimba pinionul uneori si de mai multe ori pe minut.

Au fost zeci de generatii de ciclisti adevarati, de la Maurice Garin pana la Merckx, Lemond, care au putut merge in pluton la cativa cm de roata colegului cu manete pe cadru. Nu spun nici pe departe ca e mai bine dar se poate si asa fara probleme. In ceea ce priveste schimbatul pinionului de mai multe ori pe minut, asta e semn de lipsa de experienta care denota o intoleranta la fluctuatii de cadenta, si o capacitate redusa de reactie in pluton. Aceasta problema se poate rezolva chiar cu antrenamente cu o bicicleta cu manete pe cadru, sau mai eficient dar mai radical cu una fixa(cu frane).

In alta ordine de idei, am mers pe cateva cadre de otel ceva vreme si 2 dintre ele mi s-au rupt (unuia i s-a rupt furca in mers...dar am scapat). Nu aveam cum sa imi dau seama ca avea sa se intample asa ceva decat daca le analizam la raze. Exista un risc permanent cand calaresti un cadru de 30-40 de ani vechime chiar daca se cheama Bianchi, Colanago sau mai stiu eu ce.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

2. nu luati biciclete cu transmisii istorice, cu 6-7-8 pinioane, pentru ca nu se mai gasesc componente decente sa le inlocuiti iar un upgrade este foarte costisitor. Luati de preferat pe 10 pinioane, standardul actual inclusiv in gama de jos Tiagra, sau macar pe 9. Schimbarea ulterioara aduce de asemenea costuri mari

Nu sunt de acord aici. 8 pinioane nu mi se pare "transmisie istorica". Ba chiar mi se pare compromisul perfect intre numarul rapoarte/pret. Cat costa o transmisie pe 8 viteze si cat costa una pe 10v? E uriasa diferenta. Chiar si intre 8v si 9v e foarte mare.

Da, intr-adevar, 6-7v este dead end. Nu poti face ulterior upgrade fara o investitie majora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

As mai adauga pentru necunoscatori trei mari detalii, unul specific la cursiere si doua valabile la orice bicicleta (cu exceptia cazului cand vrei neaparat o bicicleta vintage):

1. nu luati cu manetele de schimbator pe cadru, de 20 de ani incoace schimbarea vitezelor se face de pe manetele de frana, o bicicleta cu manete pe cadru nu iti va permite sa faci ciclism adevarat, unde se merge in pluton, la cativa cm de roata colegului si se schimba pinionul uneori si de mai multe ori pe minut. Achizitia ulterioara a unor manete combinate tip STI/Ergo e foarte costisitoare.

Bag seama că hcampian face ciclism adevărat de când și-a luat manete de alea cu schimbător la frână. Așa a pățit și Lance. Era praf, dar a doua zi și-a luat manete dual-control de la Shimano și l-a bătut pe Pantani de l-a uscat.

În altă ordine de idei, orice sfaturi există În legătură cu bicicletele second hand (și am văzut câteva chiar foarte bine punctate pe aici, de un real folos) trebuie să ții cont că norocul joacă un rol mai mare de 50% când cumperi o asemenea bicicletă. Poate ai noroc, poate nu. Și este de ajuns să Îți scape un singur detaliu pentru a face o achiziție neinspirată.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

da,depinde si de noroc,dar norocul "il mai si faci".Eu am avut 2 vintage pana acum (o Colnago si acum un Cilo),de care sunt ft multumit.Schimbatoare pe cadru,evident,dar asta nu m-a impiedicat sa le "alerg".

In general,daca se face o "inspectie" mai atenta,se pot evita neplacerile ulterioare.Si sa nu uitam ca mai sunt si oameni pasionati de vintage,si ,din fericire,mai gasim si ceva cat de cat de calitate ,nu doar fier ordinar

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ultimele saptamani doritorii de cursiere ieftine s-au inmultit, iar recomandarile dau si ele buzna.

E dezamagitor sa vezi cat de multi doresc sfaturi sau se inghesuie sa dea recomandari avand ca referinta site-ul de chilipiruri, tepe si ciordeli in ale biciclismului, निषिद्ध.

Sanse de a lua o cursiera sh de aceeasi calitate la un pret mult mai mic ar putea fi targul Vitan, direct de la sursa.

Asadar primul sfat ar fi sa studiati pe okazii ce mai vinde posibilul ofertant: mobile, casetofoane, sa va faceti o parere cu cine luati contactul ... Al doilea sfat ar fi sa nu luati dupa referinte, 99.99% acolo, snapanii isi pun referinte singuri, ca doar nu e ca pe situl booking.com, venere.com sa poata scrie la review doar cei care au si platit cu cardul.

Revenind la cursierele sh:

- o cursiera bine intretinuta, daca nu are echipare Campa Record, nu are de ce sa coste mai mult de 250 euro. Este pretul de magazin (cu factura) cu care se vinde in Germania o astfel de bicicleta second-hand, cu garantie, cu piesele in stare buna de functionare.

- cadrele de otel nu reprezinta principala grija, ci mai degraba piesele "vintage" care daca sunt de aluminiu cedeaza brusc. Eu sunt patit cu ghidonul ITT, cadrul la imbinarea cu tija de sea, schimbatroare spate, spite, roti si furca fata. Altii au patit-o cu bratele angrenajului samd. Asadar daca vedeti piese inlocuite cu unele moderne, roti Remerx, schimatoare Altus ... e mai degraba un plus, inseamna ca exista cineva care chiar s-a dat pe bicicleta aceea, nu doar a "importat-o" :) din Italia

- principala valoare a acestor biciclete o reprezinta cadrul de otel, placerea de a merge pe un astfel de material, desi el totusi si-a mai pierdut din elasticitatea initiala. In rest e un chin, piese de schimb nu se gasesc, nimic nu se mai potriveste din ce se face azi, ideal ar fi ca acest gen de cursiera sh sa fie folosita mai mult pentru deplasari urbane, naveta, si nu la drum lung sa nu ai surprize neplacute in situatii critice.

- cea mai mare vorba goala aruncata de comercianti este "valoare de colectie". In primul rand e bine de stiut ca valoare de colectie in lumea asta se sprijina pe un catalog oficial. Vor spune unii dupa ureche ca piesa nu stiu care si nu stiu care se vinde pe ebay intre cunoscatori. Sigur, oricine poate avea diverse hobby-uri, eventual sa colectioneze telefoane mobile si sa lacrimeze nostalgic dupa primul lui telefon mobil. La spatiul pe care-l ocupa, o bicicleta nu poate fi obiect de colectie, pe care sa-l tii agatat de perete, o bicicleta isi are ratiunea in a fi folosita, nu de a fi vazut cu ea.

In asa zisele piese "de colectie" sunt exemplare pe care unii dintre noi le-am aruncat la fier vechi sau le-am donat.

- si mai am si altele ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai spune ca spui bine !

Eu chiar am vrut sa iau o "cursiera cumparata noua" "in garantie" dar la care nu mai avea actele de pe un site nu stiu cum.ro . Cat de greu este sa pastrezi o factura de la o bicicleta . Sau de la alt individ o cursiera in stare perfecta doar ca avea o roata stramba si si nu prea schimba vitezele . Tipul era de incredere si era o nesimtire pe capul meu ca-mi permit sa verific bicicleta =))

Bineinteles ca sunt multi hoti si tepari . Si Statul Roman e hot si tepar dar niste indivizi care se prostitueaza la fiecare 5 secunde .

Asa am ajuns sa-mi iau din nou bicicleta noua si nu regret .

Nu sunt de acord aici. 8 pinioane nu mi se pare "transmisie istorica". Ba chiar mi se pare compromisul perfect intre numarul rapoarte/pret. Cat costa o transmisie pe 8 viteze si cat costa una pe 10v? E uriasa diferenta. Chiar si intre 8v si 9v e foarte mare.

Da, intr-adevar, 6-7v este dead end. Nu poti face ulterior upgrade fara o investitie majora.

Asa este diferenta de pret este nesimtita . In plus se gasesc in magazin seturi si de 7 pinioane la 35 lei iar cel de 10 costa 150 . La fel si lantul .

Mie oricum mi se par nesimtit de mari preturile la orice tine de bicicleta . De exemplu uleiul normal de lant ajunge sa coste de 50x mai mult decat cel de motor :)) WTF si se mai spune ca bicicleta e masina saracului :))

În ultima perioadă de timp s-au Înmulţit cererile - pe piaţa bicicletelor second hand - pentru cursiere. Pe cât de atractive pot părea ofertele pentru bicicletele second hand, pe atat de riscantă poate deveni achizitionarea. Prin urmare, solicit ajutorul membrilor forumului pentru Împărtăşirea cunoştinţelor referitoare la modul de achiziţionare a unei biciclete second hand. După părerea mea, unul din cele mai importante lucruri este să mergi Însoţit de un cunoscător al bicicletelor, persoană În care să ai Încredere. - să te asiguri cumva că bicicleta nu este furată - să verifici starea cadrului să nu fie lovit, sudurile la Îmbinări, zgârieturi adânci. ....

Cum poti sa te asiguri ca bicicleta nu este furata ? :)) Din ce am auzit si am vazut mai mult de 60% sunt furate dar nu prea ai cum sa dovedesti atata timp cat nu exista o baza de date . Cu ocazia asta propun site-ului ciclism.ro sa faca o baze de date :D

Asta cu bicicletele de colectie ma amuza cel mai tare . Eu inteleg asa : sunt de colectie pentru ca nu se mai poate merge pe ele :)) Totusi daca ai o bicicleta de colectie pentru ca ai/avut o legatura sentimentala cu ea :)) de ce sa o vinzi ? E ca si cum ai spune vand femeie de colectie =)))

Cu mici exceptii bineinteles cand bicicleta e cea care a murit de mana lui X in turul Y resuscitata sau criogenata si poate fi folosita . Dar si asa cum spunea vecinul de mai sus materialul "imbatraneste" chiar daca e inox , iar noi vrem o bicicleta functionabila .

- verifica rotile , angrenajul , furca daca are jocsau daca sunt drepte - axul pedalelor sa fie drept - problema destul de des intalnita

- gradul de uzura al jentilor in zona de franare si daca prezinta urme de lovituri

- schimbatoarele sa fie drepte atunci cand prezinta urme de lovituri

- rotile sa calce pe aceeasi line - poate cineva a violato mai mult decat era cazul :))

- daca bicicleta nu schimba rapoartele corect nu te mai chinui ca nici vanzatorul nu a reusit sa o faca :))

- unghiul bratelor furcii cu gatul furcii .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo de prezentarea unor biciclete drept "piese de colectie"!

A vazut cineva pe okazii ceva asemanator cu asta: http://www.raydobbins.com/ ?

Pe okazii, 80% dintre cursiere si semicursiere sunt prezentate drept "de colectie", superlight", "importate din Italia/Germania", "cursiera profesionala"etc.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am urmarit toata discutia din acest topic http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/12636-le-taureau/ asa ca n-as putea sa-ti spun daca a fost luata de pe okazii sau nu.

Din punctul meu de vedere arata foarte bine, mai ales dupa ce a fost curatata. Ca-i "de colectie" sau nu, nu stiu sa ma pronunt si nici nu stiu citi dintre noi chiar stiu sa aprecieze sau sa recunoasca o piesa de colectie. Eu nu, asta-i clar :)

Nu se poate generaliza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.