kriss

Cursieră second hand - mic indrumar achizitionare

Recommended Posts

Din pacate "piese de colectie" sunt greu de gasit la noi, asa ca ramane sa ne gandim la "colectie" si sa alegem "chestii vechi"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare in regula, probabil ca o scoti pe la 850-900 lei. iar rotile, din ce am vazut in poze, sunt MAVIC MA2 Argent clincher, deci nu sunt baieuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut.

Sunt pe cale sa achizitionez prima mea bicicleta de sosea.

Din multe anunturi, mi-a sarit in ochi o bicicleta cyfac. Singura problema este dimensiunea cadrului, iar aici intervin sugestiile voastre.

Cat de mult pot compensa tija de sa mai lunga si pipa de ghidon diferenta de dimensiune? In sensul ca eu am 1.73 cm, iar cadrul este de 48cm. Este de luat in calcul?

Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La o geometrie clasica un cadru de 48 top tube este prea mic pt. 1,73m. Cauta ceva 52-54, poti pune o pipa de 14-15 cm dar tot nu cred ca ajunge, 48 e cadru pentru copii sau femei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti pune o tija de sa si de 400 mm si pipa de 20 cm (daca exista) ca tot nu faci nimic.Te vei simti extrem de inghesuit pe ea si dupa primi 10 km deja o sa o urasti.Iti trebuie,asa cum a spus si liviu,un cadru de 52-54 cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc pentru raspunsuri. E clara situatia atunci. Ramane sa mai caut si altceva.

O zi faina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu tija de sa lunga ai rezolvat problema pedalarii eficiente ("picior intins"). Problema e ca ai ridicat saua 10cm de la pozitia ei "normala", si firesc ar fi sa ridici si ghidonul. Dar nu poti decat sa-l dai mai in fata dintr-o pipa mai lunga (eventual il si ridici 2-3cm din unghiul pipei sau distantiere). Adica adopti o pozitie foarte aplecata in fata. In acelasi timp, centrul de greutate se muta in fata, si ai din ce in ce mai multa apasare pe furca fata. Rezultatul e o directie mai sensibila si o bicla mai greu de controlat.

In limite mici, treaba asta e ok, dar daca pui "pipa de 200mm" va trebui sa misti ghidonul pe un arc de cerc undeva in fata, in loc sa-l rotesti fix de-asupra rotii fata. Rezultatul - vireaza mai lent, mai nenatural.

Deci o sa poti merge cu ea, dar pozitia e mai de cursa, mai incomoda, mai dificil de controlat. Cei mai experimentati chiar recomanda abordarea asta, in limite relativ mici (cadrul cu 2-3cm mai mic).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce parere aveti de aceasta bicicleta: http://www.dirtbike....ata-road-champ/ ; cam care ar fi pretul corect? rotile par pe baieuri?

Daca nu ma insel, pare un cadru "Hi-manganese", adica otel obisnuit, nimic deosebit (pe forumurile colectionarilor e numit "teava de gaz"!) . Cred ca era garantat maxim 10 ani iar bicicleta respectiva are 30 de ani! N-am auzit sa aiba valoare "de colectie"!

Echiparea Adamas (nu-mi dau seama daca e linia completa) iarasi nu era nimic deosebit, era facuta pentru "touring" si nu a avut succes de piata in 1982 cand a aparut: http://velobase.com/...c-cd77fc25ad59. Sigur nu vei gasi saboti de schimb pentru franele acelea!

Daca linia Adamas ar fi fost completa ar fi fost interesanta, gen 250-300Ron.

Doar parerea mea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am cumparat foarte multe biciclete de otel si nu am avut probleme.Primul lucru la care ma uit este sub furca sa vad la imbinari cat este de uzat ruginit etc.Acolo de regula sunt probleme ,dupa acea daca are vopseaua originala este superb .Tot ce este revopsit este cu semne de intrebare .In general piesele daca sunt campagnolo tin o viata ,mai putin blocul de pinioane care chiar daca ai norocul sa fie REGINA de luxe ,oro etc din pacate multi dintre noi nu schimba lantul cand trebuie si din cauza asta chiar si o regina poate sa fie uzat .Daca ai un bloc de REGINA care a fost nou si ai schimbat lantul cand trebuie intradevar tine o viata. In schimb la bicicletele ieftine de aluminiu am ramas dezamagit ce calitate indoielnica au aceste tevi si am dus o gramada de cadre la sudat care se fisureaza in special la furcile din spate .De acea fratilor nu cumparati ieftineli ca pacat de bani si mai ales la targuri. A fost un amic in ITALIA si am ramas perplex cand mi-a povestit ce retea de hoti de bicicleta functioneaza acolo.Pur si simplu i-ti da catalog de biciclete si ce doresti ti se aduce la minim 1000 euro.Mai putin dorintele la piese care dupa cum ai noroc Bikle de mii de euro sunt furate si vandute la preturi mult mai mici .Asa ca ce ne vaicarim noi ca la noi asa si pe dincolo .

sanatate multa

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dr_p multumesc de raspuns.la inspectia vizuala furca nu are fisuri/crapaturi iar butucul rotii e intact.Roata s-a descentrat dar foarte putin...are o deviere de cam 1 mm.(parerea mea e ca e putin)

Share this post


Link to post
Share on other sites

As mai adauga pentru necunoscatori trei mari detalii, unul specific la cursiere si doua valabile la orice bicicleta (cu exceptia cazului cand vrei neaparat o bicicleta vintage):

1. nu luati cu manetele de schimbator pe cadru, de 20 de ani incoace schimbarea vitezelor se face de pe manetele de frana, o bicicleta cu manete pe cadru nu iti va permite sa faci ciclism adevarat, unde se merge in pluton, la cativa cm de roata colegului si se schimba pinionul uneori si de mai multe ori pe minut. Achizitia ulterioara a unor manete combinate tip STI/Ergo e foarte costisitoare.

Iar cele valabile la orice bicicleta:

2. nu luati biciclete cu transmisii istorice, cu 6-7-8 pinioane, pentru ca nu se mai gasesc componente decente sa le inlocuiti iar un upgrade este foarte costisitor. Luati de preferat pe 10 pinioane, standardul actual inclusiv in gama de jos Tiagra, sau macar pe 9. Schimbarea ulterioara aduce de asemenea costuri mari

3. atentie la amanunte de incompatibilitate cu standardele moderne, cum ar fi gatul furcii de 1', acum standardul fiind de 1 1/8, angrenajul sa fie macar cu monobloc, etc...

Sunt perfect de acord cu cele spuse de tine ,mai putin legat de manetele de schimbator pe cadru. Nu poti spune ca cei care au folosit sistemul asta nu au facut ciclism adevarat ,si istoria ciclismului poate confirma asta Adevarat ca noul sistem este mult mai bun dar expresia nu a fost corecta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut, am gasit de vanzare o cursiera FRW Hunters Point cu urmatoarea specificatie:

Cadru Superlight Alluminium-extra strong rear

Marimea (M), Orizontal: 56, Vertical: 51

Furca - fibra carbon

schimbator pinioane Campagnolo Xenon

10 pinioane Campa,

Schimbator foi Campagnolo Mirage CT, 10 speed QS

Manete Xenon

Angrenaj Xenon 50/34 dinti.

Cercuri Campagnolo Khamsin

Anvelope Schwalbe Lugano, 622/20.

Pipa Specialized, ghidon PRO LT- 420mm, cuvete Ritchey, Sa, Selle SMP

Pret: 1500 ron

Greutate : 9,5 kg

Imagine postată

Marimea este ok pt mine, ce parere aveti despre FRW si despre nivelul de echipare ? E o investitie corecta sau sa mai astept ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ! Pentru domnul Newbie,cunosc bicicleta și pe fostul proprietar, pot spune că a mers "civilizat" pe ea, a fost întreținută destul de bine. Merită banii, proprietarul a dat-o pentrucă nu-i era măsura potrivită.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dintre astea http://www.dirtbike....99/data/DESC/2/ merita vreuna atentia? preturile sint cam inmultite cu 2 dar cred ca se mai pot negocia

Daca reusesti sa imparti pretul la 2, merita!

Dar nu prea cred, vanzatorul e un negociator dur.

Daca reusesti, anunta, cred ca ar mai cumpara si altii!

Si fi atent la marime, cere poze cu ruleta pusa pe cadru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de curiozitate. vad ca multi au pus pe aici biciclete cerand preturi. vreau sa vand bicla. care ar fi pretul ei ?

cadru Specialized Allez sport marime 54

- furca fact carbon - manete schimbator Shimano Deore 9 v - schimbator spate Shimano 105 - schimbator fata Shimano Ultegra - ghidon B+ - pipa Specialized 11 cm - angrenaj Shimano 105/ 3 foi 52/42/30 - set pinioane 12-25 - lant Shimano 105 Hg-53 - set roti Novatec Spirit 1540 g (cauciucuri 700x23c) - suport bidon carbon + bidon - tija sea carbon -frane shimano rx100 -manete frana avid -sea specialized - stop leduri greutate in jur de 8600 g.

post-14178-0-54469700-1348822185_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe siteul bykeservice o cursiera villoz cadru 60 cm echipata shimano 105 si spduri la 500 ron. Daca e cineva pe aici care poate sa dea cateva sfaturi despre ea? Poate vreun forumist e interesat ... Nu stiu sa pun poza dar pare in stare buna...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooo, au adus BykeService biciclete SH din nou. :)

 

Fără s-o vadă nu cred că poate nimeni să-ţi spună mai multe. Poate dacă găseşti un coleg de forum din Cluj care poate să viziteze magazinul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca au adus din nou, dar am observat ca in iarna pun pozele si oferte noi. Vara n-au nimic. Probabil vara vand din magazin repede.. Iarna mai greu cu cererea si asa ajung si la noi... Din pacate toti banii i-am bagat in mtb (desi pe forum eram sfatuit sa iau altceva) si nu-mi permit sa-mi mai iau una. Nici nu mai am spatiu de depozitare... Am pus detaliile pentru altcineva de pe forum care-si cauta cursiera...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nici eu nu am vrut sa expediez prin posta.

Am vandut un Neuzer, la banii cu care l-am dat era mai mare daraua decat ocaua cu expediatul prin posta sau curier.

Am mizat pe faptul ca in Bucuresti (sau intr-alt oras mare) sunt sanse mai mari sa vinzi loco, daca vindeam in vreun orasel din provincie cred ca era mai greu.

Ai dreptate,in plus....... mutarea coletului din masina care colecteaza in masina care transporta coletul,  iar mutarea coletului in masina care il distribuie... si stim foarte bine cum se arunca coletele dintr-o masina in alta. Exista posibilitatea ca potentialul cumparator sa se razgandeasca si te trezesti cu coletul inapoi la care trebuie sa platesti transportul plus ca ai mari sanse ca bicicleta sa aibe de suferit de la atatea incarcari si descarcari (zgarieturi, etc.). Asta este pararea mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Scula mea, second hand de 300 ron :

5053489447_fff2618092_n.jpg

041020103422 by calin_pontos, on Flickr

Cadru gravat Bianchi, Columbus, Cro-Mo. Set Shimano 600, cercul fata Mavic, spatele Wolber (cam slab Wolber din pacate), butuci Campa Record, pinioane Regina Extra - 5 pinioane. Produsa in '86 cred. A ajuns la mine in 2009.

Ma dau cu ea prin oras in principal, in jur de 10 km zilnic. Recent am pus un adaptor de contratimp peste ghidon si am iesit la ture de 50-60 km, merge excelent, am reusit sa stau in pluton cu o echipa de profesionisti la Debrecen in Ungaria - viteza de croaziera 40km/h.

Eu zic - a meritat fiecare banut.

Mie mi se pare foarte frumoasa ca aspect, merge ok. Nu cred ca o sa reusesc sa uzez pinioanele sau pedalierul, arata impecabil. Daca am cat de cat grija de ea, o sa o foloseasca si copii mei. :D

The piont is : uneori, se mai gasesc pe piata second si asemenea scule, care merita banii.

Excelenta ! De unde se mai poate face rost de asa ceva, si la asemenea pret  ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.