adip

Am 3 biciclete, imi trebuie 2 si nu stiu cum sa procedez mai bine

Recommended Posts

Am urmatoarea situatie:

- in primavara 2011 am cumparat un Trek 4300 (Skye SL) pentru sotie - pret 2150 ron - echipare entry level in mare parte (non-series / Acera / Alivio) - rulaj maxim 200 km (practic vreo 5-6 ture de cate 10-20 km)

- in toamna 2011 (octombrie daca-mi amintesc corect) am cumparat pentru mine un Trek 6500 nou (pret de lista la vremea respectiva = 5150 ron) - echipare medie-superioara (Deore / SLX / XT) - rulaj aproximativ 800 km (masurati pe ciclocomputer)

- acum 3 zile am dat peste o ocazie buna si am luat un Trek Top Fuel 9.8 de carbon SH (echipat full XT, furca si shock Fox).

Ca o concluzie, Trek-ul 6500 a devenit inutil, desi e intr-o stare foarte buna avand in vedere varsta frageda si nr. de km.

Desigur exista mai multe posibilitati de a ajunge in final sa raman cu Top Fuel-ul si cu bicicleta sotiei:

1. Vand Trek-ul 6500 cu totul, exact cu ehiparea originala - nu stiu ce pret as putea obtine, evident ca nu mi-ar conveni sa pierd prea mult din pretul de nou. Poate cei cu experienta mai multa sa-si dea cu parerea despre ce pret pot obtine. Bicicleta nu are lovituri, zgarieturi, uzura vizibila sau alte probleme exceptand 2 mici chestii legate de frane: frana pe spate uneori vibreaza/face zgomot si colierele de prindere de pe ghidon sunt un pic crapate (nu e problema sa se desfaca, rupa pentru ca datorita formei oricum sunt tinute de suruburile lor in loc)

2. Vand Trek-ul 6500 pe bucati - posibil sa pot obtine un pret mai bun in ansamblu, insa unele componente cum ar fi un lant, pinioane, roti, ghidon, pipa sau alte maruntisuri s-ar vinde greu sau cu un pret care sa nu fie corect in raport cu uzura relativ mica.

3. De pe 6500 iau tot in afara de cadru, cuvete, tija de sa, furca, pipa, ghidon si mut pe Trek-ul sotiei, urmand sa vand piesele de pe bicicleta ei (fiind mai ieftine, sunt sanse bune sa le dau mai repede/usor sau la gramada).

Pentru cine mai are rabdare sa citeasca, pun cateva elemente cheie din dotarea celor doua biciclete:

Trek 6500 are: furca Rockshox Recon Gold Air RL (noua e vro 1500 lei), cadru 18.5 inch, manete Deore, schimbator fata Deore, sch. spate XT, angrenaj SLX, pinioane Sram PG 950, lant SRAM 951, frane Avid Elixir 3 cu discuri 180/160, roti Bontrager Ranger, butuci Deore, pipa si ghidon Bontrager Race Lite.

Trek 4300 are: frane Tektro V, manete combo Acera 3x8, schimbator fata non-series, schimbator spate Alivio, angrenaj non-series, pinioane Sram 830, roti Bontrager ceva entry level, butuci Joytech.

Intrebarile ar fi:

  • Cat pot obtine pe Trek-ul 6500 complet?
  • Cat costa o furca Recon Gold air RL folosita 800 km?
  • Cat e un cadru Trek 6500 in stare impecabila cu cuvete, tija de sa si cheita de sa?
  • E rezonabil sa ma astept ca pot vinde piesele alea de pe trek-ul 4300 la jumate de pret din pretul lor de noi, avand in vedere ca n-au poate nici 200km ?
Deizia de a face upgrade la Trek-ul 4300 cu piese de pe 6500 depinde si de diferenta de pret. Anul asta si urmatorul sotia va folosi mai mult bicicleta, pe trasee de off-road, poate un concurs-doua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebarile ar fi:

  • Cat pot obtine pe Trek-ul 6500 complet?
  • Cat costa o furca Recon Gold air RL folosita 800 km?
  • Cat e un cadru Trek 6500 in stare impecabila cu cuvete, tija de sa si cheita de sa?
  • E rezonabil sa ma astept ca pot vinde piesele alea de pe trek-ul 4300 la jumate de pret din pretul lor de noi, avand in vedere ca n-au poate nici 200km ?
Deizia de a face upgrade la Trek-ul 4300 cu piese de pe 6500 depinde si de diferenta de pret. Anul asta si urmatorul sotia va folosi mai mult bicicleta, pe trasee de off-road, poate un concurs-doua.
Punctual, la fiecare întrebare:

Poţi obţine în cel mai bun caz 3000 de lei.

Furca singură o poţi da poate cu 600-700 de lei.

Cadrul din păcate e un model cam greu, nu vei obţine mai mult de 400 de lei pe el. Meride de 1.5 kg se dau la 600 de lei...

Nu. Piesele alea le poţi vinde pe bani mărunţi, din păcate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fa schimbul de piese si vinde noul 6500 intreg cu 1000-1500 lei. Las-o si pe ea sa se bucucre de o bicicleta buna, dotarile de pe 4300 sunt varza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca esti fan Trek.

In primul rand aici intervine problema pretului furcii care in Romania e 1500 ron dar in afara e 900-1000 maxim. daca vrei sa o vinzi pe forum aici nu stiu daca ai mari sanse pt ca in mod normal vei cere in jur de 1000 ron dar cum lumea stiu cat costa in afara prefera sa cumpere un noua.

Pt sotie nu cred ca are rost sa pui piese scumpe pt ca eu m-am lecuit cu prietena mea si cu mama la fel. Una are o Kona Fire Mountain pe care am dat 2500 ron si a folosit-o 100 km si nu prea se zaresc sanse de mai mult chiar daca ele afirma ca o mergem si o sa dregem.

Cel mai bine e sa vinzi 6500 intreg pt ca pe bucati cum ai zis tu o sa pierzi la pedale, mansoane, pipa si alte lucruri marunte pe care lumea le ia fie noi fie sunt pe alte dimensiuni.

Cred ca poti cere in jur de 3800-4200 pe Trek daca e impecabil.

Asta e sfatul meu, si eu am 5 biciclete in garaj: eu 2 , tata ,mama, prietena si ffff multi bani pierduti pe povesti.

Sper ca am fost de ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi de raspunsuri/

Nu am idee cat e de greu cadrul. Foarte greu nu ar trebui sa fie totusi, ca mai e doar seria 8000 de la Trek pe aluminiu care ar fi ceva mai usoara. Toata bicicleta are pe la 12 kg.

Eu nu prea inteleg totusi gradul asta de devalorizare la piese. Adica de ce e o furca de 1500 lei folosita destul de putini km, in stare perfecta de functionare sub jumate din pret in cateva luni? E vorba de neincrederea cumparatorului de piese SH, de faptul ca "mai pui putin si iei ceva nou?" ... sunt doar curios, nu ma plang, ca deh, am beneficiat de acelasi sistem cand am luat Top Fuel-ul :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

In toamna cand am luat Trek-ul meu nu aveau 6500 pe stoc, am intrebat daca pot aduce, au zis ca nu mai aduc modele de 2011 ca asteapta sa intre noul stoc de 2012, asa ca l-am luat de la Surmont. Nu ma astept sa iau 4200, ca ar fi nerealist. La 4400-4200 a fost la reducere in toamna. Eu ma gandeam ca poate 3500 e un pret corect, dar nu stiu cat de realist este.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu zic ca 3500 e un pret bun. La banii astia gasesti biciclete asemanatoare dar nu au recon Gold ci Silver, nu au Elixir 3 ci altele mai slabe.. Nush, merita sa o pui la vanzare cateva zile si vezi ce iese.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu ai cumpara o bicicleta cu 3500 , care in magazin e 4100 ?( da sau nu )

Din cauza bicicletelor furate , vandute pe niste bani de nimic , pretul unei biciclete la vanzare scade mult sub valoarea ei .

Eu zic ca o dai undeva intre 25-30 mil , asta cu mult noroc .

In concluzie , nu merita sa vinzi o bicicleta cumparata noua decat daca nu ai incotro sau o vinzi unui apropriat care iti ofera un pret mai bun stiind ca bicicleta e in stare buna .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da daca pot sa o vad si inspectez de ce sa nu salvez niste bani pt alte lucruri cum ar fi un echipament. Si acum la playbike e 4100 doar o singura marime si o bucata apoi iar va fi 5100( care mi se pare un pret exagerat pt dotarile astea).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic că motivaţia pentru preţurile mici la mâna a doua e alta:

Dacă te pricepi cât de cât şi stai să te uiţi pe site-urile de afară, îţi faci o biclă NOUĂ cu 3500 de lei, de stă mâţa-n coadă.

Aveau pe Bike24 un frameset Simplon FS, cu şoc, furcă Reba(!!!) tijă, pipă şi ghidon pe la 400 de euro. Pe el dacă mai iei transmisie şi roţi, la un 800 de euro ieşi cu o biclă superbă, nouă nouţă.

Ca să nu mai pomenesc aici de RCZ şi reducerile lor pe bandă rulantă, şi aşa mai departe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu va mai fi alta bucata, pentru ca deja sunt in stoc modele de 2012 (stiu ca stau in BV si trec destul de des pe la ei). Modelul 6500 de 2012 e tot pe la 5000 lei, deci pretul corect de luat ca referinta nu e ala redus ca a ramas o bucata prin stoc de care trebuie sa scape dealerul sau importatorul. Nu cred ca toti isi cumpara biciclete doar la promotie...dar asta e alta discutie, si nu as vrea sa deviem de la subiect. Cred ca pretul initial nici nu e foarte relevant pana la urma. Ca ceea ce se vinde e un produs ce are un anume brand, o lista de dotari (care-s acelasi, indiferent ca-s puse pe un cadru de firma sau nu) si o anumita uzura (fizica si/sau morala in cazul modelelor mai vechi).

Daca o vand intreaga, pot obtine pretul pe care cineva e dispus sa-l dea pe modelul asta de cadru/producator si pe dotarile alea, indiferent daca eu am dat pe ea 5100 sau 4100 lei. Mai degraba cred ca-i dictat pretul de anul de fabricatie, uzura pieselor, marca si dotari, nu de cat a costat de noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa e dar trebuie sa ai in vedere si pretul initial totusi.

Legat de ce zice Radu si eu mia-m facut o bicicleta pe bucati , piese luate de pe site-urile mentionate de el si altele dar trebuie sa stii foarte multe variabile si dimensiuni de la inceput si trebuie sa ai timp si sa urmaresti oferte. Daca vrei o bicicleta buna la peste 3000 ron SH in stare buna ( ca la 800 km nu ar avea ce sa fie problema daca sunt km reali) eu zic ca e ok.

De asta am zis ca aici pe forum nu o sa obtii o suma prea mare pt ca toti calculam si comparam cu preturi din afara. Dar daca ii spui cuiva care nu se pricepe atat de bine in sensul ca stie firmele si categoriile d epret de la ele , ii spui dotarile si ca la inceput a fost 5100 si tu o dai cu 3500 neg o sa sara in schema multi. Cel mai bine o scoti la vanzare o perioada si vezi, Daca nu merge te decizi daca o dai pe bucati ( mie mi-ar placea furca :)) ) sau faci alte manevre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ar trebui sa incerci un deal cu cei de la Surmont, mai ales daca ambele sunt luate de la ei(4300 si 6500), si sunt impecabile.

Adica sa dai gloaba si murgul, si sa iei o iapa roaiba cum se cade la nevasta.

Recte cadru de dama, spre top ca dotari, poate chiar peste 6500 baza.

Cine stie daca nu gasesti deschidere. :) Merita incercat

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta daca chiar crezi ca o sa mearga ca asa am facut si eu si poate acum aveam si eu o furca Reba/SID, un cadru usor si asa mai departe. Oricum toti punem botul cand e vorba de asta :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi, 800 de km nu sunt tocmai de colo si conteaza foarte mult in ce conditii sunt facuti. Eu bicicleta actuala am facut-o clar de mana a doua in prima mie de km :P

Chiar si asa, pentru simplul fapt ca nu e din magazin, poti sa te astepti la cel putin 30% scadere de valoare, pentru simplul fapt ca nu oferi garantie si omul nu are de unde sa stie ca bicicleta nu are o hiba ascunsa (nu te cunoaste, nu stie daca poate sa aiba incredere in tine).

Eu iti sugerez sa te gandesti bine daca 6500-ele este intr-adevar "inutil". Eu nu m-as da cu un Fuel de carbon prin oras, spre exemplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt oras am una cu cadru CrMo, fuca fixa, aripi, echipata entry level, deci oricum si 6500 si Top Fuel-ul sunt doar pt cand cand ies la o tura sau concurs.

6500-le n-a stat in cutie, am mers cam 60% pe uscat, 20% noroi, 20% zapada. Nu mi-am batut joc de ea, am mers cu grija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ai nevoie de banii de pe 6500 si nu iti ocupa mult loc in casa, eu zic, ca nu are rost sa o vinzi. Iti strica inca o bicicleta sa o ai la indemana? Prietenii mei cand vin la Brasov nu prea isi aduc bicicletele pentru ca stiu ca am sa le dau bike-uri daca este sa iesim la o tura. La cum se prefigureaza piata de biciclete preturile sunt in continua crestere de la an la an. Ce-i in mana nu-i minciuna. Oricum ai face pana la urma tot o sa pierzi destul de multi bani la vanzarea bicicletei. O bicicleta de antrenament sau de tura nu strica, daca nu din alte motive pentru simplu fapt ca mai scutesti din intretinerea pentru Top Fuel - furcile Fox trebuie servisate in mod regulat. In plus pentru ture mai lungi un hardtail in principiu este mai eficient ca un full-suspension.

Share this post


Link to post
Share on other sites

locul nu e problema, dar e cam mult sa am 3 biciclete. In principiu toate furcile trebuie servisate in mod regulat. De fapt, daca e sa compar tabelul cu intervalele de servisare intre Rockshox si Fox sunt destul de asemanatoare. Pentru ture lungi de off-road o fi hard-tail-ul mai eficient, dar nu la fel de comod cred, desi Top Fuel sigur nu e o bicicleta comoda, fiind de fapt un race-bike. Nu ma vad luand hard-tail-ul sa ma dau daca am de ales intre asta si full suspension. HT-ul e mai greu, nu e la fel de confortabil pedalatul in sa pe teren plin de pietre si bolovani, deci nu am motive legate de eficienta. Si asa ma dau de 3-4 ori pe saptamana, adunat vro 8-10 ore poate (asta cand e ok vremea si in principiu in sezon). Adica sambata-duminica cate 2-3 ore pe tura si cate inca 2 ture de 1.5- 2h in timpul sapt.

Decat sa-l tin ca bicicleta de rezerva pentru mine, mai bine ii fac sotiei un upgrade la a ei si tot e mai ok. Cumva inclin spre varianta asta. Eh, tre sa o curat putin de praf, sa-i fac niste poze si sa pun ceva anunturi, dar daca e sa fie cum ziceti voi pe aici, ca nu iau mai mult de 3000 lei pe ea, clar nu o dau pt banii aia ca pur si simplu refuz ideea ca o bicicleta care arata si merge excelent, care n-are decat 6 luni si uzura 10-15% cel mult la componente se vinde cu un pret de 60% din cel initial. Nici la masini nu exista asa ceva. E ca si cum as lua o masina de 20.000 E, as face cu ea vro 10.000 km in juma de an si mi-ar fi ok sa o vand pe 12.000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din punctul meu de vedere bicla sotiei... trebuie "sa existe" si sa fie cat mai confortabila ca sa existe vreo sansa sa o scoti si pe ea la niste ture offroad lejere. Din experienta mea transmisia sofisticata nu aduce nici un plus, dar o furca "moale" si niste frane "usoare" si eficente sunt ... spot on :- ! Scuzati-mi filozofia de 12:30 noaptea! <):)

Biclele se depreciaza foarte repede din pacate (sunt foarte multe oferte sh din afara, nu mai zic de piese noi pt upgrade de la magazine de discount), mult mai repede decat masinile!

In iarna cand imi cautam furca gasisem recon tk gold solo air cu 850 ron noua adusa la usa... sh nu cred sa obtii mai mult de 550-600 ron. Cadre bune de 1,9-2kg se dau intradevar cu 350-450 ron in functie de marca si stare. Doar cadrele mai "nobile" si mai usoare se apropie pe piata sh de 800-900 ron.

Eu zic ca singura modalitate de a scoate ceva bani din trek-ul 6500 este sa faci upgrade selectiv la bicla sotiei si sa vinzi restul de piese sh... asa mai recuperezi ceva din investitie. Se vinde greu o bicla sh de 3000 ron, chiar si cu dotarea buna pe care o are! DPDV al cumparatorului m-as gandi ca daca bag anu asta 4-5000km in ea, cati bani mai tre sa mai bag in piese avand in vedere ca au un grad de uzura!

offtopic: cat a fost top fuel ex 9.8? Vad ca noua e vreo 5000$.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca faci 5000 pe an, nu cred ca e asa mare diferenta la sfarsit de sezon intre 5000, sau 5000+800 cat avea cand ai luat-o.

Totusi, e cam mare costul pe km, daca o bicicleta cu 5000 km e considerata uzata...dupa un sezon teoretic daca-ti place bicicleta schimbi consumabilele, faci o revizie si mai merge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sper ca lectia e invatata, ai cumparat bicicleta noua si vrei revanzare, ai luat teapa. bicicleta noua o cumperi ca sa intre cu tine in mormant, sau daca nu te deranjeaza sa arunci cu o gramada de bani pentru minimul confort psihic ca ai garantie.

motivele pentru care e piata second asa cum e... no comment, dar prin alte tari e la fel sau chiar mai jos, cine are urechi de auzit sa auda si sa puna mana pe ebay :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, nu o consider teapa pentru ca motivul revanzarii e unul pozitiv. Cand am luat-o aveam de gand s-o tin 3-4 ani. Nici macar nu cautam sa iau altceva, cu atat mai putin vreun FS. E drept ca mi-as fi dorit, dar nu am chiar atata buget pt a-mi permite un FS nou. Sotia cauta ceva prin niste anunturi si a gasit Top Fuel-ul. Intamplarea a facut ca vanzatorul era din acelasi oras cu mine, m-am dus, am vazut-o, am obtinut un pret bun si am luat-o.

Asa cum spuneam si in primul post, iau in considerare si varianta 3, care nu stiu daca-i chiar teapa. Chestia e ca daca ma apuc s-o demontez si vand ceva din ea, va fi "one way" de acolo - adica s-o vand pe bucati. Vroiam ceva estimari de la cei care au mai facut cumparari/vanzari de piese, biciclete, etc., in ideea sa nu fac vro prostie gen vand pe bucati si iau 2000 lei pe o parte din piese si raman cu chestii nevandabile gen mansoane, lant & shits si sa aud dupa aia experti spunand "fraier ai fost, ca daca o dadeai toata luai 4000". Nici nu as vrea sa stau jumate de an cu ea cu speranta ca poate cineva o vrea la un pret nerealist.

Eu lectia o stiam deja. Inainte am avut un Trek 6300 SH. L-am vandut cu pierdere infima dupa ce m-am dat cu el vro 200 km. Sa zicem c-a fost un test-drive gratis. Pentru sotie am vrut sa iau SH, dar nu am gasit ceva pe marimea ei si la un pret decent, asa ca am preferat sa iau una noua mai entry-level asa, ca nici nu stiam daca o sa se dea pe ea sau daca o sa stea prin beci uitata. Avand in vedere ca a inceput sa se dea mai mult, ma gandesc ca un upgrade ar inspira-o si mai mult sa vina la ture, ca deja se plange ca franele sunt slabe si o dor mainile pe coborari mai lungi ca tre sa stranga de ele, ca deraiorul fata uneori nu schimba cum trebuie. Deci e poate mai mult decat spunea colegul mai sus, adica "bicicleta pentru sotie/prietena trebuie sa existe".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun, m-am decis. Voi vinde cadrul de 6500, iar restul de componente le mut pe bicicleta sotiei. Cu piesele ei o sa fac o alta bicicleta, ceva cu un cadru entry level si o s-o vand ca atare, ca e mai usor decat sa vand piese entry level SH bucata cu bucata. Asa ar iesi teoretic cel mai ok ca bani / rezultat final.

6500-le de la Playbike nu mai exista in stoc, s-a dat sapt trecuta (nu ca ar avea vro relevanta). A fost o singura bucata ramasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

asigura-te ca piesele sunt compatibile cu cadrul sotiei. (dimensiuni de gat, coliere, gauri ptr discuri, etc).

De cat ziceai ca e cadrul ala? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.