ferkov

Cadru trekking pentru 29er?

Recommended Posts

Salut!

Rog pe cei care au chef si timp, sa-mi dea niste sfaturi/pareri legat de urmatoarea tema:

Doresc sa construiesc o bicicleta pentru prietena mea, pentru ture, dar nu numai pe asfalt ci si pe drumuri cu pietris, forestiere, chiar si xc montan mai lejer.

Cel mai logic ar fi un MTB, dar cum am intrat in posesia unui cadru destul de fain, mi-a venit ideea cu 29er. Este vorba de un cadru Kinesis Superlight, usor si aparent destul de masiv (a se vede pe poze), mie imi place enorm cum arata. Marimea ar fi perfecta, problema este ca e pentru roti 28", deci banuiesc ca era conceput ca bicicleta cross-trekking.

Intrebarea este, daca merita sa bag banii intr-o furca 29er, si niste roti 29er si sa le pun pe acest cadru? Cu celelalte piese ii totuna, ca nu sunt 29er-specifice. Chiar si rotile s-ar rezolva (niste roti 28" mai robuste), dar furca e o investitie destul de mare si nu stiu daca merita, sau mai bine raman la MTB-urile traditionale, la care se gasesc mai usor piese ieftine.

As putea sa pun si astfel intrebarea: exista pe piata o furca 29er ieftina? Chiar si second hand?

Aici gasiti poze de la cadru: https://picasaweb.google.com/107782964373197569897/KinesisSuperlight?authkey=Gv1sRgCI-ayduP0a6-fA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat sa mentionez, sub furca "ieftina" inteleg un maxim 400-500 ron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aş începe prin a renunţa la denumirea "29er" pentru că e mai mult marketing şi crează confuzie. :)

Dacă încap anvelope groase da, poţi face un "MTB" cu roţi de 28" fără probleme. Caută furcă prin târgurile de vechituri sau pe la magazinele de biciclete SH. La majoritatea bicicletelor de trekking vechi furca suportă anvelope mult mai late decât cadrul. Ca să-ţi faci o idee, la a mea cadrul are deschidere 46mm iar furca 60mm (în dreptul anvelopei).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, acum am văzut ce înţelegi prin "ieftină". Şi încep să cred că eu mă refeream la furcă rigidă iar tu la suspensie.

Dar poate te mai gândeşti la varianta rigidă. Găseşti furcă nouă CrMo la sub 300 de lei. Cu nişte anvelope de 50 va face faţă liniştit la ce-ai zis tu mai sus.

Foarte frumos cadrul, apropo, foarte bună descoperire, mi-ar plăcea şi mie aşa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai stiu ce este 29er, am folosit termenul doar sa subliniez ca nu bicicleta trekking vreau sa contruiesc, ci ceva mai spre mountain bike :P.

M-am gandit si eu la furcile trekking, dar mi-e teama de ele ca sa fiu sincer. Mai bine pun o furca fixa, decat una care dupa 2 ture are joc si e bun numai pentru balast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da, scuze pentru confuz. Deci ar fi bine o furca telescopica :). Dar cred ca si una fixa va fi buna pana mai strangem banii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Studiez si eu problema de ceva vreme, pot sa iti spun ca cea mai ieftina furca de 29er noua costa 700 RON - gasesti pe la magazinele mai mari.

Eu acum incerc varianta de a folosi o furca cu suspensie pt roti de 26, dar pe roti de 28. Intra anvelope cu balon de 32 spre exemplu pe Dart 3. O sa incerc zilele astea anvelope de cyclocross de 35 - cred ca intra. Pun cauciucuri de cyclocross pt ca cauciucuri de 29er cu balon sub 2 eu n-am vazut - si mi se par simai civilizate cele de cyclocross, nu sunt asa cramponate. Franale trebui sa fie pe disc insa pe o furca de asta.

Norocul meu este ca nu ma dau in vant dupa anvelope cu balon mare, asa ca o sa mearga cred experimentul meu. Trebuie sa fac ceva km in configuratia respectiva pana ma pot exprima. Deocamdata sunt indragostit de cyclocross :)

Mi se pare ca furcile Manitou de 26 au mai mult spatiu si poti pune cauciucuri mai balonate - nu am testat. Daca ai unde incerca una, nu pierde ocazia.

Eu as merge mai degraba pe o furca de MTB fixa pe care intra balon mare, pui cauciuc de 29 ce amortizeaza binisor avand volum mare - daca nu se va merge pe trasee dificile. La on-one.co.uk gasesti furci ieftine din CrMo, si specifica si ACD acolo - asa ca stii ce cumperi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai, sa stii ca avem chiar un Dart 3 in garaj, am si incercat sa pun o roata 28 dar nu a intrat si nici nu pot sa zic ca numai un pic mai lipsea. Nu stiu exact ce marime avea cauciucul, dar cred ca era un continental tour ride vechi. Deci am renuntat instant la idee. Tu ai incercat chestia asta, sau ai citit pe net undeva? Sa nu cumva sa ai surprize :). Sau poate exista o diferenta intre diferitele editii Dart 3?

Mai mult, cred ca nici cu geometria nu face lucruri bune aceasta manevra. Sau se pot pune distantieri intre headtube si furca?

In orice caz mersi pentru link, se pare ca deocamdata raman la varianta cu furca fixa. Un Kona P2 29er, un Surly sau ceva din link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo, rigide găseşti şi mai ieftine dacă le cauţi un pic, exemplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe un dart 3 de 26 de inch am testat si intra slick de 700x30 cu jumatate de centrimetru de toleranta. In cadrul respectiv in nici un caz nu o sa intre un cauciuc de 29er. Vorbesc ca si posesor de 29er si chiar si unele 29er au probleme cu cauciucuri mai mari de 2.10. Cel mai bun exemplu este Corratec-ul SuperBow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe Dart 3 am bagat un cauciuc de 32 si mai are loc - am incercat, nu am auzit. Nu poti monta insa si aripa - doar daca o tai in 2 bucati.

Cauciuc de 29er poate intra pe cadru normal, depinde de cadru. Eu spre exemplu am un cadru de Scott sportster P5, are cam 6.5 cm intre furcile spate - ar intra teoretic cel putin un 29 de 2 inch. E adevarat ca ramane putin loc, dar se poate daca vrei neaparat :)

Eu nu o sa pun anvelopa de 29er - doar cand voi putea achizitiona un cadru de 29 (otel) + furca dedicata. Pana atunci raman la cauciuc de ciclocros cu balon de 35.

@wirespot

aia e furca de trekking nu de MTB, si nu are prindere pt frana disc. Eventuale upgrade-uri nu sunt posibile.

Eu ma refeream la ceva de genul asta:

CrMo - merge pe cadru pt roti de 28, cu furca fixa - are ACD 42 cm - intra si orice fel de cauciuc.

Am mai vazut la ei pe site furci similare si pt cadre de 29, cu ACD pana al 47 cm - dar nu par sa fie acum pe stoc - de obicei este. ACD 47 cm inseamna cam cat o furca cu suspensie (pt roti de 26) cu cursa de 100 mm sau o furca de trekking (roti 28) cu cursa de 60 mm.

O alta varianta de la Surly, furca tot asa cu prindere pe disc, pe la 80+ Euro, am vazut-o cam pe toate site-urile mari de vanzari online din afara.

Exista si varianta de furca de ciclocros, alea au distanta intre brate cam de 45 mm - preturile sunt mai bune decat cele fixe de 29er.

Exista bineinteles varianta de buget, sa cauti SH o furca solida cu dimensiunile de care ai nevoie si sa sudezi un adaptor pt frana disc - daca ai nevoie, si apoi o vopsesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sfatul meu e sa vinzi cadrul acum ca i-ai facut reclama si sa iei un mtb intreg, la ce buget ai nu iti permiti sa faci pe piese, mai ales 29er. un mtb complet va fi mult mai bine echipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai, că nu ştii ce vrea să obţină şi ce componente mai are omul prin casă. Poate are deja transmisia şi roţile puse deoparte şi numai furcă-i mai trebuie. :)

În fine, dacă vrea să obţină ceva "serios" atunci de acord cu tine, făcutul pe bucăţele nu e profitabil. Dar dacă vrea să iasă doar un beater pentru fâţâială, Îl poţi face cu componente relativ ieftine.

PS: Dacă-l iei În serios pe pinkbike şi te apuci să-l vinzi, mă abonez. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ferkov

Pornind de la un cadru de trekking nu poti sa faci un 29er pe bune, ci un monstercross. Asa am procedat si eu, cu deosebirea ca al meu nu e (super)light, ci teava de calorifer :P

Furca spate iti permite cauciuc cu balon de maxim 42. Furca fatza (fixa, de trekking) ceva mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Până la urmă cât clearance are pentru anvelopă? Că aşa ne lămurim ce se poate face din el. Măsoară distanţa între tije cam la vreo 31+2cm de ax. Şi vezi să măsori şi jos şi sus că uneori sunt diferite. Şi n-ar strica măsurată nici distanţa între ax şi barele transversale dintre tije, şi de acolo apar ocazional surprize.

Dacă are 6cm clearance sau mai mult, no problem, faci ce vrei din el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, am uitat de acest detaliu deloc neglijabil. Din pacate nu am cum sa-l masor acuma, ca nu e la mine cadrul dar cand reusesc o sa va zic.

Cu restul piesesor se rezolva, practic am toate care nu are legatura cu diametrul de roti. Ramane sa-l echipez cu a furca fixa+niste roti 28, si in cel mai rau caz ramane asa. Va fi buna pentru expeditii in jurul lumii si mancat asfaltul :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Până la urmă cât clearance are pentru anvelopă?

Suna clar romaneste ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frank, tradu şi mie "steerer" într-un singur cuvânt dacă tot te pornişi. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

In loc de "Gabelschaft" se poate folosi si cunvintul "Gabelrohr" *-:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate va intereseaza cum a evoluat proiectul.

Am renuntat la ideea de 29er fiindca am dat seama ca chainstayul nu ar permite cauciucuri mai groase si oricum cadrul nu era conceput pentru asa ceva. Deci rezultatul este un trekking ordinar, dar cat de cat pretentios si sunt sigur ca face fata si in afara asfaltului.

Am prins niste lancearmstrong.com/foundation bune (e adevarat ca in ultima vreme am vanat anunturile ca un obsedat) si am reusit sa scot toata bicicleta din cca. 750 lei. Toate piesele sunt ori nou-noute, ori foarte putin folosite (in afara de furca si setul pinioane+lant care au fost mostenite de la bicicleta mea). Este echipata cu niste roti Ambrosio+butuci Deore, schimbatoare LX, frane si manete Acera (cu care sunt surprinzator de multumit btw), angrenaj Alivio si camasi rozi-rosii :P. Punctul slab ar fi furca, care va fi o investitie mai mare...dar in rest, sunt(em) multumiti cu rezultatul, bicicleta se simte foarte rigida, este relativ usoara si pur si simplu simti ca este ceva de calitate cand o calaresti :)

Imagine postată Imagine postată Imagine postată Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeezus, cat de alergic sunteti la cuvantul o k a z i i :)). Inteleg la un anumit nivel, dar nici cu C nu merge?

Deci "lancearmstrong.com/foundation" = oferte, chlipir etc..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te referi la ᴏᴋᴀᴢɪɪ.ʀᴏ :D?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arată foarte bine. Până la urmă ce cauciucuri au încăput?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi :). Pacat de pozele supra-exponate, nu prea se vad detaliile.

Pe cauciucuri scrie 47-622 sau 28x1,75 si la chainstay-ul superior clearance-ul este abia un centimetru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.