Coste Vlad

Suplimente de care am putea avea nevoie

Recommended Posts

Scuze.Am postat acel comment atunci cand nu editase-i postarea.Multumesc!

Edit:Pai,hai sa-ti spun cam ce mananc.Dimineata 3-4 sandvich-uri cu salam,rosii,castraveti (alte legume,orice gasesc prin frigider).La pranz piept de pui (1-2/saptamana),restul doar mancare gatita,la scoala mai mananc 2 sandvich-uri,apoi am sala si apoi la cina,o friptura de porc,pui cu cartofi natur sau prajiti.Am intrebat care este mai bun doarece asta mi-a recomandat un coleg de sala.Pana acum am incercat doar Jumbo de la Nutritech dar...fara suparare Vlad,e foarte prost.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfatul meu este:

- proteine de calitate din surse de gen peste oceanic (pentru omega3/6), vita, curcan, porc (il prefer puiului de incubator), oaie (nu mananc de fel), nuci, migdale, branzeturi fermentate (nu lapte, iaurt eventual)

- carbohidrati din surse gen: orez, cartofi, paste (mai putin), cereale (mai putin), legume

- grasimi din surse bune gen seminte, nuci, migdale, eventual grasime animala dar aici este de discutat in functie de regim, de exemplu pe un regim gen keto sau atkins grasimea animala este inevitabila, cred

Toate de mai sus in proportie de 30%, 40% 30%. Pentru masa musculara trebuie antrenament specific cu greutati sau cu masa corporala proprie, dar sa fie regim anaerob si in plus, ca sa nu mananci de pomana n-ar strica niste enzime sa te ajute sa digeri ce mananci.

Apoi, inainte de antrenament pentru un plus de energie pe stomacul gol un fruct sau suc de fructe naturale sau niste smantana fermentata.

Dupa antrenament primul supliment ar trebui sa fie ceva cu continut mare de dextroza, eventual glucoza, cam 1g/kg corp si eventual un supliment cu aminoacizi. Eu prefer Twinlab Amino Fuel si glutamina eventual. Cam la 30-60 minute un supliment de tip MRP (meal replacement) gen Syntha6 sau o masa bogata in carbohidrati si proteine. Seara inainte de culcare un shake proteic pe baza de caseina sau branza fermentata si ZMA, dar atentie ZMA-ul luat impreuna cu alimente care contin calciu este luat aproape degeaba. Fie se ia la cca o ora dupa shake-ul cu caseina/branza sau invers, ZMA-ul pe stomacul gol si apoi dupa cca 30min, shake-ul (zma-ul se absoarbe in acest timp si esti numai bun de mers la nani pt ca ZMA-ul ajuta foarte mult la un somn bun).

In rest vitamine/minerale + un suport pt articulatii, multa munca si rabdare. Chiar foarte multa rabdare in functie de scopuri pe un regim natural si ar fi bine sa ramana asa.

Avand in vedere toate cele de mai sus, pana nu sunt bine puse la punct, as lasa deoparte creatina si alte produse speciale. Am amici de sala care sunt multumiti de creatina, eu nu am avut succes dar nici nu am folosit o perioada lunga, cred ca maxim o luna. De alte substante m-am ferit mereu si ma voi feri in continuare, ma refer aici la cele farmaceutice.

PS: Ciclismul si culturismul (sau powerlifting-ul) sunt la un moment dat sporturi antagonice dpdv progres. Ambele practicate la nivel de performanta isi contracareaza progresul. Trebuie facuta o alegere. Eu merg in principal la sala (ca prim scop) si in weekend pedalez din doua motive, imi place si mai ard din grasimi (imi fac astfel programul cardio). Nu am pretentii prea mari de la ciclism, urc niste dealuri pe aici prin Brasov dar cam atat. Nici nu imi este foarte usor la +100 kg :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze dar in afara de faptul ca Syntha6 e bun,n-am inteles nimic :(.Deci,ce supliment ar fi bun sa iau acum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit:Pai,hai sa-ti spun cam ce mananc.Dimineata 3-4 sandvich-uri cu salam,rosii,castraveti (alte legume,orice gasesc prin frigider).La pranz piept de pui (1-2/saptamana),restul doar mancare gatita,la scoala mai mananc 2 sandvich-uri,apoi am sala si apoi la cina,o friptura de porc,pui cu cartofi natur sau prajiti.Am intrebat care este mai bun doarece asta mi-a recomandat un coleg de sala.Pana acum am incercat doar Jumbo de la Nutritech dar...fara suparare Vlad,e foarte prost.

Madalin, depinde ce urmaresti, unde te situezi acum dpdv kg/inaltime/grasime corporala. Daca esti ectomorf si vrei sa cresti masa musculara s-ar putea sa mananci prea putin.

Sandwich-ul nu este o idee prea buna dar este foarte la indemana. Painea in general este un aliment inferior dpdv nutritiv. Este gustoasa si mai ales daca este facuta de tine in casa miroase de minune, dar nu m-as baza pe ea prea mult. De fapt as recomanda sa nu o mai mananci. Este dificil mai ales cand ai de mers la scoala. Toti am crescut cu sandwich-uri, nu vreau sa fiu extrem in recomandare. O alternativa pt snack-ul de la scoala ar fi niste friptura rece, niste legume si un pumn de nuci. Deja, este mai greu de preparat/transportat, dar dpdv nutritional esti castigat.

Am uitat sa mentionez la sursele de proteine, alimentul minune: oua :). Lumea se fereste de mai mult de doua oua pe saptamana datorita faptului ca "este greu la ficat". Altii consuma doar albuse pt ca nu au colesterol (fara sa stie ca si acesta este de doua tipuri samd). Insa oul, este alimentul complet. Asadar, macar odata la doua zile, mananca 2 oua dimineata. Nu exagera cu omlete de 10 oua (8 albuse si 2 galbenuse samd).

Cartofii prajiti ai putea sa-i eviti. Cei natur sunt mult mai buni sau daca-ti place orezul, atunci si mai bine. Pieptul de pui este bun, dar sa fie din sursa sigura, pentru ca puiul de magazin (crescatorie) este cel mai indopat animal. Porcul rezista mult mai bine "bolilor copilariei", de aceea il prefer, chiar daca este mai grasa carnea. Apoi, tu mananci foarte putine vitamine/minerale. Asta este primul supliment pe care ti-l recomand inainte de proteine si aminoacizi. Ia un produs bun, mai scump, nu vitamax samd. Chiar daca mananci legume mai multe, daca sunt din magazin (piata) nu mai sunt ce erau odata. Eu am ocazia sa-mi cultiv propriile legume insa semintele le iau din magazin, asadar si astea sunt modificate genetic :(.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off, syntha6 imi place mie si este un produs recunoscut ca fiind bun de multa lume. Dar, din pacate cred ca nu ai citit ce am spus eu si tu tot insisti sa mergi direct pe suplimente dar sa mananci sandwich-uri in continuare.

Recomandarea mea este sa-ti revizuiesti regimul alimentar (atat cat iti vor permite parintii) si sa iei un supliment de minerale/vitamine + eventual un shake proteic.

Nu mi-ai spus cati ani ai, kg, inaltime si conformatie. Daca esti sub 20 ani, lasa si ZMA-ul de o parte, testosteron ai suficent.

Cel mai bun sfat pe care ti-l dau este sa te apuci sa citesti despre nutritie si apoi sa te gandesti la suplimente. Am crezut ca stim ce vorbim cand ai insistat cu Storm-ul.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am 16 ani,1.70 si 50 kg,deci sunt 100% ectomorf.

Acasa as putea sa nu mai mananc paine,dar la scoala n-am cum sa merg cu friptura dupa mine.Si nici sa mananc covrigei sau alte chestii...

Oua am auzit si eu ca sunt foarte bune si o sa incep sa mananc.

Cartofi prajiti nu mai mananc cam de vreo 3 saptamani.

Pui n-am cum sa mananc decat din magazin...

Cam ce proteine/minerale imi recomandati?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti recomand multa lectura in primul rand in domeniul nutritiv, internetul este plin de astfel de informatii.

Iti recomand sa stai departe de creatina sau stimulatoare de testosteron (pentru ca nu ai deloc nevoie la varsta ta, dupa 20 ani mai vorbim). Iti recomand sa uiti de proteine/aminoacizi deocamdata si sa mananci bine. Esti la varsta la care metabolismul tau este la maxim, asadar poti digera foarte bine ce mananci.

Sigura recomandare este un supliment de minerale si vitamine, atat! Unul care sa aiba o plaja larga. Nu pot sa-ti recomand unul anume pentru ca sunt puzderie. Ceva gen "one-a-day".

Avand in vedere ca ai 16 ani, inca o data, axeaza-te doar pe alimentatie corecta, odihna si antrenament. Nu ai nevoide mai mult acum. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles.Luna asta o sa urmez acest program si o sa vad schimbarile.Multumesc pentru sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper sa nu fiu chiar foarte off-topic, discutia de aici fiind oarecum intre:

Imagine postată

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca sunteti inca in crestere faceti inot,dezvolta capacitatea pulmonara foarte importanta in ciclism,dati din pedale dar nu va supraantrenati,mancati nu va sfiiti,iar dupa ce ati crescut puteti baga antrenamente dure cu bicicleta pana atunci nu are rost,daca te obosesti prea tare de mic copil te vei satura de ciclism

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca sunteti inca in crestere faceti inot,dezvolta capacitatea pulmonara foarte importanta in ciclism,dati din pedale dar nu va supraantrenati,mancati nu va sfiiti,iar dupa ce ati crescut puteti baga antrenamente dure cu bicicleta pana atunci nu are rost,daca te obosesti prea tare de mic copil te vei satura de ciclism

Legat de inot...nu l-as recomanda tuturor pentru ca am antrenat multi oameni care dupa 2-3 ani de inot cand au abandonat s-au ingrasat foarte mult. Atunci cand inoti iti folosesti aproape toti muschii in acelasi timp si cred ca asta determina o marire a inimii. Cred ca antrenamentul Fitness executat chiar si acasa poate fi foarte sanatos. Edited by Traveller
Orice sport care implica o crestere a debitului de sange pompat de inima, practicat intensiv, determina in timp cardiomegalie (de la inot la ciclism, atletism, fotbal profesionist etc). E o conditie care survine inevitabil la sportivii de performanta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau doar sa anunt in cadrul acestui topic ca firma la care lucrez a scos un produs nou care se numeste One a Day si este un complex de vitamine si minerale necesare pentru o zi. Cutia contine 60 de pastile si este la un pret foarte bun,nu doresc sa spamez sau ceva insa poate cineva e interesat si doreste sa cumpere.

Link spre produs : Aici

Substantele de baza de la produs vin din Elvetia si la noi doar se capsuleaza.

Edited by Traveller
Eu te rog sa nu insisti chiar atat de mult cu reclama. ai pus nume, ai dat link... chiar nu mai e nevoie sa adaugi o imagine format A5. Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam ieftin pentru un complex de calitate.Body Flex de la PN (sper ca nu fac reclama) este aproape dublu la pret si stiu de la un prieten ca este foarte bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam ieftin pentru un complex de calitate.Body Flex de la PN (sper ca nu fac reclama) este aproape dublu la pret si stiu de la un prieten ca este foarte bun.

Nu este reclama...adica daca nu puteai sugera altfel produsul...ce sa zic...eu pot sa-ti spun un lucru,firma nutritech incearca sa ofere preturi foarte bune...mereu ne stresam sa avem adaosuri mici la produse sa nu investim enrom in relcama ca sa nu trebuiasca sa vinde produsele scump...asta este politica noastra...iar legat de calitate...nu vreau sa zic nimic...te las sa testezi si poate le spui aici pe forum parerea ta:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate il conving pe prietenul meu sa incerce ca eu nu folosesc asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu investim enorm in relcama

Asta e evident...

Am citit cu mare atentie lista cu compozitia suplimentului. E primul supliment vazut de mine ce contine Staniu si Cloruri!

Iar cantitatile de vitamine sunt mult sub necesarul zilnic. Ar trebui minim patru pastile din alea pe zi pentru a-si atinge partial scopul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Madaline cum adica nu folosesti asa ceva? Corpul tau foloseste,si tu nu?:P Noi ca si oameni,mamifere,cum vrei tu,ne luam nutrientii,adica mineralele,vitaminele,proteinele(aminoacizii) din mancare,presupunand aici ca mancam toata gama de care corpul nostru are nevoie ceea ce este putin probabil,in plus un sportiv are nevoie de muult,mult mai mult din acesti nutrienti ptr. a se dezvolta si intari.

Coste Vlad acei oameni s-au ingrasat ptr. ca s-au lasat de exercitiu,au renuntat pur si simplu si poate s-au intors la stilul de viata de stat pe canapea,nu este de vina inotul ca sport.

Apropo de "Fitness" :D Fitness = 1.health

2.capability of the body of distributing inhaled oxygen to muscle tissue during increased physical effort

Asta cu fitnessul este un cliseu,un americanism similar cu adidasii :))

Orice antrenament aerobic,nu ma refer la aerobicul acela de pitzipoanca pe care il faci la saltea sarind in sus si in jos,insa si acela poate fi aerobic.

Aerobic inseamna cu oxigen,adica se refera la multitudinea de exercitii,activitati sportive in care muschii apuca sa foloseasca oxigenul ca sursa principala de energie.Orice sport care il poti practica mai mult de 10 repetari sa zicem:)) deci nu sala.De ex. ciclism,alergare,inot,canotaj,skiat xc,etc...aceste sporturi sunt aerobice daca le practici la max 60-75 % din ritmul cardiac maxim,mai sus de atat intervine Lactate treshold,(sub-la limita-si peste)sau Vo2max(ventilatie maxima),cand simti ca iti ard picioarele de ex la ciclism,acelasi lucru care il simti in sala la Genoflexiuni.

Orice sport aerobic facut cel putin 30 min pe zi(asta fiind minimul total) inseamna sanatetea sistemului cardiovascular iar orice sport anaerobic inseamna forta.Ciclismul este combinatia perfecta intre aceste doua tipuri de efort uman...Sa-l luam drept exemplu pe Mark Cavendish care este un sprinter de talie mondiala,deci are o explozie anaerobica superioara oricarui ciclist dar are,si trebuie sa aiba si un motor aerobic dezvoltat pentru ca inainte de sprint sun 200 km de cursa pe care daca vrei sa ii parcurgi trebuie sa ai acest motor :D destul de puternic :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma refeream la faptul ca nu folosesc acel complex de vitamine mentionat de Coste Vlad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Coste Vlad

Produsele voastre au intr-adevar un pret foarte bun. Exista posibilitatea de a le cumpara de undeva din Bucuresti altfel decat prin comanda prin posta? Eu nu am posibilitatea sa primesc nimic prin posta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am şi eu o problema (nu ştiu dacă am scris unde trebuie dar e singurul topic care se refera şi la culturism): Astăzi am avut în program braţe.Asta înseamnă ca trebuia sa fac triceps şi biceps.Termin tricepsul apoi ma apuc de biceps.Când vreau sa fac cu bara Z la banca Scott, ma ia o durere infioratoare deasupra cotului.Chiar unde se uneşte tricepsul cu cotul.Ştiţi cumva ce-ar putea fi şi ce-ar trebui sa iau?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inteleg ca te doare pe partea din spate a bratului, din moment ce pomenesti de triceps. Probabil ai un tendon afectat in urma unei incalziri necorespunzatoare sau a unei fortari exagerate. Faci cumva impins frantuzesc (extensii din culcat pt triceps)?

Eu am avut nenumarate astfel de accidentari datorita greutatilor mari. Cel mai bun remediu, daca poti sa faci asta, este sa faci repaus pana trece. Eu nu sunt adeptul anti-inflamatoarelor, pentru ca pe langa efectul principal actioneaza si ca analgezic ascunzand astfel faptul ca acolo inca ai o problema. Nu mai simti durerea si crezi ca te-ai refacut, dar cu urmatorul antrenament doar strici mai rau. Ca idee generala daca ai probleme cu articulatiile poti lua un complex de glucosamina, condroitina si MSM, insa acestea au efect in timp, nu imediat, asa cum are un anti-inflamator.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca idee generala daca ai probleme cu articulatiile poti lua un complex de glucosamina, condroitina si MSM, insa acestea au efect in timp, nu imediat, asa cum are un anti-inflamator.

Trebuie luat in considerare ca medicamentele cu aceasta compozitie ingrasa, cu cateva kg, prin retentie de apa in organism. Pentru ciclism, cateva kg in plus sunt fatale.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faci cumva impins frantuzesc (extensii din culcat pt triceps)?

De obicei fac dar ieri am facut doar la halcometru si exercitiul acela din picioare cu gantera in spate. Imagine postată

Cel mai bun remediu, daca poti sa faci asta, este sa faci repaus pana trece. Eu nu sunt adeptul anti-inflamatoarelor, pentru ca pe langa efectul principal actioneaza si ca analgezic ascunzand astfel faptul ca acolo inca ai o problema. Nu mai simti durerea si crezi ca te-ai refacut, dar cu urmatorul antrenament doar strici mai rau. Ca idee generala daca ai probleme cu articulatiile poti lua un complex de glucosamina, condroitina si MSM, insa acestea au efect in timp, nu imediat, asa cum are un anti-inflamator.

Multumesc pentru sfat!

Trebuie luat in considerare ca medicamentele cu aceasta compozitie ingrasa, cu cateva kg, prin retentie de apa in organism. Pentru ciclism, cateva kg in plus sunt fatale.

Nu-i problema ca oricum vreau sa ma ingras :)).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice exercitiu pt triceps din pacate pune un stres foarte mare pe tendonul capatului lung. Impinsul frantuzesc cat si extensia de la ceafa sunt printre cele mai severe in acest domeniu, in principal datorita miscarii dar si faptului ca fiind o miscare cu greutate libera este mai greu de controlat si impune greutati ceva mai mari. Eu am renuntat la impins frantuzesc si fac exclusiv helcometru si flotari la paralele.

In cazul meu, suplimentele pentru articulatii nu au adus retentie de apa sau ingrasare si nici in cazul altor persoane pe care le cunosc. Nu contest ce a spus Horatiu, dar cred ca in cazul lui efectul a fost unul secundar datorat probabil si repausului care automat insoteste si suplimentarea alimentara in vederea intaririi articulatiilor in urma unui accident. Repet, sa nu te astepti la minuni in scurt timp. Practic in primele cateva luni nu vei simti nimic, mai ales daca continui antrenamentele. Daca faci repaus, este alta poveste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum vad ca m-a lasat durerea.O sa vad luni cand am piept deoarece si atunci ma cam doare dar foarte putin (pe la ultimele 2-3 repetari).Multumesc pentru sfaturi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now