Recommended Posts

Buna ziua tuturor colegilor de pedale.

 

M-am gandit sa deschid acest topic, pentru ca ma frapeaza un subiect destul de delicat.

Daca s-a mai deschis imi cer scuze anticipat.

 

Mai consult din cand in cand siteurile de vanzari online pentru piese si biciclete, inclusiv lancearmstrong.com/foundation si sunt stupefiat sa vad ca este plin de vechituri cu eticheta "clasica, vintage"!

Numai spun ca vanzatorii cer niste preturi astronomice pentru asa zisele cursiere, in limbajul comun.

 

Va rog sa comentati si sa va spuneti parerile.

 

O zi buna

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Editeaza mai bine titlul topicului,suna ca o propozitie spusa de un prescolar

Ideal e sa fii cat mai succint

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totul are o logica! Si anume:

 

A merge cu bicicleta e din ce in ce mai cool

Numarul hipsterilor (adica fostii emo) e in crestere

Hipsterii nu merg decat pe biciclete "vintigi"

Bicicletele "vintigi" se scumpesc!

 

:)) ar fi fost un catren perfect daca ar fi avut rima.

 

Excelent, scurt si la obiect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a discutat subiectul asta si aici: http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/14097-cursiera-otel-usoara/page-6#entry588816

 

Parerea mea scrisa si acolo : ""  De cand cu internetul a inceput  lumea sa auda de columbus,campagnolo,marci italiene,etc...Mai grav e ca s-a umplut de samsari de biciclete care le cumpara ieftin de la necunoscatori din provincie si le vand apoi la pret dublu.

Si mai exista o categoria cea a necunoscatorilor care intra pe net inainte sa vanda si vad ca s-au vandut bicle italiene clasice cu bani multi si au impresia ca si ale lor sunt valoroase fara sa faca diferenta intre un columbus SLX si un Aelle sau intre un shimano RX si campagnolo C Record si au impresia ca si bicla lor e " d-aia italieneasca smechera" si pun preturi de te doare mintea.""

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar cum prost nu e cel ce cere, ci cel ce da, putina educatie facuta pe forum nu poate fi decat benefica! Nu vor disparea bisnitarii si teparii, dar cu cat se va inmulti numarul cumparatorilor informati, cu atat va fi mai bine pentru piata SH.

 

Edit.

Ma bucura enorm ca astfel de topicuri se inmultesc si ca lumea incepe sa realizeze ceva despre ”valoare”. Asa se intampla in criza, cand lumea nu mai arunca cu banii pe orice porcarie frumos impachetata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e normal, fiecare cere cat vrea si fiecare ofera cat crede ca valoreaza

e economie de piata simpla

oricum lucrul asta e general, nu se intampla doar in romania, observ asta de mult timp si pe site-uri din germania

cine doreste ceva ok si pe bani putini sa caute singur nu sa se planga din tastatura cu fundul pe scaun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect, fiecare cere cat vrea cata vrea ofera si informatii corecte despre produs.

Iar cine cumpara fara sa se interese putin...pierde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oricum cand cumperi o cursiera "vintage" te uiti in primul rand la vopseaua originala, angrenaj, clestii de frana si eventual roti sa fie in stare buna si refolosibile. in rest poate sa fie si mama lui de reynolds vitus si columbus daca trebuie sa il revopsesti e clar ca nu va mai iesi ce a fost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oricum cand cumperi o cursiera "vintage" te uiti in primul rand la vopseaua originala, angrenaj, clestii de frana si eventual roti sa fie in stare buna si refolosibile. in rest poate sa fie si mama lui de reynolds vitus si columbus daca trebuie sa il revopsesti e clar ca nu va mai iesi ce a fost.

 

Desigur, motivatiile fiecaruia sunt altele.

Pornind de la ideea ca stii ce cumperi, adica ai fost indrumat/invatat si ai citit inainte (pentru ca nu toate fiarele sunt vintage, unele-s numai vechi), vine intrebarea esentiala:

"Ce faci cu bicicleta?"

Daca ai cumparat vintage pentru pus la colectie sigur ca te-ai uitat la vopsea, echipare originala s.a. Si o vei pastra sau o vei vinde apoi tot ca vintage.

Daca mai vrei sa te si dai cu ea zilnic s-ar putea sa accepti compromisul unei cursiere de 10 kg de otel, unde numai rotile refacute cu piese contemporane cantaresc vreo 4, pentru ca n-ai vrut sa dai mai multi bani. Si, desigur, vei putea sa o lasi mostenire, dar nu o vei mai putea vinde onorabil, nu va mai fi vintage.

 

Felicitari, sorin7sorin, pentru spiritul de observatie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact asta inseamna economia de piata, iar acum (de fapt acest lucru nu se va schimba) cererea este mai mare decat oferta.

In acest moment nu cred ca exista, in netul romanesc, o cursiera  care sa-si revendice cu adevarat titlul de vintage, dar avem pentru acest lucru site-uri afara, de unde ne putem satisface acest hatar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

parerea mea este ca oricat de vintage ar fi ele,sunt exagerate ca si pret.nu le neg valoarea,dar in afara faptului ca sunt vechi nu ti fac deloc viata usoara atunci cand pedalezi.asa ca eu raman adeptul tehnologiei moderne :-bd

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Economia de piata vs. bisnita! Mai.....mai........ [-O<

 

Biciclete vintage sunt pe toate drumurile, dar putine sunt valoroase si deci colectionabile. Putine sunt originale, putine sunt ”de curse”, putine sunt in stare acceptabila, putine sunt high end si putine au o istorie in spate.

 

In anii 70 si chiar 80 existau mii de firme in Europa! Fiecare atelier avea propria eticheta si un nume cat mai ”italienesc”. Si atunci existau biciclete foarte ieftine, cu piese ieftine si culori stralucitoare sa ia ochii. Cele ce au supravietuit sunt fiare vechi, superuzate si cumparate en gros pentru a fi vandute in Africa. Pe drum se mai pierd si prin alte tari bananiere, asa, ca Romania, unde se vand fraierilor sub eticheta ”import Germania” si ”nerulate in Romania”.

 

Doar un exemplu:

http://www.निषिद्ध/bicicleta-cursiera-atala-9612735.html

 

Atala, cadru Aelle, echipare necunoscuta. Oare cat va dura pana va aparea la vanzare cu 800 Ron si cu o prezentare pe masura? Plus precizarea ”import Italia” si ”nerulata la noi”?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Ce-nseamnă domne marchetingu' făcut de cicliștii ce s-au făcutără văzuți pe plaiurile Bolintinului. :)

UIte cum vizibilitatea/expunerea crește prețu'.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, si voi! Sunteti invidiosi pe munca lor! Pe creativitatea lor! Care au vazut hoarde de ciclisti in Bolentin-Deal/Vale si au scos cadru' DeRosa din teava de calorifer muncit, sa-l valorifice! 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

oar un exemplu:

http://www.निषिद्ध/bicicleta-cursiera-atala-9612735.html

 

Atala, cadru Aelle, echipare necunoscuta. Oare cat va dura pana va aparea la vanzare cu 800 Ron si cu o prezentare pe masura? Plus precizarea ”import Italia” si ”nerulata la noi”?

 Pun pariu că deja e în dubă în drum spre București și în curînd apare cu altă etichetă de preț :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca aia de 20 de ani se vinde cu 40 de meleoane, inseamna ca pe a mea de 40 de ani iau dublu? :D Bicicletele astea sunt ca vinul. :D Din pacate multe s-au otetit, dar se vand ca vin de Bordeaux.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, topic cu raspuns implicit, educativ.

 

Dar aia care stau cu ochii zi de zi in toate site-urile ("piata online", haha) asteptand "chilipirul vietii" unde se incadreaza? Sau bat duminicile targurile sa vada ultimele aparitii?

Nici manelele nu s-ar canta daca nu ar avea public.

 

Asa cum am mai spus in alt topic, vintage nu insemna numai "vechi". Iar ce e cu adevarat demn de colectie, are un public tinta specializat in vest si nu se gaseste in toate garile sa vina istetul din est sa-i taie lantul sau politia locala sa o ridice asanand zona.

 

In rest nu e problema celui care cere. De ce mi-ar pasa mie ca ala vinde un fier vechi cu pret de ceas elvetian? Cine arunca bani in necunostiinta de cauza inseamna ca nici nu i-a prea meritat muncind. Nu exista vreun catalog specializat pentru o referinta asa ca fiecare e liber sa ceara cat vrea, probabil nu e interesat nici sa vanda ceva, poate vrea sa se dea mare cu anunturile.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de acest aspect si mai ales de preturile cerute pe aceste biciclete ,eu zic ca este un lucru normal din moment ce ele sunt rare si vechi .Uitate pe strada si numara cate biciclete MASI vei vedea in orasul tau . Eu la 55 de ani doar in poze am vazut si doar  a lui Lautaru pe viu ,care ulterior dupa deces sa pus in vanzare .Pretul nu poate fi unul mic ,dar sunt de acord ca multi profita si baga fiare suparate la preturi nesimtite .Apoi mai este si un alt aspect si anume ca suntem din pacate saraci si preturile de multe ori ni se par mari 

sanatate tuturor 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate ciclismul si tenisul nu sunt recomandate pentru cei cu probleme de spate .80%au probleme cu spatele .Eu la fel am probleme si am ridicat pipele mai sus si am facut bicicletele la stilul confort nu sportiv . Apoi trebuie sa mergi atatia km cat produc placere nu sa mergi sute de km si sa te prabusesti cand ajungi acasa.Pacat de Moser in opinia mea este un model excelent pentru singlespeed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca se face o confuzie intre termenii clasic (stil), vintage (varsta) si colectionabil (valoare) care ne indeparteaza de subiectul discutie: bicicletele vechi ce se comercializeaza pe la noi, deseori la preturi nejustificate de valoarea lor.

 

Culmea e ca tot pe aceasta confuzie, dorita sau nu, se bazeaza si bisnitareala de care e vorba aici: unii cumpara biciclete la pret de fier vechi (150-200Ron) si le revand la pret de colectie (de la 800Ron in sus). Iar asta e rau pentru cei ce cauta doar biciclete vechi si care nu le mai gasesc decat la pret de ”colectionar”.

 

Au ajuns cadre de Hi-Ten si echipari de supermarket sa coste 800-1000Ron? 300E? Atunci cat costa un cadru SLX cu Super Record? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Atunci cat costa un cadru SLX cu Super Record? 

 

In niciun caz 300E!

 

Emil ai dreptate, suntem prea saraci si atunci totul este prea mult pentru noi.

 

PS: astazi a fost vanduta o pereche de clesti de frana delta cu 150E, deci se pare ca totusi avem ceva educatie in clasic, vintage si colectionabil, dar din pacate nu ne permitem toti sa platim la adevarata valoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.