Recommended Posts

Cu preturile cerute mult putin nicicodata nu reusesti sa convingi ca este bisnitar sau nu .Dar eu am cunoscut chiar aici pe un individ care culmea a fost si ciclist si mecanic si vopsitor si restaurator dar si excroc pe masura .I-mi permit sa il acuz asa deoarece omul umbla in vremurile bune prin Italia si Germania si find un foarte bun cunoscator aducea numai piese de top si le vindea pe masura atat bicicletele cat si piesele .Dar ce ma face sa il acuz de excrocherie este faptul ca odata i-mi poveste cu nonsalanta ca a gasit un cadru de colnago rupt la teava de down tube ,si a bagat o teava,a sudato  a vopsito si a dat pupaza cu vreo 25 mil unui pasionat dar binenteles nepriceput .Ei asta consider eu excroc care pur si simplu te insala .Ca cere putin mult e de discutat dar asa ceva deja dupa mine nu mai are scuza .De aia intodeauna perferati cadrele cu vosea originala mai ales cele renumite .Bineinteles ca ma fript si pe mine cu niste piese campa de il pomenesc si acum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt multi din categoria fostilor ciclisti si care au in prezent mici afaceri cu reparatii/vanzari biciclete si, printre lucruri bune, incercand sa profite de lipsa de cunostinte a clientului, mai fac si cate o magarie. A fost sa o patesc si eu in vara asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aproape lipseste categoria de baza, a pasionatilor autentici. Adica aceia care isi achizitioneaza de placere sau pentru colectie cu adevarat o piesa vintage, oferind pretul pietei, fara sa puna accentul pe targuiala. 

 

Tuturor celorlalti care vor sa stie daca bicicleta din dotare (sau in stadiul de prospect) e sau nu e vintage. Pentru ce e relevant sa fie vintage? Creste valoarea de re-vanzare? Creste self-esteem-ul? Devine accesoriu de purtat (si aratat) asa cum au ajuns astazi ceasurile de mana in buna parte? Schimba cu ceva asta scopul initial de utilizare? 

Pasionatii autentici nu stau pe forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un Moser restaurat de @Han

 

DSC_0344.JPG

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar o sa zica nea Emil ca nu se prea pupa frumusetea cadrului italian cu echiparea japaneza desi se poate discuta ...

Mie imi place cum arata. E frumoasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spune-ne ceva despre stickere: sunt originale sau printate? Daca sunt printate: sunt identice cu cele originale? Daca sunt identice 100% cu cele originale, da-ne si 9 reteta: de unde le-ai cumparat sau cine le-a facut, dupa ce model, etc...

Am si eu un Gios Compact si sunt tare nahotarat: l-as vopsi, ca-i cam stridenta ''patina timpului'' insa doar daca stiu ca-mi iese 100% identic cu originalul (hai 99%...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt decal-uri achizitionate pe ebay, sursa : http://stores.ebay.com/Cyclomondo

vad ca are si gios : http://cyclomondo.net/page9.htm

 

si eu sunt adeptul conservarii pieselor clasice, dar asa cum ai spus si tu "patina timpului" este prea evidenta in anumite cazuri si atunci incerc sa-i refac imaginea initiala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ceva peripetii si discutii am luat astazi o bicicleta extraordinara de pe dirtbike. Omul de la care am luat-o mi-a dat pana si factura originala. E vorba de o cursiera Gerber cu cadru din tevi Columbus TSX produs de Cinelli (stantat sub monobloc), linie completa Shimano 600 tricolor--de la cuvete pana la tija de sa aero si quickrelease-uri, cu exceptia manetelor de frana/schimbator, schimbatorului spate si pinioanelor, care sunt toate Ultegra--, roti cu butuci Shimano 600, spite aero si jante Campagnolo Omega cu profil in V anodizate complet, pipa si ghidon ITM, sa San Marco Rolls in stare perfecta. A trebuit sa schimb doar cauciucurile si lantul care ruginise de la stat degeaba. E clar ca omul de la care am luat-o nu mersese mai deloc cu ea; pana si vopseaua e ciobita doar in 2 locuri, ceea ce spune ceva despre o bicicleta de la inceputul anilor '90. Pretul a fost, din punctul meu de vedere, foarte mic (1100 de lei); din cate am inteles de la vanzator, a incercat sa o vanda in targ la Iasi dar nu a fost nimeni dispus sa ii ofere atatia bani pe ea (tin minte ca anul trecut era un om mai in varsta in targul Vitan care se chinuia sa vanda un Pinarello alb de otel echipat complet Campagnolo, in stare perfecta cu 1500 de lei; nici domnul respectiv nu era bisnitar, ci fost ciclist). Eu mi-am luat cursiera asta desi nu prea am nevoie de ea (e a 5-a); mi-a placut foarte mult si mi-ar fi fost ciuda sa ajunga in mainile bisnitarilor din Bucuresti sau, la fel de rau, a tunerilor care iau biciclete/cadre/piese ieftine de pe net de la oameni binevoitori sau necunoscatori, apoi le dau la pret dublu sau triplu hipsterilor din capitala, sau direct pe ebay (e de urmarit ce s-a intamplat cu Masi-ul care a fost la vanzare tot pe dirtbike saptamana trecuta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar calitatea lor cum este? Sunt identice cu cele originale? (textura materialului, culori, etc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am tot cautat la diversi furnizori, dar m-am hotarat sa achizitionez tocmai din Australia pornind de la referintele userilor si de la discutiile avute si cu alti furnizori. Un alt plus a fost ca am putut sa aplic peste ele un strat de lac. Oricum consider ca am facut o alegere buna si sper ca sunt foarte apropiate de original.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ceva peripetii si discutii am luat astazi o bicicleta extraordinara de pe dirtbike. Omul de la care am luat-o mi-a dat pana si factura originala. E vorba de o cursiera Gerber cu cadru din tevi Columbus TSX produs de Cinelli ...

 

Bravo,s-o stapanesti sanatos.Nu ne-o arati si noua ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ! Oare bișnițarii sunt numai în Bukale ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca sunt peste tot, dar cu siguranta cei mai multi sunt in Bucuresti unde piata bicicletelor cu cadre de otel a explodat in ultimul an. Au (re)aparut atat bisnitari care se ocupa numai de vanzare/revanzare (cum e tipul cu bicicleta de "triatlon" luata din Petrosani la jumatate din pretul cu care o vinde acum), cat si tuneri care vopsesc, fac fixed gear-uri si ssp-uri sau, mult mai rar, reconditioneaza. Printre cei din urma se numara atat oameni cinstiti cat si bisnitari care cer preturi absurde pentru ce costuri au si ce ofera. Intre bisnitari si tuneri sunt relatii complicate, din moment ce bisnitarii au acces la marfa mult ravnita (cadre de otel, tevi Columbus, preferabil italienesti; piese Campagnolo) si tuneri au acces la o piata mai dispusa sa plateasca preturi mari pentru ceva blingbling cu care sa se afiseze in cele 2-3 baruri hiphip din centru. Spre exemplu,cadrul Chesini cu care si-a facut Vali-THX ssp-ul acela superb: a stat la vanzare anul trecut cateva saptamani sau chiar luni pe dirtbike, la doar 400-500 de lei parca; vanzatorul: un tip care aduce in permanenta biciclete din strainatate, de unde le ia cu siguranta cu bani foarte putini si le vinde aici cu ceva profit--de multe ori are biciclete foarte frumoase la preturi decente (e.g., anul trecut avea un Eddy Mercx de contratimp, galben, Dura Ace tot, in stare impecabila, la 1500 de ron; bicicleta a ajuns la un tuner local, care a vopsit-o neagra si dusa a fost; acum vinde o bicla cu cadru de otel de pista, care va avea cel mai probabil aceeasi soarta), dar de multe ori si incearca sa te fraiereasca (ascunde defecte, cere foarte mult pe piese sau biciclete care nu fac etc.). Anul asta cadrul Chesini nu ar sta nici o zi la vanzare pe net; s-ar imbulzi lumea sa il cumpere, mai ales daca pretul ar ramane acelasi. Vanzatorul respectiv avea in acelasi timp anul trecut un cadru Daccordi cromat complet, NOS, pe care l-a dat cu 800 de lei unui tuner local, care l-a dat la vopsit si l-a facut SSP (ca dracu, in opinia mea, dar asta e). Acesta din urma vinde in prezent un alt cadru Chesini Olimpiade (doar culoarea difera) la pret de ebay (900-1000 de lei), probabil cu profit substantial si cu siguranta cu un cumparator, daca are rabdare.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Va rog frumos ajutaţi-mă să identifica cursiera aceasta. Si o evaluare a preţului maxim ar fi de asemenea binevenită. Am  cautat prin cataloage la http://cyclespeugeot.com dar pur si simplu nu imi dau seama care este. Nici nu deţin momentan mai multe poze. Multumiri anticipate celor care posteaza.

 

post-6034-0-41970100-1370531011_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

In nici un caz.Furca e cromata - clar nu e semicursiera si nici cadrul nu are alura. Plus ca in 85 am vazut ca puneau deja curcubeul pe top tube. Am mai cercetat si cel mai mult seaman cu PH11 din 1984. Ceea ce ma intriga sunt franele care arata cam ca la PH12, camasile sunt pe sub ghidolina. Si nu vreau sa o dau, vreau sa o iau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfatul meu e sa nu iti iei un Peugeot mai vechi de sfarsitul anilor '80, decat daca esti intr-adevar pasionat si dispus sa investesti ceva timp si bani in eventualele piese de schimb, sau, bineinteles, daca nu te intereseaza deloc si vrei doar sa ai o bicicleta de tavaleala. Vei avea probleme mai mult ca sigur cu inlocuirea: cuvetelor, pipei & ghidonului, clestilor de frana (brate lungi, furcile negaurite pentru piulite ingropate), tijei de sa, foarte probabil monoblocul si daca mai ai si jantele pe baieuri e distractie totala. Dupa colturile drepte de la bratele furcii cred ca modelul tau e mai vechi de 1985; nu m-as risca decat daca esti convins ca o vrei si ca esti dispus sa investesti bani seriosi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa decals, pare un model 1983-1984. Dupa lipsa mufelor, pare un cadru Carbolite, deci cam entry level. Poate PH12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evident, pentru cei mentionati de Nightwork orice cadru 3tubi Aelle devine ”Columbus de curse”!

 

Adevarul e ca au crescut preturile enorm in ultimul an, aproape ca sunt tentat sa vand un Reynolds 531 care mi-e mic, dar chiar nu stiu care i-ar fi pretul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca e cazul aici. Peugeot a inceput sa foloseasca Reynolds 501 din 1984 (Reynolds501 a aparut pe piata in 1983), iar modelul din 1984 era mufat si avea deja decals cu curcubeu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dadme, manetele par Shimano, poate e tunata ulterior ;)) Eu aveam cablul de frana bagat prin tub inca din '80, pe un cadru polonez care nu era prevazut cu gauri. Dar inteleg unde vrei sa bati si ca sa n'ai somn noaptea asta....

...poate este un soi de PH 12 Centenary!!!...  http://velospace.org/node/12152

Daca vrei s'o cumperi... maxim 300 ca n'are sa

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Somnul nu tine de asta, si nici 300 RON nu sunt cine stie ce suma. Am remarcat si eu franele par Shimano 600. Chestia e ca Peugeot avea tije caudate de sa, ceva cu 24.2mm, si asta chiar ar fi o problema. Tind sa zic pas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.