Recommended Posts

Eu am patit-o cu Peugeot-ul meu cu piesele si nu mai iau asa ceva niciodata. Am un Peugeot PH501 care apare in catalogul 1985, desi sub monobloc e stantat 1984. O groaza de complicatii, de la clestii de frana pana la tija de sa (26.4, ceva mai des intalnit decat 24.2, dar acum cativa ani cand mi-a trebuit mie tija se gasea mult mai greu) si pipa. Peugeot-urile din anii '80 sunt imprevizibile; spre ex, cadrul meu are toate filetele normale, standard britanic, dar diametrul furcii e frantuzesc, deci trebuie pipa de 22, nu 22.2. Cand am masurat furca cu sublerul si am vazut ca e 22, m-am luat dupa ce scrie pe net si am zis ca si filetul e frantuzesc; m-am pus sa cumpar cuvete--o groaza de bani si bataie de cap--dar cand sa le pun, surpriza, filet britanic normal. Nu am gasit nicaieri pe net ceva despre o asemenea corcitura cu filet de un fel si diametru de altul. Am vrut pipa mai scurta asa ca a trebuit sa dau cu smirghelul de mi-au sarit capacele. Cu clestii de frana a fost la fel de aventuros; neputand sa gauresc puntea de la furca spate si pana sa reusesc sa largesc gaura furcii fata, a trebuit sa instalez clestii (Shimano BR-600, excelenti dealtfel) invers--clestele fata in spate si cel spate in fata. Artificii si chinuiala ca sa reusesc sa insurubez o piulita pe clestele spate montat pe fata; saibe, bla bla. Cand am vrut sa-mi montez aparatori (btw, si asta postata de tine e semicursiera, are urechi de aparatori etc.; nu conteaza daca e furca cromata; asa e si a mea), alta distractie. Pe bune nu merita. Nu mai zic de baieuri ca ne lungim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de sfaturi. Intradevar, multe batai de cap. Si atunci ce cursiera cu cadru de otel ieftina si buna, pentru naveta sa iau?


Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot-urile din anii '80 sunt imprevizibile; spre ex, cadrul meu are toate filetele normale, standard britanic, dar diametrul furcii e frantuzesc, deci trebuie pipa de 22, nu 22.2. Cand am masurat furca cu sublerul si am vazut ca e 22, m-am luat dupa ce scrie pe net si am zis ca si filetul e frantuzesc; m-am pus sa cumpar cuvete--o groaza de bani si bataie de cap--dar cand sa le pun, surpriza, filet britanic normal. Nu am gasit nicaieri pe net ceva despre o asemenea corcitura cu filet de un fel si diametru de altul. Am vrut pipa mai scurta asa ca a trebuit sa dau cu smirghelul de mi-au sarit capacele.

 

Am și eu așa ceva, un Peugeot din 1986 cu filet normal la pedalier și cu pipă de 22.

 

 

Însă multe Peugeot-uri aveau pedalier cu filet elvețian, în care intră bine butucii cu rulmenți cu cupele din plastic moale, ca butucii Thun de la biclele ieftine de la Decathlon sau de la bicle mai vechi "importate" vrac de la nemți.

 

În biclele astea trebuie să investești pasiune, dacă vrei ceva doar pentru navetă mai bine iei altceva.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La pedalier am avut noroc. Angrenajul era Nervar si mai peste tot pe net scria ca, in cazul asta, filetul e francez; s-a intamplat sa nu fie asa. Eu ziceam de o chestie si mai ciudata: filetul de la furca e normal, dar diamentrul e francez. Oriunde pe net (sheldonbrown etc.) scrie ca daca diametrul e 22, atunci si filetul furcii va fi francez. Iti trebuie ceva rabdare si bani pentru bicicletele astea. Eu o am pe a mea de 7-8 ani si nu m-am gandit niciodata cum ar fi sa scap de ea, dar in retrospectiva nu stiu daca mi-as fi cumparat-o initial.

 

 

Am și eu așa ceva, un Peugeot din 1986 cu filet normal la pedalier și cu pipă de 22.

 

 

Însă multe Peugeot-uri aveau pedalier cu filet elvețian, în care intră bine butucii cu rulmenți cu cupele din plastic moale, ca butucii Thun de la biclele ieftine de la Decathlon sau de la bicle mai vechi "importate" vrac de la nemți.

 

În biclele astea trebuie să investești pasiune, dacă vrei ceva doar pentru navetă mai bine iei altceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e pentru naveta, clar...ti'ar trebui un roadster. http://www.sterba-bike.cz/produkt/peugeot-gentleman-s-roadster?lang=EN

In locul tau, as incerca ceva de genul asta http://www.निषिद्ध/cursiera-cinelli-campa-speciale-corsa-10777480.html

Nu stiu cat de original e cadrul, ca sunt putine poze si parca lipseste un coltZ la mufele de la head tube... dar pare ceva bun. Trebuie si multa negociere ca e cam scumpa pt o bicicleta din '50-'60...plus ca cine'a mai vazut Cinelli cu angrenaj Stronglight...deci, e facuta sa iasa la inventar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha! Asta e chiar tare. Adica de le Peugeot 1984 la Cinelli 1967 chiar e diferenta. Sincer, eu cred ca as avea nevoie de ceva la care sa gasesc usor consumabile inca, sa fie otel de calitate, ca sa nu simt gropile aparute in asfalt, si sincer as prefer  o cursiera dar cu ghidon drept, parca e mai ok la vizibilitate in oras. Fac cam 8-9 km dus si cam 10km la intoarcere zilnic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha! Asta e chiar tare. Adica de le Peugeot 1984 la Cinelli 1967 chiar e diferenta. Sincer, eu cred ca as avea nevoie de ceva la care sa gasesc usor consumabile inca, sa fie otel de calitate, ca sa nu simt gropile aparute in asfalt, si sincer as prefer  o cursiera dar cu ghidon drept, parca e mai ok la vizibilitate in oras. Fac cam 8-9 km dus si cam 10km la intoarcere zilnic.

Pai dc o folosesti mai mult in oras fa-ti un single speed si nu mai stai sa cari toate fierataniile (pinioane,schimbatoare,foi,manete,etc) dupa tine in oras.Pui niste anvelope de 25c sau 28c,ghidon drept si aia e !

* Legat de cursiera aia peugeot nu prea se merita,cam greu sa gasesti piese pt ea,mai ales ca vine cu simplex.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. Merge pe un drum sau altul functie de ora si aglomeratie, deci zilnic dispar sau apar 1-2Km, hmm iar in Constanta , culmea un single nu e o idee tocmai buna. E ceva de urcat si coborat. Spre exemplu de la Poarta I a portului la poarta 2 cam e nevoie de foaie mica , un 42 si pinion maricel, ceva pe la 21 de dinti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tot 42 cu 21 am la SS. In Bucuresti. La deal e OK. Pe plat e excelent. La vale o tin din frane sau ma ghemuiesc, in functie de viteza pe care o doresc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va reamintesc ca andreibelcic da la pedale ca nimeni altul. Sa nu reluam discutiile despre cadenta, dar un raport de 2 e ridicol aproape dupa toate standardele--viteza (ca sa ajungi la 30 la ora trebuie cadenta de 120; Bucurestiul fiind plat si cu multe linii drepte, iti cam trebe des sa ajungi in jur de 30 la ora, daca nu vrei sa dea masinile peste tine, sa ajungi mai incet decat cu autobuzul, sau sa te faci de ras cand te depasesc altii pe biciclete d-alea mici pliante), incercarea de a nu transpira ca porcul la cadente de 150+, evitarea caderii in nas cand pleci de la stop si te grabesti etc. Dadme, tu stii ce iti pot picioarele si pe ce drumuri mergi. Daca ai multe dealuri abrupte si lungi, atunci, da, poate un ssp/fixed nu e indicat, dar daca e vorba doar de un deal sau doua merita, mai ales fixa pentru ca poti schimba raportul mult mai usor inlocuind pinionul (presupunand ca performantele se imbunatatesc pe masura ce mergi mai mult).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Ce parere aveti de Colnago Sport Zeta? Este un model ce merita atentie? Si cam cat ar merita sa dau pe el cu echiparea originala Campagnolo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut !  De curand   am facut o plimbare cu un Peugeot   al unui politist  ,  mi-a placut  bicicleta   , este echipata cu Shimano 105 si are jante Mavic     , pe cadru scrie Cologne  , ma intereseaza   ce fel de bicicleta este  ,  ce valoare are  , se merita sa o cumpar ?Este o raritate sau  nu  ?   , multumesc anticipat  .30042013%2528004%2529.jpg30042013%2528006%2529.jpg30042013%2528009%2529.jpg30042013%2528013%2529.jpg30042013%2528016%2529.jpg30042013%2528017%2529.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e o raritate.

E un model de la sfarsitul anilor 80, cu un cadru obisnuit - entry level la Peugeot  - si o echipare de mijloc, destul de buna daca nu e suprauzata.

Per ansamblu se prezinta bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La dirtybike este un Peugeot de vanzare la 8 mil care dupa mine este ceva de soi si nu pe bani multi .Frumos echipata cu simplex de calitate ,angrenaj strong light si tevi reynolds 351  professional foarte usoara .Din pacate acuma am vazut ca a si diparut in doar o zi .Ce este de soi dispare repede era cineva din Targu mures

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dang am dat de cineva care este doctor veterinar si se lauda ca are un Pinarello cu tevi el-os .Sa vedem macar as face niste poze cu ea

Legat de Moser el a iesit superb dar asta daca o ti pentru tine ,ca daca ai de gand sa vinzi pupaza nu este mare lucru de castigat din pacate .Dar asta e negustoria in zilele de astazi este dificila si mai ale pe praful asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este o ciudatenie in orice caz el pare frumos lucrat dar este putin dubios .In orice caz nu este nici pe departe de bicicletele de top ale batranului COLNAGO.Cu echipare campagnolo dar depinde de care merita maxim 8 mil zic eu

sanatate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Colnago Sport nu merita atentie. 800 merita doar daca nu ai deloc bicicleta si esti fanboy Colnago. Zeta nu e ceva de mandrie, dar vestea buna e ca,,,Colnago sport nu'i facut cu zeta. Probabil e o eticheta ieftina, restauratorii nu se'nghesuie s'o cumpere si ramane pe stoc. Vestea proasta e ca nimeni nu restaureaza un ''colnago'' sport.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant, tevi el-os!

 

Moserul o sa-l vand, la proiectele mele de restaurare nu castigul este obiectivul ci readucerea la viata a unor cadre care merita alta soarta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri. Nu sunt fan Colnago, sau al vreunei marci, doar ca auzisem ca ar fi ceva de calitate si cu o oarecare valoare pentru a fi restaurat. Cum acel om cere 800 pe ea, probabil renunt, ma mai gandesc umpic. M-am uitat la deraioare, nu imi par de top. In plus e marime cam mare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

 

Deși o am din noiembrie trecut și în ianuarie era deja gata aranjată, abia acum am apucat să o mîn pe străzi și să-i fac niște poze mai răsărite.

 

Și, așa cum ziceam și prin ianuarie, cursieră pur sînge nu e, dar babă... scuze, voiam să zic "vintage" e, iar geometria o face un soi de "cursieră de oraș" - cauciucurile cu balonaj de 28 încap la limita limitei.

 

Așa că am expus-o aici

 

A-08.jpg

 

Mai multe poze aici :

 

http://bicicletariadeacasa.blogspot.ro/2013/06/peugeot-force-8-1987.html

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.