Recommended Posts

Motanel eu sunt ca si tine un simplu pasionat de fiare si care nu are specializare in domeniu .Eu find mai batran si oarecum am vazut multe din aceste vintage i-mi permit uneori sa zic ceva mai mult .La straini in general bicicletele vintage sunt scumpe si toate sunt trecute prin restaurare. Referitor la preturi eu i-mi dau o simpla parere dar este foarte usor pe net si majoritatea intelegem destul de bine limba lui Shakespeare sa gasim un pret de specialitate .Vintage lightweight guide by Shelton Brown este zic eu pentru inceput cel mai bun site pentru preturi la toate bicicletele .Daca alegi draga Motanele Peugeot o sa vezi ca mai ales de acest PX10 se vorbeste cel mai mult cu acele Nervex lugs si 531 decal si care valoreaza intre 600-700 $ si mai specifica modelul lui Bernard T hivenent TOT PX 10 cand a castigat TOUR de FRANCE PRIN 77 SI 78 si il apreciaza la o suma mai mare decat cele pomenite anterior .Dar acolo specifica in conditi bune originale [guideline condition] acuma restaurate probabil se pierde ceva din suma dar avand in vedere raritatea lor nu cred ca sufera mult la pret .Adaugam si faptul ca suntem in Romania si pretul ar trebui sa fie intre 15-20 mil asta este umila mea parere si i-mi cer scuze daca gresesc

sanatate multa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Emil pentru aprecieri. Referitor la procurarea pieselor, cred ca doar cei care au mai facut acest lucru pot sa-si dea seama ce inseamna acest lucru, iar aici vorbim de adevarate raritati( nu doar in Romania): sa Ideale, frane Mafac(gold in acest caz), transmisie Simplex Super LJ (shiftere inca nu am reusit sa gasesc), asta ca sa nu vorbim de cadru, eu inca nu am mai vazut in Romania un PX10 cu mufe Nervex Profi( asta nu inseamna ca nu exista :) )

 

DSC_0423.JPG

 

Shelton Brown reprezinta sursa cu cea mai mare credibilitate pentru ce discutam aici.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate bicicletele reconditionate si prezentate aici arata bine si sunt atragatoare in poze dar, din punctul de vedere al valorii de colectie ele valoreaza mai putin decat atunci cand au fost gasite!

 

Acesta e paradoxul reconditionarii (a nu se confunda cu restaurarea!): un cadru cu vopsea noua si cu decalsuri noi - care costa destul de mult - e mai putin interesant decat cadrul cu vopseaua si decalsurile originale! Exagerand mult as face analogia cu pictura: oricat de talentat ar fi pictorul si oricat de scumpe ar fiu materialele, cand cureti panza Giocondei si o repictezi rezultatul nu va fi la fel de valoros precum originalul, chiar daca va fi mai lucios si fara crapaturi!

 

E o vorba: original esti o singura data!

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

vreti sa pun o poza cu cadrul acesta inainte de a fi restaurat? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei bine, din punctul meu de vedere arata splendid! Patinat asa cum trebuie sa fie o bicicleta de 40 de ani si, evident, originala.

Subliniez, e doar opinia mea!

 

Pentru conformitate: 

http://davesbikeblog.squarespace.com/blog/2010/5/14/to-repaint-or-not-to-repaint-that-is-the-question.html

(partea cu PX10 sunt biciclete rare in stare originala iar in acest moment sunt cu una mai putin!)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt sunt de acord cu Sorin cu privire la o vopsea originala, dar uneori "patina timpului" poate sa fie mult prea "prezenta" si atunci ai de ales, il arunci sau inecerci sa-i redai o parte din stralucirea initiala, originialitate pe care orice reconditionare sau restaurare nu o poate atinge niciodata.

 

In alte cazuri am gasit cateva cadre care au fost deja revopsite, dar calitatea revopsirii era departe de ce vorbim noi aici si atunci m-am hotarat sa le salvez (la fel a fost si cu Moserul de mai sus)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@emil... pai teoretic vad ca stiti, deci care'va'sa zica platim restaurarea. Dar eu, care nu sunt de meserie si nu am legaturi cu ciclismul si care poate vreau si eu acu' la batranete sa ma simt Thevenet si vreau si eu poate sa'mi fac un PY 10 (pt ca aveam echiparea) si cand gasesc unul vai mama lui si plin de rugina si echipat varza... trebuie sa'l astept pe dl. Emil cu istoria, care sa'l lumineze pe vanzator...apoi sa ma asigur ca vanzatorul a inteles ce cadru de exceptie vinde si apoi sa'i ofer 4-500 de euro, apoi sa mai dau 200 de euro cel putin pe o restaurare (fara cromare)...deci, unde ajung?

Guideline condition inseamna fara vinil (sticker)...deci trebuie...decal (decalcomanie)...aveti idee cat costa?

Pe ebay e alta treaba. Acolo trebuie mentinuta legenda. Eu intotdeauna m'am intrebat cine a scris ''catalogul'' si ce interese a avut.

Nu vreau sa va suparati, dar dvs nici nu cumparati, nici nu vindeti. Dvs. incurcati cu istoria si pe cei care vand si pe cei care cumpara. chiar credeti ca pe net zburda copii? iar daca zburda, inseamna ca au net...deci, pot sa citeasca singuri istoria tevilor columbus.

@@DanG...stiu cat de greu e de gasit un px10. Asta al tau e al doilea pe care'l vad in ultimii 4 ani. Mai era unul facut fixa la baietii aia care au ca sigla 3 zale. Si cica mai e unul pe verde, care vad ca nu apare la vanzare...deci a ajuns la un pasionat.

Asta al tau e...superb! Dar e prea mic ;)) Si mai ai si altele, tot mici. Fa si tu 58...e treaba de proportii. 58 cica e proportia de aur.

@@sorin7...mi'e clar ca sunteti un profesionist si poate aveti dreptate. Poate ca nu trebuiesc restaurate. Dar va jur, ca un artist plastic...daca vrea (adica daca e platit) poate s'o faca pe gioconda cu tot cu patina timpului, inclusiv cu crapaturile vopselei (sunt lacuri si mixtioane speciale care crapa singure in 3 ore)

Dupa parerea mea, doar bicicleta lui Thevenet nu trebuie restaurata. In rest aveti dreptate...e diferenta mare(de pret) intre reconditionare si restaurare.

Scuze la toata lumea ca am numele asta cretin (motanel)...asa l'am mostenit acu'3'4 ani. Nu am facut eu contul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2etu3u2e.jpgzu7apa8a.jpgsemu2evu.jpgpost-15028-13725266698507_thumb.jpg Ma poate ajuta cineva cu ceva informatii ? Am cumparat-o recent, e in stare super dar vreau sa stiu ce am cumparat .post-15028-13725267662256_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@motanel folosesc in general  marimea 54 deoarece este marimea care mi se potriveste mie, iar aceste cadre le-am luat initial pentru mine ; dar ca tot ai discutat de PY10, am gasit unul marimea 58-59 de la care am folosit o parte din piese pentru PX10 (e vorba de franele gold), iar acum bicicleta(care a primit alte piese tot din echiparea initiala) si-a gasit un fericit propietar

 

 

asta era PY10

 

DSC08072.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate bicicletele reconditionate si prezentate aici arata bine si sunt atragatoare in poze dar, din punctul de vedere al valorii de colectie ele valoreaza mai putin decat atunci cand au fost gasite!

 

 

Nimic mai evident.

 

Ei bine, din punctul meu de vedere arata splendid! Patinat asa cum trebuie sa fie o bicicleta de 40 de ani si, evident, originala.

Subliniez, e doar opinia mea!

 

Nu doar a ta. Și mie mi se pare că arăta foarte bine. Acum e o "jucărie".

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@dang123...am gresit eu acolo, nu PY 10 cautam...ci un PX 10. Adica ceva cu nervex. In tinerete eram fan Peugeot, acum nu. Dar am gasit in timp o echipare pe gold, adica astea:

http://60037.webhosting22.1blu.de/mafac_2000_gold_10_08.jpg

http://60037.webhosting22.1blu.de/simplex_slj_gruppe_gold_10_08gesamt.jpg

Si asa mi'a venit ideea sa'mi fac un PX 10. Eu intai gasesc echiparea si pe urma caut cadrul ;))...lucru pagubos. Nu am avut sansa la Nervex...nu am putut sa bifez si o sa mor cu regretul.

Cu timpul, Dzeu mi'a scos in cale un RV 60 si cu echiparea mea, am incercat sa m'amagesc si sa'mi fac un For Gentleman...pentru ca sunt ;)) Dar...parca totusi, prea mult gold pt gustul meu, iar lipsa mufelor Nervex...m'a facut sa renunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promit ca nu mai incurc pe nimeni cu nimic si o las mai moale cu sfaturile .Motanele totusi si eu am cumparat din pacate vreo 6 bikle si sute de piese ca nu da nimeni de pomana si am cheltuit al dracului de mult cu fiarele astea .Deci din pacate sunt un mare cheltuitor in fiare si de vandut nu prea vand ca nu prea ma pricep in negustorie .Sorin are dreptate ca nu poti revopsi o bikla de valoare decat daca este absolut necesar .Am vazut cateva cadre de Cinelli care aveau rugina si obligatoriu se impunea o restaurare .adica de fapt salvarea cadrului

Am vazut bicicleta lui Fausto Copii acel Bianchi care arata chiar jalnic cu care a castigat Turul Frantei ,dar categoric ca trebuia lasat asa original .Apoi multi dintre noi folosesc bicicletele in scopuri de turism de antrenament ,plimbari etc.Foarte putini sunt cei care ii intereseaza bicicleta ca obiect de colectie si buni cunoscatori in acest domeniu .Pana la urma bicicletele trebuie folosite sa alergi cu ele sa i-ti faci treaba .Cu pasiunea asta de colectionar si alte chesti e foarte greu aici la noi deoarece costa enorm si piata noastra extrem de saraca .Apoi uni cauta frumusetea si finetea la biciclete ,alti calitatea tevilor si performanta .Parerea mea desi se discuta aici de modelele frantuzesti si in speta de Peugeot totusi scoala Italiana este cu mult peste cea frantuseasca la toate capitolele .Exceptie fac doar cateva modele de Peugeot si Gitane si foarte putine Mercier

Dar zic eu trebuie sa ai niste cunostinte cat de cat in domeniu pentruca merita din plin acesti mesteri de altadata care au facut aceste minunate biciclete de otel  nemuritoare

Poate fara sa vreau am stricat niste preturi acolo la Dirtybike dar fara intentie si inca odata promit sa nu ma bag la preturi niciodata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti putin neincrezator in oameni zic eu ,prietenul meu chiar a vrut sa o cumpere acel Titan iar eu din poze crezi ca le stiu pe toate ,sunt un amator care ma pricep nimic mai mult .Acel Titan l-am vazut din nou cu prietenul meu in Bucuresti la o firma care se ocupa cu cumparatul reparatul si vandutul mai departe .Deci am vazuto pe viu acea bikla dar care era deja promisa in Timisoara parca .Dar pretul deja era la 8mil si prietenul meu a cumparat un Giant la 6mil din Ploesti tot de la dirtybike .Sunt uni oameni care au impresia ca toti au ceva de ascuns au ceva cu pacalitu etc .E bine sa nu ai incredere in oameni dar la tine fara suparare se vede o obsesie anume .Nu este chiar asa nu toata lumea este parsiva cum se intelege din relatarile tale ,iar la pret draga DADME toata lumea vrea sa sa cumpere ieftin nu te poti supara pentru asta

sanatate multa

 Cred ca o asemenea discutie ar fi cel mai bine sa se poarte in privat, de aceea nu incerc sa nu va ofer oreplica. Ce imi pare rau e ca ma caracterizati drept obsedat, fara a ma cunoaste sau a avea o diploma in psihologie. Cu multa stima domnule Emil!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da mii de scuze ai dreptate dar era o simpla opinie departe de mine gandul de a te jigni .Dar nu uita draga DADME ca oameni sunt si rai dar si buni si cu ei ne facem toti treaba .

sanatate

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@emil...  si cand gasesc unul vai mama lui si plin de rugina si echipat varza... trebuie sa'l astept pe dl. Emil cu istoria, care sa'l lumineze pe vanzator...apoi sa ma asigur ca vanzatorul a inteles ce cadru de exceptie vinde si apoi sa'i ofer 4-500 de euro,

Nu vreau sa va suparati, dar dvs nici nu cumparati, nici nu vindeti. Dvs. incurcati cu istoria si pe cei care vand si pe cei care cumpara. 

Eu sunt de alta parere decat motanelul. 

Eu il astept cu drag pe d-l Emil cu povestea (desi uneori e greu de citit), deoarece de fiecare data am de invatat cate ceva.

Cred sincer ca d-l Emil cu ''povestea'' lui nu incurca piata ci construieste o piata.

Fara comentariile lui (si a altora ca el) eu nu as fi stiut nimic despre aceste biciclete, nu as fi dezvoltat aceasta pasiunie si nu as fi avut garajul plin de bijuterii (probabil ma dadeam si eu ca tot cetateanul prin oras cu un MTB de aluminiu echipat XTR)

Daca sunt mai multi ca mine (si stiu ca sunt) cred ca trebuie sa multumim celor care imbogatesc netul in general si forumurile romanesti in particular cu informatii profesioniste deoarece cresc nivelul de educatie, starnesc interesul unul numar mare de oameni si cu cat suntem mai multi, cu atat mai bine.

Parerea mea...

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@motanel folosesc in general  marimea 54 deoarece este marimea care mi se potriveste mie, iar aceste cadre le-am luat initial pentru mine ; dar ca tot ai discutat de PY10, am gasit unul marimea 58-59 de la care am folosit o parte din piese pentru PX10 (e vorba de franele gold), iar acum bicicleta(care a primit alte piese tot din echiparea initiala) si-a gasit un fericit propietar

 

 

asta era PY10

 

DSC08072.JPG

domnu' Dang,ma "omori" cu "trotinetele" astea-respect!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare!

  am vazut pe net mai multe anunturi privitoare la vanzarea de cursiere peugeot, cu preturi cuprinse intre 500-900 lei. vreau  sa-mi spuna si mie cine se pricepe (eu fiind varza!) daca o asemenea cursiera poate fi transformata intr-un ciclocross ?

care e dimensiunea maxima a rotilor pe care o permite furca ? citind forumul asta, am inteles ca cursierele nu suporta roti mai mari de 28 ?

astea peugeot cum sunt? de ce altceva trebuie sa tin cont daca vreau sa transform o cursiera peugeot intr-un ciclocross decent pt drumuri proaste?

bugetul meu este undeva pe la 1500 lei, de aceea prefer o cursiera ieftina careia sa-i schimb/upgradez unele piese.

multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@bluenote_101, cu 1500 lei nu stiu ce upgrade-uri poti face , vreo 800-900 Ron fiind doar bicla de baza ( doar cu piese de la DHS :D ). Si eu am cam acelasi buget si am gasit cursiere second hand bunicele cu Sora ( full ), cadru din aluminiu si pana si furca din carbon. Modele nefiind mai vechi de 2-3 ani, deci cred ca se merita. Rotile la Peugeot cred ca sunt de 28. Problema este la 'grosimea' cauciucurilor raportata la dimensiunile furcii...dar nu ma pricep si nu ma bag ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Universal11 : Dorinta mea este de a avea o bicicleta decenta pt ture de max 100 km sau plimbari de 1 ora atunci cand sunt nervos, stresat etc. Pe distante mai lungi folosesc motocicleta, deci nu mi-am propus sa ma departez prea mult de casa cu bicla. Acum am una "Impact" luata din Cora in urma cu vreo 5-6 ani. Actuala chinezarie are 6 pinioane si 3 foi, insa nu stiu din ce motiv, atunci cand pedalez repede sau urc pante relativ abrupte are tendinta sa-i sara lantul cateva momente de pe pinionul mic, cel care se afla sub pinioanele de la axul rotii spate  (sper sa intelegi la ce ma refer) .Trebuie sa pedalez usor pana se aseaza la loc.

Nu-mi spune cum sa ingrijesc lantul pt ca arata ca nou si il ung cu spray-ul de lant de la mobra, care cred ca e mai scump decat lantul bicicletei.

Intrebari: - ce alt cadru rigid pot sa aleg pt a monta la furcile sale roti de 32 ?

               - cadrul de trekk e mai permisiv ?

               - ce rapoarte de transmisie ar trebui sa aiba un ciclocross ?  (la motocicleta daca-i schimbi rapoartele pinioanelor ii schimbi si comportamentul rutier)

               - stiu ca ghidonul de ciclocross ofera pozitii variate de a-ti sprijini mainile, de aceea intreb daca nu-i necesar si un alt tip de ghidon ?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultima dragoste, dar cu siguranță nu și cea din urmă :X

 

MBK MIRAGE (1987-1988)

 

9285040689_7738baf3bb_o.jpg

 

9285041381_ee76be26ee_o.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci.

 

Șaua e cea originală, executată asortat cu nuanțele cadrului. Din ce am văzut, MBK nu excela la coloristică, dar am avut norocul să nimeresc un exemplar frumos și întreg.

 

9326309303_b3517769e0_o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.