Recommended Posts

Intre timp acel Peugeot cu tevi reynolds 531 professional a lui PETHO a ajuns la dirtybike la vreo 20 mil .Culmea ca omul zice ca aprecieaza si cunoaste modelul si tevile .Mi-e sila de oameni din astia care nu au nici un fel de scrupule .Bietul Petho probabil a realizat ca omul serios si corect din pacate este luat de om prost .Culmea ca face si comentari .Noroc ca i-am spus sa ridice pretul de la 8mil la macar 10 mil .Motanel ma critica ca am stricat pretul .Eu am facut acest lucru pentruca stiam pe domnul Petho si stiam ca o sa vina corbii la masa

sanatate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand ne intalnim si noi in Bucuresti la o bere cu toaclele astea vechi? Chit ca doar sa le admiram in timp ce ne hidratam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@emil ...da nu'mi permit eu sa critic pe nimeni. Eu va citesc cu placere si parca ma simt mai tanar... parca sunt in '78, la targ in bucurestii noi si'i aud pe batrani cum ridica'n slavi tubulatura Reynolds. Pentru mine e o distractie toata gogoasa aia de Perthus. Nici acum nu cred ca s'a vandut cu mai mult de 700 de roni (700 ca avea pantofiori bengoshi). Aia e o mizerie de bicicleta. Nu are nimic din spiritul Frantei. E dovada clara ca au vrut s'o constriasca in stil Italian. Adica au recunoscut suprematia. Pe langa un PX 10, nu'i ajunge nici macar pana la butuci ca frumusete. Nu'mi explicati de performantele lu' Reynolds Professional, dupa 30 de ani conteaza doar frumusetea. Ca e cu 100 de grame mai usor cadrul decat un 531...dupa 30 de ani nu mai conteaza. E mai usoara ca e mai subtire teava, in rest e la fel. E un 531 overclokat. Iar la mufe, nu e nici'o lucratura. E un vax! Si credeti'ma, ca n'o cumpara nimeni in ziua de azi, ca sa mearga la competitie cu ea. Nu e buna nici de antrenament, ca fiind subtire teava...imediat se'ndoaie. Nu e de hartaneala.

Parca si vad corbii aia cum mananca ei din saraca bicicleta aia ;))

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motănele, nu aș zice că-i o "mizerie" sau un "vax", exagerezi poate din rațiuni stilistice :P

 

Dar ai punctat bine cîteva lucruri care primează la o biclă veche.

 

Ai dreptate cînd spui că nu reprezintă spiritul Franței, cu prea mult crom și Campagnolo lipit peste Reynolds.

 

Ai dreptate și cînd spui că frumusețea primează. Iar aici obiectul discuției mie nu cred că mi-ar întoarce privirea pe stradă, nicidecum să-mi smulgă vreun WOW (poate doar steluțele-sclipici băgate în Photoshop de noul vînzător :)) ). Iar goana după cîteva sute de grame în minus, de la un anumit nivel în sus (sau în jos) se face în detrimentul rezistenței.

 

Cît despre bieții vînzători sau revînzători, nu cred că ar trebui să plîngem de mila nimănui, întrucît nici unul nu a vîndut în pierdere. Ba dimpotrivă, fiecare e mulțumit de cîștigul pe care l-a scos sau îl scoate față de cît a dat pe biclă. Nimic nu mă face să cred că primul vînzător, domnul Petho, a ieșit în pagubă, iar "rechinul de Galați" e singurul care va scoate profit.

 

P.S. Sînt curios cu ce sumă a ajuns în România, de vreme ce a stîrnit atîtea pasiuni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recunosc ! Am exagerat ca e o mizerie sau vax...dar e enervant ca totusi e doar o bicicleta banala. Nu e nimic de pus pe perete Phertus'ul ala.

E doar o bicicleta de dat o tura prin Herastrau acum. Mie nu mi'a starnit nici'o pasiune, poate sunt eu prea batran si prea nesimtitor. Mai bine'mi cumpar un otel waffen frumos, decat un Phertus.

Dl. PHETO.... a gresit ! Trebuia s'o aduca acu' 30 de ani, nu acum.  ;))

Si pana la urma, nu e prost cel care cere, fie el din galati sau de oriunde. Am exagerat un pic, pentru ca cei care pot sa aduca vechituri, si sa vanda...au ramas setati pe Peugeot, Puch, Motobecane si vestitele biciclete elvetiene Cilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot și Motobecane au făcut o mulțime de biciclete fermecătoare. La fel și nemții, austriacii sau elvețienii, dar numai atunci cînd au imitat biclele franțuzești :P . Pe lîngă alea franțuzești, alea germanice neaoșe-s ca tromboanele pe lîngă flauturi :))

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@hayvelo ...uite, am verificat acum cu bicicleta lu' domnu Felice. Deci daca e frumoasa, simt !... deci inca functionez. Ca sa stii :))

@@felice ... frumoasa pupaza! Ce pipa este aia? ...ca parca m'a luat o transpiratie pe spate. Dropul pe stanga spate are asa ca o prelungire in jos? in forma de carlig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@felice - felicitari pentru PX10! mai multe date despre ea? ce componente are?  si fa ceva sa dispara sa-ua aia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicleta am luat-o de pe unul din site-urile cele mai vizitate unde a stat vreo 2 saptamani cred...Probabil inainte de a veni in Romania a avut un ultim propietar care a modernizat-o,in sensul ca a primit o sea noua un suport de bidon prins cu coliere de plastic in asa fel incat strangea si cablurile,ratrape de plastic si gheare de frana Sugino,dar a pastrat si ghearele''Dural Forge''

q13e.jpg
 

ote5.jpg

Uploaded with ImageShack.us

jke.JPG

Uploaded with ImageShack.us

xoiq.jpg
 

e55s.jpg
 

x2u7.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Da,are acel carlig pe urechea din spate,pipa e cea din poza si a fost echipata

deraior spate simplex prestige senior

deraior fata Campagnolo Record cu bratele din bronz cromat

angrenaj Campagnolo cu BCD 151 si buza la pedale

manete schimbatoare Campagnolo

flansa Campagnolo No Record

frane Mafac

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnule Felice eu recunosc gardul ala in care au fost facute multe poze cu bikle adevarate .Stiam ca sunteti fan al bicicletelor italiene .Mai puneti langa gardul ala si Colnago mexico sa vada baieti o bikla adevarata .Sper ca nu am facut vreo confuzie domnule RADU si felicitari pentru PX 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@emil ...ala era alt gard, nu era Radu...era Relu, iar gogoasa aia de Colnago...era un super travestit in mexico.

Dl. Felice...daca va spune domnu emil ca PX 10'le asta e cu Reynolds de Reynolds adevarat si inoxydable, facut pe vremea lu Charles de Gaulle...sa nu'l crede'ti.

Dar daca nu aveti timp s'o revizuiti, nu v'ati gandit s'o vindeti? Ca e pacat, pare singurica si trista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

SI asta e achizitia mea de astazi, Inca nu am aflat exact ce model este dar banuiesc ca e din anii 80...

n8hj.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@estebe ...Nu e chiar un model anume. E un Bianchi clar facut de Cinzia (mufa de la sa, are ''carliontZ'' caracteristic pentru Cinzia) E un Bianchi facut cu acordul lui Bianchi (El, pe vremea aia, nu avea timp de facut biciclete pentru amatori) Cinzia a facut pentru toti (Am vazut chiar si Pinarello)

Dar daca baietii vor sa vada un Bianchi pur sange...sa'l rugam pe domnul Felice sa puna o poza doua (da nu cu telefonul)... ca'l are pe capo di tutti capi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@estebe ...Nu e chiar un model anume. E un Bianchi clar facut de Cinzia (mufa de la sa, are ''carliontZ'' caracteristic pentru Cinzia) E un Bianchi facut cu acordul lui Bianchi (El, pe vremea aia, nu avea timp de facut biciclete pentru amatori) Cinzia a facut pentru toti (Am vazut chiar si Pinarello)

Dar daca baietii vor sa vada un Bianchi pur sange...sa'l rugam pe domnul Felice sa puna o poza doua (da nu cu telefonul)... ca'l are pe capo di tutti capi

Merci pt info! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma satur uitandu-ma la Bianchi cel pur sange ,ce lucratura ce mesteri au fost pe vremuri .Parca modelul lui Fausto Coppi avea si un suport de bidon in fata .Da scuze de confuzie desi Radu ,Relu rimeaza :)) dar Radu Nicolae care aparea cu Felice Gimondi este tot un colectionar care tot asa avea zeci de biciclete si piese de valoare .Scuze domnului RELU si felicitari de asa biciclete .Mi-ar place sa fie o expozitie ceva undeva unde toti care au ce arata sa vina cu ele sa le vedem si noi .E pacat sa ti asa bijuteri si sa nu le savurezi

Colnago super am admirato pana acum doar in poze ,Ce tevi avea parca columbus SL nu ?

sanatate multa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of, eu de Relu ziceam ca avea la vanzare un Colnago Mexico, care de fapt era un Super. Era una galbena si care avea aere de Mexico. Vroia sa fie cam,,, ca asta  http://www.velociao.com/2011/colnago-mexico-1976-2/

Pai cred ca numai la bicicleta lui Coppi, iau pus mecanicii suport de bidon la ghidon...Restul nu aveau ;))

Colnago Super asta albastru, nu'l stiam. SL...cred ca e. Dar parca zicea'ti ca aveti si dvs 2 Colnago. Alea ce columbus au? Ceva poze? sa vada si baietii ? Dar sa stiti ca nu a inventat Colnago columbusul si nici mufele. El a inventat trefla si unghiuri si masuratori dedicate. Mesteri? nu au fost doar pe vremuri...Mesteri au fost in toate timpurile si in toate tarile. Chiar si in China (nu gasesc acum, dar o sa caut un link, ca am vazu o lucratura de mester chinez, care'i rupe dintii lui Ernesto cu tot arabesqu lui. Mesteri sunt si in 2013, e drept ca fata de Ernesto au si cu ce sa danteleze mufe... http://cargocollective.com/vorwaertz/BIKES

http://cargocollective.com/vorwaertz

 

Apropos de restaurare, sa vezi ce chestie dl. Emil...capitalistii astia din strainatate au gasit un Super superb, patinat de timp, vopsea originala data cu manutele lui Ernesto...original pana'n maduva spitelor http://www.velociao.com/2011/colnago-super-1975-1976/

...si ce crezi? L'au restaurat si l'au stricat. S'a dus naibii autenticitatea.

http://www.velociao.com/2011/colnago-super-1974-1975/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am 2 colnago dar nu sunt ceva deosebit . Unul este un master din ani 80 cu tevi rombice banuiesc eu cu tevi SLX[are decupare la BB cu trefla colnago ] si altul un super colonago 91 care are tevi CR-MO . Ceva de top inseamna dupa mine modelele dupa 90 care sunt bijuteri iar tevile rombice sunt Gilco s4 ca sa nu mai pomenesc de master x light .Acuma daca vad si un Pinarello trevizo cu tevi el-os chiar ca devin mut .

Modelele respective au si piese pe masura adica roti pe rulmenti casete de 8-9 pinioane si greutatea lor bate la 9 kg .Astea sunt biciclete care pentru cei care vad bicicleta ca ceva de  performanta o sa simta imediat diferenta fata de modelele vechi superbe dar depasite din acest punct de vedere .Intodeauna am spus ca performanta nu are nimic comun cu colectionari .Confuzia cu domnu Relu adica domnul Radu este un colectionar el daca face cateva sute de km pe an .Columbus nu are nimic comun cu Colnago ,Masi ,DE ROSA ,croitorul Masi avea mesteri lui in domeniul tevilor .el se ocupa de altceva .

Referitori la mesteri de altadata comparati cu cei de astazi zic eu nu este corecta .Carbonul nu ofera posibilitatea manoperei otelului .Este altceva in care mana omului nu mai are aceasi amprenta ca in trecut .Doar vopsitul mi se pare mie ceva deosebit acuma .

Motanel mobil ,zic sa vorbim la per tu ca suntem din aia cu parul alb nu ? :)) deci ai pus o poza cu un Mexico dar cu tevi Columbus PL .Dar modelele Mexico au fost si multe cu tevi SL .Cum se face diferenta intre ele? avand in vedere ca cele cu PL sunt cele mai scumpe si mai cautate 

In final o sa pun poze cu cele doua colnago dar am fost in targ la Vitan si m-am imbolnavit acolo ,am vazut pe viu un Colnago master cu furca dreapta cu tevi rombice si tevi Gilco s4 o bijuterie .Pretul 1500 euro ,am vrut sa fac o poza dar cu tel nu iesea nimic grozav 

numai bine va doresc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze Emil! Acum am vazut ca am pus link cu Mexico cu columbus PL. Pentru mine nu prea e importanta tubulatura, pentru ca am observat ca, acolo unde e o bicicleta frumoasa...e si o tubulatura de calitate (adica usoara). Mesterii din trecut sau din prezent daca fac o bicicleta manual, doar n'or fi nebuni s'o faca din teava de gaz. Mesterul, (chiar si Ernesto)...merge la depozitul engros de teava si furnituri (mufe) biciclistice si cumpara ce'i mai bun (usor) din vremea respectiva...asta daca vrea sa faca o bicicleta de curse (usoara). Dupa care vine acasa (la atelier) si s'apuca de treaba. Ca sa fie el mai cu motZ decat ceilalti si ca sa semneze'ntr'un fel lucrarea, face modificari la mufe...o litera, o pantografie, o traforare, un simbol, o alea alea. Si gata! Iata bicicleta da'corsa.

Ca e cu SLX, ca e cu SL, SP, PL...nu cred ca conteaza in ziua de azi si nici atunci. Oricum, conteaza si omul(ciclistul)...non importa caroseria (tubulatura)...tutta la vita e motore! ;))

Nu pot sa cred ca,,, columbus PL este atat de cautat fata de SL...Nu pot!

Doar pentru ca PL e mai usor decat SL ...cu 80 de grame? Si pentru astea 80 grame in minus...cam care sa fie diferenta de pret? 500 de euro?...1000?

Daca vreti sa spune'ti ca Colnago ''MEXICO'' al lui Relu, arata diferit (si ca un SUPER) pentru ca e cu columbus SL....eu nu cred ;)

Link'ul cu VorWaerz l'am pus pentru lucratura mufelor, nu pentru tubulatura din carbon.

Non importa tubulatura...putea sa fie si din lemn... http://s5.photobucket.com/user/k3davis/media/6923d435.jpg.html

O bicicleta daca e sa fie frumoasa E!...daca nu, nimic nu e. E doar o bicicleta cu care ajungi din punctul A, in punctul B...sau, e buna de naveta (vorba lu' Dadme)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da sunt perfect de acord cu tine ca cei 81 gr nu reprezinta mare lucru .Dar sa nu se inteleaga gresit ca 100,200 gr la tevile de biciclete nu e mare lucru .In cei peste 100 de ani lupta pentru grame a fost un lucru care ia preocupat pe cei mai tari in domeniu ,este o munca enorma si rivalitatea pe masura intre Vitus Reynolds ,Columbus a avut obiectiv si aceste neinsemnate 81 gr.Dupa parerea mea aici a fost lupta cea mare ,toata lumea se uita la frumusete ,dropouts,lugs dar ca sa obti tevi trainice durabile de diferite forme si double butted ,triplebutted etc sunt lucruri care nu se vad dar sunt miezul problemei .Cand Colnago Ernesto a fost intrebat ce bicicleta ar dori acum sa aibe ,raspunsul lui a fost ...una cu tevi EL-OS si pentruca sunt batran un MTB .Ca sa obti tevi de double butted de 0,6mm la capete si 0,3mm la mijloc a fost o munca enorma si putini au reusit asemenea dimensiuni .Diferenta intre PL si SL nu sunt cei 81 gr ci faptul ca aceste tevi sunt foarte rare alaturi de KL ,.RECORD .Aceste tevi straight gauge au tevi de 0,5 si 0,6 mm grosime  fantastic pentru vremea acea si nu o sa vezi multe biciclete de pilda cu tevi KL double butted Cand vorbesti de biciclete si ma refer aici pentru cei care au ceva habar nu se poate sa nu ai o admiratie pentru aceste simple tevi in aparenta dar care au amprenta lui Columbus ,Reynolds,Vitus ,Tange ,Ishiwata .

Draga Motanel .mobil nu vreau sa te superi pe mine dar nu sunt de loc de acord cu tine ca nu conteaza tubulatura ,poate sa fie si din lemn .Eu sunt convins ca pentru cei care sunt implicati in acest domeniu oameni care au muncit o viata pentru a obtine chiar acele 81 de gr ar fi ceva chiar jignitor .Dar asa este noi suntem niste amatori  si tevile ,unghiurile sunt aspecte secundare pentru noi dar macar trebuie sa realizam ca pentru cei mari ,ciclisti ,mecanici ,constructori frumusetea este secundara iar unghiurile tevile reprezinta problema principala .Citeste de Colnago care a fost si vreo 50 de ani mecanic si a lui EDDY Merckx cat au vorbit ei de frumusetea bicicletelor si cat despre unghiuri noi care le cerea EDDY si cum construia pentru el bicicletele .

Inca o data multa sanatate si fara suparare :-H

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-amintesc ca am citit despre  un test (”The Magnificent 7, the ultimate blind test”)  facut acum multi ani de Alan Cote cu 7 cadre Columbus (SLX, El-Os, Brain, Neuron,  Thron, Cromor, Aelle) vopsite si echipate  identic. Rezultatul: nici macar un profesionist nu a putut sa diferentieze clar cadrele si nu a simtit o diferenta serioasa (adica pe masura diferentei de pret) intre El-Os si Aelle!!!

 

Iar concluzia era ca personalitatea unei biciclete este determinata in primul rand de manufacturare, geometrie si componente si doar in al doilea rand de calitatea tevilor!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.