Recommended Posts

Ok, imi cer scuze de link-uri, nu am citit regulamentul. Nu voi repeta. Insa credeam ca forumul este si pentru discutii, sfaturi pentru neinitiati si incepatori etc. Ca sa ajungi sa iti cumperi o cursiera noua de cca 800-1000 euro trebuie sa incepi cu ceva mai rezonabil, si sa cresti incet. Cand ajungi la nivelul respectiv teoretic ar trebui sa stii suficient incat sa nu mai ai nevoie de sfaturi (am vazut ca sunt ok sfaturi doar la biciclete noi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@edx

 

Moderatorul are dreptate, au fost multe cazuri de reclama ascunsa/plasare furaciuni.

Daca vrei sa ceri sfaturi sau informatii despre o bicicleta pusa in vanzare "undeva", nu e cazul sa dai linkul, ci doar poze+descriere+pret.  Daca e ceva bun, se cumpara repede oricum,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, am priceput, make sense cum se zice.

 

Incep sa 'vanez'. asta cum vi se pare:

 

Cadru SaB Cro-Moly DB marimea 60, 
Ghidon + Pipa Mantis d'Italia 
Schimbatoare Fata/Spate Shimano RX100 
Frane Fata-Spate Shimano RX-100 Super SLR - Prindere cu 2 pivoti 
Manete frana Shimano Alivio 
Foi pedaliere Shimano 39-53 
Lant Shimano 
Butuci fata-spate Shimano RX100 RH-A550 
Jenti Wolber GTX-2 France 
Ghidon schimbat complet (detin si originalul) 

750 ron

 

Ma intereseaza daca am ales-o ok, pentru ca e prea departe ca sa fie rentabil sa o iau (300 km costa la transport cred). Din ce am mai citit acum cro-moly ar fi mai rigid decat otelul simplu? si ghidonul drept e un plus in conditii de oras.

De obicei marimile de cadru se dau la seat tube c-c?

 

Multumesc.

 

PS. cum se insereaza o poza, nu am reusit decat ca atasament.

post-13462-0-07946800-1380183197_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si inca ceva, ar fi mai ok un cadru putin mai mic sau putin mai mare? daca as avea nevoie de 59 ar fi mai bun 58 sau 60?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Din ce am mai citit acum cro-moly ar fi mai rigid decat otelul simplu?
 
Intrebi daca ai citit?

Ce e cro-moly? Ce e otel simplu? Cro-mol nu este un otel? Adica fier+crom+molibden+carbon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice otel e un aliaj de fier, carbon si alte metale in cantitati si rapoarte variabile.

 

Otelul aliat cu Cr si Mo este cel mai bun pentru biciclete. E mai usor, mai elastic, mai rezistent si rugineste mult mai greu decat un otel simplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niciun otel nu este mai usor decat altul!!!

 

 

Dar alierea cu Mn, Cr, Mo samd il face mai rezistent si apt pentru tevi mai subtiri si ”butted”(care o fi termenul romanesc? ”conificate”?). Iar o teava cu peretii de 0,8mm e mult mai usoara decat una de 1,2mm la acelasi diametru.

 

Despre partea  cu ”otelul aliat cu Cr e cel mai bun pentru biciclete” nu bag mana in foc! Cel mai celebru, longeviv si mai titrat in competitii (y compris Turul Frantei) aliaj este Reynolds 531 care continea 0%Cr!!! Si asta pentru ca era un aliaj de Mn (mangan)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci este mai rezistent acest aliaj de otel (cro-moly) si prin urmare mai usor prin reducerea grosimilor de teava. Am invatat ceva azi ;)

 

Referitor la marime cadru nici o opinie? Deoarece nu am mai mers pe cursiera mi-am facut o estimare (http://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp) si mi-a iesit 57.1-57.5 top tube si 58.9-59.4 seat tube c-c. Din ce spun ei acolo top tube e mai important (si din ce am observat la cadrul de 54 pe care merg acum asa e, am tendinta sa ma duc spre spate in afara seii chiar ca sa pedalez mai bine), insa presupun ca marimile sunt date la seat tube. Acum ma uit dupa 58 si 60, o sa iau oricare din ele, dar eram curios daca ar fi sa aleg care ar fi mai ok (mai mic sau mai mare).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce am semi-modifcat  http://www.velosaloon.com/shop/raleigh-sprint-60-cm.html , ma gandeam sa ii fac upgrade. Ar merita lucrat la piesele de pe ea? ( un upgrade la campa sau shimano cu ergo 2x8 ). Nu ma pricep deloc la tot ce tine de materiale/cadre , dar pretul pe care am dat pe ea pana acum ( respectiv 500 cu tot cu pretul pentru ea in stare jalnica. revopsita,angrenaj,manete,centrare ,kilometraj, nu m-ar lasa sufletu sa nu schimb plasticurile de simplex) si ma gandeam sa ii fac un mic upgrade. Are tevi Raleigh 18-23 ( ceva sticker cu "Carbon Controlled Tubing " care defapt e doar o reclama proasta . made in england , nothingham.). Cadrul are cam 3kg cu furca .. deci cadrul in sine ajunge pe la 2,2-2,3kg. Furca e 880 fix , cantarita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Cine vrea Colnagou ? :))

Edited by Trevizes
Modificat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau sa felicit sincer pe cel ce a avut inspiratia sa cumpere Puch-ul Vent Noir full Dura-ace de pe alt forum! :)>-  :)>-  :)>- Daca era marimea 58 plangeam și acum..... :((  :((  :((

 

Sper ca ajuns in mainile cuiva care il merita si-l apreciaza! Daca il vad scos la vanzare cu suprapret pe ebay/lfgss/retrobike/samd o sa vomit instant!

Share this post


Link to post
Share on other sites

cautam zilele astea o a doua "baba".....frate,au "sarit preturile in aer" ..... de la 1000 ron in sus...Sper sincer ca cine doreste sa isi ia o bicla de otel, veche,intreaba inainte sau se documenteaza in prealabil si nu se lasa jecmaniti intr-un asemenea hal

Share this post


Link to post
Share on other sites

De asta e buna educatia prin forum si plimbarile la angrosistii care le aduc cu remorca.

Sa ceri 1000Ron pe un 3tubiAelle cu Shimano Exage si rugina e de inteles, dar sa și dai banii aia........e stupid!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preferata” mea e una pe care se cer 850E!!!! Cica:

 

- "Este o bicicleta de colectie cu care in anii '70 - '80 s-a participat la Turul Frantei.

 

- Anuntul se adreseaza exclusiv persoanelor cunoscatoare si interesate. Ofer si pretind seriozitate maxima.
Bicicleta este o raritate , pretabila ca si investitie , piesa de colectie sau pentru practicarea ciclismului cu o bicicleta cu adevarat speciala !"

Evident, este o "ocazie"!!!!!

 

Oare cand se participa la Turul FRantei cu Shimano Exage si RX100?

Oare de cand un cadru echipat Exage e rar?

Oare de ce o astfel de bicicleta e o investitie?

Oare de ce e cu adevărat specială?

 

Partea proastă e ca unii chiar cred astfel de povesti şi dau banii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

..frate,au "sarit preturile in aer" ..... de la 1000 ron in sus...

 

Si nu vezi vreo legatura intre "moda" vintage care bantuie de o vreme forumurile si aceste preturi umflate? 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare nu ar fi mai util ca sa-si asume cineva responsabilitatea sa structureze informatia si discutiile purtate aici intr-un rezumat care sa fie un ghid pentru cunoasterea otelurilor de calitate, modelelor de cursiere de calitate, compenentelor a caror calitate merita atentia? 

 

Ar putea fi promovat ca articol pe ciclism.ro. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista un astfel de ghid, nu stiu cat de ok ar fi traducerea lui integrala aici.

 

Asta:

 

http://www.mytenspeeds.com/My_TenSpeeds_1/FREE_SITE_1/FREE_SITE_INTRODUCTION.htm

 

Pe de altă parte, iubitorii de otel vintage au o oarecare cultura biciclistică, au niste cunoștințe - măcar generale - adunată fie din experiență, fie din participarea pe forumurile străine cu tradiție, fie din lectura atentă și plăcută a multor tutoriale, istorii, prezentări de biciclete, curse și  bicicliști.

 

Personal, am incercat să ofer informații și să ajut, dar am primit și înjurături în privat (și aici, și pe dirtbike) că atentez la onestitatea unor ”colectionari” (de bani!).

 

Mai util mi se pare ceea ce se incearca acum aici, pe mai multe topicuri, gen ”Cat valoreaza această cursieră și de ce?” la care raspunsurile sa fie argumentate, nu postate la plesneala. Genul asta de topic, alături de cele de tipul ”Ce trompete vand unii la preturi astronomice păcălind amatorii și hipsterii”, există pe toate forumurile, au zeci și sute de pagini și nu se supără nimeni.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trebuie sa fie ceva voluminos ci doar un container de idei clare. Sunt totusi putini cei care citesc toata informatia distribuita si nu e nici corect sa apelezi la ei cu fiecare intrebare care se repeta, cred ca toata lumea a constatat ca in 95% din situatii cand cineva cere o parere nu a citit nimic inainte, nu s-a obosit sa caute nici macar in discutiile la indemana. Dar nici nu li se poate imputa daca nu sunt actualizati ce s-a vorbit pe sute de pagini de discutii. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect, multă lume vrea totul de-a gata, și repede și să afle că are o comoară.

Dar cu internetul in fata un om interesat in fenomen apasă măcar o data pe google și îi apare  asta:

 

http://velobase.com/Default.aspx

 

Iar o parte importanta a pasiunii e și căutarea, aflarea de date noi, descoperirea....ce mai, .....preludiul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.