Recommended Posts

eu unul am tot cumparat "clasice" in ultima perioada, in care imi bageam degetele, apoi le revindeam cu ceva profit. Mai mult de 250 nu am dat pe nici o bicicleta. am luat un bianchi echipat exage300/105-deraior spate, o cursiera cu cadru tretubi aelle si echipare simplex, si inca un peugeout echipat simplex.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discuția despre preț trebuie nuanțată în funcție de starea cadrului, pe de o parte, și a componentelor, de celaltă parte. Ce merită mai mulți bani, un Trabant abia scos din cutie, sau un Merțan în care a explodat o grenadă ?

 

Clasificarea exclusiv pe mărci și oțeluri mi se pare o simplificare greșită în cazul biclelor vechi.

 

Aș da fericit 1.000 de lei pe o cursieră elegantă, din Aelle și cu Shimano nepretențios, dar fără rugină, fără izbituri, cu măselele roților dințate netocite, fără uzură a conurilor, bilelor sau cupelor butucilor, fără uzură a butucului pedalier sau a cuvetelor furcii, fără spițe și nipluri obosite sau înțepenite, cu jante întregi și roți doar ușor descentrate.

 

Cu alte cuvinte, ce-i mai "valoros", un grup RX100 perfect, sau unul 600 în 3 culori uzat ? Un cadru Aelle perfect, sau un SLX scrijelit ?

 

Însă niciodată nu poți știi starea reală a biclei înainte să o desfaci pe toată (inclusiv și mai ales butucul pedalier, care doar rareori nu este prea uzat). Abia după depanarea completă poți spune cît ar fi meritat bicla cu adevărat.

 

@@boGT În ultimii ani nu am văzut cu 250 de lei decît rable bune de dat la Remat sau la sablat și revopsit. Sau (extrem de rar și nicidecum la oraș - văd că ești din Ploiești -, ci la țară) bicle minunate îngropate sub echipări sinistre și atît de obosite încît nu se țineau pe roți. Lucru care cere mai mult decît niște "degete".

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un Trabant NOS? Visul meu....

 

Din păcate (sau din fericire) multă lume nu înţelege că valoarea unei biciclete stă în originalitate şi stare, că bicicleta e de fapt cadrul iar cea mai valoroasă componentă este ....vopseaua!! Un schimbător Campagnolo, niste frane Shimano600 tricolor, niste manete Exage samd nu inseamnă nimic decat niste componente de serie mare, uzate sau nu, aruncate la plesneală pe un cadru.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

si sa nu uitam ca pana la urma,pentru un pasionat (nu bisnitar),"calul" lui este extrem de valoros ,il "ingrijeste" ,iese la plimbare etc.Pana la urma biclele astea au farmecul lor aparte,pentru cine le apreciaza...

Daca eu am o baba,si imi face placere sa ma "dau" pe ea,"baba " este este foarte "valoroasa" (nu in sens comercial) pentru mine...si pana la urma cam asta e ce conteaza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am intrat in posesia unui calut Peugeot.

Am inceput cautarile despre ce  model e si din ce an.

Are manete Mafac, schimbator fata Simplex, spate Xundah (eu asa am luat-o), pipa Atax.

Am gasit ceva gen PY10 din 1979, dar nu prea sunt covins 100%. Un ajutor din partea unor cunoscatori ar fi binevenit. Seria de sub monobloc este 5345583 H10E 60.

Mai multe poze la ... https://plus.google.com/u/0/photos/110860781893762487575/albums/5687944611269979553?authkey=CKHO_4yOs-uhAQ

IMG_3963_resize.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

An 1982 - am gasit ceva de genul asta ... dar a mea mai are un E in coada seriei.Angrenajul este 42-52. Trebuie sa ma apuc de tradus in romana :).

1982nl_20.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai mult de lucru la ea insa merita. Ce nu-mi place la ea este ca e semicursiera, iar dropout-urile urate rau nu se compara cu scoala italiana. Nimeni, cred eu, nu a facut dropout-uri  mai frumoase decat italienii.

Am vazut candva, la un Gitane parca, niste dropout-uri Simplex superbe si nu mai spun la Urago, care era un fel de Colnago arabesque al francezilor.

Spor la treaba.

Edited by LucianTheOne
Ortografie
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea ca E-ul din coada lui H10E sa insemne ca a fost creat pentru piata britanica.

 

Iata un topic despre ceva ce pare a fi acelasi model

 

http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?f=23&t=273572

 

Stickerele alb-negru-roz au fost specifice perioadei de care am pomenit. 

 

E un fel de Tourmalet avant la lettre, un entry-level al modelelor sport cu geometrie mai de cursiera, continuator al PA10, PB10.

 

Eu as incerca sa o restaurez. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit sa echipez cadrul Rossin SLX adus de Mos Craciun, despre care povesteam mai sus in acest topic.

Dorinta mea a fost sa ma bucur de cat mai multe dintre binefacerile unei biciclete moderne pastrand insa aspectul de bicicleta clasica.

 

Astfel pt confort si eficienta am ales:

  • ghidon lat de 44 cm, cu drop anatomic
  • rulmenti peste tot (roti, BB, pedale)
  • frane dublu pivot
  • transmisie 3X9 
  • anvelope de 25 mm

In ideea de a pastra look-ul vintage am optat pt:

  • schimbatoare pe cadru (indexate)
  • sa Ideale 90
  • jante Mavic Open Pro cu 32 spite
  • angrenaj Ultegra 6500 (mi se pare ca e ultimul cu aspect clasic)
  • ghidolina perforata

Ramane sa va dati si voi cu parerea.

P1120552.JPG

P1120553.JPG

 

Si mai am o intrebare ce linie de Campagnolo si din ce an ar echipa ''period-correct'' acest cadru?

(ma gandesc ca incet-incet sa-mi adun piese astfel incat cand va veni momentul sa pun bicicleta in cui sa o pot echipa ca de la mama ei)

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Total de acord in privinta pedalelor.

Am sa stau cu ochii in 4 dupa niste ''barcute'' Campagnolo care in mod categoric ar intregi aspectul biciceletei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tot zic ca este un Rossin Prestige Team din 90 cu teava High tange.Asta e identic cu cadrul tau si la decaluri :

P1000080_zpsfcc8cb22.jpg

 

Dupa 90 l-au facut cu columbus Genius fara mufe.

 

Ma rog ! Fiind varful de gama al celor de la Rossin mai mult ca sigur venea cu Campa C-Record.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai tot acolo in catalog, zice ca au fost echipate si cu Dura Ace: http://www.lfgss.com/thread50472.html

si cu Chorus: http://www.velobase.com/ViewGroup.aspx?GroupID=2d03d92a-8132-475a-9155-3b660e2665de

Dar, ''ca in catalog'' sau ''ca la mama ei''...nu cred ca e ideal. Dupa 20 de ani, avem tendinta sa romantZam istoria. Si orice piesa mai veche e ceva super in ziua de azi. Eu as face'o cu C-Record. Cadrul e foarte frumos, e ceva asa...gen signature series. Cadrul asta si fara vopsea si fara scrisuri, tot Rossin ramane si peste 100 de ani. Plus ca al tau nu e cu 5 muchii, ci cu ''5 petale''...asa ai zis! Cre'ca inca era Ernesto cu ochii pe Rossin.

Si Colnago si'a echipat cursierele cu ofmega, asta nu inseamna ca ofmega e ceva extraordinar, ci doar ca dadeau faliment si i'a salvat Colnago (contra cost normal, sau spaga, comision)

Mai radem, mai glumim...dar ai un cadru deosebit! Pacat ca e mic. Pastreaza'l totusi, ca cica cu varsta mai dispar discurile alea dintre vertebre si devenim mai mici.

Si saua...saua e frantuzeasca! E foarte frumoasa, dar conservatorii vor spune ca e...blasfemie, sapui piese frantuzesti pe cadru italian.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadrul...o frumusete!

 

Ideale trebuie schimbata cu unBrooks

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord cu motanel.mobil 100% Şa franceză sau engleză când ai clasicele Selle Italia şi San Marco????? Şi ar merge albă, s-ar potrivi cu decalsurile!

 

Părerea mea e că acest cadru e prea bun pentru a fi echipat "vintage"! (şi nici culoarea nu prea dă impresia de "vintage"!!). Ar merge echipat cu ceva nou de la Campagnolo, cu ergopowere şi roti cu spiţe puţine, ar ieşi un neo-clasic fără rival pe la noi......

Sau în genul ăsta: http://velospace.org/node/42502

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tot zic ca este un Rossin Prestige Team din 90 cu teava High tange.Asta e identic cu cadrul tau si la decaluri :

Ma rog ! Fiind varful de gama al celor de la Rossin mai mult ca sigur venea cu Campa C-Record.

Mufele si furcile sunt identice, intr-adevar insa tevile sunt total diferite: cele Tange prezentate de tine au sectiunea in forma de pentagon iar ale mele in sectiune aduc mai degraba cu o floare cu 5 petale, fara nici o latura dreapta.

 

pai tot acolo in catalog, zice ca au fost echipate si cu Dura Ace: http://www.lfgss.com/thread50472.html

si cu Chorus: http://www.velobase.com/ViewGroup.aspx?GroupID=2d03d92a-8132-475a-9155-3b660e2665de

Dar, ''ca in catalog'' sau ''ca la mama ei''...nu cred ca e ideal. Dupa 20 de ani, avem tendinta sa romantZam istoria. Si orice piesa mai veche e ceva super in ziua de azi. Eu as face'o cu C-Record. Cadrul e foarte frumos, e ceva asa...gen signature series. Cadrul asta si fara vopsea si fara scrisuri, tot Rossin ramane si peste 100 de ani. Plus ca al tau nu e cu 5 muchii, ci cu ''5 petale''...asa ai zis! Cre'ca inca era Ernesto cu ochii pe Rossin.

Marc Rossin l-a parasit pe Ernesto in 1974 si inca de pe atunci a folosit pentru modelele de varf aceleasi mufe pe care le am eu (exceptand umerii furcii)

RosslugL.jpg

De asemenea, furcile cu profil hexagonal se regasesc la mai multe modele, in diverse combinatii cu tevi clasice rotunde, tevi in forma de pentagon (ca cele atasate de Vali-THX) sau tevi stelate, ca ale mele (atat Columbus cat si Tange).

Asa cum ati zis si voi, imaginea ideala ar fi cu Campa C-Record insa e greu degasit o linie intreaga la un pret decent. Am o linie Nuovo-Record (stiu ca e mai veche cu vreo 10 ani decat cadrul) pe care am s-o pastrez pt acest cadru pana voi gasi un C-Record (sau forever:))

 

Ideale trebuie schimbata cu unBrooks

De acord cu motanel.mobil 100% Şa franceză sau engleză când ai clasicele Selle Italia şi San Marco????? Şi ar merge albă, s-ar potrivi cu decalsurile!

Părerea mea e că acest cadru e prea bun pentru a fi echipat "vintage"! (şi nici culoarea nu prea dă impresia de "vintage"!!). Ar merge echipat cu ceva nou de la Campagnolo, cu ergopowere şi roti cu spiţe puţine, ar ieşi un neo-clasic fără rival pe la noi......

Sau în genul ăsta: http://velospace.org/node/42502

La wish-list-ul meu tocmai s-a mai adaugat o sa San Marco Rolls alba :)

 

Cat despre echiparea cu piese Campa noi, de top, probabil ca nu o voi face (desi recunosc ca mi-ar place) intrucat sunt un biciclist gras de duminica ce nu simte foarte tare diferenta intre 9 viteze si 11(cata vreme pinionul mare e tot de 28 si cel mic tot de 11) sau intre o bicicleta de 10 kg si una de 8,7 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit sa echipez cadrul Rossin SLX adus de Mos Craciun, despre care povesteam mai sus in acest topic.

Dorinta mea a fost sa ma bucur de cat mai multe dintre binefacerile unei biciclete moderne pastrand insa aspectul de bicicleta clasica.

 

Astfel pt confort si eficienta am ales:

  • ghidon lat de 44 cm, cu drop anatomic
  • rulmenti peste tot (roti, BB, pedale)
  • frane dublu pivot
  • transmisie 3X9 
  • anvelope de 25 mm

In ideea de a pastra look-ul vintage am optat pt:

  • schimbatoare pe cadru (indexate)
  • sa Ideale 90
  • jante Mavic Open Pro cu 32 spite
  • angrenaj Ultegra 6500 (mi se pare ca e ultimul cu aspect clasic)
  • ghidolina perforata

Ramane sa va dati si voi cu parerea.

P1120552.JPG

P1120553.JPG

 

Si mai am o intrebare ce linie de Campagnolo si din ce an ar echipa ''period-correct'' acest cadru?

(ma gandesc ca incet-incet sa-mi adun piese astfel incat cand va veni momentul sa pun bicicleta in cui sa o pot echipa ca de la mama ei)

 

 

Dom'le.superba-o mica nota,daca se poate:schimba pedalele,nu "se pupa" cu restul

Share this post


Link to post
Share on other sites

E superba pupaza si nu prea sunt multe de zis .Asa este campagnolo cere aceasta bicicleta si zic eu se potrivesc modelele de campa ani 85-90 care sunt si cele mai greu de gasit .Nu i-mi place pedalele si tija sea care este putin grosolana fata de restul bicicletei .Se poate face combinati si cu ergopowere dar dupa cum stiti cel mai usor lucru este sa dai sfaturi mai ales ca nu costa nimic  :)) .Principalul ca bicicleta este de 10 restul se poate face cu timpul si cu bani 

felicitari 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.