Recommended Posts

Pentru ca aprecierile voastre m-au incurajat sa termin si ultimul proiect, vi-l prezint:

 

GIOS COMPACT fabricat in februarie 1987, echipat cu o linie intreaga Campagnolo Chorus (cred ca-i primul model de Chorus...) jante Mavic MA2 (pt cauciucuri demontabile), sa Brooks Professional, pipa (deocamdata nu si ghidon) Cinelli, lant si pinioane Regina 

 

Fotografii detaliate: https://plus.google.com/photos/114212747621439244055/albums/5983239492960819345?banner=pwa

 

P1120603.JPG

P1120601.JPG

P1120607.JPG


Este un model aniversar care venea in 1987 sa marcheze 40 ani de activitate si pt care Gios a patentat un nou model de ''urechi''

gios_compact_2xcenter.jpg

gios_compact_back.jpg

 

S-a construit mai intai din Columbus SL, apoi SLX, dupa care Oria RANF iar mai tarziu din tuburi Dedacciai.

Fiind din primul an in care modelul a aparut, banuiesc ca a mea are otel SL (insa e doar o baniala)

 

Si Campa Chorus a venit in acel an cu un patent interesant: deraiorul spate avea o patina reglabila menita sa se potriveasca atat casetelor de contratimp cat si celor de munte, cu pinioane mari:

05.jpg

Detalii sunt aici: http://campagnolodelta.blogspot.ro/2011/01/1988-campagnolo-chorus-rear-derailleur.html

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat de buna era suprafata de franare la jantele mai vechi, cu acei zimti pe ele? Am 2 jante de cursiera, modelul asta si nu stiu daca sa le spitez sa le montez pe o bicicleta.

Pana sa vad poza asta, am crezut ca ele sunt doar pentru biciclete de oras, cu frane pe role, sau pe disc. (mai am vreo 2 biciclete olandeze cu jante asa, dar cu frane pe role)

 

 

 

Sears_Aust_Brake_F_1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnu' Gold Special, suntem in Februarie si deja te vad sigur in semifinalele lu' 2014. Am tot cautat sa zic ceva de ''rau''...da n'am ce. E o frumusete! Poate doar ca pipa e cam scurta si poate o strica un pic la proportii. Sunt cusurgiu, nu te lua dupa mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multzam de apreciere!

Pipa are doar 6 cm pt ca sa nu arat ca Superman pe un cadru de 60, eu avand doar 1,79 m (daca-i mai am, caci povesteai tu candva ceva despre vertebre).

Toptube-le are 57 cm si astfel aranjata, cu pipa scurta imi permite sa o folosesc OK, pozitia fiindu-mi confortabila.

Si da, sunt de acord ca ar arata mai gratioasa cu o pipa de 10 cm...(si eu putin mai inalt?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumos topic.Am citit si am privit cu nesat fotografiile postate.Datorita bunicului meu m-am indragostit de biciclete (in special cursiere)de mic copil ,crescand printre Mife ,Diamanturi ,Move si alte biciclete care existau la acea vreme.Nu am sa uit niciodata prima mea bicicleta(un Pionier de culoare rosie) cum  tot la fel nu voi uita acel miros care persista in atelierul bunicului,miros de tiner si vopseluri.Amintiri.Prima mea cursiera a fost o Stella Royal .Nu stiam pe vremea aceea prea multe despre ea,stiam doar ca la acea vreme costase destul de mult,cat o Mobra.O cursiera fabricata in 1954 pentru Louison Bobet  .

 

http://www.theracingbicycle.com/Stella_1954.html

 

Am o varsta inaintata si sincer de mult nu m-am mai plimbat cu o bicicleta ,insa dupa tot ce am citit pe aici primul gand este ca atunci cand voi ajunge acasa sa imi readuc vechea mea Stella la viata.....Multumesc acestui site!! :-bd

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare.am o un cadru de otel si niste clesti de frane shimano sora, problema e ca nu mi ajung suruburile de prindere. a mai montat cineva frane dual pivot pe cadre vechi, e vreo solutie? multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare.am o un cadru de otel si niste clesti de frane shimano sora, problema e ca nu mi ajung suruburile de prindere. a mai montat cineva frane dual pivot pe cadre vechi, e vreo solutie? multumesc

 

Există şuruburi şi piuliţe mai lungi. Frânele noi de la shimano vin cu 3 piuliţe de lungimi diferite. La nevoie se găsesc şi şuruburile axiale ale frânei în alte dimensiuni decât cele standard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru mine, una dintre cele mai faine lucruri la bicicletele vechi sînt emblemele. Iar la cursierele vechi existența emblemei este și mai și decît la celelalte bicle.

 

Iată o emblemă de cursieră Fuji din 1991 pe care eu o găsesc drept una dintre cele mai fermecătoare. Și nici vopseua nu este simplă, ci e un soi de email.

 

13328971065_37ca3d691c_o.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare. am si eu nevoie de o pana cu care prind bratul de la pedala cu axul pedalier. am gasit in comert dar este din aluminiu si dupa o tura deja a inceput sa mi joace. are cineva prin vechituri vreuna? ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor,va prezint si eu o bicicleta  ROSSIN despre care asi vrea sa gasesc informatii despre model,anul fabricatiei,etc.   Este echipat cu shimano 105,jante mavic,gume continental supersport 700x20c,schimbatorul pedalier este shimano ultegra.

post-16730-0-39005100-1396191489_thumb.jpg

post-16730-0-76275100-1396191581_thumb.jpg

post-16730-0-05153000-1396191638_thumb.jpg

post-16730-0-74660700-1396191728_thumb.jpg

post-16730-0-55156600-1396191785_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,incearca sa-i faci niste poze la lumina naturala si in special sa pozezi mufele si partea de sub axul pedalier.Dupa echipare pare un model entry-level.(asta dc nu cumva a fost schimbata echiparea)

Share this post


Link to post
Share on other sites

cantareste 7 kg

 

Cântăreşte în jur de 10, 10 jumate după ochiul meu. Poate o idee mai mult. Dar ar fi frumos să aibă 7!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu are cum sa aiba 7 kg. poate fara roti.

 

e otel totusi, cu 105

 

probabil cantarul e stricat

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate stricat cantarul meu.....dar daca are 7 kg  ce anseamna? ca e prea usoara?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e prea usoara...e imposibil de usoara ;)

Te-ai trezi cu "the man in black" acasa si ti-ar confisca-o ca sa o studieze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu am disfacut-o,este exact in stadiul in care era cand am cumparat-o


nimic interesant sub  banda izoler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, de unde știi dacă n-ai desfăcut-o? Să nu fie vreo fisură, crăpătură....că doar nu  a fost pusă de frumusețe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare tuturor,eu-s "addicted" de tot ce inseamna road vintage bikes,asa ca ma gandeam ca poate mai sunt si alti oameni pasionati si putem discuta despre aceste "batrane",putem schimba impresii,opinii,etc

<):)  A zis cineva "cursiere vintage"? Pai sub acoperisul casei n-am DECAT biciclete vintage, toate "cam" cursiere batrane...

Una-i CILO, alta-i Welter si cea mai recenta este o Koga Miyata cu o furca tare ciudata!

Welter-ul a avut o "intalnire de gradul 4" cu un "macelar" de biciclete si s-a ales cu furca mutilata distrusa cu un ciocan...

Respectivul isi dorea mult pipa , care... dupa multi ani de stat in furca de 1" a oxidat puternic si nu mai vroia sa iasa in nici un fel...

Asa ca , ex-proprietarul a batut in furca pana si-a recuperat mult dorita pipa...

Momentan , l-am salvat pe Welter de la "macelar" , dar  ramane de vazut cand si cum o pun la punct! Deocamdata "locuieste" prin pod , unde-i uscat, cald si intuneric!

@ Superba bicicleta, dar greu de crezut ca are fix 7 kg! Peugeot facuse niste cursiere dintr-un aliaj de  magneziu si nici alea n-aveau 7 kg! Dupa cum zicea un coleg mai sus, la "ochiometru" are vreo 9-10 kg! Bicicleta CILO pe care o folosesc acum(de vreo 3-4 ani de fapt) , are 12,7 kg(la cantar electronic cu care se cantaresc pestii la balta cand pescuiesti), dar din astea numai saua are 900 grame, pedalele de BMX , vreo 500 grame,  cauciucurile sunt de 32x700C  si nu 23x700C , lant dublu ca greutate(tip 420) fata de unul de cursiera, etc...

De obicei o cursiera de 7 kg are multe piese din aliaje exotice pe ea, cadru din aliaj de aluminiu sau  fibra de carbon si costa vreo 2000-3000 euro minim!

Sau cel putin asta stiu eu!

Bafta!

post-16723-0-68046600-1396287540_thumb.jpg

post-16723-0-91983700-1396287548_thumb.jpg

post-16723-0-07538300-1396287558_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.