vice 9 Posted April 27, 2016 Salut si bine v-am gasit. Am o cursiera vintage Mondia careia ii lipseste schimbatorul de foi cu prindere pe cadru. Cel de foi nu e el mare brand, dar mi-ar placea sa gasesc, la un pret decent, o maneta Suntour Accushift, sa fie pereche cu cea ce o am deja. Cei la care am gasit set, cer cat nu face... Are cineva si nu foloseste o asemenea maneta? Daca pretul e decent, o iau eu. Trebuie sa fie pentru doua foi. Merci, Vicentiu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dang123 186 Posted April 28, 2016 Ultimul proiect FAGGIN Special , Cromovelato 4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pike 1 Posted April 29, 2016 Salut, Am un cadru vechi de otel pe care vreau sa-l dau la vopsit.Unde ma sfatuiti sa-l duc ca sa obtin ceva de calitate.Ma intereseaza in primul rand o durata cat mai buna in timp a vopselei, sa nu sara la cea mai mica atingere, etc. Bita Color, Horia Han, Atelier Onest? Se poate croma furca? Alte sugestii? Multumesc Quote Share this post Link to post Share on other sites
lynxul_negru 86 Posted April 29, 2016 Ultimul proiect FAGGIN Special , Cromovelato Frumoasă, frumoasă! Eu aș mai fi pus înca vreo trei poze, ca să se vadă mai bine toate frumusețile ei: gravurile pantografiate de pe umerii furcii, de pe butucul pedalier și de pe tijele șeii. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gold Special 198 Posted April 29, 2016 Hmmmm...cadrul e de la mine, așa-i? Acum ca ma uit la ea îmi pare rău că mi-a fost groaza sa o bag în Rk dar treceam printr-o perioada în care nu apreciam frumosul dacă nu era otel de top cu vopsea originala. Asta e...sa îmi fie învățătură de minte. Și da, și mie mi-ar plăcea sa vad fotografii detaliate. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cafe6am 109 Posted April 29, 2016 Pai cumpara-ti-o inapoi, se pare ca e de vanzare. :))) Eu nu cred ca are o asa mare importanta daca e SL sau Aelle, atata timp cat liniile sunt elegante si lucratura e de finete, cum e cazul Faggin-ului de mai sus. Mi-aduc aminte ca am citit, mai demult, un articol de prin anii '80: s-a pus aceeasi echipare pe doua cadre identice, unul era SL, celalat Aelle si ciclistii care le-au calarit n-au putut face diferenta intre ele. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gold Special 198 Posted April 29, 2016 Și mi-ar place sa știu multe detalii despre cromovelato căci din cele 2 poze arata spectaculos. Ce vopsea ai folosit? E diferita tehnica de vopsitul normal? Cine a suflat-o? Quote Share this post Link to post Share on other sites
crk 901 Posted April 29, 2016 Eu nu cred ca are o asa mare importanta daca e SL sau Aelle, atata timp cat liniile sunt elegante si lucratura e de finete Pai diferenta e numai de la 1925 la 2345. Pentru unii poate fi important. Numai pentru unii. LE: de-aia ma cam roade invidia de fiecare data cand ies la tura cu un amic, el pe un Aelle superb. Quote Share this post Link to post Share on other sites
lynxul_negru 86 Posted May 1, 2016 O urare vintage :) pentru toată lumea: Cristos a înviat, sărbători cu bine! Quote Share this post Link to post Share on other sites
crk 901 Posted May 1, 2016 Adevarat a-nviat!, asemenea Quote Share this post Link to post Share on other sites
atelier Honda 92 Posted May 2, 2016 Inca un proiect gata. Pinarello Treviso, Columbus SL, echipat cu Campagnolo Victory indexat. 1986 mai sunt de pus decalurile dar asta nu ma opreste sa ies la plimbare :) 4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
lynxul_negru 86 Posted May 3, 2016 mai sunt de pus decalurile Head badge din tablă emailată, nituită pe head tube? Asta e de bine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gold Special 198 Posted May 3, 2016 Detaliază te rog. Nu de alta dar eu am un cadru asemănător însă al cărui badge e sticker și trebuie sa înțeleg de ce nu e de bine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vali-THX 185 Posted May 4, 2016 Detaliază te rog. Nu de alta dar eu am un cadru asemănător însă al cărui badge e sticker și trebuie sa înțeleg de ce nu e de bine. Inseamna ca nu e orginal :)) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gold Special 198 Posted May 4, 2016 Asta nu cred pt ca am văzut multe modele și din ani diferiți. Unele aveau sticker, altele badge metalic însă eu unul nu am putut găsi un criteriu după care producătorul a hotărât sa împartă abțibilde/badgeuri. Speram sa aflu ca doar modelele cutare au fost binecuvântate cu badgeuri sau doar intre anii... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ady_diaconescu 0 Posted May 4, 2016 Buna seara, Am si eu o cursiera si nu stiu daca merita sa-i fac un upgrade (manete schimbator + frana ca sa desfiintez acele schimbatoare de pe cadru - foarte incomode) sau sa incerc sa o restaurez. Saua, anvelopele si pedalele nu sunt cele originale si vreo cateva spite (ale ei se tot rupeau). Pedalele aveau ratrape si erau cam periculoase, nu puteai sa scoti foarte usor piciorul. De mers merge bine, cred ca are in jur de 11kg. Are un pic de joc in butucul pedalier si pe ici pe colo a aparut rugina. Are 60.5cm cred ca este prea mare pentru mine (am 1.85m) sau poate e la limita. As vrea sa schimb toate cablurile, camasile si sabotii de frana. Nu stiu daca merge sa pun mai multe pinioane, are un sistem mai ciudat (din cate imi aduc eu aminte intra pe o caseta dar parca nu avea caneluri). Daca nu v-am plictisit si atata poveste si atatea poze sper sa primesc un sfat util. Va multumesc. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vlady_zch 365 Posted May 4, 2016 Din cate se vede din poze, trebuie sa o schimbi cu una mai potrivita ca marime pentru ca ti-e foarte mare...si nu zic asta ca sa fac misto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Diesel 210 Posted May 4, 2016 Daca nu ai picioare foarte scurte ti-e bun cadrul(sa ai cam 4 degete de la cadru pana intre picioare cand stai cu picioarele pe pamant) I-ar trebui o sea ,niste camasi +cabluri,de curatat rugina pe unde se mai vede(cu un burete de vase doar)sa n-o vopsesti,pare vopseaua originala si ar fi pacat pune-i si o ghidolina si da-te cu ea. Pinioanele si partea de rulare par bune.Pentru pozitia ghidonului uita-te pe net ,ai sa vezi cum se pune,acum e aiurea,de asemenea inaltimea seii. Daca ti se pare ca stai prea intins pe ea,atunci cauta o pipa mai scurta la ghidon. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vlady_zch 365 Posted May 5, 2016 Nu stiu de ce nu am citit cu atentie descrierea si am facut comentariul strict legat de poze, este asa cum zice colegul @@Diesel. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ady_diaconescu 0 Posted May 5, 2016 Multumesc de sfaturi. Chiar azi am fost sa mai studiez situatia. Sunt vreo 3 degete de la cadru cand stau drept, iar pipa clar e prea lunga. Ma gandeam daca merita sa pun un ghidon drept ca sa desfiintez schimbatoarele de pe cadru. In prima faza o sa schimb toate piesle mentionate de @@Diesel si sper sa fi alta senzatia. Quote Share this post Link to post Share on other sites
lynxul_negru 86 Posted May 5, 2016 Detaliază te rog. Nu de alta dar eu am un cadru asemănător însă al cărui badge e sticker și trebuie sa înțeleg de ce nu e de bine. Nu am spus că nu este de bine în cazul ăla. Nu știu cadrul tău, nu la aia m-am referit și cred că nu trebuie făcută o generalizare în sens invers. Senzația mea era că de obicei se foloseau head-badge din metal (tablă ștanțată, uneori metal emailat) pentru modelele din partea superioară a gamei. Nu înseamnă că modelele medii sau chiar cele așa-zis economy erau proaste. Inseamna ca nu e orginal :)) Nu am zis așa ceva, nu? :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gold Special 198 Posted May 5, 2016 Cineva spune ca are legatura cu perioada cand a fost fabricat, nu cu zona de gama careia cadrul ii apartine: http://www.redvelo.co.uk/pinarello/montellos.shtml 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
lynxul_negru 86 Posted May 5, 2016 Cineva spune ca are legatura cu perioada cand a fost fabricat, nu cu zona de gama careia cadrul ii apartine Este posibil să fie așa. Aș zice chiar foarte probabil, mă gândesc că omul ăla a studiat multe modele de Pinarello (despre care eu nu știu mai nimic). La fel cum cred că nu toate mărcile aveau aceeași politică. Mi s-a părut că cel puțin unele aplică finisaje diferențiate în funcție de poziția în gamă. (Ceea ce nu înseamnă, desigur, că modelele mai de jos ar fi proaste, repet). Am observat de pildă la Chesini că modelele lor "inferioare" nu au logoul gravat pe head tube, ci au un fel de sticker lipit. Logoul gravat pe head tube apare doar de la al doilea model în sus. Tot de la modelele medii în sus se înmulțesc elementele gravate pe cadru și furcă (umerii seatstay-urilor, decupaje sau gravuri în mufele centrale, bottom bracket și în partea de sus și jos, umerii furcii). Poate spun ceva eronat, dar nu a fost nici o intenție de desconsiderare în observația mea inițială. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cafe6am 109 Posted May 8, 2016 Sa va prezint si eu cadrul pe care sper sa-l pun pe picioare. Si zic "sper", pentru ca n-am nicio piesa, in afara de cadru si furca. :) 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
cafe6am 109 Posted May 8, 2016 Cadrul are 1820 grame, furca 664, ceea ce, sa zicem, mi l-ar pune in categoria mexico. Si avem asa: -podul de frana are cubulet, insa e simplu, fara trefla stantata. -podul dintre chain-stays-uri e drept -seat-stays-urile sunt stantate 'colnago', sus. -chain-stays-urile sunt rotunjite, deci, presupunand ca e mexico, trebuie sa fie printre ultimele din prima transa ('74-'79) , din '79, facut cu Columbus ? PL ? - 1848 grame. -Decalul Columbus e cel cu partea de jos albastra, despre care stiu sigur ca se folosea in '79. Se vede in pozele de la inmanarea Mexico-ului suflat cu aur, catre Papa. Ceea ce nu se leaga la mine este rutarea cablurilor pe sub BB. In informatiile pe care le-am gasit pe net, zice ca mister Colnago a lucrat asa abia dupa '80 - '81. Insa dupa '80, mexico-ul a avut chain-stays-urile "crimpate" si s-a facut cu SL. Oricum, mi se pare ciudat, pentru ca mai am un Fiorelli despre care stiu sigur, de la primul proprietar, ca e facut '77-'78 si are cablurile pe sub BB.... Ma poate ajuta cineva? Quote Share this post Link to post Share on other sites