Recommended Posts

"întrebare, mai mult așa, pentru amorul propriu: este o clasică sau o vintage? sau niciuna din ele, ci doar o bicicletă mai veche, și atâta tot?"

Și o bicicletă de 2 ani poate fi "mai veche" dacă ne holbăm la colecțiile din 2013 care bat la ușă :)) Poți afla ce vîrstă are căutînd ceva marcat precis. Dacă are butuci Maillard, vezi că ăia sînt ca un soi de certificat de naștere, că-s marcați cu săptămîna și anul nașterii.

Cît despre "clasic" și "vintage", iarăși termenii sînt largi și supuși interpretărilor. Personal prefer să spun că este o bicicletă din anii '50, '70, '80, sau precis din anul cutare - dacă-l știu - și să evit etichetele de tipul ăsta, deloc relevante după mine.

Să o stăpînești sănătos!

este din 1984, așa am găsit pe net. dar o să ma uit la la butuci! chiar acum mă duc. revin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

este din 1984, așa am găsit pe net. dar o să ma uit la la butuci! chiar acum mă duc. revin.

butucul față are marcat Atom (litere cursive, scriere ceva mai caligrafică) 39 79, iar butucul spate are marcat ATOM MADE IN FRANCE 36 79.

Share this post


Link to post
Share on other sites

butucul față are marcat Atom (litere cursive, scriere ceva mai caligrafică) 39 79, iar butucul spate are marcat ATOM MADE IN FRANCE 36 79.

Butucii Atom foloseau același tip de marcaj ca și cei Maillard. Așadar, butucii tăi sînt fabricați unul în săptămîna a 36-a și celălalt a 39-a a anului 1979. Cu o probabilitate de 99% bicicleta este fabricată în același an.

O jună de 33 de anișori :X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Butucii Atom foloseau același tip de marcaj ca și cei Maillard. Așadar, butucii tăi sînt fabricați unul în săptămîna a 36-a și celălalt a 39-a a anului 1979. Cu o probabilitate de 99% bicicleta este fabricată în același an.

O jună de 33 de anișori :X

da, numai că în catalogul din 1979 găsit de mine pe net, nu apare super mirage.... doar să nu fie complet catalogul gasit de mine....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumoasa si in stare foarte buna! Ai luat-o din Constanta, nu?

Nu-i schimba nimic din piesele oriiginale, cel mult o sa Brooks, neagra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hayvelo are dreptate, cred.

Catalog 1979 : http://dl.transfer.ro/transfer_ro-14sep-c28e3d4c1574b0.zip

Edit : culoarea e, se pare, "champagne gold". Superb. Asa cum s-a mai spus, mansoanele si ghidolina sunt superbe, nu le strica.

nu le stric, nu le stric... :)

multumesc mult pentru catalog. imi dau seama ca becanitza mea nu este din 1979. in 1979 avea schimbatoarele pe pipa, ale mele sunt pe cadru. am gasit o bicicleta absolut identica de vanzare pe ebay si este catalogata ca "late '80"... iar cataloage de dupa 1981, an in care motobecane a dat faliment si a fost cumparata de americani, chiar ca nu gasesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumoasa si in stare foarte buna! Ai luat-o din Constanta, nu?

Nu-i schimba nimic din piesele oriiginale, cel mult o sa Brooks, neagra.

nu, din drobeta turnu severin. trimisa prin posta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai exista un sistem. cel de mai jos. însă nu mă pricep dacă se poate adapta pe ceea ce există acum pe bicicleta mea.

Imagine postată

Nu se potriveste acest model la tine ci doar la modelele ''aero'' (cu cablul tras pe sub ghidolina) intrucat se monteaza pe acelasi cablu cu maneta de frana principala (impinge camasa, nu trage cablul)

Eu, care am asa ceva si la inceput m-am bucurat de ele ca de aur, iti confirm ca nu le utilizez aproape deloc (doat pe coborari f.f. abrupte)

Deci intaresc si eu ideea sa nu schimbi bicicleta (cineva a ingrijit-o 33 ani, esti dator sa faci acelasi lucru...)

Te vei simti bine pe ea, e doar o chestiune de timp.

Si un sfat: daca schimbi cauciucurile (ai zis ca-s uzate) alege tot un model cu lateralele albe/crem. Cantareste enorm in cromatica bicicletei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se potriveste acest model la tine ci doar la modelele ''aero'' (cu cablul tras pe sub ghidolina) intrucat se monteaza pe acelasi cablu cu maneta de frana principala (impinge camasa, nu trage cablul)

Eu, care am asa ceva si la inceput m-am bucurat de ele ca de aur, iti confirm ca nu le utilizez aproape deloc (doat pe coborari f.f. abrupte)

Deci intaresc si eu ideea sa nu schimbi bicicleta (cineva a ingrijit-o 33 ani, esti dator sa faci acelasi lucru...)

Te vei simti bine pe ea, e doar o chestiune de timp.

Si un sfat: daca schimbi cauciucurile (ai zis ca-s uzate) alege tot un model cu lateralele albe/crem. Cantareste enorm in cromatica bicicletei.

o sa incerc sa gasesc anvelope similare, daca nu identice. problema este ca la greutatea mea (88kg) franele ori nu tin cum trebuie, ori le compar cu cele hidraulice pe disc cu care eram obisnuit. vreau sa spun ca nu opreste pe loc, ci dupa ce manetele sunt apasate pana la capat, tot mai "alunec" vreo doi, trei metri. sabotii, originali, par neuzati. actionarea manetelor, in schimb, este destul de anevoioasa, in sensul ca parca s-ar freca fier pe fier. credeti ca daca schimb cablurile (tot negre, tot negre...) se va imbunatati franarea? stiu, trebuie sa mai slabesc. dar am inceput de la 102 si acum am 89kg, si intentionez sa continui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba cablurile, camasile si sabotii neaparat.

Eu folosesc sabotii astia si sunt multumit. Sunt moi si se "lipesc" de janta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eficienta franelor hidraulice pe disc nu o au nici cursierele moderne (cred...)

Bicicletele vintage au clesti ''single pivot'', ceea ce face ca forta de actionare a sabotului pe janta sa fie mult mai mica decat la cursierele moderne.

Cablurile e bine sa le schimbi, pt a actiona manetele la apasarea ta.

Eu cred ca nici sabotii nu mai au compozitia de acum 30 ani, chiar daca nu prezinta semne de uzura, si ar trebui schimbati.

Frane ca cele hidraulice, nu vom avea insa :(

Dar in fond, sunt cursiere :)

Daca tot ai adus vorba si intrucat am exact aceeasi problema: stie cineva unde gasesc astfel de saboti (Dura Ace AX). Pentru ca si ai mei au 31 ani...

http://www.google.ro/imgres?hl=en&sa=X&rlz=1C1FDUM_enRO485RO485&biw=1280&bih=899&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=nFyWwSdVw3TvvM:&imgrefurl=http://www14.plala.or.jp/numatacycle/sub9.html&docid=9Mkkpqj0j9v2QM&imgurl=http://www14.plala.or.jp/numatacycle/00010100.P1010059.JPG&w=640&h=480&ei=vjpUUPONMInGswbglIEo&zoom=1&iact=rc&dur=206&sig=111684011456169338249&page=1&tbnh=166&tbnw=209&start=0&ndsp=20&ved=1t:429,r:4,s:0,i:82&tx=56&ty=91

Share this post


Link to post
Share on other sites

domnilor!

fac parte dintr-o generatie, cea a decreteilor, care a suferit de o crunta lipsa de apartenenta: pionier erai facut fara voia ta, utecist la fel. sunt onorat sa ma aflu intr-o atat de distinsa companie, un grup de oameni pasionati de niste tuburi de fier intre care sunt montate niste simple cercuri ce fier. va multumesc pentru implicare si imi dau seama ca fiecare dintre dumneavoastra are multe alte lucruri mai importante la care sa se gandeasca inafara de butuci, deraioare, ghidoline si altele asemenea. va multumesc pentru implicare, mai ales ca traim intr-o lume in care nimic nu este gratuit. faptul ca incep sa fac parte din comunitatea dumneavoastra ma onoreaza mai mult decat ati gandi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot ai adus vorba si intrucat am exact aceeasi problema: stie cineva unde gasesc astfel de saboti (Dura Ace AX). Pentru ca si ai mei au 31 ani...

http://www.google.ro...:82&tx=56&ty=91

Ehe....multa lume are nevoie, inclusiv eu!

Era pe undeva pe net, pe forumurile americane, un tutorial de transformare a rezervelor "nu stiu de care" in rezerve pentru AX., dar nu mai stiu unde l-am salvat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

domnilor!

fac parte dintr-o generatie, cea a decreteilor, care a suferit de o crunta lipsa de apartenenta: pionier erai facut fara voia ta, utecist la fel. sunt onorat sa ma aflu intr-o atat de distinsa companie, un grup de oameni pasionati de niste tuburi de fier intre care sunt montate niste simple cercuri ce fier. va multumesc pentru implicare si imi dau seama ca fiecare dintre dumneavoastra are multe alte lucruri mai importante la care sa se gandeasca inafara de butuci, deraioare, ghidoline si altele asemenea. va multumesc pentru implicare, mai ales ca traim intr-o lume in care nimic nu este gratuit. faptul ca incep sa fac parte din comunitatea dumneavoastra ma onoreaza mai mult decat ati gandi.

Ma bucur ca o bicicleta asa frumoasa a ajuns pe mainile tale si nu ale "macelarilor" si "combinatorilor"! Merita pastrata asa cum este, chiar daca coloristica nu e grozava. De fapt circula si o gluma pe forumurile vintage: biciclete ieftine Peugeot arata scump iar biciclete scumpe Motobecane arata ieftin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehei, Sorine, nu-i da în cap "măcelarului/combinatorului" din mine că e bun și el la ceva atunci cînd îl trage de mînecă pe colecționar/tradiționalist/conservator (sau spune-i cum vrei) amintindu-i că nu orice vechitură este o "piesă". Multe exemplare la care m-am bucurat odată au fost retrogradate și trimise de "colecționar" la abator, la cheremul "măcelarului/combinagiului". =(( :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehei, Sorine, nu-i da în cap "măcelarului/combinatorului" din mine că e bun și el la ceva atunci cînd îl trage de mînecă pe colecționar/tradiționalist/conservator (sau spune-i cum vrei) amintindu-i că nu orice vechitură este o "piesă". Multe exemplare la care m-am bucurat odată au fost retrogradate și trimise de "colecționar" la abator, la cheremul "măcelarului/combinagiului". =(( :D

Nu m-am referit in niciun caz la tine, de la care am invata multe (si din poze, si din comentarii!!!), ci la altii, cred ca-i stii si tu! La cei care si-au facut o "meserie" din asta.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Am si eu nevoie de sfatul unui "specialist" in cursiere clasice.

Momentan sunt in Antwerpen si as dori sa imi iau o bicicleta sa ma misc de colo-colo, si poate sa ies un pic de prin oras.

Nu prea am cine stie ce bani, chiar nu am deloc, as putea spune, si atunci m-am gandit ca o clasica s-ar potrivi pentru ceea ce am nevoie.

Am cautat pe net si am gasit asta: http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/racefiets/retro-colnago-campagnolo-131093234.html?sort=prijs&p=be-17&list_cat=racefiets

Din putinele imagini si detalii disponibile, ce imi puteti spune despre aceasta bicicleta?

Va multumesc si ma scuzati daca am postat in locul gresit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Am si eu nevoie de sfatul unui "specialist" in cursiere clasice.

Momentan sunt in Antwerpen si as dori sa imi iau o bicicleta sa ma misc de colo-colo, si poate sa ies un pic de prin oras.

Nu prea am cine stie ce bani, chiar nu am deloc, as putea spune, si atunci m-am gandit ca o clasica s-ar potrivi pentru ceea ce am nevoie.

Am cautat pe net si am gasit asta: http://www.2dehands....t_cat=racefiets

Din putinele imagini si detalii disponibile, ce imi puteti spune despre aceasta bicicleta?

Va multumesc si ma scuzati daca am postat in locul gresit.

vad ca de la 50 euro, pretul a ajuns deja pe la 600. nu ma pricep pe parte tehnica, pentru a-l parafraza pe becali, insa de frumoasa, este frumoasa rau de tot!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia pare bicicleta de colectie nu de plimbat de colo-colo si de lasat legata de un gard cat ai treaba printr-un magazin. Cauta altceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Am si eu nevoie de sfatul unui "specialist" in cursiere clasice.

Momentan sunt in Antwerpen si as dori sa imi iau o bicicleta sa ma misc de colo-colo, si poate sa ies un pic de prin oras.

Nu prea am cine stie ce bani, chiar nu am deloc, as putea spune, si atunci m-am gandit ca o clasica s-ar potrivi pentru ceea ce am nevoie.

Am cautat pe net si am gasit asta: http://www.2dehands....t_cat=racefiets

Din putinele imagini si detalii disponibile, ce imi puteti spune despre aceasta bicicleta?

Va multumesc si ma scuzati daca am postat in locul gresit.

M-as mira sa se vanda cu mai putin de 1000E! Pare si in stare foarte buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

intrebare: schimbarea vitezelor se face prin frictiune. shimano 600 poate primi niste manete indexate? nu stapanesc bine terminologia tehnica, astfel incat imi cer scuze pentru inacurtetea intrebarii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haar nu am ce generatie este. dar ca este cu frictiune, de asta sunt abolsut sigur :) intrebarea este este daca pot monta niste manete de schimbatoare cu indexare sau trebuie sa schimb si caseta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.