Recommended Posts

Eu credeam ca zice de mecanismul din ergopowere, nuca respectivă care trage cablul la mm în funcție de nr de viteze, care, dintr-o discuție cu cineva de pe Dirtbike.ro, care face reparații de genul, mi-a spus ca diferă la campagnolo tare mult și nu pot sa înlocuiesc de la alte manete defecte (erau 50 lei, dar arătau bine = măgar ca nu le-am luat). Sau cel puțin așa am înțeles eu.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze, dar nu înțeleg, mă depășește :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shifter = maneta de schimbator, oare ce-i asa complicat de inteles?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Shifter = maneta de schimbator, oare ce-i asa complicat de inteles?

Maneta aceea acționează niște chestii înăuntru = nuca la care ma refer fiind mecanismul din interior prin care acționează cuplul în rotițe zimțate și arcuri. E o maneta, care are o rotiță și acționează conform arcului respectiv.

 

Vreți să mă ajutați sau să îmi etalați niște cifre și poze care nu vad (încă) legătura ce ceea ce am întrebat? Sau poate m-am exprimat eu gresit, și îmi cer scuze, se mai întâmplă. Sau nu am înțeles eu probabil ceea ce doriți sa spuneți.

 



Tu vrei să schimbi doar shifterul, deci îți pasă doar de cât cablu trage la fiecare click (cable pull). Distanța dintre pinioane, grosimi, sume, toate irelevante în contextul ăsta.
 
Nu am găsit cable pull-ul pentru ergopowerele de 7, va trebui să îl măsori singur (demontezi cablul de la deraior și faci semn cu un marker pe el între două poziții); vei putea folosi orice shifter pentru cel puțin 7 viteze cu cable pull cât mai apropiat de cel curent (primul tabel).
 
l.e. Dacă ai cablul expus pe sub top/down tube poți măsura direct acolo, important e să marchezi precis pe el.


Ah, tu zici ca la unul de 9 viteza sa ii fac semn pe cablu cât ar trage unul de 7 și când schimb sa nu trec de marcarea respectiva? Pai nu diferă ca nr de mm cât trage fiecare oare? Pentru una sunt pinioane 7, deci mai groase și una e cu pinioane 9, pinioane mai subtiri. Drept urmare mă gândesc că nu ar alinia schimbătorul lanțul corect pe pinion și ar freca, rezultând un sunet conform frecării.

Repet, cred ca nu am înțeles. Poate voi ați mai făcut asta, eu nu, deci mi-e nițel greu sa vizualizez.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi am inteles foarte clar ca tu vrei sa inlocuiesti manetele cu totul. Nimeni nu a vorbit nicaieri pe acest topic de inlocuirea mecanismului din interiorul manetei. Doar tu ai facut referire la sugestia pe care ti-a facut-o cineva de pe dirtbike cu privire la inlocuirea mecanismului din interiorul manetei.

 

orice maneta de schimbator = shifter

 

13 minutes ago, Mookyama said:

Ah, tu zici ca la unul de 9 viteza sa ii fac semn pe cablu cât ar trage unul de 7 și când schimb sa nu trec de marcarea respectiva? Pai nu diferă ca nr de mm cât trage fiecare oare? Pentru una sunt pinioane 7, deci mai groase și una e cu pinioane 9, pinioane mai subtiri. Drept urmare mă gândesc că nu ar alinia schimbătorul lanțul corect pe pinion și ar freca, rezultând un sunet conform frecării.

 

 

1. Masori cat cablu trage in total ala de 7 viteze.

2. Imparti totalul la 7-1=6 ca sa afli cat trage la fiecare click

3. Cauti in tabelul respectiv ce maneta trage la fiecare click la fel de mult cablu precum maneta ta

4. Daca nu gasesti una care sa traga exact la fel de mult cablu, vezi care maneta e cea mai aproape de aia

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca ți-am răspuns poți folosi orice model de campagnolo de 8 viteze pe pinioane le alea

Trimis de pe al meu SM-G930F folosind Tapatalk

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc pentru răbdare.

Problema e ca nu merge maneta bine. Doream sa o înlocuiesc complet cu ceva compatibil cu nr de pinioane, deși la început am vrut sa o repar și sa înlocuiesc doar partea de maneta metalică zgâriată de la alte manete. Dar sunt praf, trebuie curățat și înlocuit cu piese pe care nu le am. M-am uitat pe YouTube atent la detalii.

O sa vad cum o sa fac, o sa fiu atent la pașii specificați de voi.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mulțumesc pentru răbdare.

Problema e ca nu merge maneta bine. Doream sa o înlocuiesc complet cu ceva compatibil cu nr de pinioane, deși la început am vrut sa o repar și sa înlocuiesc doar partea de maneta metalică zgâriată de la alte manete. Dar sunt praf, trebuie curățat și înlocuit cu piese pe care nu le am. M-am uitat pe YouTube atent la detalii.

O sa vad cum o sa fac, o sa fiu atent la pașii specificați de voi.

Eu as opta sa pun piese campy cu campy iar shimano cu shimano.mai incearca pe eBay vezi ca sar putea sa gasesti piese atasate gen shiftere cu ghidon unele nu apar listate.cauta si la seller other items poate ai noroc


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as opta sa pun piese campy cu campy iar shimano cu shimano.mai incearca pe eBay vezi ca sar putea sa gasesti piese atasate gen shiftere cu ghidon unele nu apar listate.cauta si la seller other items poate ai noroc


Sent from my iPhone using Tapatalk
Am găsit C Record la 60e+[emoji927]️, însă sunt prinse pe ghidon și nu le poate da jos. Ghidonul nu mă încurcă, iar dacă...ah, nu are si pipă :D Doar să nu fie prea lat.

Păi cam asa și fac, dar am pus de curiozitate ca au venit butucii muci pe Athena. Trebuie să îi duc în service. Am văzut 7 aici, 7 dincolo, zic hai sa vedem dacă zice ceva. Și nu a zis nimic. Momentan.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai cauta eu am gasit acum trei saptamani chorus la 30€plus exp


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mai cauta eu am gasit acum trei saptamani chorus la 30€plus exp


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mda, nu aș da 30e in plus, diferența mare nu ar fi, Record fiind peste Chrous, însă nu cred ca as simți vreo diferența. Poate pentru ca arata bine și e și ghidonul, nu știu. Dar mai caut, iarna e lunga. Abia mi-a venit ghidolina.

Am pus acum câteva posturi, nu știe nimeni unde as putea găsi sau macar ce model de bidon merge?

Mersi de ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa-ti dea Dumnezeu sanatate si putere de munca, dac-ai prins microbu' Campagnolo d-alea vechi. O sa ai nevoie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sa-ti dea Dumnezeu sanatate si putere de munca, dac-ai prins microbu' Campagnolo d-alea vechi. O sa ai nevoie.
Mulțam! Caut două cadre sa le păstrez în timp; pe una sa las DA, 600, tri sau ceva Campa anii 70-80, iar pe cealaltă, să nu dați cu pietre, ceva nou, sram probabil.

Mai cautam. Acum încerc sa fac un Vicini, e mai mult pentru cum arată decât de poate cadrul. Sunt multe de învățat și e fain :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre timp am gasit si bidon pentru suportul respectiv, mai putin la noi, cum era de asteptat. Too vintage...Si cum stiu ca doar la buzunar cateva baxuri de apa, cred ca sa il schimbi cu ceva standard. O sa pun nitel mai jos si doua propuneri de bidon in speranta ca nu ii voi strica tare mult aspectul. 

 

2441896479_56a314ca1d_z.jpg?zz=1

 

1. Zefal clasic - 50lei

https://www.sportguru.ro/suport-bidon-zefal-classic

2. Elite Ciussi -  45lei

https://www.sportguru.ro/sporturi/ciclism/accesorii/bidoane-si-suporti/suport-bidon-elite-ciussi

(varianta de inox este - 99lei)

 

 

Se pare ca sunt cu 8 viteze, nu cu 7. Cum baniam asta, am lasat-o balta fiind dus in eroare de caseta, si m-am reapucat de cautat. Intrebarea e cum as putea fi sigur ca e o caseta de 8 sau a fost pusa cumva una de 7? Ar trebui sa fie ceva distantier, precum e la 9/10?

Si o poza cu mantele.

http://www.cyclollector.com/gb/brake-with-gear-shifters/871-brake-shifter-campagnolo-athena-ergopower-8-speeds.html

 

 

Image result for athena ergopower 8 speed

 

Si un link util pentru cine are nevoie de manual Campagnolo 1998.

 

 

Image result for athena ergopower 8 speed

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 26.04.2012 at 8:22 PM, claus27 said:

sper ca am reusit sa incarc si eu poza cu batranica mea in curs de intinerire

seria cadrului este 464474 are careva idee la ce constructor de biciclete se incadreaza aceasta serie?

Seria cadrului. Nu da neaparat numele constructorului. Este seria de indetificare si difera abordarea de la caz la caz. Poate sa fie masura si anul cadrului sau pur si simplu un numar de inregistrare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/11/2017 at 6:31 PM, Mookyama said:

Am găsit C Record la 60e+emoji927.png️, însă sunt prinse pe ghidon și nu le poate da jos. Ghidonul nu mă încurcă, iar dacă...ah, nu are si pipă :D Doar să nu fie prea lat.

Păi cam asa și fac, dar am pus de curiozitate ca au venit butucii muci pe Athena. Trebuie să îi duc în service. Am văzut 7 aici, 7 dincolo, zic hai sa vedem dacă zice ceva. Și nu a zis nimic. Momentan.

iti dau Mirage erogopower daca vrei.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/23/2017 at 4:31 PM, atelier Honda said:

iti dau Mirage erogopower daca vrei.

 

 

 

Mersi frumos, Alex, insa o sa caut Athena ca sa pastrez grupul intact.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Acum vreo 2 luni am trecut pe la BițaColor (btw, Lucian - super Dude) căutând niște leviere de frână vintage pentru un single speed. Am plecat acasă cu o pereche de manete Shimano 6208. Bineînțeles seara a început cautarea pe net. 600, 6207, 6208, blah-blah-blah, zbang -->> 23 noiembrie. 

 

isRTRB1.jpg

y03bXEY.jpg                                             cktz1tO.jpg 

OloKSty.jpg

TwCifDK.jpg                                             ZvvJJlh.jpg

q07uOxo.jpg

5VewQMh.jpg

 

Ecce 600. Cleștii pentru frână ajung luni sau marți și poate începe șlefuirea, montarea, reglarea, testarea. Vremea p-afara e numa bună de pedalat :) .

Acum vă întreb pe voi ce parere aveți de cadrul ce-l am. Este un Schauff nemțesc făcut se pare din țeavă Tange. Are găuri în top tube pentru cablul de frână spate, destul de miștocuț. Furca este Tange și are 750 de grame. Cadrul + furca + cuvetele = 3.400kg. Nu e ceva extraordinar dar sper să ies undeva la 10kg total (vreau șa de piele și asta complică puțin calculele cu greutatea). Vopseaua e julită serios mai peste tot. Rugină însă nu există decât superficială și se poate curăța. Furca arată bine. Ce să fac cu acest cocoș (vezi abțibildul de pe head tube)? Să îl las așa cum e, nu mă omor de loc după cum arată culorile astea și nici starea lor, sau să îl vopsesc? Să folosesc ce am acum până gasesc un cadru mai arătos/mai ușor și apoi să îi dau altă destinație cocoșului (eventual inițialul ssp pentru care am încă un set de roți)? Voi ce ați face? Vreau să aud păreri din punctul de vedere al clasiciștilor. Nu e o biclă cine știe ce dar mi-ar plăcea să arate cât mai bine, să o țin atârnată pe un perete și să mă dau cu ea când și când. Bicicletele zilnice le prefer fiabile și sigure, cu piese noi.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niice.Cadrul este cam greu, la mine Columbus sl are 2600gr(cadru furca cuvete) Si in total 8.900kg Dar pot sa o aduc la 8.300kg,fara sa ma ating de carbon(si mai jos de atat,dar vreau sa umblu cu ea).Eu am manete 6207,ai dopurile alea opritoare de cablu?(in poze lipseste)

U1511598579564345_1.jpgU1511598579564345_2.jpgU1511598579564345_3.jpgU1511598579564345_4.jpgU1511598579564345_5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea 10kg dar cu rotile alea o sa fie foarte greu(poate nu imposibil) Eu am pornit de la 10.300kg si ajung la 8.300kg -2kg  Si acum la -1.4kg este mult mai bine.Muritorii de rand nu vor intelege ce inseamna un cadru de otel bun+Latex in roti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opritoarele le am, sunt puse bine într-o cutie ca să nu "evadeze". Roțile sunt ok, cea de pe față are fix 1kg. Am niste jante Rigida aluminiu natur drepte care au 430g fiecare. Mă gândeam să le pun în loc de Mavic. Se pot schimba și spițele cu Sapim Laser dar le prefer pe alea originale. Nu mă deranjează +/- 1kg la greutate. Diferența de performanță este neglijabilă pentru nevoile mele de pedalat. Vreau o bicicletă frumoasă și care să meargă bine nu purebred racing. Există aici un test destul de corect făcut între o biclă "anorexică" si una "bine hrănită". Pentru nevoile mele, o plimbare bucureșteană ocazională cu o bicicletă vintage, două beri ;) chiar nu contează. Ce mă stresează interesează este cum merge cadrul de "semicursieră", are urechi de prindere pentru aripi, cu o echipare Shimano 600. Cadru arată a fi bine făcut (e construit de nemți din oțel japonez) revopsit cu atenție poate rezista încă foarte mulți ani. Pentru mine factorul estetic contează, trebuie să arate clasic, cu piese din anii 80 și eventual cu vopseaua originală. Cauciucurile, cablurile, saboții de frână și lanțul le consider consumabile. La șa mă mai gândesc, Selle Italia face iar modelul Turbo și îmi cam place cum arată.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorbind despre kilograme m-aș lăuda cu altă țoaglă în devenire. Cadru Raleigh în stare perfectă (vopsea și metal, 3050g cadru + furcă), schimbătoare Shimano 3300 (Sora), leviere SL-400 pentru ele, manete de frană BL-R400, clești BR-5501 (105), angrenaj 6400 (600 Ultegra) cu foi 52-39 noi, caseta 13-26, butuci RS400 (Tiagra), jante Mavic Open Elite sau Remerx Taurus, spițe Sapim Laser, o șa sub 200 de grame, tijă cu pipă și ghidon cât mai ușoare, caucioace și camere la fel, pedale-om vedea. 8 viteze, toate piesele noi în afară de brațele pedalierului și cleștii de frână. Albastru cu argintiu, clasică și ușoară sper. Dar nu vintage. 

 

JqDzGay.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/25/2017 at 10:37 AM, littlemad said:

Niice.Cadrul este cam greu, la mine Columbus sl are 2600gr(cadru furca cuvete) Si in total 8.900kg Dar pot sa o aduc la 8.300kg,fara sa ma ating de carbon(si mai jos de atat,dar vreau sa umblu cu ea).Eu am manete 6207,ai dopurile alea opritoare de cablu?(in poze lipseste)

U1511598579564345_1.jpgU1511598579564345_2.jpgU1511598579564345_3.jpgU1511598579564345_4.jpgU1511598579564345_5.jpg

krapf by losa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
  • Create New...