Recommended Posts

Mulțumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Are cineva cumva roata fata sau set de roti Mavic Module E2, anii 80? Am nevoie pentru o cursiera veche Gazelle. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! Ca sa mai animam putin topicul aflat in hibernare, va prezint povestea unei mici bijuterii (la propriu si la figurat, fiind marimea 50), pe care am achizitionatat-o in august 2019. Este vorba de un Colnago destul de vechi, din 1973, in stare complet originala, insa cu ceva piese lipsa. Anuntul a aparut intr-o vineri, cu un pret nu mic, insa oarecum corect pentru starea in care era cursiera. Vanzatorul era dintr-un sat de care nu auzisem, la nord de Suceava. L-am sunat si l-am intrebat daca o poate trimite la Bucuresti. Mi-a spus ca se poate, insa trebuie sa ii trimit banii intr-o "cutiuta", dupa care o va trimite. Mi s-a parut dubios si amuzant in acelasi timp, am refuzat si ne-am luat la revedere. A doua zi, fiind sambata si vreme frumoasa, avand si ceva timp liber, m-am gandit ca n-ar fi rau sa bag o plimbare pana acolo, mai ales ca masina mea e diesel si fusese chinuita in ultima luna cu drumuri bara la bara in Bucuresti si imprejurimi. L-am sunat din nou si i-am spus ca pot sa dau o fuga s-o ridic personal, daca mi-o pastreaza pana spre seara. A fost de acord si pe la ora 13 m-am urcat in masina, cam cu teama ca-mi voi lua teapa, mai ales ca vanzatorul parea cam dubios. L-am sunat din nou cand am intrat in sat, deoarece nu gaseam strada (probabil nici nu avea nume), vanzatorul a venit pana la mine si s-a urcat in masina, urmand sa ma ghideze pana la bicicleta care "e in stare perfecta si fuge de rupe pamantu'". Am mers vreo cateva minute pe niste strazi neasfaltate si pline de personaje colorate, la un momentdat chiar mergeau paralel cu masina o gramada de tiganusi cu bicicletele, parca eram prin Bronx sau ceva de genu'. Nu prea imi mai faceam griji ca vin acasa fara bicicleta, ci mai degraba fara masina, sau cu geamuri sparte si fara roti. Pana la urma am ajuns, am vazut bicla, i-am dat banii si hop cu ea in portbagaj. 5 minute am stat, timp in care familia vanzatorului s-a dovedit a fi prietenoasa, m-au servit cu cafea si fanta de portocale. Nu stiu de ce religie erau, dar in timpul asta am primit, gratuit, si o predica despre Iisus, viata, oameni, etc. Nu am priceput prea multe, dar am aprobat si ne-am luat la revedere. A doua zi, dimineata, am pozat-o exact asa cum am gasit-o, tavalita, jupuita, insa in stare complet originala, cu exceptia catorva piese pe care oricum le aveam prin sertare. O baza de lucru foarte buna.

 

48590905752_c11e87dc68_b.jpg

 

48590782996_268de122c4_b.jpg

 

Cativa milimetri intre cauciuc si furca, ar face invidioasa pana si o bicicleta de pista:

 

48590923712_0a9ed1cd3f_b.jpg

 

Bicicleta avea pe top tube un abtipild cu numele ciclistului care concurase cu aceasta, un anume G.Russi. Sub acesta, era scris de mana, cu vopsea galbena, alt nume, "Noli", probabil primul ciclist care o folosise, nu vom sti niciodata.

 

48590922452_ba340ffe2f_b.jpg

 

Detaliu cu tija de sa Nuovo Record, cu striatii galbene si albastre, in ton cu cadrul. Si pipa originala, Cinelli, ar fi avut la fel, insa s-a pierdut candva... Bicicleta avea ghidaje de cablu pe colier. Abia in 1974 Colnago avea sa treaca la ghidajele braze on (sudate) pe top tube.

 

48590778306_04bbe522aa_b.jpg

 

Schimbatorul de foi si angrenajul, ambele originale. Bratele erau stantate 1973. Angrenajul este unul foarte rar, cu foaia mare avand gauri de usurare facute chiar in atelierul lui Colnago. Eddy Merckx mergea cu o foaie identica prin '72,'73, cand bicicletele Molteni erau facute de Ernesto.

 

48590773201_15839ec1cb_b.jpg

 

Saua Cinelli Unicanitor era in stare neasteptat de buna. Colnago a montat sa, pipe si ghidoane Cinelli pe bicicletele sale pana in 1974, cand a trecut la 3ttt, nu cunosc motivele.

 

48590770526_d5bdf37c0d_b.jpg

 

Schimbatorul Nuovo Record original, din 1973. Lantul Regina nu a mai putut fi salvat, era atat de murdar de pamant si ulei incat nu merita efortul.

 

48590767996_71a228e891_b.jpg

 

Cuvetele originale, stantate cu litera C intre doua paranteze pe cupa de jos, un detaliu la care s-a renuntat prin '74-'75. Decalurile sunt cele "vechi", folosite pana in 1975.

 

48590924947_bf18e05464_b.jpg

 

Horror...manete de schimbator prinse cu sarma. Bicicletele vechi ajung adesea pe mainile unor barbari. Clestii de frana erau cei originali, stantati "Brev Camp" pe pivotul central. Fabricati intre 1970 si 1974.

 

48590763946_724a97c7e9_b.jpg

 

Dupa culoare, stratiile de pe pipa si tija de sa, gaurile de usurare din foaie, curisiera a fost folosita de o echipa din Italia. Am gasit, mai demult, pe net, una identica, insa nu mai tin minte nici numele echipei, nici unde era poza.

  • Upvote 5
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat sa cumpar acel colnago super, dar in mai 2020. Acum am aflat ca era vandut din 2019... Cel din Suceava inca il vindea... Tot asa, cerea avans, de aceea am renuntat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo, colnago mexico de anul trecut, unde a ajuns? Retin ca era pozat in acelasi mediu inconjurator.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/9/2021 at 10:07 AM, pedale said:

Am incercat sa cumpar acel colnago super, dar in mai 2020. Acum am aflat ca era vandut din 2019... Cel din Suceava inca il vindea... Tot asa, cerea avans, de aceea am renuntat.

 

Mai apare la vanzare cand si cand, stiu ca i-a si tepuit pe cativa cunoscuti. Ma mir ca nu l-a saltat politia inca, probabil n-au depus plangere.

Colnago Mexico a ajuns in America.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Colnago super a iesit Super! Au si zgarieturile farmecul lor. Am scris un mesaj la olx dupa ce am dedus ca era vandut din 2019 si vad ca nu a mai aparut anuntul.

Iar mexico, imi aduc aminte ca s-a vandut ca painea calda! Am pozele cu el!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc! Da, a iesit bine, mai ales ca o pusesem la punct ca si cand si fi asamblat-o pentru mine. Mi-a trimis niste poze japonezul si se tot plimba cu ea, ceea ce e foarte bine, pana la urma pentru asta a fost facuta. Mexico-ul cred ca a stat 2-3 luni la vanzare, il pusesem la un pret destul de mare tocmai pentru ca nu prea voiam sa-l dau, insa pana la urma l-a luat un american si l-a facut cadou unei rude. Asa cadouri sa tot primesti....

 

In afara de acestea, am mai avut un al treilea Colnago, mult mai rar, din 1969, portocaliu Molteni si fara trefla. Incerc diseara, daca am timp, sa prezint si povestea lui, cu poze inainte / dupa. Tot masura mica, din pacate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bucur si pt ruda americanului, si pt japonez, si pt dumneavoastra! Si pt biciclete ca sunt folosite! Va admir insistenta cu care ati curatat colnago super!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, la final era destul de curata. Am avut cateva zile libere si m-am ocupat de ea, mai ales ca-mi place sa le desfac si sa le reasamblez, in limita timpului disponibil. Iata si povestea Colnago-ului portocaliu:

 

In prima duminica din 2018, dupa ce m-am trezit si mi-am facut o cafea, mi-am aruncat un ochi pe anunturile din acea dimineata. Mi-a atras atentia unul aparut in Bucuresti, cineva pusese la vanzare 2 biciclete: un Colnago si un Sputnik rusesc, cu mentiunea ca ambele necesita reparatii. Pozele erau foarte proaste si prezentau mai mult Sputnik-ul, insa in doua dintre ele aparea si cealalta bicicleta, care era aruncata pe jos. Pret: 120 RON pe bucata. Nu avea trefla pantografiata pe umerii furcii, deci m-am gandit ca trebuie sa fie un fake, cineva sigur a lipit stickere Colnago pe un cadru maidanez, e practica des intalnita. Totusi, am zis sa-i dau un telefon omului, mai ales ca aveam in plan sa ies la o tura in acea zi. L-am rugat sa mi-o pastreze, mi-a dat adresa, am luat repede 200 RON si mi i-am bagat in buzunar. Convins fiind ca e fake si ma duc degeaba, nu m-am urcat in masina, ci tot pe bicicleta, desi erau vreo 0 grade afara si 20 si ceva de km de pedalat pe centura. :)) Pe atunci nu eram asa putoare, asa ca am invins frigul, vantul din fata si am ajuns la adresa destul de repede, a la Fabian Cancellara. :))

Iata si poza din anunt:

51146683416_5d6b0c200e_b.jpg

Era un Colnago Super, din 1969 sau ianuarie - februarie - martie 1970, proaspat scos din cotet, plin de panze de paianjen, rahat de pasare, pamant si, bonus, ceva stropi de vopsea pe care m-am chinuit mult sa-i scot. Intre timp, telefonul vanzatorului suna de zor si primea oferte chiar si de 10 ori mai mari decat ceruse, insa le raspundea tuturor spunadu-le ca cineva a venit deja s-o ia si ca nu mai poate da inapoi, fapt care m-a impresionat in mod placut. Mi-a propus sa mai pun un ban in plus si sa le cumpar pe amandoua, desi, saracul, se tot holba la mine, nu intelegea cum de a venit un tampit sa ia o bicicleta cu o .... bicicleta. :)) I-am aratat cei 200 RON pe care-i aveam la mine si l-am rugat sa-mi vanda doar Colnago. A fost de acord, ne-am luat la revedere si am iesit pe poarta cu 2 biciclete, nu inainte de a muta roata de fata de pe Sputnik, pe noul meu Colnago - erau inversate. A trebui sa dau telefoane in stanga si in dreapta, sa vina cineva sa ma ia, pentru ca la Colnago nu se invarteau nici macar rotile. M-am dus pe alta strada si am asteptat acolo, pana a ajuns un prieten cu masina, nu cumva sa se razgandeasca vanzatorul.... :))

38687864565_10b17eac84_b.jpg

 

Am curatat-o putin si am adus-o in casa:

 

25690261268_c3fe67edb0_b.jpg

 

Pe downtube era un sticker cu echipa SS Oltrarno, din Florenta. L-am dezlipit, desi probabil nu trebuia si am descoperit ca vopseaua de sub el era nou nouta, conservata perfect timp de 50 de ani. Cel mai probabil, o fosta bicla a echipei. Gastone Nencini este unul dintre ciclistii care au concurat pentru ei:

51147793395_906e0094f6_z.jpg

 

Inca o poza cu Gastone Nencini, in echipamentul acestei echipe:

51147793340_d554b87df3_c.jpg

 

Decalul de pe headtube, folosit in 1968, 1969 si ian-feb-martie 1970:

39530914242_ef84e27a52_b.jpg

 

Umerii furcii si cuvetele Campagnolo Nuovo Record din acea perioada, cu "C"-ul intre 2 paranteze:

 

39530912862_19ab12e819_b.jpg

 

Capetele chain stays-urilor, folosite de Ernesto incepand cu 1969. Super-ul din 1968 a pastrat capetele chainstays-urilor ca la modelul anterior, "Freccia", din 1967. Tija de sa nu a mai putut fi salvata, din pacate.

27784103809_ec98a4dd8f_b.jpg

 

Colnago si Cinelli au fost singurii constructori care au folosit stickerul Columbus de mari dimensiuni. Mai trebuie mentionat ca era singurul sticker de pe bicicleta, restul decalurilor fiind pe transfer de vopsea, de foarte buna calitate.

39530909232_9dea7dce0f_b.jpg

 

BB-ul cu 9 gauri... Intre 1968 si martie 1970, bicicletele Colnago Super au avut cutout sub BB cu 9 sau 11 gauri. In 1967, la modelul Freccia, era o singura gaura.

38664234215_d0238e8c38_b.jpg

 

Ghidaj pentru cablu de schimbator, clamp-on, Campagnolo. Abia in martie 1970 ( + - o luna) Ernesto a trecut la ghidajele braze-on. Michele Dancelli a castigat cursa Milano - San Remo cu o bicicleta identica, in martie 1970, insa se observa in poza ca aceea avea ghidaje sudate si frane Campagnolo, care erau disponibile doar pentru plutonul profesionist:

39530903762_aea9385ff6_b.jpg

Si poza cu Dancelli, martie 1970, cu o bicla identica, insa cu ghidaje braze on pe bottom bracket. Are decaluri "Molteni" pe headtube si downtube, pentru ca la acea vreme, constructorului nu ii era permis sa-si puna numele pe bicla. Se folosea numele sponsorului, in cazul acesta, Molteni. A se observa si cele 9 gauri de sub bb:

 

32969224638_bb187c6ccd_b.jpg

 

Decalurile de pe downtube... Unele exemplare din acea perioada au si dungile de campion mondial in stanga si in dreapta decalului. Aici, nu sunt prezente:

 

39530910682_278230d9d7_b.jpg

 

Butucul spate, acoperit complet de mizerie. Cineva i-a montat quick release-uri mai noi, curbate, insa butucii erau originali si nu aveau deloc uzura, in ciuda aspectului:

39560270201_eb0680b713_b.jpg

 

Schimbatorul original, din 1969, avea paralelogramul stramb si din pacate nu l-am mai putut salva, a trebuit sa caut altul:

 

25690264478_a625428c68_b.jpg

 

Ghidonul Cinelli Giro d'Italia si Pipa Cinelli 1A. Asa cum am scris si in postarea de mai sus, Colnago a folosit pipe si ghidoane Cinelli pana prin '74-'75, cand a trecut la 3ttt. Ar mai fi de preciezat ca pipa Cinelli 1A dinainte de 1971 necesesita un imbus de 7, care e destul de greu de gasit. Pana la urma am facut rost de una si am putut s-o desfac.

39530913942_38fe9851af_b.jpg

 

Bicla avea manete de frana Campagnolo Nuovo Record, '72-'78, insa nu erau originale. A trebuit sa-i caut Universal, de dragul restaurarii:

 

39530915002_8039e3ca68_b.jpg

 

39530897702_c169f2f4e0_b.jpg

 

Si cateva poze dupa asamblare:

42741634891_f79036937e_b.jpg

 

A primit pedale Campagnolo Nuovo Record de la sfarsitul anilor '60, care insa n-au fost chiar corecte, pentru ca aceste Colnago-uri, desi erau de sosea, veneau echipate mai mult cu pedale de pista, nu stiu de ce:

 

42741624581_8f8f9a1569_b.jpg

 

42741643371_a5b7547219_b.jpg

 

41841896505_066d1b3232_b.jpg

 

42741630861_c6b709d4cb_b.jpg

 

Un detaliu si cu mufele. Cutout-ul reprezinta o floare de crin (fleur de lys) si a fost prezent pe bicicletele Colnago Super din 1969 pana in martie 1970. Desi seamana foarte mult cu celebra trefla a lui Colnago, nu are nicio legatura cu aceasta. Abia in martie 1970, dupa ce Michele Dancelli a castigat Milano - San Remo, Ernesto a ales sa sarbatoreasca victoria optand pentru un logo: trefla.

42741636761_dfd3a96c11_b.jpg

 

Schimbatorul Campagnolo NR, din 1969 si camasa Campagnolo, cu capetele originale:

 

27872550107_a9734e043e_b.jpg

 

Inca un detaliu cu stantarea "Patent", folosita in '68 si '69:

 

51147793555_cca3c2e882_b.jpg

 

Si o poza cu vopseaua originala portocaliu Molteni, conservata perfect sub stickerul care a fost lipit cand bicicleta era noua. E probabil singurul cadru din lume pe care vopseaua Molteni este conservata in stare de noua, fara patina. Ar fi un bun reper pentru restauratori, care cauta nuanta exacta. Se observa si cum restul bicicletei a prins galben, din cauza soarelui, in 50 de ani.

51147469629_72f2c6ba22_b.jpg

 

Angrenajul original, fara data si cu BCD 144:

51146008222_f29ffc5181_b.jpg

 

31952573418_cc091a4d4f_b.jpg

 

30883609337_1ed05c0f9f_b.jpg

 

44910205015_f884f2858c_b.jpg

 

31952574808_37bce79cb9_b.jpg

 

45098919404_8e47229fcd_b.jpg

 

45098917964_61792956ec_b.jpg

 

45098922574_df819d7289_b.jpg

 

42741638541_2596ebdde8_b.jpg

 

40930976890_e2c55c78f2_b.jpg

 

41764374271_743d12e760_b.jpg

 

 

  • Upvote 3
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minunata poveste, minunata! Doar prin hotarare rapida ati achizitionat doua bijuterii neglijate! Multumesc pt poze, am ce studia de Paste! Atentie in zilele urmatoare, poate mai apare vreo ocazie ca cea portocalie de intai ianuarie! E un colnago cu 9 gauri de vanzare dar pretul e cu 4 zerouri, cred ca il stiti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Il stiu pe acela, am facut si eu ochii cat cepele cand a aparut, mai ales ca nu credeam vreodata sa mai vad asa ceva pe la noi. Pretul nu-l comentam, bicicleta valoreaza exact atat cat e cineva dispus sa plateasca pentru ea. Ca sa-i gasesc un defect: nu mai are rotile originale. Ce o face, insa, si mai rara, este marimea. Am observat un tipar la aceste Colnago-uri dinainte de martie 1970, mai toate sunt marime mica, 50 - 51- 52 - 53 cm maximum. Cred ca e singurul cadru marime medie spre mare pe care l-am vazut  in ani de rascolit internetul. Ar mai fi de precizat o chestie despre aceste biciclete cu "gauri": sunt construite chiar de Ernesto Colnago, probabil ajutat si de fratele sau, in perioada cand atelierul era inca mic. Dupa 1970, era deja patron, avea oameni angajati care-i construiau cadrele si afacerea se industrializase.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.