Recommended Posts

22 hours ago, Gold Special said:

 

Fa un ghem din staniol alimentar, uda-l bine (unii recomanda Cola dar eu am obtinut rezultate multumitoare cu apa) si freaca energic furca.

Pe langa ca va curata rugina depune si un strat superficial in zonele unde cromul este patruns de rugina.

Dupa asta lustruieste-o cu pasta Atosol Metal Polish (usor de gasit cam peste tot)


Sună interesant :) mă apuc de treabă săptămâna asta. Mulțumesc!

 

Bile pentru butuc Athena pe unde aș putea găsi? Sună in draci, așa a venit. Încă nu sunt 100% că sunt bilele de vină, să dau un YouTube in ideea cum îl desfac. Nu am scule retro. 
 

Si o ultima întrebare. Cine mi-a vândut cadrul de mai sus mi-a spus ca merge orice butuc pătrat. Astea nu-s pe filete, gen englezesc, italian, mai rar francez?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 18.05.2021 at 13:46, Mookyama said:

Si o ultima întrebare. Cine mi-a vândut cadrul de mai sus mi-a spus ca merge orice butuc pătrat. Astea nu-s pe filete, gen englezesc, italian, mai rar francez?

Ba da, sunt diferite atat cotele cat si directia de strangere a filetelor.

Butucul monobloc il poti recunoaste simplu: daca are cotele in mm inseamna ca e "italian". Daca in schimb are cotele scrise pe el in inch inseamna ca e "englezesc".

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Gold Special said:

Ba da, sunt diferite atat cotele cat si directia de strangere a filetelor.

Butucul monobloc il poti recunoaste simplu: daca are cotele in mm inseamna ca e "italian". Daca in schimb are cotele scrise pe el in inch inseamna ca e "englezesc".

 

Ma gandeam ca nu are cum sa fie la fel...cumva m-a si suprins, omul dorea sa imi vanda un monobloc Shimano, si atunci mi-am adus aminte de asta. Zic ca m-a surprins ca are ceva experienta. Poate monoblocul era al cadrului, cine stie...Neavand monobloc, ar trebui sa masor diametrul BB-ului, nu? Stiu doar ca diferenta intre ele este aproximativ de 1mm si parca italian era ceva cu "pe dreapta" :D


Mersi de ajutor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-a luat un an sa ma hotarasc sa cumpar acest cadru, e un columbus slx new si am pus pe el ce am gasit prin casa (inclusiv cuvete). 

 

Jan Van Dalen mai face cadre si astazi, tot numai din otel. https://www.duell.nl/

 

IMG_20210606_134009_resized_20210606_105107050.jpg

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daaaaa....si eu l-am tinut vreun an la "favorite".

Imi este prea mare dar l-am pus acolo doar de dragul de a da din cand in cand cu ochii de el :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze, dar ideea era sa nu cumparam de pe olx, nici macar sa nu ne gandim sa discutam despre asa ceva!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la butucul pedalier, cum spunea cineva pe aici, se masoara lungimea bb, iar filetul italian pe partea dreapta se strange in acelasi sens ca pe partea stanga, de-asta se mai si slabeste uneori si capata putin joc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, pedale said:

Scuze, dar ideea era sa nu cumparam de pe olx, nici macar sa nu ne gandim sa discutam despre asa ceva!

 

?????? Despre ce vorbesti? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trevizes il stiu si eu cadrul, foarte fain!

 

Putin offtopic, vad ca au si custom colors pe Ti. Ma intreb cat de bune sunt cadrele de la ei, la 700euro nu pare sa fie un pret cam mare. Probabil fara furca. Pe net era si un Legend Ti, doar cadrul, la 5000lei.

https://www.vanherwerden.nl/product/custom-lakwerk/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca aia 695€ sunt doar pentru vopsea ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, majikstone said:

Vezi ca aia 695€ sunt doar pentru vopsea ;)

 

Makes sense...Ma gandesc ca si preturile la cadre de fapt incep de la 695euro...

https://www.vanherwerden.nl/product/custom-framebouw/

 

Mi-am facut sperante degeaba, caci se pare ca pe siteul mama preturile sar de la 2000 usd in sus la cadre. Cadrele astea teoretic ar trebui sa tina o viata.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greu. Daca nu stii ce marca e, ce model, nu poti afla in ce perioada a fost produsa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt la fel cadrele, pe unul scrie centurion, pe altul schauff. Cu greu am dedus ca scrie schauff. 1984, aia e perioada cand a fost "pusa in circulatie".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! Cu mult entuziasm, va prezint si eu minunatia pe care am gasit-o in urma cu vreo 3 saptamani, un Frejus Professional, din anul 1971, de pe care lipsea doar saua! In rest, totul original, pana la cabluri, camasi si, n-o sa va vina sa credeti, baieuri Clement, care tin aer perfect, desi cauciucul a putrezit si nu se mai poate merge cu ele. Extrem de rar se intampla ca o bicicleta atat de veche sa supravietuiasca in stare originala atata timp. Este si un reper pentru restauratori si pasionati ai pieselor Campagnolo vechi. Evident, a stat nefolosita foarte mult ani.  Intre timp, a fost desfacuta, curatata, gresata, a primit o sa Cinelli Unicanitor din acea perioada, insa cred ca e mai interesant de prezentat cum am gasit-o, pentru ca rar descoperi asa ceva, cel putin pe meleagurile noastre:

51202025517_b264c431f0_b.jpg

 

51202946048_24d11f0c6c_b.jpg

  • Upvote 2
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara! Foarte foarte frumoasa! Nu stiam ca visiniul se potriveste perfect cu gris! S- o vedem gata de sosea!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, pedale said:

Buna seara! Foarte foarte frumoasa! Nu stiam ca visiniul se potriveste perfect cu gris! S- o vedem gata de sosea!

 

Aaaa, pai e gata demult! Ma rog, pentru moment, am infofolit-o in bule si asteapta in stare de conservare, prin boxa. Oricum mi-e foarte mare si trebuie schimbate baieurile, altfel nu se poate folosi. O sa revin, mai pe seara, cu poze si o scurta descriere a pieselor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superbă!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marimea pare 60, dupa ht, cad despre baieuri... eu as renunta din prima, sunt prea costisitoare cand se inteapa. Anul trecut am intepat 4 baieuri, anul asta am schimbat cercurile preventiv, adio baieuri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu m-am atins de baieuri, tocmai pentru a-i pastra originalitatea. In schimb, a primit ghidolina noua, din material textil, cabluri noi, camasi Campagnolo noi, din anii '70, hood-uri si lant nou. Nu m-am putut abtine si i-am montat manete de schimbator pe colier, prinse de downtube, in locul celor din capetele ghidonului, care mi se par oribile. Am mai scapat de paienjenisul de cabluri din fata biclei.

Cateva poze:

51260019195_be886e67d4_b.jpg

 

51259176353_6386bec246_b.jpg


La inceputul anilor '70 s-a renuntat la emblema de metal, din pacate si s-a pus un decal simplu:
 

51275302059_be1b32126a_b.jpg

Ceva mici detalii pentru echiparea din 1971:

- clestii de frana stantati "Brev Camp" pe pivotul central, care s-au fabricat din 1970 pana in 1973. Incepand cu 1974, scrisul s-a schimbat in "Patent"

- tija de sa Campagnolo Nuovo Record, cu diametru 27.2. incepand cu 1972-73, s-a trecut la un font de dimensiuni mai mari si mai putin adanc gravat in metal

 

- pedalele Campagnolo Nuovo Record, cu ghidaj pentru cureluse si font de dimensiuni mici. Dupa 1972-73, fontul "Patent Campagnolo" a devenit putin mai mare, insa ghidajul pt cureluse si dustcap-ul de metal (otel) s-au pastrat pentru inca cativa ani

- dopuri de ghidon Cinelli, corecte pentru acea perioada

- piulitele exterioare ale butucilor, stantate "71" - (1971) pe interior. Asta inseamna ca butucii sunt cei originali ai biclei

- jantele Fiamme, cu logo-ul din pacate putin sters. Se pare ca in 1971 aparusera deja jantele capsate.

-hood-uri Campagnolo cu logo-ul vechi, folosite pana in 1983.


-detaliu cu frana de spate, care are un adaptor Campagnolo ce coboara clestele cativa milimetri, pentru ca sabotii sa ajunga la janta. Este o piesa rara, folosita pentru o scurta perioada, intre 1968 si 1971/2, pentru ca in acei ani multi constructori sudau podul de frana mai sus, obisnuiti fiind cu clestii Universal 68, care aveau bratele mai lungi, de aceea clestele Campagnolo Record nu ajungea la janta. Deja prin 1972 cam toti constructorii se conformasera si coborasera podul de frana, asa ca nu a mai fost nevoie de acest adaptor.

51275302119_207972ed4d_b.jpg

 

Detaliu cu schimbatorul de spate, stantat "Patent 71" (1971) si butucul cu flansa mare. Mai trebuie remarcat ca desi bicla este una de top, pastreaza gaurile pentru aripi. In acea perioada, multi constructori renuntasera la ele, altii se ambitionau sa le pastreze. Cinelli, de exemplu, le-a folosit tot pana in 1971, urmand sa renunte la ele in 1972.

51275302029_2396dae302_b.jpg

 

51274743303_ca7371902a_b.jpg

 

Alte poze in starea cum a fost gasita bicla:

Baieul Clement, care tine aer perfect, dupa 50 de ani! Poate si pentru ca sunt fabricate in Italia. Undeva prin anii '80, au mutat productia in Thailanda.

51202742786_bf42f80498_b.jpg

 

Aici se vede mai clar cum este coborat clestele, pentru ca sabotii sa ajunga la janta. Sabotii sunt originali si se prezinta in stare perfecta, semn ca nu s-a mers foarte mult cu bicla:

51202743466_0ee0c4dd59_b.jpg

 

Frana de fata, cu sabotii pusi invers:

 

51202744631_4fc183e22f_b.jpg

 

Inca un detaliu din anul 1971, gaura prin care se introduce cablul in maneta de frana este rotunda. S-au fabricat asa doar 3 ani, din 1969 pana in 1971 inclusiv. Incepand cu 1972, acea gaura s-a modificat si a primit forma literei "C", De asemenea, ar mai trebui mentionat ca aceste manete de frana din prima generatie nu erau anodizate. Undeva prin '72, din cauza ca transpiratia de pe maini matuia metalul, au inceput sa le anodizeze.

51203515094_f8b27b1aa5_b.jpg

 

Bratele angrenajului, stantate "170 Strada", cu BCD 144, fabricate intre 1967 si 1972. Pana in 1967 au avut BCD 151mm, iar dupa 1972 s-a inscriptionat anul de fabricatie, intr-un romb:

 

51202026407_b0f8a858e6_b.jpg

 

Spite Stella, originale si quick release-uri Campagnolo, folosite pana in 1978:

 

51202946958_c73be2217e_b.jpg

 

51203808880_d616435993_b.jpg

 

Schimbatorul de foi original, fabricat intre 1968 si 1972

51202027107_11a59fbabf_b.jpg

 

Lantul nu a mai putut fi salvat, insa pinioanele Regina ruleaza excelent!

51202947643_5592910f6b_b.jpg

 

51202025917_4fdbde4e8a_b.jpg

 

51202025332_a47fecf1fc_b.jpg

 

Manete fara nicio zgarietura, semn ca nu s-a cazut vreodata cu bicla:

 

51202026002_bfa1efdd96_b.jpg

 

Cam asta a fost prezentarea acestei fosile. :))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cafe6am ai facut o treaba minunata cu aceasta "fosila". Felicitari, a meritat efortul, de la starea initiala pana in acest moment. Se pare ca este o pasiune de suflet pentru tine, iar cunostiitele impartasite in domeniu aduc o briza calda forumului :) 

 

Daca nu deranjeaza, se pot oferi cateva ponturi legat de restaurare, ce solutii, paste, pasla, metode ai folosit? Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau unde iti gasesti "victimele" , pe ce site-uri? Daca deschideai un muzeu cu 100€ intrarea, veneam!

Ar mai trebui o poza de ansamblu dupa restaurare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Mookyama said:

@cafe6am ai facut o treaba minunata cu aceasta "fosila". Felicitari, a meritat efortul, de la starea initiala pana in acest moment. Se pare ca este o pasiune de suflet pentru tine, iar cunostiitele impartasite in domeniu aduc o briza calda forumului :) 

 

Daca nu deranjeaza, se pot oferi cateva ponturi legat de restaurare, ce solutii, paste, pasla, metode ai folosit? Multumesc!

 

Multumesc! In general, dupa ce desfac toate piesele, curat cadrul cu degresant pentru lant. De preferat, unul nu foarte puternic, tocmai ca sa nu atace decalurile. Apoi, spal cadrul cu apa calda si sapun, folosind un burete normal. Dupa ce s-a uscat vreo 2 zile, ii dau un polish la mana cu o solutie de la Muc Off, cred ca se numeste "Muc Off Miracle Shine", are vreo 500 ml si e destul de scumpa, in jur de 120 ron, insa merita fiecare banut, este de departe cel mai bun. Nu ataca decalurile si lasa in urma o pelicula ceramica discreta, nu de neam prost - bling bling. Il gasesti la noi. Pentru asta, iti trebuie 2 carpe de bumbac si cam atat. Cromul de pe furca il frec intai cu staniol si apoi cu Autosol. Si asta se face tot la mana si ai nevoie tot de 2 carpe de bumbac. Asta-i tot. In rest, nu ma ating de nimic, indiferent cate zgarieturi ar avea cadrul, e patina lui si trebuie lasat asa. Daca e deja revopsit, nu-mi bat capul.

Piesele, daca am timp, chef si stiu ca nu se va merge cu bicla vreodata, ci va fi de panoplie, le desfac pana la ultimul surub si le curat cu benzina si periuta de dinti, dupa care le reasamblez cu vaselina proaspata. Daca urmeaza sa folosesti bicla, nu stiu daca merita efortul, oricum vor fi la fel de murdare dupa cateva iesiri.

@pedale Am pus deja 2 poze de ansamblu, primele din postare. :) Se poate da click pe ele, pentru o rezolutie mai mare.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.