shine

Cauciucuri de sosea pentru MTB

Recommended Posts

Eu mi-am luat Schwalbe Energizer http://bicishop.ro/A...quot--2650.html pt. mtb.

Sunt facute pt bicle electrice, dar merg foarte bine si pt. biciclete conventionale. "Energizer are certificatul ECE-R75, valabil in toata Europa, pentru bicicletele electrice rapide, cu viteza pana la 50 km/h."

Au banda reflectorizanta si Kevlar Guard.

26x1.75 - 690 g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiti careva, din proprie experienta, ce s-ar preta mai bine pt asfalt uscat/umed:

http://sportwin.ro/mtb-26/1746-cauciuc-kenda-kwest-26x15-k193.html

sau

http://sportwin.ro/mtb-26/1728-cauciuc-bicicleta-rubena-v81-26x15-shield.html

Amandoua au in jur de 600 gr ( kenda 540gr, rubena 590 gr), dar nu stiu care sunt mai rezistente la pana si/sau uzura.

Bugetul e limitat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca te decizi pe Kenda sa il montezi de unde il iei, si sa verifici sa fie turnat corect. Am vazut destule care-s turnate serpuit. :-S

Share this post


Link to post
Share on other sites

@purix eu am luat de curand modelul asta chiar de la firma asta: http://sportwin.ro/m...x-195-inch.html

Seama la profil un pic cu kenda ta doar ca sunt mai late. Pe uscat sau umed simt ca am control bun chiar si la viteze mai mari. Ce nu imi place e ca simt mai bine denivelarile(gropile). Pe ele scrie nylon. Am facut peste 100km fara pana sau sa se lase.

Deci recomand sa mergi pe kenda.

@MBZ eu le-am montat de unde le-am cumparat si parca e putin serpuit, dar inca nu mi-am dat seama daca e de la cauciuc sau roata. Deoarece cel de la sportwin dadea vina pe roata, cel din decathlon (la prima revizie) dadea vina pe cauciuc. :) Cred ca problema e la mijloc. Oricum nu m-am agitat foarte tare pt ca nu este o serpuire foarte accentuata.

Apropo poate cineva sa imi dea o parere impartiala la o viitoare intalnire?

Numai bine!

Adrian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă-i de la roată pune-l să regleze spiţele :) şi dacă şi după aia mai e puţin şerpuită, e de la anvelopă. Dar mici şerpuiri găseşti şi la case mai mari nu doar la Kenda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wirespot

Multumesc frumos, am sa merg la un al treilea service sa imi regleze spitele si vedem dupa. Dar daca e de la anvelopa, daca o da jos si o pune la loc sunt sanse sa iasa mai bine?

Numai bine!

Adrian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rubena V81 mi se par rezonabile la pret. Cred ca si la calitate sunt ok, adica, raportul pret/calitate cred ca e multumitor. Am pe cursiera anvelope Rubena de 2 ani, le-am bagat si off-road + zapada si inca nu dau semne de oboseala.

Am camere pentru cauciucuri de 26x1.9, daca cumpar RubenaV81 26x1.5 trebuie sa schimb si camerele?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@GabAdrian, dacă defectul e din turnare n-ai ce-i face. Ideea e să fie foarte mic sau inexistent, iar cel care montează roata să fie priceput.

@kelvin, vezi ce scrie pe camere, au o plajă de dimensiuni între care se potrivesc. E posibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am luat Rubena v81, super multumit, diferenta pe asfalt intre Larsen TT si ele este uriasa. Daca pana acum cu Maxis-urile mergeam cu foaia mijlocie tot timpul acum a cerut imediat foaia mare (cu pinion de 14 mai mult, dar am dat si pe 11). Nu am ciclocomputer (deocamdata) sa vad viteza.

Merg umflate pana la 80 psi, dar am bagat 60 psi spate si 50 fata si sunt foarte tari perfecte pt asfalt, sunt cramponate si pt offroad usor/umezeala/nisip si au banda continua pe mijloc pt sosea. Nu stiu ce protectie au la pana dar oricum abordez cu mai multa grija gropile si bordurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandesc si eu sa imi schimb cauciurile actuale cu unele pentru sosea. Momentan am niste cauciucuri kenda de 2.1 ,modelul nu il stiu exact , oricum au crampoane deci nu sunt tocmai ideale pt asfalt. Vreau niste anvelope care sa ofera viteza mai buna de rulare si sa aiba protectie anti-pana, greutatea nu prea ma intereseaza dar nici unele de aproape 1 kg cum am vazut ca se mai gasesc si sa aiba ceva aderenta si pe ploaie , dar si pe drumuri uscate de pamant(forestiere). Nu ma astept sa gasesc ceva sa faca fata pe noroi , deci sunt constient de acest aspect, pt asta exista cauciurile de offroad.

Dimensiunea minima care o suporta janta nu o stiu exact, dar cred ca 1.5 sau 1.75 se potrivesc. buget: sa zic 80 de ron pt o bucata.

Am gasit cateva modele dar astept si alte sugestii. Aveti idee cum se comporta acestea? Astept sfaturi de la voi ca nu prea ma pricep la acest capitol. Multumesc!

http://bikenature.ro/produs/maxxis-overdrive

http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=4084

http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=2088

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe jante cu indice 559-19 care este marimea minima de cauciuc pe care o pot pune?

Si referitor la postul de mai sus daca imi puteti recomanda cateva anvelope pentru sosea mai rapide, protectie pana si sa nu am probleme cu aderenta la orice urma de nisip de pe marginea soselei sau ploaie.

Buget 80 ron pt o bucata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

În principiu 28 e mărimea minimă recomandată pentru jantă de 19.

Protecţia pană se cam bate cap în cap cu lăţimea şi greutatea. Ai făcut nişte alegeri bune... uită-te şi la Schwalbe Energizer, sunt un compromis bun între greutate respectiv viteză+protecţie+aderenţă. Uite datele.

Altfel, cu cât cobori ca dimensiuni (te poţi duce liniştit la 1.35 pe jantele alea) scade durabilitatea şi protecţia. Mai poţi scădea din greutate mergând pe foldable, dar creşte preţul... şi preţul creşte şi dacă vrei durabilitate la mărimi mai mici.

Nişte Schwalbe Durano de 26x1.35" ar fi ideale pentru ce vrei tu şi am impresia că se încadrează şi în preţ... dar se găsesc cam greu. Eu le-am văzut pe Bike24.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre maxxis detonator varianta 1.5 ce imi puteti spune? Au avantajul greutatii scazute am vazut. In general ca dimensiune, pt viteza mai buna dar si aderenta cat de cat ,ce sa aleg 1.5 sau 1.75 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru aderenţă e irelevantă mărimea.

Pentru viteză: anvelopele mai late au rezistenţa la înaintare mai mică (pata de contact mai lungă şi subţire pe direcţia de mers) decât cele mai strâmte (pata de contact mai lungă şi subţire pe transversal). Dar în general intervin alţi factori (greutate, rezistenţa aerului) care înclină balanţa tot în favoarea celor strâmte.

Atâta timp cât mergi pe asfalt bun, neted, cu cât mai subţiri şi uşoare cu atât mai bine. Aderenţa e aceeaşi, singurul lucru care trebuie să te intereseze e rezistenţa la înţepături.

Dacă vei merge pe asfalt "normal", adică mai o crăpătură, mai o denivelare, borduri, pietre, şine, ca-n oraş... atunci anvelopele mai late vor contribui la confort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru aderenţă e irelevantă mărimea.

Pentru viteză: anvelopele mai late au rezistenţa la înaintare mai mică (pata de contact mai lungă şi subţire pe direcţia de mers) decât cele mai strâmte (pata de contact mai lungă şi subţire pe transversal).

:o

:-?

Poti fi mai explicit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Wider tires roll better than narrow ones. This assertion generally generates skepticism, nevertheless at the same tire pressure a narrow tire deflects more and so deforms more."

Si cum anvelopele mai inguste suporta presiuni maxime mai mari intervine cealalta parte: "The higher the tire pressure, the less is tire deformation and thus the rolling resistance."

Deci ce spui tu e valabil, dar in anumite conditii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E usor deplasata folosirea explicatiei la sosea.

Faptul ca este bicicleta MTB nu face ca regulile ad litteram sa se aplice la pavate.

Ceea ce se spune acolo este valabil pentru offroad. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroiam să-şi facă o idee cât mai completă despre toate aspectele. Sunt mulţi factori, şi cum anvelopa "perfectă" nu există va trebui să înţeleagă ce şi cum şi să aleagă o combinaţie, un compromis, satisfăcător.

PS: MBZ, mi se pare că, dimpotrivă, e ceva ce se aplică mai degrabă la pata de contact cu asfaltul. Pe offroad intervin alţi factori, se derapează, e contact imperfect cu solul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da si nu.

Ei spun de contactul geometric.

Daca vrei, compara o minge cu un cerc, si la asta se refera. Punctul de contact desi nu pare normal este mai mic la minge decat la o anvelopa. Ca si rezistenta de rulare e usor diferit pentru ca mingea de fapt are diametrul anvelopei(ca si cum ai pune o minge de gof) dar numai daca isi pastreaza diametrul.

In termeni reali o anvelopa cu cat este mai ingusta cu atat suporta presiuni mai mari si in consecinta suporta deformari mai mici. Anvelopa cu cat este mai mare in diametru suporta presiuni mai mici si in consecinta nu mai are aceeasi fermitate, se deformeaza schimba geometria petei de contact. Nu sunt forte laterale ca la turisme nu sunt modificari majore ale ariei in care sta centrul de greutate la o bicicleta.

In cazul de fata, anvelope de sosea pentru MTB(dar poate fi treking sau orice alta bicla cu diametrul 26) ca sa ai o rezistenta la rulare cat mai mica, anvelopa trebuie sa aibe constitutia cat mai apropiata de a celei de cursiera, 20-23 si presiune cel putin 90PSI. Respectiv 1.1-1.3 va rula mai usor. Insa nu rulatul te intereseaza la o anvelopa de sosea pentru MTB ci confortul, stabilitatea laterala(pe asfalt poti aluneca si te raschetezi de acelasi asfalt de nu-ti vezi pielea cu luna). Mai este si capacitatea de trecere peste gol(nu cred ca vrea cineva sa experimenteze cum este sa stai pe sau sa te fure interstitiul de la sinele de tramvai). In oras si deplasare metropolitana, naveta, optim este 1.5-1.6 cu 70-80 PSI..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre maxxis overdrive excel ce parere aveti ? A utilizat cineva?

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc Kenda K838 pe șosea (25 RON / bucata). Până acum au vreo 4000 de km și am făcut o singură pană cu ele (săptămâna asta..). Au și suport pentru dinam.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.