Sign in to follow this  
mihnea_vld

Hercules SSP/fixie

Recommended Posts

Salve! la toata lumea de p'aici, asta e primul meu post. ;)

Dupa o saptamana de dat prin oras cu un Scott sporter 60 care e superb dar e overkill pt mine eu o tin numai pe foaia mare - pinionul mic (48/11). Plus ca o bicla noua atrage atentia nedorita. Am sa o pastrez pt ture mai lungi unde vitezele poate ar ajuta la ceva (ma indoiesc).

Sambata am avut ocazia sa gasesc bicla perfecte pentru o conversie in SSP si apoi in fixie (mi-e o idee frica sa o fac direct fixie si vreau sa ma dau cu ea pe periada transformarii asa ca o sa merg cu pasi mici).

Dupa cum vedeti si in poze am cumparat un Hercules Alassio cu niste modificari si intr-o stare nu tocmai buna, cauciucul pe spate distrus iar cel pe fata desumflat, saboti de frana noi montati prost (mai mult de 1 deget intre ei si janta!!). Asa ca am luat-o fara proba in afara de a vedea daca e dreapta si nu are joc in axuri.

Imagine postată Imagine postată Imagine postată

Imagine postată Imagine postată Imagine postată

Imagine postată Imagine postată Imagine postată

Imagine postată Imagine postată Imagine postată

Bicla mi-a placut in mod special pt ca are o singura foaie fixa (48t) si franele wisemann arata f bine comparativ cu v-brake, ea deja a fost modificata, a primit o sea mai noua ghidon drept, manete de frana hidoase din plastic si mansoane ciudate de bmx (f incomode, am ramas cu dungi pe maini dupa 2 ture scurte). A da si pedale gignatice de plastic, tot de bmx. Bleah!

Sambata cum am ajuns acasa m-am apucat de ea pe scurt am inlocuit cauciucurile, dat o tura, reglat franele... inca o tura si dat jos frana spate, schimbator si cricul. Duminica am vrut sa o pregatesc pt saptamana asta asa ca m-am dus la decathlon si am luat un set de mansoane simple si niste pedale metalice. Ghidonul era disproportionat de mare pt look-ul biclei asa ca am taiat cam 3cm din fiecare capat (are 48cm). In poze vedeti cum arata acum, am facut pozele aseara inainte sa ies in tura de proba ca sa ma asigur ca frana pe fata face fata, cat de cat. Da am inca deraiorul dar nu pot schimba vitezele si lantul e pe foaia mica (care e de 14t, nu e f rapida :()

Imagine postată Imagine postată Imagine postată

Imagine postată Imagine postată

!!!!!!!!! Da stiu frana fata e pe dreapta pt ca m-am obisnuit cu datul pe motor si cand e ceva trag instinctiv de frana din dreapta intai, pe care si stau cu 2 degete in permanenta. :P O sa fac modificarea si la scott, mai ales ca in mana stanga nu prea am finete si mi-e greu sa dozez bine frana.

Modificarile care urmeaza sunt: butuc spate cu filet si o singura foaie de 13t (in ideea ca o fac fixa si sa am 13 puncte de franare). Si o sa caut o maneta de frana pt fata mai aratoasa .

Ma gandeam la un butuc novatec de aici http://emmeduesport....534cc484d54cee8 dar parca e o idee scump si pt freewheel imi va trebui on pinion diferit de cel fix http://www.playbike....?id_produs=5768 . Aveti idei care ar fi cea mai buna solutie pe a inlocui butucul spate, pe actualul l-as pastra intact.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai fost curios ce e sub banda izolatoare de pe chainstay-ul stang?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba da, am vazut-o acasa si m-a luat un fior... dar sunt numai 2 gauri de cca 2mm probabil a fost ceva fixat acolo... Si am pus la loc tot banda izolatoare neagra ca sa nu intre apa in cadru. Vreau o bicla cu personalitate asa ca nu ma deranjeaza banda neagra.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Pentru butuc fixie incearca si aici: http://www.douapedale.ro/butuc-track-fixie-novatec-ro.html

Au si varianta pentru roata fata: http://www.douapedale.ro/butuc-track-fixie-novatec.html

Incearca si la bikexcs.ro. Nu ii au expusi pe site insa anul trecut eu de acolo i-am cumparat (plus jante, spite si spitat).

Butucii sunt OK

Daca o sa cauti pinion fix si nu reusesti sa gasesti in Bucuresti (eu anul trecut nu am gasit deloc in Bucuresti) incearca aici (in josul paginii 1 si pe pagina 2): http://bike-online.ro/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=54

Succes,

Eduard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci mult, o sa sun maine sa vad (preturile sunt f bune), de la emmedue nu am nici un raspuns, nu raspund la telefon si nici confirmarea comenzii nu o am.

Stii cumva unde as putea pedale cu rattrap-uri metalice? De preferinta unele mai clasice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in Bucuresti eu nu am gasit ratrape metalice. pe site-urile magazinelor din RO am vazut doar aici:

http://www.coolbiketeam.ro/piese/pedale/ratrape-hti-s101/

insa cand am sunat la ei au spus ca nu au in magazin.

am luat in schimb curelusele de la ei - nu cele de pe pe site ci Accor la 15 Lei

Daca iti permiti incearca aici:

http://www.velosolo.com/shoppedal.html

sau:

http://www.classical-bicycles.com/index.htm in sectiunea: http://www.classical-bicycles.com/Pedals.htm

dar te va falimenta posta :( http://www.classical-bicycles.com/Postage.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci eduard, am sunat azi la coolboke.... si cica au pe stoc, maine ma duc sa vad.

Cu mag de bicle din romania merge f greu cu comenzile.... Iar la astea din buc e aglomeratie mare de cand a venit vremea frumoasa. :(

Am un pinion 13t 1/8 in loc de 3/32 sper sa ma rezolve pana la sf saptamanii si sa am pinionul care imi trebuie. Am cumparat un lant 3/32 si foaia e 3/32 asa ca nu am ce face cu pinionul 1/8.Butuc am comandat miercuri si abia azi il expediaza, cica... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am cumparat ratrape de la cool bike team, au pe stoc si costa 18 lei (eu am cumparat 2 seturi pt ca nu par f solide si nu se gasesc asa usor).

Si mi-a venit butucul novatec. Maine duc roata la facut si mai am de asteptat doar sa-mi schimb pinionul 1/8 cu 3/32 intre timp caut si un 17t (in caz ca 13t e prea mic).

Saracu Hercule, se vede ca e obosit, deraiorul spate nu prea isi mai face treaba si trebuie sa ma grija cu el :(

Imagine postată Imagine postată Imagine postată Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze de off-topic, dar daca in cautarile tale gasesti si un pinion de 15t, please share, ca eu n-am vazut pe nicaieri :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, eu am luat si freewheel si pinion fix de aici: http://singlespeedcomponents.co.uk/. Au venit in cca 3 zile si am iesit cu tot cu transport cam la aceleasi scoruri din Romania. Au o colectie destul de mare de pinioane si rotile frewheel Dicta au decupaje sa poti fixa unealta pentru desfiletare ,lucru pe care l-am vazut doar in poze la cele din Ro. Astea daca le infiletezi nu le mai scoti, se pare ca sunt modele mai ieftine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te referi la pinioanele freewheel, pt ca la cele fixe pui cheia de lant si gata. Din pacate pt pinioanele cu freewheel sunt cam mari caut un 14t sau max 15t altfel imi vine boala prin bucuresti pedaland ca tembelul.

Acum sunt aproape gata, pinion freewheel nu-mi mai iau deocamdata, daca vreau freewheel iau namila de scott si gata. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

felicitari pentru achizitiile de piese. imi aduc aminte de mine anul trecut cum asteptam cu nerabdare sa fac rost de piese fixie (aveam deja un set de roti single speed).

pana la urma de unde ai luat butucul spate?

ai grija unde spitezi roata - sa o verifici cand o ridici din magazin la tensiunea spitelor si neaparat atunci cand o montezi sa strangi bine piulitele cu o cheie de 15 buna (de preferat inelara sau tubulara) si nu uita sa pui foarte putina vaselina pe filet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am zis "rotile frewheel" :P ma refeream la "pinioane freewheel".

Eu am 44t cu 17t atat free cat si fix (desi pe cel free nu l-am folosit inca) si mentin o viteza de 25km/h cu o cadenta confortabila pentru mine si cam 30km/h daca fortez putin cadenta si tot nu dau ca iepurasu Duracell. In oras oricum nu prind viteza mare decat pe bulevardele principale si mi se pare perfect pentru oras raportul ales de mine. Maxim am prins 48.5km/h si e cam limita mea de cadenta. (aprox 150 rpm?)

Nu stiu cati dinti ai la foaia mare dar pare tot undeva la 42t-44t. Ca un sfat, cred ca o sa mergi prea in forta cu un pinion de 13 si skidurile o sa fie dificile/solicitante pentru genunchi.

Ps Acum am vazut ca esti obisnuit cu cadente mici si raport mare... Nu stiu daca e sanatos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

44 x 17 am si eu dar nu reusesc sa fac un skid neam. ce-i drept nu sacrific confortul anvelopelor de 622 x 32.

Voi ce cauciucuri folositi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

44 x 17 am si eu dar nu reusesc sa fac un skid neam. ce-i drept nu sacrific confortul anvelopelor de 622 x 32.

Voi ce cauciucuri folositi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Butucu e de aici: http://emmeduesport....534cc484d54cee8 (a fost cam scumput :( )

Iar pinionul de aici: http://bike-online.r...emart&Itemid=54

Foaia e de 48t iar pinionul e deocamdata de 13t daca e extrem o sa trec la 17, inca nu am gasit 17t. Mda cam sunt obisnuit sa apas pe pedale, de viteze nu-ti pot spune nimic din moment ce nu am kilometraj sau gps (si nici nu ma intereseaza). Prin bucuresti sunt si ceva delusoare si la urcare nu am probleme chiar si pe Schitu Magureanu dar la vale.... errr parca mi-e teama. Chiar si acum coborand pe Witting care e f lina ca panta spre sfarsit incep sa pedalez cam repejor cu 48x14.

Am cauciucuri 700x28 si sunt mult mai comode decat cele 700x37 de pe scott adica diferenta e data mai mult de cadru. Merci pt tip-ul cu cheia fixa eu folosesc o cheie franceza dar pt fixa roata trebuie sa fie f bine stransa. Cu roata am grija, mie mi-e mai mult de reglat...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I'm fixed!

Imagine postată

Ieri am facut roata spate la kerobike, am schimbat butucul si spitele. Si tot ieri mi-a venit pinionul de 3/32. Asa ca aseara a trebuit sa dau o fuga pe la 8.45 la decathlon sa-mi cumpar o presa pt lant ca sa-l pot da jos pe cel vechi, si sa-l ajustez pe cel nou. M-am cam chinuit cu lantul, pt ca mi-a iesit ax-ul complet si nu a fost usor sa-l remontez cu mica presa de la decathlon...

Am terminat de pus lantul pe la 10.30 si am si iesit la prima plimbare cu fixa. Diferenta majore nu sunt fata de freewheel, e un pic ciudat si trebuie sa te obisnuiesti ca nu te poti opri din pedalat, dar e f usor pt ca practic picioarele sunt invartite de inertia bicicletei. La denivelari inca imi e ciudat pt ca sunt obisnuit sa ma opresc din pedalat si sa ma ridic in pedale, pe fixa trebuie sa pedalezi in picioare, evident.

In mers e mult mai rapida pt ca spre exemplu la o bicicleta normala cand franezi te opresti din pedalat, la fixa pedalezi in continuare asa ca viteza in curbe e mai mare si accelerezi mult mai usor.

Ratrapele sunt f bune mai ales ca poti sa folosesti ambele picioare ceea ce ajuta cand accelerezi si cand franezi, mersul cu viteza mica e mult mai usor si poti controla mult mai bine bicicleta. Dar necesita o idee de antrenament sa-ti bagi piciorul in ele (ce tare suna :P ) pt ca trebuie sa le intorci in mers si daca ai conversi cu talpa simpla nu e chiar usor mai ales dreptul care e langa angrenaj.... Pe scurt trebuie sa folositi niste pantofi ieftini la inceput, eu mi-am rupt un tenes aseara cand mi-a scapat piciorul in angrenaj. Not fun! :(

Imagine postată

Nu am reusit sa blochez roata spate, am avut o singura tentativa serioasa care aproape a mers dar noaptea, si am si taiat 3 benzi... again not fun :( evident eram singur pe strada. Smecheria nu e f complicata (dar e vorba de tehnica si echilibru mai mult decat de forta) dar eu sunt berbec si o incerc cu un raport f mare mai ales pt un incepator: 48/13. Daca as gasi local un pinion 17t l-as monta pe partea cealalta a butucului. Frana fata inca e sfanta si azi prin trafic a fost chiar fun fiind mult mai rapid ca inainte.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conversia a fost cam 300lei cu butuc nou, pinion, spite, lant, pedale + ratrape si facutul rotii.

In rest ce am mai facut la bicla sunt cam inca 150 lei cauciucuri + camere, maneta de frana, mansoane, etc. Si cu cat am dat pe bicla ies sub pretul unei fixe de magazin dar si cu placerea de a avea ceva personalizat.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cu cat am dat pe bicla ies sub pretul unei fixe de magazin dar si cu placerea de a avea ceva personalizat.

Bine ca o fixa autentica are bratul de angrenaj scurt , angrenajul mai sus fata de pamant , pe furca nu exista locuri unde poti monta frane , alta geometrie fata de o cursiera .

Oricum imi place cum ti-a iesit , cand ma gandesc ca am acelasi cadru doar ca arata ca de aruncat la fier vechi ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur dar o fixie autentica e 2000+lei eu ma comparam cu alea simple de 700-800lei.

E super prin oras, iar franarea cu pedalele e chiar f eficientea pot evita folosirea franei in cca 75% din cazuri. Dupa numai 2 zile m-am molipsit, nu mai vreau viteze sau ssp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De multe ori o "fixie" autentica este poate prea scumpa pentru a experimenta pe ea.

Daca vrei sa skid-ui cu 48/13 inseamna ca nu tii la picioarele tale, si vrei sa le rupi. Pune cauciucuri slick, umfla-le bine, si vezi apoi cu un raport mai mic sau...

Ridica-te din sea mai mult, si apleaca-te peste ghidon, dar vezi sa nu ajungi peste el cu capul in asfalt.

Eu am rupt 2 perechi de tenisi cu ratrape din otel, care practic "taie" prin piele, si m-am lecuit de ele. Mi-am cumparat de alea textile si sunt perfecte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this