Sign in to follow this  
mihnea_vld

Hercules SSP/fixie

Recommended Posts

E mare 48x13 dar nu e nebunesc sunt destui care merg cu el. In mod clar nu e bun pt incepatori desi eu zic ca e f bun la coborat pante abrupte fara sa-mi fie teama ca o scap de sub control. Si pana acum nu am dat de un deal in bucuresti pe care sa nu-l pot urca (asta si multumita ratrapelor care ajut f mult la urcat). Skid-uri nu fac inca nu prea am avut cand sa incerc sunt prins cu serviciul si altele ca sa mai am timp sa ma joc cu bicicleta (prin trafic nu ma apuc sa fac teste pt ca tin la viata mea). Problema mare cu raportul asta e plecatul de pe loc care nu e f rapid si deja incep sa caut sa nu ma mai opresc in trafic ceea ce nu e neaparat f ok... Dar am si invatat sa ma uit mai departe in fata.

O sa ma apuc sa caut un pinion pe 17 ca sa vad cum e.

Si eu ma gandesc la niste curele din chinga dar ratrapele sunt ok deocamdata m-am si obisnuit cu ele adica am invatat sa le rotesc instinctiv ca sa bag piciorul in ele. Iar ca si incaltaminte folosesc in principal conversi care au supravietuit cu brio celor 2 sapt de ratrape (primul incident a fost ca mi-a alunecat piciorul cu totul in lant si de aia s-a rupt).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Venind vorba de pedale, imi dau seama ca pe fixed-gear e moarte curata sa pun platforme, singurul tip pe care am umblat pana acum, dar incerc sa-mi raspund la o-ntrebare pentru viitoarea mea fixa si inca nu-mi dau seama cum sa fac. Ea suna cam asa: de ce ratrape si nu un sistem clipless?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate si clipless. Cine a zis ca e moarte curata sa pui platforme? tocmai, ele sunt folosite cu succes impreuna cu chingi textile, vezi Aurora Collective (de care am eu), Hold Fast, Mission Workshop (cred)

Relevant:

http://www.bike-mailorder.de/shop/Singlespeed-and-Fixie/Pedals-Straps-Toe-Clips/ZLDA-Footstraps-nylon-pedal-straps-Version-V2-with-link::26255.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merg si platformele, eu am ales un look mai clasic cu piese cromate, asa ca imi trebuiau niste pedale care sa mearga cu bicicleta. Ideea e ca fara un sistem de fixare pt picioare nu ai cum sa te bucuri de toate avantajele unei fixe. Eu am o rampa micuta in parcare care e destul de abrupta si am facut proba de la viteza aproape 0 nu o pot urca fara ratrape pur si simplu nu pot apasa la fel de tare pedalele si nici nu pot trage in sus de pedale. De cand ma dau cu fixa m-am obisnuit sa stau f mult timp in pedale practic nu ma asez pe sa decat atunci cand sunt in linie dreapata sau in curbe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Janta spate se tot indoaie, iar va trebui sa o duc la indreptat, dar de data asta nu o mai duc la Kerobike, poate nu o regleaza aia ca lumea.

Are cineva idee cine si unde imi poate regla bine roata?

Daca tot nu tine imi iau o janta cu pereti dubli ca nici janta nu e cine stie ce. Roata fata nu face probleme dar e diferita de cea din spate.

@smesh_maxx: pinionul nu e perfect aliniat cu foaia dar e in limite acceptabile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

frumoasa bicicleta, sa o stapanesti cu placere ! am si eu ceva asemanator, austriaca. poti sa incerci sa reglezi roata si la service-ul de pe str coltei, insa daca ai butuc, spite si cauciucuri noi nu prea are voie sa se strice asa des roata. singura optiune ar fi sa schimbi si janta cu probleme mai ales ca spui ca nu e la fel cu cea care e ok.

butucul pedalier e pe bile, ai ceva probleme cu el? are joc sau merge bine?

mult spor la pedalat !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Butucul pedalier e pe bile cel mai probabil, deocamdata nu am probleme cu el, jocul e 0.

Ma gandesc ca poate si eu sunt cam agresiv cu ea, peste denivelarile de reducere a vitezei de pe stradute, nu incetinesc.

Janta, vreau una cromata sau aluminiu polisat ca sa se potriveasca cu linia biclei, cu 36 spite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am montat azi pinionul 17t si dupa o tura, nu prea-mi place. Am impresia ca pedalez in gol. Pinonul e 1/8 asa ca am cumparat si un lant pe masura acum daca vreau sa ma dau cu pinionul vechi, simplu, intorc roata si pun lantul 3/32. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihnea_vld, tu erai aseara la orhideea, pe la 22.30? Faina bicicleta. Spune-mi, te rog, cum te descurci prin Bucuresti cu fixa si aici ma refer la bordurile de 30cm, liniile de tramvai, gropi etc + trafic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bordurile din piatra sanatoasa inalte de 30cm si lungi de 1m sunt o legenda, au fost raschetate de mult de videanu si probabil au ajuns taiate frumos prin gaardurile unor vile. mai sunt cateva care sunt patrimoniu, dar tre sa le cauti.

alta legenda e ca ai nevoie de cel putin un FS mid level ca sa circuli in bucuresti. eu unul n-am mai vazut asfalt mai bun in romania, poate printr-un satuc cu 30 de case, traversat de E nu stiu cat.

cu fixa faci un pic "mai la dreapta" ca sa-ti potrivesti pedalierul la orizontala sa nu dai cu pedala in pamant, devine natural dupa ceva mers, si asta oricum necesita un pic de atentie cu orice are roti.

da, sunt suparat ca avem un prim plagiator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da eu eram, la o cumparatura rapida. Merge prin bucale, cu bordurile n-am treaba ca merg pe strada si cand le urc le urc pe la treceri, pot sa si trag de ghidon ca sa le iau in plin (dar f rar). Cu liniile de tramvai si cu toate gropile tre sa ai grija fie ca e fixa sau un alt model cu cauciucuri inguste, eu am 700x28 si nu am avut decat un moment naspa dar nu m-am imprastiat din fericire. Ideea e sa le iei cat mai din scurt, adica mai aproape de perpendicular. La trafic dau ignore cat pot ca altfel as turba la toti soferii care nu se pot abtine sa nu te claxoneze cand trec la 5cm pe langa tine cu 70-80 la ora. Si te obisnuiesti sa te uiti in spate f important ca sa stii cat sptiu de manevra ai + 7ani de sofereala prin acest oras mirific imi sunt de f mare ajutor.

Pt mine cea mai mare problema sunt cainii (casti ochii si dai cat de repede din pedale) si pietonii care se cred dumnezeu si traverseaza de-an boulea fara sa se asigure.

Ca un update la bicla, de vineri mi-am pus pinion 17t 3/32 si lantul initial. Si urmeaza sa schimb janta spate cu una noua, cu perete dublu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand am zis de borduri ma refeream mai mult la cazul in care depasesti coloana la semafor si risti sa dai cu pedala in bordura. Despre caini stiu cum e, mai ales noaptea tarziu, cand sunt activi si foarte agresivi.

In alta ordine de idei, pe unde gasesc si eu pinioane pentru fixed gear la noi, de preferat pe 3/32?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, cu grija, inveti sa calculezi spatiu a.i. sa nu atingi bordura nici cand pedalele sunt la nivelul bordurii. Eu am raschetat cateva borduri cu pedala dreapta si singura teama e sa nu tai cureaua dar nu am reusit asta inca. Cam la fel e si cu inclinatul in curbe.

E cam greu cu pinioanele pe filet la noi eu am luat de aici: http://bike-online.ro/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=54 si aici http://singlespeedcomponents.co.uk/ , din anglia, pretul e cam acelasi cu tot cu transport daca platesti cu paypal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lock-ring am de la bututci, cei de la novatec vin cu cate 2 (unul pe fiecare parte) si am cumparat si un pinion 17t 1/8 care a venit cu tot cu lock ring. Daca nu gasesti da-mi un pm si te ajut eu cu unul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poze cu bicla in forma actuala, janta spate are perete dublu, pinion 17t si cauciuc slick pe spate (cel care era pus inainte era defect, stramb si mi-e teama ca din cauza lui mi se indoia janta).

Imagine postată

Imagine postată

Scott-ul e tot fixa dar nu e chiar gata...

Imagine postată

Cauciucul stramb, chiar si pe alta janta tot asa se aseaza, nu sunt sigur din ce cauza a ajuns in halul asta.

Imagine postată

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-au ajuns si mie butucul si pinionul. Vreo recomandare pentru facut roata? Si tu cum ti-ai strans lock-ringul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu rotile le-am facut la kerobike pe iuliu maniu si sunt ok...

Piulita aia se strange cu o cheie speciala (toate serviceurile ar trebui sa aibe) sau cum am facut eu, cu o cheie reglabila, se mai si zgarie un pic piulita dar daca esti atent nu o strici.

Azi am facut pana, dupa ce am trecut blana peste o linie de tramvai foarte denivelata, am ciupit camera spate (un snake bite perfect :( ). Din fericire, spre deosebire de majoritatea zilelor, aveam tot ce-mi trebui ca sa schimb camera pt ca in w-e am fost intr-o tura mai lunga si am luat tot ce-mi trebui cu mine in caz ca raman pe margine drumului iar azi in bucuresti nu le-am mai scos din ruksac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerobike nu e pe mihalache? Eu am fost azi la ei, dar am doua probleme:

1. trebuie sa ma duc sa caut niste piulite-distantiere pentru axul butucului, care e mai gros putin decat cel al unui butuc normal; ei nu aveau asa ceva in magazin.

2. daca pe ax pun si distantierele de cate 5 mm fiecare (am uitat sa precizez ca distanta dintre brate e de 130mm) nu mai imi ajunge axul, e prea scurt.

Ce as putea sa fac in cazul asta, in afara de demontarea butucului si schimbarea axului? Baietii de la service nu mi-au recomandat asta pentru ca ar fi greu sa mai strangi piulita si contrapiulita exact cat sa nu forteze rulmentii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate nu sunt prea bun cu numele, e ion mihalache. Baietii sunt destul de precauti cand vine vorba de modificari ciudate (mai neortodoxe) eu am negociat ceva cu ei pana mi-am luat un angrenaj nou fara sa vin cu cadrul la ei, dar nu ii blamez aveau dreptate iar in final am riscat pe banii mei :D

Ce butuc ai si cat e de lung axul? Daca ai ax cu gaura poti pune un q-r cu filet in loc de piulite.

Eu am cate 2 saibe M10 galvanizate (sper sa le inlocuiesc cu unele din inox) pe fiecare parte ca sa se potriveasca pe furca de 125mm (butucul e de 120) dar ar merge si pe 130 in cazul butucului meu desi piulitele nu are prinde axul 100%. Si chiar am mers ceva timp fara distantieri, tensionam o idee furca: 2,5mm pe fiecare brat la un cadru de otel nu e un capat de lume. Dar sunt sigur ca se vor gasi oameni care sa fie impotriva acestei practici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am butuc ca al tau. Ma gandesc sa pun ceva mai putin de 10mm si sa mai tensionez cadrul, dar nu asa mult. Totusi nu cred ca o sa prinda nici in cazul asta piulitele 100% si sincer nu stiu cat de mult afecteaza asta.

Q-r nu i-as pune ( am vazut ca nici nu se recomanda asta la fixie). Pana acum am avut un butuc torpedo si, oricat de tare strangeam roata, mi s-a intamplat de mai multe ori sa-mi alunece si sa ma trezesc cu lantul jos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am cate 2 saibe M10 galvanizate (sper sa le inlocuiesc cu unele din inox) pe fiecare parte ca sa se potriveasca pe furca de 125mm (butucul e de 120) dar ar merge si pe 130 in cazul butucului meu desi piulitele nu are prinde axul 100%. Si chiar am mers ceva timp fara distantieri, tensionam o idee furca: 2,5mm pe fiecare brat la un cadru de otel nu e un capat de lume. Dar sunt sigur ca se vor gasi oameni care sa fie impotriva acestei practici.

Eu sînt împotriva practicii de a nu prinde piulițele 100%. Un cadru de oțel îl poți tensiona liniștiti 5mm. Am văzut cadru de biclă din anii 50 tensionat peste 1cm cu butucul lui din fabrică și e bine mersi și azi.

Evident că e mai bine dacă reușești să le potrivești exact, dar între a tensiona cadrul cîțiva mm și a lăsa prea puțin din ax pentru piulițe categoric a preferabilă prima variantă.

Am butuc ca al tau. Ma gandesc sa pun ceva mai putin de 10mm si sa mai tensionez cadrul, dar nu asa mult. Totusi nu cred ca o sa prinda nici in cazul asta piulitele 100% si sincer nu stiu cat de mult afecteaza asta.

Q-r nu i-as pune ( am vazut ca nici nu se recomanda asta la fixie). Pana acum am avut un butuc torpedo si, oricat de tare strangeam roata, mi s-a intamplat de mai multe ori sa-mi alunece si sa ma trezesc cu lantul jos.

Același răspuns, dacă se pune problema siguranței prinderii, tensionează fără teamă 5-6-7-8mm. Cadrul nu va păți nimic. Dar pînă și cadrul ar putea-o păți rău dacă-ți scapă roata din loc și iese vreo boacănă - de tine nu mai zic...

QR poți pune cu încredere, dar nu chestii noi cu capul de strîngere din plastic sau aluminiu. Poți pune Shimano cu capul de strîngere din oțel sau orice alt QR vechi ca Maillard sau chiar și Joytec din oțel.

Mie la SSP mi-a scăpat roata din loc la început cînd încă nu știam cu ce se mănîncă QR-urile astea din plastic. Aveam Novatec, iar acum am pus o vechitură Joytec și nu mai poate fi clintită cu nimic.

Poți încerca făcînd o probă la perete: proptești roata din față într-un zid/perete și te urci pe ea în picioare pe pedale și încerci să "rupi" pedalierul cu toată forța și greutatea ta. Dacă atunci nu se clintește, nici în mers nu se va mai clinti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this